Dvouspojkový automat Cliu RS zůstává, facelift moc novinek nepřinesl

ar6, 5. července 2016, 15:47 Google+

U příležitosti závodů formule 1 v Monaku představil Renault koncept Clio RS16 s technikou Méganu RS 275 Trophy-R a především manuální převodovkou. Jen pár týdnů po tajném snu všech příznivců ostrých hatchbacků přichází omlazená podoba standardního Clia RS. Ta si z konceptu některé prvky půjčuje, manuál ale mezi nimi není.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Omlazené Clio RS dává vzpomenout na koncept RS16, automat EDC má pořád.

Omlazené Clio RS dává vzpomenout na koncept RS16, automat EDC má pořád. | foto: Renault

Sdílejte článek

Modernizovaná podoba Clia RS vizuálně navazuje na facelift klasického Clia, který nebyl příliš rozsáhlý, přinesl ale třeba full-LED přední světlomety. A právě ty dostává nové RS standardně, konkrétně jde o reflektory RS Vision s šachovnicovou vlajkou, které se poprvé objevily na konceptu Clio RS16. Nové jsou dále oba nárazníky, vzadu s difuzorem a dvojitou koncovkou výfuku, nástavce prahů, optika zadních světel i 18palcová litá kola, dotvářející celkový dojem z vozu.

Podobně jako u předchůdce se v nabídce objeví dvě specifikace přeplňované šestnáctistovky v kombinaci se šestistupňovým dvouspojkovým automatem EDC. Slabší v Cliu RS má 147 kW (200 k), silnější v Cliu RS Trophy má 162 kW (220 k). Unikátní je nabídka tří typů podvozku. Standardem je Sport se 17- nebo 18palcovými litými koly, který je vhodný pro každodenní užívání. O něco tvrdší je specifikace Cup s 18palcovými koly, jejímž domovem je silnice i závodní okruh.

Nejsportovnější je specifikace Trophy, určená výhradně pro stejnojmennou variantu, s 18palcovými koly, snížená vpředu o 20 milimetrů a vzadu o 10 milimetrů. Za příplatek je pro Clio Trophy dostupný výfukový systém Akrapovič, poprvé představený na již zmiňovaném Cliu RS16. Dynamické parametry vozu zahrnují i zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy či maximální rychlost 235 km/h. Pro obě motorové varianty se nabízí speciální balíček, zahrnující Launch Control, volič RS Drive (režimy Normal, Sport a Race) nebo aplikaci RS Monitor. Cena z omlazené Clio RS začíná ve Francii na 26 300 eurech (cca 713 000 korun), verze Trophy je o 3000 eur dražší (cca 81 000 korun).

Zájemce pouze o vizuální, nikoliv technické, doplňky může zaujmout provedení GT Line, skládající se z exteriérového a interiérového balíčku. Karosérie dostala výraznější přední nasávací otvory v odstínu Dark Metal, sportovnější nárazník, nástavce prahů, difuzor v odstínu Dark Metal, chromovanou koncovku výfuku a 16- nebo 17palcová kola. Uvnitř převládá modrá barva, z exkluzivních prvků jmenujme volant čalouněný perforovanou kůží z Clia RS, anatomická sedadla stejného modelu nebo hliníkové pedály. Ve Francii je exteriérový balíček dostupný v kombinaci s karosérií hatchback pro linie Zen a Intens za 700 eur (cca 19 000 korun), obě sady dohromady dostane hatchback nebo kombi ve výbavě Intens za 1100 eur (cca 30 000 korun).

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Dvouspojkový automat Cliu RS zůstává, facelift moc novinek nepřinesl

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai testuje technologie pro autonomní jízdu na vozech IONIQ

Hyundai je krok od cíle. Víte co testuje v modelech IONIQ?

BMW řady 7

Nové BMW i7S, 680 elektrických koní s dojezdem 600 km

Mazda Vision Coupe Concept

Reinkarnace RX-8, nové coupé od Mazdy má nabídnout 350 koní a pohon zadních kol

Filtry pevných částic u benzínových motorů (GPF) se začaly montovat do vozů pro EU na podzim roku 2018

Filtry u benzinových motorů (GPF). Musí se vypalovat nebo ne?

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Historii vozu může prověřit každý prodejce. Kdo nechce, může skrývat podvody

Ilustrační foto

NENECHTE SE OŠKUBAT! Na odškodnění mají právo zranění i pozůstalí. Jak na to?

3/4 žen se vidí koncentrovanými a odpovědnými řidičkami

Ženy za volantem. Co na sebe samy PRÁSKLY?

Toyota Mirai

Vodíková auta mají ve světě podporu. A situace u nás?

Honda e

Honda e, digitální retro za pořádný balík peněz

Volkswagen Passat GTE

Nový Volkswagen Passat je v prodeji. Cena začíná na 750 000 Kč

reklama

Doporučujeme

Hammond, Clarkson a May rozjíždějí další nový projekt.

DriveTribe je jako Youporn s auty aneb bývalé trio z Top Gearu má další projekt

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Reinkarnace RX-8, nové coupé od Mazdy má nabídnout 350 koní a pohon zadních kol

  2. Filtry u benzinových motorů (GPF). Musí se vypalovat nebo ne?

  3. Ferrari pracuje na SUV! Technický ředitel Leiters prozradil něco ze zákulisí

  4. Honda e, digitální retro za pořádný balík peněz

  5. Nové Mitsubishi L200: FARMÁŘI BEDLIVĚ ČTĚTE!

  6. Top 5 od Alfa Romeo

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud