Současný Mercedes-Benz CLS již brzy přepustí místo svému nástupci, který si vypůjčí styl i technologie z řad E a S. Proto se trojcípá hvězda rozhodla dopřát stávajícímu provedení posledních pět minut slávy a uvádí rozlučkovou verzi s jednoduchým označením Final Edition.
Když se v roce 2003 poprvé ukázal Mercedes-Benz CLS, vzbudil mezi tehdy převážně konzervativními příznivci vozů vyšší střední třídy doslova pozdvižení. Místo standardní karosérie sedan se profiloval jako čtyřdveřové kupé, zákazníci si ale k němu cestu našli poměrně rychle. A CLS pomohlo založit trend, na nějž postupně navázaly Audi, BMW nebo Volkswagen a který se začal objevovat také v jiných třídách. Ve druhé generaci se vedle kupé dostalo i na o něco praktičtější shooting brake, jenž měl snad ještě více stylu než výchozí model. Nyní se obě karosářské varianty loučí, a to prostřednictvím série Final Edition.
Jak se dá asi u podobné edice očekávat, jejím cílem je nabídnout bohatou výbavu za zvýhodněnou cenu. Zvenku tak čekají prvky provedení AMG Line, reprezentované výraznějšími nárazníky s většími nasávacími otvory vpředu a difuzorem vzadu, nástavci prahů, dvojitou koncovkou výfuku a 19palcovými černými koly (volitelně mají ráfky 18 palců). Mimo tyto doplňky má CLS Final Edition také adaptivní LED světlomety a chromovanou masku chladiče.
Interiér zůstává luxusním prostředím s prvky AMG Line, volbou mezi šesti různým dekoračními plochami a různými barvami vybraných prvků. Mezi ně nepatří vyhřívaná sedadla, čalouněná černou kůží, s kontrastním světlým prošíváním. Obě křesla mají nastavitelnou bederní opěrku, upravena může být i tuhost bočnic u zadních sedadel. Dole zploštělý volant je čalouněný kůží a má stříbrná chromovaná pádla řazení. Pedály jsou vyvedeny v kartáčované nerezové oceli. Střechu zdobí elektricky ovládané okno, boční skla jsou zatmavená (volitelně ale mohou být i čirá). Jako připomínka toho, že sedíte v rozlučkové edici slouží několik specifických emblémů.
Standardem je u modelu Final Edition sportovní podvozek Direct Control. Ten lze kombinovat s většinou pohonných jednotek. Jmenovitě to znamená CLS 400/400 4Matic o výkonu 245 kW (333 k), CLS 220 d o výkonu 125 kW (170 k), CLS 250 d/250 d 4Matic o výkonu 150 kW (204 k) a CLS 350 d/350 d 4Matic o výkonu 190 kW (258 k). S pohonem zadních kol Mercedes kombinuje devítistupňový automat 9G-Tronic, s pohonem všech kol potom sedmistupňový automat 7G-Tronic Plus. Oproti standardnímu modelu znamená výbava Final Edition příplatek 8211 eur (cca 222 000 korun), objednávky přijímají němečtí dealeři značky již od včerejška. Nová generace se představí v průběhu příštího roku, údajně se ale již nepočítá s karosérií shooting brake.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?