Čekalo se na něj prakticky od příchodu Volkswagenu up!. O čem je řeč? O modernizaci Škody Citigo, která mohla být po vzoru německého sourozence docela zásadní. Měla, ale není. Změny se tak podobají spíše každoroční modelové péči než reálnému faceliftu.
Škoda Citigo je na trhu od konce roku 2011 a celkem logicky dokázala ovládnout segment těch nejmenších automobilů. Tří- nebo pětidveřový hatchback je jedním z trojice modelů takzvané New small family (NSF) koncernu Volkswagen, kam patří již zmíněný up! a také Seat Mii. Citigo je druhým zástupcem této řady, který prodělal omlazovací kúru, avšak tak zásadní jako u Volkswagenu není. Nejzajímavějším prvkem jsou LED diody pro denní svícení v hlavních světlometech, zařazené do výbavy od druhého stupně Ambition. Od linie Style, a to včetně dvou akčních modelů Fresh a Czech Team, má miniauto zatmavené zadní skupinové svítilny.
Tím změny viditelné zvnějšku končí a nastupují inovace interiéru. Od druhého stupně Ambition počítejte s přítomností s odkládací schránky pro deštníky pod sedadlem spolujezdce, v níž deštník skutečně je. Nejspíše se tak máte cítit jako v Superbu. Mnohem zajímavější je však omlazená nabídka audiosystémů. Rádio Blues s CD přehrávačem mají v základu výbavy Fresh a Style, u ostatních stojí 4500 korun. Po něm následují rádio Swing s pětipalcovou obrazovkou, USB a šesti reproduktory. To má v základu výbava Czech Team, stupně Ambition a Monte Carlo si musí připlatit 10 500 korun, linie Fresh a Style 6000 korun. Poslední evolucí je stejné rádio se Sound Systemem za cenu o 8000 korun vyšší než „základ.“ Dokoupit lze rovněž příjem digitálního signálu za 3400 korun nebo držák na chytrý telefon za 2500 korun.
Ceník - Škoda Citigo 2017
Active Ambition Fresh Style Monte Carlo Czech Team 1.0 (44 kW) 197 900 Kč 217 900 Kč 223 900 Kč 233 900 Kč ---------- 235 900 Kč 1.0 ASG (44 kW) 210 900 Kč 230 900 Kč 236 900 Kč 246 900 Kč ---------- 248 900 Kč 1.0 (55 kW) 207 900 Kč 227 900 Kč 233 900 Kč 243 900 Kč 275 900 Kč 245 900 Kč 1.0 ASG (55 kW) 220 900 Kč 240 900 Kč 246 900 Kč 256 900 Kč 288 900 Kč 258 900 Kč 1.0 G-Tec (50 kW) 274 900 Kč 292 900 Kč 297 900 Kč 307 900 Kč ---------- 309 900 KčPoznámka: Pětidveřová karosérie stojí o 10 000 korun více.
Po vzoru up!u může mít městská Škoda také automatickou klimatizaci Climatronic za 6000 korun od akční linie Fresh. Další akční model Czech Team ji má ve standardu. Systém City Safe Drive je spolu s dešťovým a světelným senzorem nabízen v paketu za 7400 korun opět od verze Fresh, Czech Team ji má podobně jako automatickou klimatizaci v základu. Z nabídky vypadly rovněž některé výbavové pakety, naopak nabídka motorů zůstala stejná. Litrový tříválec má 44 kW (60 k) nebo 55 kW (75 k) v kombinaci s pětistupňovou manuální nebo robotizovanou převodovkou ASG. Sáhnout lze rovněž po litrovém tříválci G-Tec o výkonu 50 kW (68 k), který spaluje CNG. Škoda tedy zatím nenabídne litrový tříválec TSI o výkonu 66 kW (90 k), možná si ho ale schovává jako překvapení pro nadcházející pařížský autosalon, kde se omlazené Citigo určitě objeví. Objednávat ho lze však již dnes, ceny zůstávají stejné, to znamená základ za 197 900 korun.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.