Land Rover přesně před týdnem odhalil omlazenou podobu Range Roveru, a to včetně vrcholného provedení SVAutobiography. Dnes představená novinka stejného výrobce míří přece jen o trochu níž. Nejen, že jde o Range Rover Sport, ten také zároveň dostal dvoulitrový naftový čtyřválec.
Turbodiesely Ingenium měly premiéru před dvěma lety v útrobách Jaguaru XE, loni se dostaly také do Range Roveru Evoque a Jaguaru F-Pace. Nyní přišla řada na doposud největší auto s dvoulitrovým naftovým motorem. Range Rover Sport SD4 tak produkuje 177 kW (240 k) a 500 Nm, pomáhá si k nim však dvěma turbodmychadly. Doposud měly všechny celohliníkové turbodiesely pouze jedno dmychadlo, Jaguar Land Rover navíc ještě nikdy nepředstavil vlastní motor s dvojitým přeplňováním. Na druhou stranu se díky tomu dvoulitrový čtyřválec dostane dynamicky na úroveň odcházejícího třílitrového šestiválce TDV6, a to při nižší spotřebě. Pokud máte rádi suchá čísla, pak novinka akceleruje z 0 na 96 km/h za 8 sekund, spotřebuje průměrně 5,2 l/100 km a vypustí 164 g CO2/km. Od ostatních modelů čtyřválec odlišíte pomocí dvojité koncovky výfuku na jedné straně zadního nárazníku, k dispozici bude také jen pětisedadlové provedení s klasickým nebo vzduchovým odpružením.
Pohonná jednotka ale není jedinou novinkou Range Roveru Sport modelového roku 2017. Vizuálně jich tedy moc není a objevují se hlavně u provedení Dynamic, které nyní disponuje větším počtem prvků s lesklé černé barvě, červenými logy Sport a stejně lakovanými třmeny brzd. Pro verzi Autobiography Dynamic je k dispozici balíček Bright se světlejším provedením některých komponentů. Více individualizace přináší divize SVO s devatenácti novými laky karosérie. Podobně jako větší Range Rover se i model Sport dočkal vylepšeného infotainmentu InControl Touch Pro s desetipalcovou dotykovou obrazovkou. Ten nyní umožňuje prakticky stejné ovládání jako chytré telefony nebo tablety, nabízí vyšší konektivitu s chytrými telefony a také možnost přímého stahování aplikací. Jedna takové aplikace je určena i pro chytrý telefon a lze skrze ní dálkově ovládat některé funkce auta. Součástí systému je i vylepšená navigace, která si například dokáže sama zapamatovat často opakované cesty a při jejich detekci je automaticky navolit. Zobrazení probíhá také nově na virtuálním TFT přístrojovém panelu, případně na chytrém telefonu, pokud je potřeba k cíli cesty ještě ujít nějaké metry.
Inženýři nezapomněli ani na nejnovější technologie. Advanced Tow Assist je například posledním přírůstkem mezi pomocníky pro autonomní jízdu. Zadní kamera totiž přenáší na displej multimediálního systému obraz přívěsu za vozidlem, řidič pak otočeným ovladačem systému Terrain Response 2 navolí požadovaný směr jízdy přívěsu a elektronika jej tam automaticky nasměruje. Řidič ovládá pouze brzdu a plyn. Celé řešení také umí člověka za volantem upozornit na potenciální riziko nehody, té se lze ale vyvarovat například sledováním přívěsu prostřednictvím panoramatického kamerového systému. Low Traction Launch asistuje řidiči ve chvíli, kdy akceleruje z místa na nějakém povrchu s nízkou přilnavostí. Technologie může být aktivována manuálně, elektronika to udělá ve chvíli, kdy je systém Terrain Response 2 v režimu Grass/Gravel/Snow. Užitečné informace o terénní jízdě poskytuje na centrální obrazovce funkce All-Terrain Info Centre, a to včetně kamer kolem vozu při manévrování na terénních nerovnostech v nízkých rychlostech.
Do základní bezpečnostní výbavy vozu (zadní parkovací senzory, tempomat, omezovač rychlosti a varování při opuštění jízdního pruhu) přibývá autonomní nouzové brzdění. Volitelně je nabízen balíček Drive, přidávající dále hlídání mrtvého úhlu, čtení dopravních značek, detekci dopravy za vozidlem a inteligentní tempomat. Ten spolupracuje se čtením dopravních značek a v případě detekce rychlostního omezení automaticky omezí maximální rychlost vozu. Novinkou je rovněž rozpoznání únavy řidiče. Další příplatkový bezpečnostní balíček se jmenuje Drive Pro, jehož součástí je adaptivní tempomat s asistentem pro jízdu v kolonách, inteligentní nouzové brzdění, vylepšený asistent sledování mrtvého úhlu, který dokáže sám zabránit hrozící nehodě, a udržování ve zvoleném jízdním pruhu. V Británii půjde auto do prodeje letos v zimě za základní cenu 59 700 liber (cca 1 853 000 korun), jež je nižší než doposud (jedná se o verzi 2.0 SD4 HSE). Vedle nového turbodieselu pak Britové dostanou také třílitrový zážehový šestiválec s kompresorem o výkonu 250 kW (340 k) s točivým momentem 450 Nm. Ten uděluje vozu zrychlení na 96 km/h za 7,1 sekundy a vypouští 243 g CO2/km. Zda-li se dostane také k nám je zatím otázkou.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?