Při představování Méganu Grand Coupé bylo řečeno, že karosérie sedan k francouzskému modelu nižší střední třídy historicky prostě patří. To stejné se dá přitom napsat o modelu s otevřenou střechou. Dočkáme se ho i počtvrté?
Karosářská paleta prvního Méganu obsahovala hatchback, sedan, kombi, kupé a kabriolet. Druhé a třetí vydání spojilo obě posledně jmenované karosérie do jedné a vznikl z toho kupé-kabriolet. Dnes už se s nimi (hlavně mezi dostupnějšími modely) prakticky nesetkáme, svého času ale podobný stroj nabízely i Opel, Peugeot nebo Volkswagen. Problémem takového křížence, a speciálně pak od Renaultu, byla špatná tuhost karosérie a také jakási nevyhraněnost. To, co mělo být pozitivem se v očích mnohých stalo negativem a možná i proto se většina automobilek vrátila k dostupným kabrioletům s klasickým plátnem. Mégane minulý rok zahájil modelovou obměnu, aktuálně dovršenou sedanem s označením Grand Coupé. Nabízí se tedy otázka, zda-li se dočkáme také kabrioletu.
Automobilový grafik Theophilus Chin si s touto myšlenkou pohrál a na základech sedanu vytvořil kabriolet. A nutno podotknout, že mu to neskutečně sluší. Jak jsme již nastínili, pevná střecha by byla téměř jistě vyměněna za plátěnou, zmizet by tak mohl zbytečně dlouhý a nevzhledný zadní převis. To by vizuálně odlehčilo zadní partie a Méganu opravdu výrazně pomohlo. Ke kabrioletu také padnou jako ulitá atypická přední světla spolu s velkou maskou chladiče. Do interiéru by se poskládala čtveřice cestujících, což je v této velikostní skupině standardem.
Problém je, že podobný model asi Renault hned tak nepostaví. Předchůdce nedosahoval nějakých oslnivých prodejních výsledků a jako imageová záležitost také příliš nefungoval. Francouzi tak nemají nejmenší důvod uvádět na trh relativně dostupný čtyřmístný kabriolet, a pokud byste to snad chtěli uhrát na tradice, vzpomeňte si, co se stalo Espacu nebo Scénicu. Zpět ale k nejspíše nikdy nevyrobenému Méganu Cabriolet. Ten by do svých útrob mohl dostat třeba i vrcholnou šestnáctistovku TCe o výkonu 151 kW (205 k) z linie GT, jistotou by pak byla nejméně silnější verze dvanáctistovky TCe s 96 kW (130 k). Věčná škoda, že to auto do sériové výroby nejspíše nedotáhne.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?