S italskou karosárnou Zagato Aston Martin v průběhu uplynulých téměř šedesáti let spolupracoval několikrát. Zatím posledním společným projektem je unikátní verze kupé Vanquish. Ta měla premiéru v květnu letošního roku, a protože o ni byl velký zájem, rozhodli se Britové spustit malosériovou výrobu.
Zagato v kooperaci s Aston Martinem za posledních šestapadesát let vytvořil čtyři automobily - DB4 GT Zagato v roce 1960, V8 Vantage Zagato v roce 1986, DB7 Vantage Zagato v roce 2002 a V12 Vantage Zagato v roce 2011. Zatím poslední společný projekt, Vanquish Zagato, měl zřejmě zůstat jen u jediného vyrobeného kusu. Velký zájem zákazníků ale gaydonskou automobilku přesvědčil, a ta vyrobí celkem 99 kusů tohoto nádherného stroje. Máte zájem a dostatek peněz (údajně až 500 000 liber, tedy asi 17,62 milionu korun)? Pozdě, všechny už jsou údajně vyprodané.
To ale nebrání v tom, představit si milionářský sen trochu blíž. Základem je zcela nová karosérie, převážně vyrobená z karbonu. Povedená je především střecha s typickými dvěma „hrby“ a zadní splývavá část, plynule přecházející ve spoiler. Ten propojuje kruhové LED světlomety ve stylu modelu Vulcan a dodává zadním partiím dávku dynamiky a elegance zároveň. Karbonový difuzor obsahuje čtveřici koncovek výfuku a navazuje na nástavce prahů a přední splitter ze stejného materiálu. Vpředu je nová maska chladiče se dvěma kruhovými světlomety a mírně vyboulená kapota.
Kabina hraje kombinací červené a černé, výdechy ventilace nebo ovládací prvky mají barvu anodizovaného bronzu. Z materiálů převládá karbon a semianilionová kůže, tvary se oproti výchozímu Vanquishy až tak moc nezměnily. Typickým prvkem je prošívání ve tvaru písmene Z na sedadlech a výplních dveří. Pod kapotou je šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 600 koní, který zvládne akceleraci na 96 km/h za 3,5 sekundy. Unikátní je pak nejen karosérie, ale také nastavení podvozku. Jak už bylo řečeno, vyrobeno bude jen 99 kusů a všechny by již měly mít svého majitele. První vozy se k nim dostanou v prvním čtvrtletí příštího roku.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?