U příležitosti závodů formule 1 v Monaku představil Renault koncept Clio RS16 s technikou Méganu RS 275 Trophy-R a především manuální převodovkou. Jen pár týdnů po tajném snu všech příznivců ostrých hatchbacků přichází omlazená podoba standardního Clia RS. Ta si z konceptu některé prvky půjčuje, manuál ale mezi nimi není.
Modernizovaná podoba Clia RS vizuálně navazuje na facelift klasického Clia, který nebyl příliš rozsáhlý, přinesl ale třeba full-LED přední světlomety. A právě ty dostává nové RS standardně, konkrétně jde o reflektory RS Vision s šachovnicovou vlajkou, které se poprvé objevily na konceptu Clio RS16. Nové jsou dále oba nárazníky, vzadu s difuzorem a dvojitou koncovkou výfuku, nástavce prahů, optika zadních světel i 18palcová litá kola, dotvářející celkový dojem z vozu.
Podobně jako u předchůdce se v nabídce objeví dvě specifikace přeplňované šestnáctistovky v kombinaci se šestistupňovým dvouspojkovým automatem EDC. Slabší v Cliu RS má 147 kW (200 k), silnější v Cliu RS Trophy má 162 kW (220 k). Unikátní je nabídka tří typů podvozku. Standardem je Sport se 17- nebo 18palcovými litými koly, který je vhodný pro každodenní užívání. O něco tvrdší je specifikace Cup s 18palcovými koly, jejímž domovem je silnice i závodní okruh.
Nejsportovnější je specifikace Trophy, určená výhradně pro stejnojmennou variantu, s 18palcovými koly, snížená vpředu o 20 milimetrů a vzadu o 10 milimetrů. Za příplatek je pro Clio Trophy dostupný výfukový systém Akrapovič, poprvé představený na již zmiňovaném Cliu RS16. Dynamické parametry vozu zahrnují i zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy či maximální rychlost 235 km/h. Pro obě motorové varianty se nabízí speciální balíček, zahrnující Launch Control, volič RS Drive (režimy Normal, Sport a Race) nebo aplikaci RS Monitor. Cena z omlazené Clio RS začíná ve Francii na 26 300 eurech (cca 713 000 korun), verze Trophy je o 3000 eur dražší (cca 81 000 korun).
Zájemce pouze o vizuální, nikoliv technické, doplňky může zaujmout provedení GT Line, skládající se z exteriérového a interiérového balíčku. Karosérie dostala výraznější přední nasávací otvory v odstínu Dark Metal, sportovnější nárazník, nástavce prahů, difuzor v odstínu Dark Metal, chromovanou koncovku výfuku a 16- nebo 17palcová kola. Uvnitř převládá modrá barva, z exkluzivních prvků jmenujme volant čalouněný perforovanou kůží z Clia RS, anatomická sedadla stejného modelu nebo hliníkové pedály. Ve Francii je exteriérový balíček dostupný v kombinaci s karosérií hatchback pro linie Zen a Intens za 700 eur (cca 19 000 korun), obě sady dohromady dostane hatchback nebo kombi ve výbavě Intens za 1100 eur (cca 30 000 korun).
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.