LaFerrari bez střechy bude, říká si Aperta a už je vyprodané

ar6, 5. července 2016, 16:38 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

Před třemi lety ukázalo Ferrari svůj nejextrémnější hypersport s prozaickým označením LaFerrari. Celkem v Maranellu vyrobili 499 kusů a logicky se tak dostalo jen na zlomek zájemců. Všichni obdivovatelé hybridního kupé nicméně dostanou již brzy druhou šanci. V Paříži totiž LaFerrari odhodí střechu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
LaFerrari Aperta je dalším ze série hypersportů z Maranella, vznikne jen 149 kusů.

LaFerrari Aperta je dalším ze série hypersportů z Maranella, vznikne jen 149 kusů. | foto: Ferrari S.p.a.

Sdílejte článek

O příchodu otevřeného LaFerrari se spekuluje prakticky už od představení kupé. Různými cestami, včetně slov Gordona Ramsayho v novém Top Gearu, který si jedno objednal, byla výroba kabrioletu neoficiálně potvrzena. Dnešním dnem se Ferrari rozhodlo z otevřeného LaFerrari, označovaného slůvkem Aperta, strhnout plachtu a představit ho také oficiální cestou. Jenže tím to vlastně končí, neznáme přesné technické specifikace, ani počet vyrobených kusů (spekuluje se o 149 autech). Bezpečně však víme, že tento nespecifikovaný počet je již vyprodán. Překvapení? Ani náhodou, a to i když cena jistě přesáhne 1,3 milionu euro (cca 35,2 milionu korun) na než přišla uzavřená varianta.

A čím se vlastně otevřené LaFerrari liší nejvíce? Samozřejmě odnímatelným střešním panelem. Ten byl vyroben z karbonu, k dispozici zároveň ale bude i plátno nebo materiál jemu příbuzný. Většího množství úprav doznalo karbonové šasi a vlastně kompletně celá konstrukce vozu. Cílem bylo udržet stejnou úroveň torzní tuhosti jako u kupé, což jistě uznáte není snadným úkolem, zvláště při vysokých výkonech, jakých LaFerrari dosahuje. Změnami prošla také aerodynamika, opět s cílem nabídnout stejný koeficient odporu vzduchu jako kupé. Soudě dle těchto vyjádření se oboje inženýrům Ferrari povedlo na jedničku s hvězdičkou.

Pohonná jednotka zůstává stejná jako u kupé, to znamená atmosférický benzínový dvanáctiválec o výkonu 588 kW (800 k) při 9000 ot./min s točivým momentem 700 Nm při 6750 ot./min v kombinaci s elektromotorem o výkonu 120 kW (163 k) a točivém momentu 270 Nm. Celkově tak pohonná soustava dává 708 kW (963 k) a 900 Nm, o jejichž přenos na silnici se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka. Kupé akcelerovalo z 0 na 100 km/h za méně 3 sekundy, na 200 km/h za méně než 7 sekundy a na 300 km/h za 15 sekund. Maximálně přitom bylo schopné jet až 350 km/h. Pokud tedy Ferrari nelže, těchto hodnot bude dosahovat také otevřené provedení. Všechny detaily, včetně počtu vyrobených kusů a pravděpodobně také ceny, se dozvíme na podzimím pařížském autosalonu.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: LaFerrari bez střechy bude, říká si Aperta a už je vyprodané

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

BMW řady 7

Nové BMW i7S, 680 elektrických koní s dojezdem 600 km

Mazda Vision Coupe Concept

Reinkarnace RX-8, nové coupé od Mazdy má nabídnout 350 koní a pohon zadních kol

Filtry pevných částic u benzínových motorů (GPF) se začaly montovat do vozů pro EU na podzim roku 2018

Filtry u benzinových motorů (GPF). Musí se vypalovat nebo ne?

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Historii vozu může prověřit každý prodejce. Kdo nechce, může skrývat podvody

Ilustrační foto

NENECHTE SE OŠKUBAT! Na odškodnění mají právo zranění i pozůstalí. Jak na to?

3/4 žen se vidí koncentrovanými a odpovědnými řidičkami

Ženy za volantem. Co na sebe samy PRÁSKLY?

Toyota Mirai

Vodíková auta mají ve světě podporu. A situace u nás?

Honda e

Honda e, digitální retro za pořádný balík peněz

Volkswagen Passat GTE

Nový Volkswagen Passat je v prodeji. Cena začíná na 750 000 Kč

Ferrari Purosangue tak, jak si jej představuje britský magazín Autocar

Ferrari pracuje na SUV! Technický ředitel Leiters prozradil něco ze zákulisí

reklama

Doporučujeme

Omlazené Clio RS dává vzpomenout na koncept RS16, automat EDC má pořád.

Dvouspojkový automat Cliu RS zůstává, facelift moc novinek nepřinesl

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Reinkarnace RX-8, nové coupé od Mazdy má nabídnout 350 koní a pohon zadních kol

  2. Filtry u benzinových motorů (GPF). Musí se vypalovat nebo ne?

  3. Ferrari pracuje na SUV! Technický ředitel Leiters prozradil něco ze zákulisí

  4. Honda e, digitální retro za pořádný balík peněz

  5. Nové Mitsubishi L200: FARMÁŘI BEDLIVĚ ČTĚTE!

  6. Top 5 od Alfa Romeo

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud