Při představování Méganu Grand Coupé bylo řečeno, že karosérie sedan k francouzskému modelu nižší střední třídy historicky prostě patří. To stejné se dá přitom napsat o modelu s otevřenou střechou. Dočkáme se ho i počtvrté?
Karosářská paleta prvního Méganu obsahovala hatchback, sedan, kombi, kupé a kabriolet. Druhé a třetí vydání spojilo obě posledně jmenované karosérie do jedné a vznikl z toho kupé-kabriolet. Dnes už se s nimi (hlavně mezi dostupnějšími modely) prakticky nesetkáme, svého času ale podobný stroj nabízely i Opel, Peugeot nebo Volkswagen. Problémem takového křížence, a speciálně pak od Renaultu, byla špatná tuhost karosérie a také jakási nevyhraněnost. To, co mělo být pozitivem se v očích mnohých stalo negativem a možná i proto se většina automobilek vrátila k dostupným kabrioletům s klasickým plátnem. Mégane minulý rok zahájil modelovou obměnu, aktuálně dovršenou sedanem s označením Grand Coupé. Nabízí se tedy otázka, zda-li se dočkáme také kabrioletu.
Automobilový grafik Theophilus Chin si s touto myšlenkou pohrál a na základech sedanu vytvořil kabriolet. A nutno podotknout, že mu to neskutečně sluší. Jak jsme již nastínili, pevná střecha by byla téměř jistě vyměněna za plátěnou, zmizet by tak mohl zbytečně dlouhý a nevzhledný zadní převis. To by vizuálně odlehčilo zadní partie a Méganu opravdu výrazně pomohlo. Ke kabrioletu také padnou jako ulitá atypická přední světla spolu s velkou maskou chladiče. Do interiéru by se poskládala čtveřice cestujících, což je v této velikostní skupině standardem.
Problém je, že podobný model asi Renault hned tak nepostaví. Předchůdce nedosahoval nějakých oslnivých prodejních výsledků a jako imageová záležitost také příliš nefungoval. Francouzi tak nemají nejmenší důvod uvádět na trh relativně dostupný čtyřmístný kabriolet, a pokud byste to snad chtěli uhrát na tradice, vzpomeňte si, co se stalo Espacu nebo Scénicu. Zpět ale k nejspíše nikdy nevyrobenému Méganu Cabriolet. Ten by do svých útrob mohl dostat třeba i vrcholnou šestnáctistovku TCe o výkonu 151 kW (205 k) z linie GT, jistotou by pak byla nejméně silnější verze dvanáctistovky TCe s 96 kW (130 k). Věčná škoda, že to auto do sériové výroby nejspíše nedotáhne.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.