U příležitosti závodů formule 1 v Monaku představil Renault koncept Clio RS16 s technikou Méganu RS 275 Trophy-R a především manuální převodovkou. Jen pár týdnů po tajném snu všech příznivců ostrých hatchbacků přichází omlazená podoba standardního Clia RS. Ta si z konceptu některé prvky půjčuje, manuál ale mezi nimi není.
Modernizovaná podoba Clia RS vizuálně navazuje na facelift klasického Clia, který nebyl příliš rozsáhlý, přinesl ale třeba full-LED přední světlomety. A právě ty dostává nové RS standardně, konkrétně jde o reflektory RS Vision s šachovnicovou vlajkou, které se poprvé objevily na konceptu Clio RS16. Nové jsou dále oba nárazníky, vzadu s difuzorem a dvojitou koncovkou výfuku, nástavce prahů, optika zadních světel i 18palcová litá kola, dotvářející celkový dojem z vozu.
Podobně jako u předchůdce se v nabídce objeví dvě specifikace přeplňované šestnáctistovky v kombinaci se šestistupňovým dvouspojkovým automatem EDC. Slabší v Cliu RS má 147 kW (200 k), silnější v Cliu RS Trophy má 162 kW (220 k). Unikátní je nabídka tří typů podvozku. Standardem je Sport se 17- nebo 18palcovými litými koly, který je vhodný pro každodenní užívání. O něco tvrdší je specifikace Cup s 18palcovými koly, jejímž domovem je silnice i závodní okruh.
Nejsportovnější je specifikace Trophy, určená výhradně pro stejnojmennou variantu, s 18palcovými koly, snížená vpředu o 20 milimetrů a vzadu o 10 milimetrů. Za příplatek je pro Clio Trophy dostupný výfukový systém Akrapovič, poprvé představený na již zmiňovaném Cliu RS16. Dynamické parametry vozu zahrnují i zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy či maximální rychlost 235 km/h. Pro obě motorové varianty se nabízí speciální balíček, zahrnující Launch Control, volič RS Drive (režimy Normal, Sport a Race) nebo aplikaci RS Monitor. Cena z omlazené Clio RS začíná ve Francii na 26 300 eurech (cca 713 000 korun), verze Trophy je o 3000 eur dražší (cca 81 000 korun).
Zájemce pouze o vizuální, nikoliv technické, doplňky může zaujmout provedení GT Line, skládající se z exteriérového a interiérového balíčku. Karosérie dostala výraznější přední nasávací otvory v odstínu Dark Metal, sportovnější nárazník, nástavce prahů, difuzor v odstínu Dark Metal, chromovanou koncovku výfuku a 16- nebo 17palcová kola. Uvnitř převládá modrá barva, z exkluzivních prvků jmenujme volant čalouněný perforovanou kůží z Clia RS, anatomická sedadla stejného modelu nebo hliníkové pedály. Ve Francii je exteriérový balíček dostupný v kombinaci s karosérií hatchback pro linie Zen a Intens za 700 eur (cca 19 000 korun), obě sady dohromady dostane hatchback nebo kombi ve výbavě Intens za 1100 eur (cca 30 000 korun).
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?