S italskou karosárnou Zagato Aston Martin v průběhu uplynulých téměř šedesáti let spolupracoval několikrát. Zatím posledním společným projektem je unikátní verze kupé Vanquish. Ta měla premiéru v květnu letošního roku, a protože o ni byl velký zájem, rozhodli se Britové spustit malosériovou výrobu.
Zagato v kooperaci s Aston Martinem za posledních šestapadesát let vytvořil čtyři automobily - DB4 GT Zagato v roce 1960, V8 Vantage Zagato v roce 1986, DB7 Vantage Zagato v roce 2002 a V12 Vantage Zagato v roce 2011. Zatím poslední společný projekt, Vanquish Zagato, měl zřejmě zůstat jen u jediného vyrobeného kusu. Velký zájem zákazníků ale gaydonskou automobilku přesvědčil, a ta vyrobí celkem 99 kusů tohoto nádherného stroje. Máte zájem a dostatek peněz (údajně až 500 000 liber, tedy asi 17,62 milionu korun)? Pozdě, všechny už jsou údajně vyprodané.
To ale nebrání v tom, představit si milionářský sen trochu blíž. Základem je zcela nová karosérie, převážně vyrobená z karbonu. Povedená je především střecha s typickými dvěma „hrby“ a zadní splývavá část, plynule přecházející ve spoiler. Ten propojuje kruhové LED světlomety ve stylu modelu Vulcan a dodává zadním partiím dávku dynamiky a elegance zároveň. Karbonový difuzor obsahuje čtveřici koncovek výfuku a navazuje na nástavce prahů a přední splitter ze stejného materiálu. Vpředu je nová maska chladiče se dvěma kruhovými světlomety a mírně vyboulená kapota.
Kabina hraje kombinací červené a černé, výdechy ventilace nebo ovládací prvky mají barvu anodizovaného bronzu. Z materiálů převládá karbon a semianilionová kůže, tvary se oproti výchozímu Vanquishy až tak moc nezměnily. Typickým prvkem je prošívání ve tvaru písmene Z na sedadlech a výplních dveří. Pod kapotou je šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 600 koní, který zvládne akceleraci na 96 km/h za 3,5 sekundy. Unikátní je pak nejen karosérie, ale také nastavení podvozku. Jak už bylo řečeno, vyrobeno bude jen 99 kusů a všechny by již měly mít svého majitele. První vozy se k nim dostanou v prvním čtvrtletí příštího roku.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?