Čekalo se na něj prakticky od příchodu Volkswagenu up!. O čem je řeč? O modernizaci Škody Citigo, která mohla být po vzoru německého sourozence docela zásadní. Měla, ale není. Změny se tak podobají spíše každoroční modelové péči než reálnému faceliftu.
Škoda Citigo je na trhu od konce roku 2011 a celkem logicky dokázala ovládnout segment těch nejmenších automobilů. Tří- nebo pětidveřový hatchback je jedním z trojice modelů takzvané New small family (NSF) koncernu Volkswagen, kam patří již zmíněný up! a také Seat Mii. Citigo je druhým zástupcem této řady, který prodělal omlazovací kúru, avšak tak zásadní jako u Volkswagenu není. Nejzajímavějším prvkem jsou LED diody pro denní svícení v hlavních světlometech, zařazené do výbavy od druhého stupně Ambition. Od linie Style, a to včetně dvou akčních modelů Fresh a Czech Team, má miniauto zatmavené zadní skupinové svítilny.
Tím změny viditelné zvnějšku končí a nastupují inovace interiéru. Od druhého stupně Ambition počítejte s přítomností s odkládací schránky pro deštníky pod sedadlem spolujezdce, v níž deštník skutečně je. Nejspíše se tak máte cítit jako v Superbu. Mnohem zajímavější je však omlazená nabídka audiosystémů. Rádio Blues s CD přehrávačem mají v základu výbavy Fresh a Style, u ostatních stojí 4500 korun. Po něm následují rádio Swing s pětipalcovou obrazovkou, USB a šesti reproduktory. To má v základu výbava Czech Team, stupně Ambition a Monte Carlo si musí připlatit 10 500 korun, linie Fresh a Style 6000 korun. Poslední evolucí je stejné rádio se Sound Systemem za cenu o 8000 korun vyšší než „základ.“ Dokoupit lze rovněž příjem digitálního signálu za 3400 korun nebo držák na chytrý telefon za 2500 korun.
Ceník - Škoda Citigo 2017
Active Ambition Fresh Style Monte Carlo Czech Team 1.0 (44 kW) 197 900 Kč 217 900 Kč 223 900 Kč 233 900 Kč ---------- 235 900 Kč 1.0 ASG (44 kW) 210 900 Kč 230 900 Kč 236 900 Kč 246 900 Kč ---------- 248 900 Kč 1.0 (55 kW) 207 900 Kč 227 900 Kč 233 900 Kč 243 900 Kč 275 900 Kč 245 900 Kč 1.0 ASG (55 kW) 220 900 Kč 240 900 Kč 246 900 Kč 256 900 Kč 288 900 Kč 258 900 Kč 1.0 G-Tec (50 kW) 274 900 Kč 292 900 Kč 297 900 Kč 307 900 Kč ---------- 309 900 KčPoznámka: Pětidveřová karosérie stojí o 10 000 korun více.
Po vzoru up!u může mít městská Škoda také automatickou klimatizaci Climatronic za 6000 korun od akční linie Fresh. Další akční model Czech Team ji má ve standardu. Systém City Safe Drive je spolu s dešťovým a světelným senzorem nabízen v paketu za 7400 korun opět od verze Fresh, Czech Team ji má podobně jako automatickou klimatizaci v základu. Z nabídky vypadly rovněž některé výbavové pakety, naopak nabídka motorů zůstala stejná. Litrový tříválec má 44 kW (60 k) nebo 55 kW (75 k) v kombinaci s pětistupňovou manuální nebo robotizovanou převodovkou ASG. Sáhnout lze rovněž po litrovém tříválci G-Tec o výkonu 50 kW (68 k), který spaluje CNG. Škoda tedy zatím nenabídne litrový tříválec TSI o výkonu 66 kW (90 k), možná si ho ale schovává jako překvapení pro nadcházející pařížský autosalon, kde se omlazené Citigo určitě objeví. Objednávat ho lze však již dnes, ceny zůstávají stejné, to znamená základ za 197 900 korun.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.