K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Čtyřválec místo šestiválce! Už i Range Rover podlehl úsporné vlně

ar6, 17. srpna 2016, 12:09 Google+

Land Rover přesně před týdnem odhalil omlazenou podobu Range Roveru, a to včetně vrcholného provedení SVAutobiography. Dnes představená novinka stejného výrobce míří přece jen o trochu níž. Nejen, že jde o Range Rover Sport, ten také zároveň dostal dvoulitrový naftový čtyřválec.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Range Rover Sport dostal pro nový modelový rok dvoulitrový naftový čtyřválec.

Range Rover Sport dostal pro nový modelový rok dvoulitrový naftový čtyřválec. | foto: Land Rover

Sdílejte článek

Turbodiesely Ingenium měly premiéru před dvěma lety v útrobách Jaguaru XE, loni se dostaly také do Range Roveru Evoque a Jaguaru F-Pace. Nyní přišla řada na doposud největší auto s dvoulitrovým naftovým motorem. Range Rover Sport SD4 tak produkuje 177 kW (240 k) a 500 Nm, pomáhá si k nim však dvěma turbodmychadly. Doposud měly všechny celohliníkové turbodiesely pouze jedno dmychadlo, Jaguar Land Rover navíc ještě nikdy nepředstavil vlastní motor s dvojitým přeplňováním. Na druhou stranu se díky tomu dvoulitrový čtyřválec dostane dynamicky na úroveň odcházejícího třílitrového šestiválce TDV6, a to při nižší spotřebě. Pokud máte rádi suchá čísla, pak novinka akceleruje z 0 na 96 km/h za 8 sekund, spotřebuje průměrně 5,2 l/100 km a vypustí 164 g CO2/km. Od ostatních modelů čtyřválec odlišíte pomocí dvojité koncovky výfuku na jedné straně zadního nárazníku, k dispozici bude také jen pětisedadlové provedení s klasickým nebo vzduchovým odpružením.

img-responsive

Dvoulitrový naftový čtyřválec je z řady Ingenium. | foto: Land Rover

Pohonná jednotka ale není jedinou novinkou Range Roveru Sport modelového roku 2017. Vizuálně jich tedy moc není a objevují se hlavně u provedení Dynamic, které nyní disponuje větším počtem prvků s lesklé černé barvě, červenými logy Sport a stejně lakovanými třmeny brzd. Pro verzi Autobiography Dynamic je k dispozici balíček Bright se světlejším provedením některých komponentů. Více individualizace přináší divize SVO s devatenácti novými laky karosérie. Podobně jako větší Range Rover se i model Sport dočkal vylepšeného infotainmentu InControl Touch Pro s desetipalcovou dotykovou obrazovkou. Ten nyní umožňuje prakticky stejné ovládání jako chytré telefony nebo tablety, nabízí vyšší konektivitu s chytrými telefony a také možnost přímého stahování aplikací. Jedna takové aplikace je určena i pro chytrý telefon a lze skrze ní dálkově ovládat některé funkce auta. Součástí systému je i vylepšená navigace, která si například dokáže sama zapamatovat často opakované cesty a při jejich detekci je automaticky navolit. Zobrazení probíhá také nově na virtuálním TFT přístrojovém panelu, případně na chytrém telefonu, pokud je potřeba k cíli cesty ještě ujít nějaké metry.

Inženýři nezapomněli ani na nejnovější technologie. Advanced Tow Assist je například posledním přírůstkem mezi pomocníky pro autonomní jízdu. Zadní kamera totiž přenáší na displej multimediálního systému obraz přívěsu za vozidlem, řidič pak otočeným ovladačem systému Terrain Response 2 navolí požadovaný směr jízdy přívěsu a elektronika jej tam automaticky nasměruje. Řidič ovládá pouze brzdu a plyn. Celé řešení také umí člověka za volantem upozornit na potenciální riziko nehody, té se lze ale vyvarovat například sledováním přívěsu prostřednictvím panoramatického kamerového systému. Low Traction Launch asistuje řidiči ve chvíli, kdy akceleruje z místa na nějakém povrchu s nízkou přilnavostí. Technologie může být aktivována manuálně, elektronika to udělá ve chvíli, kdy je systém Terrain Response 2 v režimu Grass/Gravel/Snow. Užitečné informace o terénní jízdě poskytuje na centrální obrazovce funkce All-Terrain Info Centre, a to včetně kamer kolem vozu při manévrování na terénních nerovnostech v nízkých rychlostech.

