Volva řady 90 jdou do sportovního, ohrozí německou trojku?

Volvo S90 přichází také ve sportovně laděném provedení R-Design.
Volvo S90 přichází také ve sportovně laděném provedení R-Design., foto: Volvo
ar6 22. června 2016 10:06
Sdílej:

V ceníku se varianta R-Design objevuje od začátku, oficiální snímky ale automobilka vypustila až teď. O kom je řeč? O ostřeji stylizovaných Volvech S90 a V90, která na trh dorazí se spuštěním 46. výrobního týdne tohoto roku.

Varianta R-Design je u Volva dlouhou dobu spojena s vizuálními doplňky, zároveň nijak neovlivňujícími výkon motoru nebo jízdním vlastnosti. V přirovnání by se o modelech R-Design dalo hovořit jako o severském M paketu, AMG Line nebo S line. Co tedy sedan či kombi řady 90 přinášejí? Primárně je to výrazněji tvarovaný přední nárazník, který má splitter a integrovaná LED mlhová světla. O něco výše je přepracovaná maska chladiče, vzadu čeká jen mírně upravený nárazník se dvěma koncovkami výfuku. