S italskou karosárnou Zagato Aston Martin v průběhu uplynulých téměř šedesáti let spolupracoval několikrát. Zatím posledním společným projektem je unikátní verze kupé Vanquish. Ta měla premiéru v květnu letošního roku, a protože o ni byl velký zájem, rozhodli se Britové spustit malosériovou výrobu.
Zagato v kooperaci s Aston Martinem za posledních šestapadesát let vytvořil čtyři automobily - DB4 GT Zagato v roce 1960, V8 Vantage Zagato v roce 1986, DB7 Vantage Zagato v roce 2002 a V12 Vantage Zagato v roce 2011. Zatím poslední společný projekt, Vanquish Zagato, měl zřejmě zůstat jen u jediného vyrobeného kusu. Velký zájem zákazníků ale gaydonskou automobilku přesvědčil, a ta vyrobí celkem 99 kusů tohoto nádherného stroje. Máte zájem a dostatek peněz (údajně až 500 000 liber, tedy asi 17,62 milionu korun)? Pozdě, všechny už jsou údajně vyprodané.
To ale nebrání v tom, představit si milionářský sen trochu blíž. Základem je zcela nová karosérie, převážně vyrobená z karbonu. Povedená je především střecha s typickými dvěma „hrby“ a zadní splývavá část, plynule přecházející ve spoiler. Ten propojuje kruhové LED světlomety ve stylu modelu Vulcan a dodává zadním partiím dávku dynamiky a elegance zároveň. Karbonový difuzor obsahuje čtveřici koncovek výfuku a navazuje na nástavce prahů a přední splitter ze stejného materiálu. Vpředu je nová maska chladiče se dvěma kruhovými světlomety a mírně vyboulená kapota.
Kabina hraje kombinací červené a černé, výdechy ventilace nebo ovládací prvky mají barvu anodizovaného bronzu. Z materiálů převládá karbon a semianilionová kůže, tvary se oproti výchozímu Vanquishy až tak moc nezměnily. Typickým prvkem je prošívání ve tvaru písmene Z na sedadlech a výplních dveří. Pod kapotou je šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 600 koní, který zvládne akceleraci na 96 km/h za 3,5 sekundy. Unikátní je pak nejen karosérie, ale také nastavení podvozku. Jak už bylo řečeno, vyrobeno bude jen 99 kusů a všechny by již měly mít svého majitele. První vozy se k nim dostanou v prvním čtvrtletí příštího roku.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.