Označení městský crossover nebo SUV dnes náleží autům jako Renault Captur, Peugeot 2008 nebo Citroën C4 Cactus. To všechno jsou modely s délkou do maximálně 4,1 metru. Už brzy ale možná bude nutné tuto kategorii předefinovat, protože se do Evropy chystá Suzuki Ignis.
Jméno Ignis není podobně jako nedávno Baleno neznámé. V Evropě se objevilo ve druhé polovině 90. let a na začátku 21. století hned na dvou generacích malého crossoveru. Ani jedna přitom svou délkou nepřesáhla 3,8 metru, slovo malá tak možná není vůbec na místě. Buď jak buď, loni se v Tokiu ukázalo třetí vydání crossoveru (nebo chcete-li SUV) se jménem Ignis. A ze zajetých kolejí rozhodně nevyšlo, opět se pyšní délkou 3700 milimetrů, která je doplněná šířkou 1660 milimetrů, výškou 1595 milimetrů a rozvorem 2435 milimetrů. Spolu s nadcházejícím pařížským autosalonem se toto auto dostane také do Evropy, kde se toho na první pohled moc nezměnilo.
Auto téměř bez konkurence, dalo by se říct. Ignis je o několik čísel menší než Captur nebo 2008, terénních schopností Pandy 4x4 nebo Lady 4x4 zase určitě dosahovat nebude. Stylová alternativa k off-roadu Jimny? Ano, tak by mohl být nový Ignis označován. Design vozu je hodně stylový, zároveň ale minimalistický a odkazující na minulost. Konkrétně například na model Cervo ze sedmdesátých let, který měl trojité žebrování na zadním sloupku. Novinka k tomu přidává ještě velká světla vpředu i vzadu, krátké převisy, světlou výšku 180 milimetrů nebo plastovou ochranu podběhů.
Do interiéru evropské verze nás zatím Suzuki nepustilo, pokud se ale budeme držet japonského provedení, můžeme se těšit na kabinu o několik řádů hezčí a kvalitnější než u Balena. Dominovat jí bude volně stojící obrazovka multimediálního systému a velice jednoduchá středová konzole. Tady je cítit styl modelů třídy kei. Prostoru by mělo být tak akorát pro čtyři cestující.
Základem crossoveru je lehká platforma nové generace, dovolující také použití mikrohybridní technologie SHVS v kombinaci se zážehovou dvanáctistovkou o výkonu 66 kW (90 k). V Japonsku je toto ústrojí jedinou možností, přičemž spolupracuje výhradně s automatem CVT a pohonem předních nebo všech kol. Jestli se stejná nabídka dostane i k nám zatím jisté není, bylo by nicméně překvapením, kdyby nedošlo i na přeplňovaný litrový tříválec Boosterjet o výkonu 82 kW (112 k). Dobrou zprávou je nízká hmotnost, kdy na domácím trhu ani vrcholný model s pohonem všech kol neváží více než tunu. Do prodeje se Ignis dostane v lednu příštího roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.