V ceníku se varianta R-Design objevuje od začátku, oficiální snímky ale automobilka vypustila až teď. O kom je řeč? O ostřeji stylizovaných Volvech S90 a V90, která na trh dorazí se spuštěním 46. výrobního týdne tohoto roku.
Varianta R-Design je u Volva dlouhou dobu spojena s vizuálními doplňky, zároveň nijak neovlivňujícími výkon motoru nebo jízdním vlastnosti. V přirovnání by se o modelech R-Design dalo hovořit jako o severském M paketu, AMG Line nebo S line. Co tedy sedan či kombi řady 90 přinášejí? Primárně je to výrazněji tvarovaný přední nárazník, který má splitter a integrovaná LED mlhová světla. O něco výše je přepracovaná maska chladiče, vzadu čeká jen mírně upravený nárazník se dvěma koncovkami výfuku. Velkou pozornost na sebe strhávají 18- nebo 19palcová litá kola v matně černém provedení.
Uvnitř samozřejmě nechybí anatomicky tvarovaná sedadla, čalouněná kombinací kůže Nappa a látky. Dekorační plochy jsou kovové a karbonové, sportovní tříramenný volant inženýři Volva pro změnu potáhli kůží. Na nejvyšší možné úrovni je osvětlení kabiny, zahrnující mimo jiné podsvětlené kliky, prahy, držáky nápojů nebo kapsy ve dveřích. Zajímavou položkou je kůží potažený klíček. Jedinou novinkou z technického hlediska je o 15 milimetrů snížený sportovní podvozek.
Nabídka pohonných jednotek je bohatá a obsahuje celé již dříve dostupné portfolio. To znamená zážehové čtyřválce T5 o výkonu 254 koní a T6 o výkonu 320 koní s pohonem všech kol, vznětové čtyřválce D3 o výkonu 150 koní volitelně s pohonem všech kol (V90), D4 o výkonu 190 koní volitelně s pohonem všech kol (V90) a D5 o výkonu 235 koní s pohonem všech kol a konečně plug-in hybrid T8 se zážehovým čtyřválcem o výkonu 320 koní a elektromotorem o výkonu 87 koní. Dva slabší turbodiesely s pohonem jedné nápravy mají na výběr mezi šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem, zbytek má standardně automat. Ceny se u S90 pohybuje mezi 1 266 300 až 1 555 200 korunami, kombi V90 má rozpětí 1 341 900 až 1 622 200 korun. Dostupné bude auto od listopadu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?