Renault Mégane Cabriolet je krasavec, do výroby ale nezamíří

ar6, 17. července 2016, 03:40 Google+

Při představování Méganu Grand Coupé bylo řečeno, že karosérie sedan k francouzskému modelu nižší střední třídy historicky prostě patří. To stejné se dá přitom napsat o modelu s otevřenou střechou. Dočkáme se ho i počtvrté?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault Mégane Cabriolet by mohl být největším krasavcem celé modelové řady.

Renault Mégane Cabriolet by mohl být největším krasavcem celé modelové řady. | foto: Theophilus Chin

Sdílejte článek

Karosářská paleta prvního Méganu obsahovala hatchback, sedan, kombi, kupé a kabriolet. Druhé a třetí vydání spojilo obě posledně jmenované karosérie do jedné a vznikl z toho kupé-kabriolet. Dnes už se s nimi (hlavně mezi dostupnějšími modely) prakticky nesetkáme, svého času ale podobný stroj nabízely i Opel, Peugeot nebo Volkswagen. Problémem takového křížence, a speciálně pak od Renaultu, byla špatná tuhost karosérie a také jakási nevyhraněnost. To, co mělo být pozitivem se v očích mnohých stalo negativem a možná i proto se většina automobilek vrátila k dostupným kabrioletům s klasickým plátnem. Mégane minulý rok zahájil modelovou obměnu, aktuálně dovršenou sedanem s označením Grand Coupé. Nabízí se tedy otázka, zda-li se dočkáme také kabrioletu.

Automobilový grafik Theophilus Chin si s touto myšlenkou pohrál a na základech sedanu vytvořil kabriolet. A nutno podotknout, že mu to neskutečně sluší. Jak jsme již nastínili, pevná střecha by byla téměř jistě vyměněna za plátěnou, zmizet by tak mohl zbytečně dlouhý a nevzhledný zadní převis. To by vizuálně odlehčilo zadní partie a Méganu opravdu výrazně pomohlo. Ke kabrioletu také padnou jako ulitá atypická přední světla spolu s velkou maskou chladiče. Do interiéru by se poskládala čtveřice cestujících, což je v této velikostní skupině standardem.

img-responsive

Zadní část už není tak mohutná jako u předchůdce. | foto: Theophilus Chin

Problém je, že podobný model asi Renault hned tak nepostaví. Předchůdce nedosahoval nějakých oslnivých prodejních výsledků a jako imageová záležitost také příliš nefungoval. Francouzi tak nemají nejmenší důvod uvádět na trh relativně dostupný čtyřmístný kabriolet, a pokud byste to snad chtěli uhrát na tradice, vzpomeňte si, co se stalo Espacu nebo Scénicu. Zpět ale k nejspíše nikdy nevyrobenému Méganu Cabriolet. Ten by do svých útrob mohl dostat třeba i vrcholnou šestnáctistovku TCe o výkonu 151 kW (205 k) z linie GT, jistotou by pak byla nejméně silnější verze dvanáctistovky TCe s 96 kW (130 k). Věčná škoda, že to auto do sériové výroby nejspíše nedotáhne.

Vytisknout

Diskuze: Renault Mégane Cabriolet je krasavec, do výroby ale nezamíří

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Cristiano Ronaldo oslavil titul mistra Evropy ve fotbale hodně stylově.

Jak oslavit fotbalový titul? Cristiano Ronaldo má poměrně drahý způsob

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud