Čekalo se na něj prakticky od příchodu Volkswagenu up!. O čem je řeč? O modernizaci Škody Citigo, která mohla být po vzoru německého sourozence docela zásadní. Měla, ale není. Změny se tak podobají spíše každoroční modelové péči než reálnému faceliftu.
Škoda Citigo je na trhu od konce roku 2011 a celkem logicky dokázala ovládnout segment těch nejmenších automobilů. Tří- nebo pětidveřový hatchback je jedním z trojice modelů takzvané New small family (NSF) koncernu Volkswagen, kam patří již zmíněný up! a také Seat Mii. Citigo je druhým zástupcem této řady, který prodělal omlazovací kúru, avšak tak zásadní jako u Volkswagenu není. Nejzajímavějším prvkem jsou LED diody pro denní svícení v hlavních světlometech, zařazené do výbavy od druhého stupně Ambition. Od linie Style, a to včetně dvou akčních modelů Fresh a Czech Team, má miniauto zatmavené zadní skupinové svítilny.
Tím změny viditelné zvnějšku končí a nastupují inovace interiéru. Od druhého stupně Ambition počítejte s přítomností s odkládací schránky pro deštníky pod sedadlem spolujezdce, v níž deštník skutečně je. Nejspíše se tak máte cítit jako v Superbu. Mnohem zajímavější je však omlazená nabídka audiosystémů. Rádio Blues s CD přehrávačem mají v základu výbavy Fresh a Style, u ostatních stojí 4500 korun. Po něm následují rádio Swing s pětipalcovou obrazovkou, USB a šesti reproduktory. To má v základu výbava Czech Team, stupně Ambition a Monte Carlo si musí připlatit 10 500 korun, linie Fresh a Style 6000 korun. Poslední evolucí je stejné rádio se Sound Systemem za cenu o 8000 korun vyšší než „základ.“ Dokoupit lze rovněž příjem digitálního signálu za 3400 korun nebo držák na chytrý telefon za 2500 korun.
Ceník - Škoda Citigo 2017
Active Ambition Fresh Style Monte Carlo Czech Team 1.0 (44 kW) 197 900 Kč 217 900 Kč 223 900 Kč 233 900 Kč ---------- 235 900 Kč 1.0 ASG (44 kW) 210 900 Kč 230 900 Kč 236 900 Kč 246 900 Kč ---------- 248 900 Kč 1.0 (55 kW) 207 900 Kč 227 900 Kč 233 900 Kč 243 900 Kč 275 900 Kč 245 900 Kč 1.0 ASG (55 kW) 220 900 Kč 240 900 Kč 246 900 Kč 256 900 Kč 288 900 Kč 258 900 Kč 1.0 G-Tec (50 kW) 274 900 Kč 292 900 Kč 297 900 Kč 307 900 Kč ---------- 309 900 KčPoznámka: Pětidveřová karosérie stojí o 10 000 korun více.
Po vzoru up!u může mít městská Škoda také automatickou klimatizaci Climatronic za 6000 korun od akční linie Fresh. Další akční model Czech Team ji má ve standardu. Systém City Safe Drive je spolu s dešťovým a světelným senzorem nabízen v paketu za 7400 korun opět od verze Fresh, Czech Team ji má podobně jako automatickou klimatizaci v základu. Z nabídky vypadly rovněž některé výbavové pakety, naopak nabídka motorů zůstala stejná. Litrový tříválec má 44 kW (60 k) nebo 55 kW (75 k) v kombinaci s pětistupňovou manuální nebo robotizovanou převodovkou ASG. Sáhnout lze rovněž po litrovém tříválci G-Tec o výkonu 50 kW (68 k), který spaluje CNG. Škoda tedy zatím nenabídne litrový tříválec TSI o výkonu 66 kW (90 k), možná si ho ale schovává jako překvapení pro nadcházející pařížský autosalon, kde se omlazené Citigo určitě objeví. Objednávat ho lze však již dnes, ceny zůstávají stejné, to znamená základ za 197 900 korun.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?