Čekalo se na něj prakticky od příchodu Volkswagenu up!. O čem je řeč? O modernizaci Škody Citigo, která mohla být po vzoru německého sourozence docela zásadní. Měla, ale není. Změny se tak podobají spíše každoroční modelové péči než reálnému faceliftu.
Škoda Citigo je na trhu od konce roku 2011 a celkem logicky dokázala ovládnout segment těch nejmenších automobilů. Tří- nebo pětidveřový hatchback je jedním z trojice modelů takzvané New small family (NSF) koncernu Volkswagen, kam patří již zmíněný up! a také Seat Mii. Citigo je druhým zástupcem této řady, který prodělal omlazovací kúru, avšak tak zásadní jako u Volkswagenu není. Nejzajímavějším prvkem jsou LED diody pro denní svícení v hlavních světlometech, zařazené do výbavy od druhého stupně Ambition. Od linie Style, a to včetně dvou akčních modelů Fresh a Czech Team, má miniauto zatmavené zadní skupinové svítilny.
Tím změny viditelné zvnějšku končí a nastupují inovace interiéru. Od druhého stupně Ambition počítejte s přítomností s odkládací schránky pro deštníky pod sedadlem spolujezdce, v níž deštník skutečně je. Nejspíše se tak máte cítit jako v Superbu. Mnohem zajímavější je však omlazená nabídka audiosystémů. Rádio Blues s CD přehrávačem mají v základu výbavy Fresh a Style, u ostatních stojí 4500 korun. Po něm následují rádio Swing s pětipalcovou obrazovkou, USB a šesti reproduktory. To má v základu výbava Czech Team, stupně Ambition a Monte Carlo si musí připlatit 10 500 korun, linie Fresh a Style 6000 korun. Poslední evolucí je stejné rádio se Sound Systemem za cenu o 8000 korun vyšší než „základ.“ Dokoupit lze rovněž příjem digitálního signálu za 3400 korun nebo držák na chytrý telefon za 2500 korun.
Ceník - Škoda Citigo 2017
Active Ambition Fresh Style Monte Carlo Czech Team 1.0 (44 kW) 197 900 Kč 217 900 Kč 223 900 Kč 233 900 Kč ---------- 235 900 Kč 1.0 ASG (44 kW) 210 900 Kč 230 900 Kč 236 900 Kč 246 900 Kč ---------- 248 900 Kč 1.0 (55 kW) 207 900 Kč 227 900 Kč 233 900 Kč 243 900 Kč 275 900 Kč 245 900 Kč 1.0 ASG (55 kW) 220 900 Kč 240 900 Kč 246 900 Kč 256 900 Kč 288 900 Kč 258 900 Kč 1.0 G-Tec (50 kW) 274 900 Kč 292 900 Kč 297 900 Kč 307 900 Kč ---------- 309 900 KčPoznámka: Pětidveřová karosérie stojí o 10 000 korun více.
Po vzoru up!u může mít městská Škoda také automatickou klimatizaci Climatronic za 6000 korun od akční linie Fresh. Další akční model Czech Team ji má ve standardu. Systém City Safe Drive je spolu s dešťovým a světelným senzorem nabízen v paketu za 7400 korun opět od verze Fresh, Czech Team ji má podobně jako automatickou klimatizaci v základu. Z nabídky vypadly rovněž některé výbavové pakety, naopak nabídka motorů zůstala stejná. Litrový tříválec má 44 kW (60 k) nebo 55 kW (75 k) v kombinaci s pětistupňovou manuální nebo robotizovanou převodovkou ASG. Sáhnout lze rovněž po litrovém tříválci G-Tec o výkonu 50 kW (68 k), který spaluje CNG. Škoda tedy zatím nenabídne litrový tříválec TSI o výkonu 66 kW (90 k), možná si ho ale schovává jako překvapení pro nadcházející pařížský autosalon, kde se omlazené Citigo určitě objeví. Objednávat ho lze však již dnes, ceny zůstávají stejné, to znamená základ za 197 900 korun.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.