Divizi McLaren Special Operations (zkráceně MSO) by se klidně mohlo říkat továrna na sny. Na svém kontě má již několik na míru upravených modelů britské automobilky, a to včetně okruhového speciálu P1 GTR. Poslední výtvor inženýrů MSO může i na silnice a nabídne hned několik prvků z nedostupného hypersportu.
McLaren 675LT, vycházející z typu 650S, je sám o sobě velice působivým strojem. Tím spíš, že odkazuje na slavnou verzi trojmístného McLarenu F1. Když k němu ale přidáte trochu karbonu a odeberete celkovou hmotnost, rázem si na „dlouhý ocas“ snad ani nevzpomenete. A přesně to udělala divize MSO, když tvořila model s prostým označením HS. Karbonový aerodynamický bodykit vozu tak zahrnuje nový přední nárazník s výrazným splitterem, nasávací otvor na střeše, boční prahy, kryty nasávacích otvorů za dveřmi a konečně také téměř celou zadní část s velkým difuzorem. Jako třešnička na dortu je tady křídlo, inspirované tím u P1 GTR. To znamená, že může fungovat i jako vzduchová brzda, zároveň lze jeho pozici elektronicky upravovat. Celkově nový bodykit přinesl přítlak, podle informací Autocaru, až 220 kilogramů při 241 km/h.
Kabina každého jednoho vozu bude upravena podle individuálního přání zákazníka, základem je nicméně čalounění Alcantarou, která je o 3,5 kilogramu lehčí než klasická kůže. Nahradit jí však půjde usní Nappa, jen už tam nebude ta úspora hmotnosti. Dalších 15 kilo ušetřil McLaren použitím karbonových sedaček se závodními bezpečnostními pásy z hypersportu P1. Tlačítka ve dveřích byste u HS hledali marně, všechny funkce se ovládají přes dotykovou obrazovku multimediálního systému. Do něj je integrován i systém monitorování telemetrie, používající GPS technologii a software měření času, který je podobné tomu ve formuli 1. Jízdu také zaznamenávají tři kamery, jedna v předním nárazníku, druhá v zadním nárazníku a třetí za ramenem řidiče přímo v kabině. Záznam je následně podroben analýze, pomáhající zlepšit jízdní styl toho kterého řidiče.
Celkově McLaren uspořil oproti 675LT až 40 kilogramů (odlehčena byla dále například skla, kapota motoru je nyní z polykarbonátu), což se zcela nepochybně odrazí na dynamice i celkové ovladatelnosti vozu. V útrobách vozu tomu bude napomáhat dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 3.8 litru, naladěný na 506 kW (688 k) a 700 Nm mezi 3000 až 7000 ot./min. Oproti standardní konfiguraci 675 LT to znamená mírný nárůst, což dává jednotka najevo lesklým karbonovým krytem a několika specifickými prvky od MSO. Sedmistupňová převodovka SSG zůstala zachována, v manuálním režimu však nyní dává řidiči pomocí barevných kontrolek vědět, kdy je ideální doba na přeřazení. Zajímavým prvkem je výfukový systém s ručně leštěnými kanálky, který končí dvěma koncovkami z kovaného titanu. Oba „laufy“ mají výstup ve středu zadní části pod rozměrným křídlem a kvůli vysokým teplotám odpadních plynů motoru časem změní svou barvu.
Vyrobeno bude jen 25 automobilů, všechny již navíc mají svého majitele. Cenu McLaren nezveřejnil, 675LT však stojí 259 500 liber (cca 8 095 000 korun). A MSO HS určitě levnější nebude.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).