Současný Mercedes-Benz CLS již brzy přepustí místo svému nástupci, který si vypůjčí styl i technologie z řad E a S. Proto se trojcípá hvězda rozhodla dopřát stávajícímu provedení posledních pět minut slávy a uvádí rozlučkovou verzi s jednoduchým označením Final Edition.
Když se v roce 2003 poprvé ukázal Mercedes-Benz CLS, vzbudil mezi tehdy převážně konzervativními příznivci vozů vyšší střední třídy doslova pozdvižení. Místo standardní karosérie sedan se profiloval jako čtyřdveřové kupé, zákazníci si ale k němu cestu našli poměrně rychle. A CLS pomohlo založit trend, na nějž postupně navázaly Audi, BMW nebo Volkswagen a který se začal objevovat také v jiných třídách. Ve druhé generaci se vedle kupé dostalo i na o něco praktičtější shooting brake, jenž měl snad ještě více stylu než výchozí model. Nyní se obě karosářské varianty loučí, a to prostřednictvím série Final Edition.
Jak se dá asi u podobné edice očekávat, jejím cílem je nabídnout bohatou výbavu za zvýhodněnou cenu. Zvenku tak čekají prvky provedení AMG Line, reprezentované výraznějšími nárazníky s většími nasávacími otvory vpředu a difuzorem vzadu, nástavci prahů, dvojitou koncovkou výfuku a 19palcovými černými koly (volitelně mají ráfky 18 palců). Mimo tyto doplňky má CLS Final Edition také adaptivní LED světlomety a chromovanou masku chladiče.
Interiér zůstává luxusním prostředím s prvky AMG Line, volbou mezi šesti různým dekoračními plochami a různými barvami vybraných prvků. Mezi ně nepatří vyhřívaná sedadla, čalouněná černou kůží, s kontrastním světlým prošíváním. Obě křesla mají nastavitelnou bederní opěrku, upravena může být i tuhost bočnic u zadních sedadel. Dole zploštělý volant je čalouněný kůží a má stříbrná chromovaná pádla řazení. Pedály jsou vyvedeny v kartáčované nerezové oceli. Střechu zdobí elektricky ovládané okno, boční skla jsou zatmavená (volitelně ale mohou být i čirá). Jako připomínka toho, že sedíte v rozlučkové edici slouží několik specifických emblémů.
Standardem je u modelu Final Edition sportovní podvozek Direct Control. Ten lze kombinovat s většinou pohonných jednotek. Jmenovitě to znamená CLS 400/400 4Matic o výkonu 245 kW (333 k), CLS 220 d o výkonu 125 kW (170 k), CLS 250 d/250 d 4Matic o výkonu 150 kW (204 k) a CLS 350 d/350 d 4Matic o výkonu 190 kW (258 k). S pohonem zadních kol Mercedes kombinuje devítistupňový automat 9G-Tronic, s pohonem všech kol potom sedmistupňový automat 7G-Tronic Plus. Oproti standardnímu modelu znamená výbava Final Edition příplatek 8211 eur (cca 222 000 korun), objednávky přijímají němečtí dealeři značky již od včerejška. Nová generace se představí v průběhu příštího roku, údajně se ale již nepočítá s karosérií shooting brake.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.