Stylový Mercedes-Benz CLS se loučí, kdy přijde nástupce?

Současný Mercedes-Benz CLS se loučí provedením Final Edition.
Současný Mercedes-Benz CLS se loučí provedením Final Edition., foto: Mercedes-Benz
ar6 16. července 2016 12:26
Sdílej:

Současný Mercedes-Benz CLS již brzy přepustí místo svému nástupci, který si vypůjčí styl i technologie z řad E a S. Proto se trojcípá hvězda rozhodla dopřát stávajícímu provedení posledních pět minut slávy a uvádí rozlučkovou verzi s jednoduchým označením Final Edition.

Když se v roce 2003 poprvé ukázal Mercedes-Benz CLS, vzbudil mezi tehdy převážně konzervativními příznivci vozů vyšší střední třídy doslova pozdvižení. Místo standardní karosérie sedan se profiloval jako čtyřdveřové kupé, zákazníci si ale k němu cestu našli poměrně rychle. A CLS pomohlo založit trend, na nějž postupně navázaly Audi, BMW nebo Volkswagen a který se začal objevovat také v jiných třídách. Ve druhé generaci se vedle kupé dostalo i na o něco praktičtější shooting brake, jenž měl snad ještě více stylu než výchozí model. Nyní se obě karosářské varianty loučí, a to prostřednictvím série Final Edition.

Jak se dá asi u podobné edice očekávat, jejím cílem je nabídnout bohatou výbavu za zvýhodněnou cenu. Zvenku tak čekají prvky provedení AMG Line, reprezentované výraznějšími nárazníky s většími nasávacími otvory vpředu a difuzorem vzadu, nástavci prahů, dvojitou koncovkou výfuku a 19palcovými černými koly (volitelně mají ráfky 18 palců). Mimo tyto doplňky má CLS Final Edition také adaptivní LED světlomety a chromovanou masku chladiče.

Interiér zůstává luxusním prostředím s prvky AMG Line, volbou mezi šesti různým dekoračními plochami a různými barvami vybraných prvků. Mezi ně nepatří vyhřívaná sedadla, čalouněná černou kůží, s kontrastním světlým prošíváním. Obě křesla mají nastavitelnou bederní opěrku, upravena může být i tuhost bočnic u zadních sedadel. Dole zploštělý volant je čalouněný kůží a má stříbrná chromovaná pádla řazení. Pedály jsou vyvedeny v kartáčované nerezové oceli. Střechu zdobí elektricky ovládané okno, boční skla jsou zatmavená (volitelně ale mohou být i čirá). Jako připomínka toho, že sedíte v rozlučkové edici slouží několik specifických emblémů.

Standardem je u modelu Final Edition sportovní podvozek Direct Control. Ten lze kombinovat s většinou pohonných jednotek. Jmenovitě to znamená CLS 400/400 4Matic o výkonu 245 kW (333 k), CLS 220 d o výkonu 125 kW (170 k), CLS 250 d/250 d 4Matic o výkonu 150 kW (204 k) a CLS 350 d/350 d 4Matic o výkonu 190 kW (258 k). S pohonem zadních kol Mercedes kombinuje devítistupňový automat 9G-Tronic, s pohonem všech kol potom sedmistupňový automat 7G-Tronic Plus. Oproti standardnímu modelu znamená výbava Final Edition příplatek 8211 eur (cca 222 000 korun), objednávky přijímají němečtí dealeři značky již od včerejška. Nová generace se představí v průběhu příštího roku, údajně se ale již nepočítá s karosérií shooting brake.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.