Lamborghini si letos připomíná sto let od narození Ferrucia Lamborghiniho. Poctu mu skládá jak jinak speciální modelem, v tomto případě známým jako Centenario. Kupé se poprvé představilo v Ženevě a vznikne jen ve dvaceti kusech, nyní přichází řada na stejně limitovaný roadster.
Postavte vedle sebe kupé a roadster ve výstavních specifikacích a změnu uvidíte hned. Zatímco uzavřený model disponuje pouze bezbarvým lakem přetřeným karbonem, otevřená karosérie s sebou přináší matnou stříbrnou barvu Argento Centenario, určenou speciálně jen pro tento model. Další změny se ale nekonají. Oba vozy tak sdílí jak karbonový monokok, tak karbonové panely 4924 milimetrů dlouhé, 2061 milimetrů široké a 1158 milimetrů vysoké karosérie. To znamená mimo jiné i totožnou aerodynamiku s trojdílným zadním difuzorem, do třech poloh nastavitelným výsuvným zadním spoilerem nebo výrazným předním splitterem. Kovaná litá kola, obouvající pneumatiky Pirelli P Zero, mají vpředu průměr 20 palců a vzadu 21 palců.
Nejdůležitější součástí vozu je však zcela určitě pohonná jednotka. Tou je 6.5litrový atmosférický dvanáctiválec o výkonu 566 kW (770 k) při 8500 ot./min s točivým momentem 690 Nm při 5500 ot./min. Při suché hmotnosti 1570 kilogramů (o 50 kilo více než v případě kupé) zrychluje roadster z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, na 200 km/h za 8,6 sekundy a na 300 km/h za 23,5 sekundy. Maximální rychlost přesahuje 350 km/h. K těmto hodnotám napomáhá také automatická převodovka ISR v kombinaci s pohonem všech kol. Z kupé je převzat systém natáčení zadních kol, zvyšující stabilitu při vysokých rychlostech a zlepšující obratnost při nižších rychlostech. Karbon-keramické a odvětrávané kotouče mají vpředu průměr 400 milimetrů, vzadu potom 380 milimetrů. Ze 100 km/h dokáží Centenario zastavit na 30 metrech.
Interiér tohoto konkrétního vozu, který má premiéru na akci Monterey Car Week, má čalounění ve světle hnědém odstínu Terra di California s koženými vložkami v barvě Biano Polar. Většina prvků je ale opět stejných jako u kupé, to znamená třeba karbonovou konstrukci sedadel nebo uhlíková vlákna na volantu, panelech dveří a středové konzoli. Novinou jsou karbonové ochranné oblouky za nimiž se nachází kanálek, odvádějící vzduch směrem k zadnímu křídlu, čímž nejsou cestující tak obtěžování proudícím vzduchem. Vedlejším produktem je také vyšší přítlak. Středové konzoli dominuje 10,1palcový displej multimediálního systému, digitální je také přístrojový panel. Stejně jako v případě kupé vznikne jen 20 roadsterů, každý s cenou 2 miliony euro (cca 54 milionů korun). Všechny kusy jsou již samozřejmě vyprodané.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?