Volva řady 90 jdou do sportovního, ohrozí německou trojku?

Volvo S90 přichází také ve sportovně laděném provedení R-Design.
Volvo S90 přichází také ve sportovně laděném provedení R-Design., foto: Volvo
ar6 22. června 2016 10:06
Sdílej:

V ceníku se varianta R-Design objevuje od začátku, oficiální snímky ale automobilka vypustila až teď. O kom je řeč? O ostřeji stylizovaných Volvech S90 a V90, která na trh dorazí se spuštěním 46. výrobního týdne tohoto roku.

Varianta R-Design je u Volva dlouhou dobu spojena s vizuálními doplňky, zároveň nijak neovlivňujícími výkon motoru nebo jízdním vlastnosti. V přirovnání by se o modelech R-Design dalo hovořit jako o severském M paketu, AMG Line nebo S line. Co tedy sedan či kombi řady 90 přinášejí? Primárně je to výrazněji tvarovaný přední nárazník, který má splitter a integrovaná LED mlhová světla. O něco výše je přepracovaná maska chladiče, vzadu čeká jen mírně upravený nárazník se dvěma koncovkami výfuku. Velkou pozornost na sebe strhávají 18- nebo 19palcová litá kola v matně černém provedení.

Uvnitř samozřejmě nechybí anatomicky tvarovaná sedadla, čalouněná kombinací kůže Nappa a látky. Dekorační plochy jsou kovové a karbonové, sportovní tříramenný volant inženýři Volva pro změnu potáhli kůží. Na nejvyšší možné úrovni je osvětlení kabiny, zahrnující mimo jiné podsvětlené kliky, prahy, držáky nápojů nebo kapsy ve dveřích. Zajímavou položkou je kůží potažený klíček. Jedinou novinkou z technického hlediska je o 15 milimetrů snížený sportovní podvozek.

Nabídka pohonných jednotek je bohatá a obsahuje celé již dříve dostupné portfolio. To znamená zážehové čtyřválce T5 o výkonu 254 koní a T6 o výkonu 320 koní s pohonem všech kol, vznětové čtyřválce D3 o výkonu 150 koní volitelně s pohonem všech kol (V90), D4 o výkonu 190 koní volitelně s pohonem všech kol (V90) a D5 o výkonu 235 koní s pohonem všech kol a konečně plug-in hybrid T8 se zážehovým čtyřválcem o výkonu 320 koní a elektromotorem o výkonu 87 koní. Dva slabší turbodiesely s pohonem jedné nápravy mají na výběr mezi šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem, zbytek má standardně automat. Ceny se u S90 pohybuje mezi 1 266 300 až 1 555 200 korunami, kombi V90 má rozpětí 1 341 900 až 1 622 200 korun. Dostupné bude auto od listopadu.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?