Před třemi lety ukázalo Ferrari svůj nejextrémnější hypersport s prozaickým označením LaFerrari. Celkem v Maranellu vyrobili 499 kusů a logicky se tak dostalo jen na zlomek zájemců. Všichni obdivovatelé hybridního kupé nicméně dostanou již brzy druhou šanci. V Paříži totiž LaFerrari odhodí střechu.
O příchodu otevřeného LaFerrari se spekuluje prakticky už od představení kupé. Různými cestami, včetně slov Gordona Ramsayho v novém Top Gearu, který si jedno objednal, byla výroba kabrioletu neoficiálně potvrzena. Dnešním dnem se Ferrari rozhodlo z otevřeného LaFerrari, označovaného slůvkem Aperta, strhnout plachtu a představit ho také oficiální cestou. Jenže tím to vlastně končí, neznáme přesné technické specifikace, ani počet vyrobených kusů (spekuluje se o 149 autech). Bezpečně však víme, že tento nespecifikovaný počet je již vyprodán. Překvapení? Ani náhodou, a to i když cena jistě přesáhne 1,3 milionu euro (cca 35,2 milionu korun) na než přišla uzavřená varianta.
A čím se vlastně otevřené LaFerrari liší nejvíce? Samozřejmě odnímatelným střešním panelem. Ten byl vyroben z karbonu, k dispozici zároveň ale bude i plátno nebo materiál jemu příbuzný. Většího množství úprav doznalo karbonové šasi a vlastně kompletně celá konstrukce vozu. Cílem bylo udržet stejnou úroveň torzní tuhosti jako u kupé, což jistě uznáte není snadným úkolem, zvláště při vysokých výkonech, jakých LaFerrari dosahuje. Změnami prošla také aerodynamika, opět s cílem nabídnout stejný koeficient odporu vzduchu jako kupé. Soudě dle těchto vyjádření se oboje inženýrům Ferrari povedlo na jedničku s hvězdičkou.
Pohonná jednotka zůstává stejná jako u kupé, to znamená atmosférický benzínový dvanáctiválec o výkonu 588 kW (800 k) při 9000 ot./min s točivým momentem 700 Nm při 6750 ot./min v kombinaci s elektromotorem o výkonu 120 kW (163 k) a točivém momentu 270 Nm. Celkově tak pohonná soustava dává 708 kW (963 k) a 900 Nm, o jejichž přenos na silnici se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka. Kupé akcelerovalo z 0 na 100 km/h za méně 3 sekundy, na 200 km/h za méně než 7 sekundy a na 300 km/h za 15 sekund. Maximálně přitom bylo schopné jet až 350 km/h. Pokud tedy Ferrari nelže, těchto hodnot bude dosahovat také otevřené provedení. Všechny detaily, včetně počtu vyrobených kusů a pravděpodobně také ceny, se dozvíme na podzimím pařížském autosalonu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?