Čekalo se na něj prakticky od příchodu Volkswagenu up!. O čem je řeč? O modernizaci Škody Citigo, která mohla být po vzoru německého sourozence docela zásadní. Měla, ale není. Změny se tak podobají spíše každoroční modelové péči než reálnému faceliftu.
Škoda Citigo je na trhu od konce roku 2011 a celkem logicky dokázala ovládnout segment těch nejmenších automobilů. Tří- nebo pětidveřový hatchback je jedním z trojice modelů takzvané New small family (NSF) koncernu Volkswagen, kam patří již zmíněný up! a také Seat Mii. Citigo je druhým zástupcem této řady, který prodělal omlazovací kúru, avšak tak zásadní jako u Volkswagenu není. Nejzajímavějším prvkem jsou LED diody pro denní svícení v hlavních světlometech, zařazené do výbavy od druhého stupně Ambition. Od linie Style, a to včetně dvou akčních modelů Fresh a Czech Team, má miniauto zatmavené zadní skupinové svítilny.
Tím změny viditelné zvnějšku končí a nastupují inovace interiéru. Od druhého stupně Ambition počítejte s přítomností s odkládací schránky pro deštníky pod sedadlem spolujezdce, v níž deštník skutečně je. Nejspíše se tak máte cítit jako v Superbu. Mnohem zajímavější je však omlazená nabídka audiosystémů. Rádio Blues s CD přehrávačem mají v základu výbavy Fresh a Style, u ostatních stojí 4500 korun. Po něm následují rádio Swing s pětipalcovou obrazovkou, USB a šesti reproduktory. To má v základu výbava Czech Team, stupně Ambition a Monte Carlo si musí připlatit 10 500 korun, linie Fresh a Style 6000 korun. Poslední evolucí je stejné rádio se Sound Systemem za cenu o 8000 korun vyšší než „základ.“ Dokoupit lze rovněž příjem digitálního signálu za 3400 korun nebo držák na chytrý telefon za 2500 korun.
Ceník - Škoda Citigo 2017
Active Ambition Fresh Style Monte Carlo Czech Team 1.0 (44 kW) 197 900 Kč 217 900 Kč 223 900 Kč 233 900 Kč ---------- 235 900 Kč 1.0 ASG (44 kW) 210 900 Kč 230 900 Kč 236 900 Kč 246 900 Kč ---------- 248 900 Kč 1.0 (55 kW) 207 900 Kč 227 900 Kč 233 900 Kč 243 900 Kč 275 900 Kč 245 900 Kč 1.0 ASG (55 kW) 220 900 Kč 240 900 Kč 246 900 Kč 256 900 Kč 288 900 Kč 258 900 Kč 1.0 G-Tec (50 kW) 274 900 Kč 292 900 Kč 297 900 Kč 307 900 Kč ---------- 309 900 KčPoznámka: Pětidveřová karosérie stojí o 10 000 korun více.
Po vzoru up!u může mít městská Škoda také automatickou klimatizaci Climatronic za 6000 korun od akční linie Fresh. Další akční model Czech Team ji má ve standardu. Systém City Safe Drive je spolu s dešťovým a světelným senzorem nabízen v paketu za 7400 korun opět od verze Fresh, Czech Team ji má podobně jako automatickou klimatizaci v základu. Z nabídky vypadly rovněž některé výbavové pakety, naopak nabídka motorů zůstala stejná. Litrový tříválec má 44 kW (60 k) nebo 55 kW (75 k) v kombinaci s pětistupňovou manuální nebo robotizovanou převodovkou ASG. Sáhnout lze rovněž po litrovém tříválci G-Tec o výkonu 50 kW (68 k), který spaluje CNG. Škoda tedy zatím nenabídne litrový tříválec TSI o výkonu 66 kW (90 k), možná si ho ale schovává jako překvapení pro nadcházející pařížský autosalon, kde se omlazené Citigo určitě objeví. Objednávat ho lze však již dnes, ceny zůstávají stejné, to znamená základ za 197 900 korun.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?