LaFerrari bez střechy bude, říká si Aperta a už je vyprodané

LaFerrari Aperta je dalším ze série hypersportů z Maranella, vznikne jen 149 kusů.
LaFerrari Aperta je dalším ze série hypersportů z Maranella, vznikne jen 149 kusů., foto: Ferrari S.p.a.
ar6 5. července 2016 16:38
Sdílej:

Před třemi lety ukázalo Ferrari svůj nejextrémnější hypersport s prozaickým označením LaFerrari. Celkem v Maranellu vyrobili 499 kusů a logicky se tak dostalo jen na zlomek zájemců. Všichni obdivovatelé hybridního kupé nicméně dostanou již brzy druhou šanci. V Paříži totiž LaFerrari odhodí střechu.

O příchodu otevřeného LaFerrari se spekuluje prakticky už od představení kupé. Různými cestami, včetně slov Gordona Ramsayho v novém Top Gearu, který si jedno objednal, byla výroba kabrioletu neoficiálně potvrzena. Dnešním dnem se Ferrari rozhodlo z otevřeného LaFerrari, označovaného slůvkem Aperta, strhnout plachtu a představit ho také oficiální cestou. Jenže tím to vlastně končí, neznáme přesné technické specifikace, ani počet vyrobených kusů (spekuluje se o 149 autech). Bezpečně však víme, že tento nespecifikovaný počet je již vyprodán. Překvapení? Ani náhodou, a to i když cena jistě přesáhne 1,3 milionu euro (cca 35,2 milionu korun) na než přišla uzavřená varianta.

A čím se vlastně otevřené LaFerrari liší nejvíce? Samozřejmě odnímatelným střešním panelem. Ten byl vyroben z karbonu, k dispozici zároveň ale bude i plátno nebo materiál jemu příbuzný. Většího množství úprav doznalo karbonové šasi a vlastně kompletně celá konstrukce vozu. Cílem bylo udržet stejnou úroveň torzní tuhosti jako u kupé, což jistě uznáte není snadným úkolem, zvláště při vysokých výkonech, jakých LaFerrari dosahuje. Změnami prošla také aerodynamika, opět s cílem nabídnout stejný koeficient odporu vzduchu jako kupé. Soudě dle těchto vyjádření se oboje inženýrům Ferrari povedlo na jedničku s hvězdičkou.

Pohonná jednotka zůstává stejná jako u kupé, to znamená atmosférický benzínový dvanáctiválec o výkonu 588 kW (800 k) při 9000 ot./min s točivým momentem 700 Nm při 6750 ot./min v kombinaci s elektromotorem o výkonu 120 kW (163 k) a točivém momentu 270 Nm. Celkově tak pohonná soustava dává 708 kW (963 k) a 900 Nm, o jejichž přenos na silnici se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka. Kupé akcelerovalo z 0 na 100 km/h za méně 3 sekundy, na 200 km/h za méně než 7 sekundy a na 300 km/h za 15 sekund. Maximálně přitom bylo schopné jet až 350 km/h. Pokud tedy Ferrari nelže, těchto hodnot bude dosahovat také otevřené provedení. Všechny detaily, včetně počtu vyrobených kusů a pravděpodobně také ceny, se dozvíme na podzimím pařížském autosalonu.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.