LaFerrari bez střechy bude, říká si Aperta a už je vyprodané

ar6, 5. července 2016, 16:38 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

Před třemi lety ukázalo Ferrari svůj nejextrémnější hypersport s prozaickým označením LaFerrari. Celkem v Maranellu vyrobili 499 kusů a logicky se tak dostalo jen na zlomek zájemců. Všichni obdivovatelé hybridního kupé nicméně dostanou již brzy druhou šanci. V Paříži totiž LaFerrari odhodí střechu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
LaFerrari Aperta je dalším ze série hypersportů z Maranella, vznikne jen 149 kusů.

LaFerrari Aperta je dalším ze série hypersportů z Maranella, vznikne jen 149 kusů. | foto: Ferrari S.p.a.

Sdílejte článek

O příchodu otevřeného LaFerrari se spekuluje prakticky už od představení kupé. Různými cestami, včetně slov Gordona Ramsayho v novém Top Gearu, který si jedno objednal, byla výroba kabrioletu neoficiálně potvrzena. Dnešním dnem se Ferrari rozhodlo z otevřeného LaFerrari, označovaného slůvkem Aperta, strhnout plachtu a představit ho také oficiální cestou. Jenže tím to vlastně končí, neznáme přesné technické specifikace, ani počet vyrobených kusů (spekuluje se o 149 autech). Bezpečně však víme, že tento nespecifikovaný počet je již vyprodán. Překvapení? Ani náhodou, a to i když cena jistě přesáhne 1,3 milionu euro (cca 35,2 milionu korun) na než přišla uzavřená varianta.

A čím se vlastně otevřené LaFerrari liší nejvíce? Samozřejmě odnímatelným střešním panelem. Ten byl vyroben z karbonu, k dispozici zároveň ale bude i plátno nebo materiál jemu příbuzný. Většího množství úprav doznalo karbonové šasi a vlastně kompletně celá konstrukce vozu. Cílem bylo udržet stejnou úroveň torzní tuhosti jako u kupé, což jistě uznáte není snadným úkolem, zvláště při vysokých výkonech, jakých LaFerrari dosahuje. Změnami prošla také aerodynamika, opět s cílem nabídnout stejný koeficient odporu vzduchu jako kupé. Soudě dle těchto vyjádření se oboje inženýrům Ferrari povedlo na jedničku s hvězdičkou.

Pohonná jednotka zůstává stejná jako u kupé, to znamená atmosférický benzínový dvanáctiválec o výkonu 588 kW (800 k) při 9000 ot./min s točivým momentem 700 Nm při 6750 ot./min v kombinaci s elektromotorem o výkonu 120 kW (163 k) a točivém momentu 270 Nm. Celkově tak pohonná soustava dává 708 kW (963 k) a 900 Nm, o jejichž přenos na silnici se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka. Kupé akcelerovalo z 0 na 100 km/h za méně 3 sekundy, na 200 km/h za méně než 7 sekundy a na 300 km/h za 15 sekund. Maximálně přitom bylo schopné jet až 350 km/h. Pokud tedy Ferrari nelže, těchto hodnot bude dosahovat také otevřené provedení. Všechny detaily, včetně počtu vyrobených kusů a pravděpodobně také ceny, se dozvíme na podzimím pařížském autosalonu.

Vytisknout

Diskuze: LaFerrari bez střechy bude, říká si Aperta a už je vyprodané

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Omlazené Clio RS dává vzpomenout na koncept RS16, automat EDC má pořád.

Dvouspojkový automat Cliu RS zůstává, facelift moc novinek nepřinesl

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud