Lamborghini si letos připomíná sto let od narození Ferrucia Lamborghiniho. Poctu mu skládá jak jinak speciální modelem, v tomto případě známým jako Centenario. Kupé se poprvé představilo v Ženevě a vznikne jen ve dvaceti kusech, nyní přichází řada na stejně limitovaný roadster.
Postavte vedle sebe kupé a roadster ve výstavních specifikacích a změnu uvidíte hned. Zatímco uzavřený model disponuje pouze bezbarvým lakem přetřeným karbonem, otevřená karosérie s sebou přináší matnou stříbrnou barvu Argento Centenario, určenou speciálně jen pro tento model. Další změny se ale nekonají. Oba vozy tak sdílí jak karbonový monokok, tak karbonové panely 4924 milimetrů dlouhé, 2061 milimetrů široké a 1158 milimetrů vysoké karosérie. To znamená mimo jiné i totožnou aerodynamiku s trojdílným zadním difuzorem, do třech poloh nastavitelným výsuvným zadním spoilerem nebo výrazným předním splitterem. Kovaná litá kola, obouvající pneumatiky Pirelli P Zero, mají vpředu průměr 20 palců a vzadu 21 palců.
Nejdůležitější součástí vozu je však zcela určitě pohonná jednotka. Tou je 6.5litrový atmosférický dvanáctiválec o výkonu 566 kW (770 k) při 8500 ot./min s točivým momentem 690 Nm při 5500 ot./min. Při suché hmotnosti 1570 kilogramů (o 50 kilo více než v případě kupé) zrychluje roadster z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, na 200 km/h za 8,6 sekundy a na 300 km/h za 23,5 sekundy. Maximální rychlost přesahuje 350 km/h. K těmto hodnotám napomáhá také automatická převodovka ISR v kombinaci s pohonem všech kol. Z kupé je převzat systém natáčení zadních kol, zvyšující stabilitu při vysokých rychlostech a zlepšující obratnost při nižších rychlostech. Karbon-keramické a odvětrávané kotouče mají vpředu průměr 400 milimetrů, vzadu potom 380 milimetrů. Ze 100 km/h dokáží Centenario zastavit na 30 metrech.
Interiér tohoto konkrétního vozu, který má premiéru na akci Monterey Car Week, má čalounění ve světle hnědém odstínu Terra di California s koženými vložkami v barvě Biano Polar. Většina prvků je ale opět stejných jako u kupé, to znamená třeba karbonovou konstrukci sedadel nebo uhlíková vlákna na volantu, panelech dveří a středové konzoli. Novinou jsou karbonové ochranné oblouky za nimiž se nachází kanálek, odvádějící vzduch směrem k zadnímu křídlu, čímž nejsou cestující tak obtěžování proudícím vzduchem. Vedlejším produktem je také vyšší přítlak. Středové konzoli dominuje 10,1palcový displej multimediálního systému, digitální je také přístrojový panel. Stejně jako v případě kupé vznikne jen 20 roadsterů, každý s cenou 2 miliony euro (cca 54 milionů korun). Všechny kusy jsou již samozřejmě vyprodané.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.