LaFerrari bez střechy bude, říká si Aperta a už je vyprodané

LaFerrari Aperta je dalším ze série hypersportů z Maranella, vznikne jen 149 kusů.
LaFerrari Aperta je dalším ze série hypersportů z Maranella, vznikne jen 149 kusů., foto: Ferrari S.p.a.
ar6 5. července 2016 16:38
Sdílej:

Před třemi lety ukázalo Ferrari svůj nejextrémnější hypersport s prozaickým označením LaFerrari. Celkem v Maranellu vyrobili 499 kusů a logicky se tak dostalo jen na zlomek zájemců. Všichni obdivovatelé hybridního kupé nicméně dostanou již brzy druhou šanci. V Paříži totiž LaFerrari odhodí střechu.

O příchodu otevřeného LaFerrari se spekuluje prakticky už od představení kupé. Různými cestami, včetně slov Gordona Ramsayho v novém Top Gearu, který si jedno objednal, byla výroba kabrioletu neoficiálně potvrzena. Dnešním dnem se Ferrari rozhodlo z otevřeného LaFerrari, označovaného slůvkem Aperta, strhnout plachtu a představit ho také oficiální cestou. Jenže tím to vlastně končí, neznáme přesné technické specifikace, ani počet vyrobených kusů (spekuluje se o 149 autech). Bezpečně však víme, že tento nespecifikovaný počet je již vyprodán. Překvapení? Ani náhodou, a to i když cena jistě přesáhne 1,3 milionu euro (cca 35,2 milionu korun) na než přišla uzavřená varianta.

A čím se vlastně otevřené LaFerrari liší nejvíce? Samozřejmě odnímatelným střešním panelem. Ten byl vyroben z karbonu, k dispozici zároveň ale bude i plátno nebo materiál jemu příbuzný. Většího množství úprav doznalo karbonové šasi a vlastně kompletně celá konstrukce vozu. Cílem bylo udržet stejnou úroveň torzní tuhosti jako u kupé, což jistě uznáte není snadným úkolem, zvláště při vysokých výkonech, jakých LaFerrari dosahuje. Změnami prošla také aerodynamika, opět s cílem nabídnout stejný koeficient odporu vzduchu jako kupé. Soudě dle těchto vyjádření se oboje inženýrům Ferrari povedlo na jedničku s hvězdičkou.

Pohonná jednotka zůstává stejná jako u kupé, to znamená atmosférický benzínový dvanáctiválec o výkonu 588 kW (800 k) při 9000 ot./min s točivým momentem 700 Nm při 6750 ot./min v kombinaci s elektromotorem o výkonu 120 kW (163 k) a točivém momentu 270 Nm. Celkově tak pohonná soustava dává 708 kW (963 k) a 900 Nm, o jejichž přenos na silnici se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka. Kupé akcelerovalo z 0 na 100 km/h za méně 3 sekundy, na 200 km/h za méně než 7 sekundy a na 300 km/h za 15 sekund. Maximálně přitom bylo schopné jet až 350 km/h. Pokud tedy Ferrari nelže, těchto hodnot bude dosahovat také otevřené provedení. Všechny detaily, včetně počtu vyrobených kusů a pravděpodobně také ceny, se dozvíme na podzimím pařížském autosalonu.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

PODROBNĚ: Nový Mercedes-Benz CLA EV s dojezdem až 800 kilometrů

Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.

Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

Představen nejchytřejší Mercedes-Benz CLA v historii. AI mu dala hlas i úsměv

Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.

Trh s elektromobily
Zlaté logo na Xiaomi SU7 Ultra láká zloděje! Emblémy mizí hned po uvedení na trh

Xiaomi SU7 Ultra dostalo zlaté logo. Emblémy záhadně mizí

Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.

Testy aut
Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris facelift – kapesní raketa se závodní DNA znovu a lépe

Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?