Lamborghini Centenario přišlo o střechu, vším ostatním pořád ohromuje

Lamborghini Centenario Roadster doplňuje kupé, vznikne ve dvaceti kusech.
Lamborghini Centenario Roadster doplňuje kupé, vznikne ve dvaceti kusech., foto: Lamborghini
ar6 19. srpna 2016 21:50
Sdílej:

Lamborghini si letos připomíná sto let od narození Ferrucia Lamborghiniho. Poctu mu skládá jak jinak speciální modelem, v tomto případě známým jako Centenario. Kupé se poprvé představilo v Ženevě a vznikne jen ve dvaceti kusech, nyní přichází řada na stejně limitovaný roadster.

Postavte vedle sebe kupé a roadster ve výstavních specifikacích a změnu uvidíte hned. Zatímco uzavřený model disponuje pouze bezbarvým lakem přetřeným karbonem, otevřená karosérie s sebou přináší matnou stříbrnou barvu Argento Centenario, určenou speciálně jen pro tento model. Další změny se ale nekonají. Oba vozy tak sdílí jak karbonový monokok, tak karbonové panely 4924 milimetrů dlouhé, 2061 milimetrů široké a 1158 milimetrů vysoké karosérie. To znamená mimo jiné i totožnou aerodynamiku s trojdílným zadním difuzorem, do třech poloh nastavitelným výsuvným zadním spoilerem nebo výrazným předním splitterem. Kovaná litá kola, obouvající pneumatiky Pirelli P Zero, mají vpředu průměr 20 palců a vzadu 21 palců.

Nejdůležitější součástí vozu je však zcela určitě pohonná jednotka. Tou je 6.5litrový atmosférický dvanáctiválec o výkonu 566 kW (770 k) při 8500 ot./min s točivým momentem 690 Nm při 5500 ot./min. Při suché hmotnosti 1570 kilogramů (o 50 kilo více než v případě kupé) zrychluje roadster z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, na 200 km/h za 8,6 sekundy a na 300 km/h za 23,5 sekundy. Maximální rychlost přesahuje 350 km/h. K těmto hodnotám napomáhá také automatická převodovka ISR v kombinaci s pohonem všech kol. Z kupé je převzat systém natáčení zadních kol, zvyšující stabilitu při vysokých rychlostech a zlepšující obratnost při nižších rychlostech. Karbon-keramické a odvětrávané kotouče mají vpředu průměr 400 milimetrů, vzadu potom 380 milimetrů. Ze 100 km/h dokáží Centenario zastavit na 30 metrech.

Interiér tohoto konkrétního vozu, který má premiéru na akci Monterey Car Week, má čalounění ve světle hnědém odstínu Terra di California s koženými vložkami v barvě Biano Polar. Většina prvků je ale opět stejných jako u kupé, to znamená třeba karbonovou konstrukci sedadel nebo uhlíková vlákna na volantu, panelech dveří a středové konzoli. Novinou jsou karbonové ochranné oblouky za nimiž se nachází kanálek, odvádějící vzduch směrem k zadnímu křídlu, čímž nejsou cestující tak obtěžování proudícím vzduchem. Vedlejším produktem je také vyšší přítlak. Středové konzoli dominuje 10,1palcový displej multimediálního systému, digitální je také přístrojový panel. Stejně jako v případě kupé vznikne jen 20 roadsterů, každý s cenou 2 miliony euro (cca 54 milionů korun). Všechny kusy jsou již samozřejmě vyprodané.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?