Do základní bezpečnostní výbavy vozu (zadní parkovací senzory, tempomat, omezovač rychlosti a varování při opuštění jízdního pruhu) přibývá autonomní nouzové brzdění. Volitelně je nabízen balíček Drive, přidávající dále hlídání mrtvého úhlu, čtení dopravních značek, detekci dopravy za vozidlem a inteligentní tempomat. Ten spolupracuje se čtením dopravních značek a v případě detekce rychlostního omezení automaticky omezí maximální rychlost vozu. Novinkou je rovněž rozpoznání únavy řidiče. Další příplatkový bezpečnostní balíček se jmenuje Drive Pro, jehož součástí je adaptivní tempomat s asistentem pro jízdu v kolonách, inteligentní nouzové brzdění, vylepšený asistent sledování mrtvého úhlu, který dokáže sám zabránit hrozící nehodě, a udržování ve zvoleném jízdním pruhu. V Británii půjde auto do prodeje letos v zimě za základní cenu 59 700 liber (cca 1 853 000 korun), jež je nižší než doposud (jedná se o verzi 2.0 SD4 HSE). Vedle nového turbodieselu pak Britové dostanou také třílitrový zážehový šestiválec s kompresorem o výkonu 250 kW (340 k) s točivým momentem 450 Nm. Ten uděluje vozu zrychlení na 96 km/h za 7,1 sekundy a vypouští 243 g CO2/km. Zda-li se dostane také k nám je zatím otázkou.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Čtyřválec místo šestiválce! Už i Range Rover podlehl úsporné vlně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hever umístěte na výrobcem doporučené místo. Většinou bývá na prahu kousek za / před kolem - přesné místo najdete v příručce k automobilu

Jak opravit píchlou pneumatiku? Způsoby, o kterých jste asi nevěděli

Šerif z Gwinnett County využívá k dojíždění do práce služební Dodge Charger Hellcat, který byl pořízen z peněz zabavených drogovým dealerům

Služebák s výkonem 707 koní za 1.5 milionu korun? Ministerstvo spravedlnosti šílí vzteky

Škoda Design navrhl trofeje pro vítěze Tour de France 2018

Česká cena pro vítěze Tour de France? Její návrh vznikal ve Škodě

Frank Duryea - vítěz prvního amerického automobilového závodu

Nejstarší auta světa: Čím se poprvé projeli lidé v USA nebo Rusku?

Škoda VOS

Tajemná Škoda VOS? Obrněný speciál komunistických papalášů dokázal divné věci

Ilustrační foto

Jak si půjčit auto v zahraničí? Pozor na skryté triky, mohou vás stát balík

Výměna oleje

Jak vyměnit v autě olej? Jednoduchý úkon může být těžší, než se zdá

Vazirani Shul

Vazirani Shul: elektrický hypersport pro petrolheady od tvůrce Gran Turisma

Náraz byl tak silný, že doslova smetl dům ze základů. Místo kusu zbořené základové zdi teď dům podpírá samotný automobil

Auto pevnější než dům? Vůz narazil do domu tak silně, až ho smetl ze základů

Nohy na palubní desce mohou být rychlou cestou k doživotním následkům

Máte rádi nohy na palubní desce?

reklama
reklama

Doporučujeme

Volkswagen Passat 2.0 TSI (206 kW) R-Line

Volkswagen je nucen omezit výrobu Passatu. Tipnete si důvod?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československý autobus kabriolet? S vyhlídkovým RTO jsme zase předběhli dobu

  2. Tesla Model S s nájezdem 643 700 km? Neuvěříte, jaké byly náklady na její provoz

  3. Pneumatiky vyrobené z 10 000 listů papíru? Ruský nápad překvapil i samotné autory

  4. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

  5. Tajemná Škoda VOS? Obrněný speciál komunistických papalášů dokázal divné věci

  6. Obrněný Zetor Gerlach? Nová úroveň armádní obrany, modularity, mobility pro různé mise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud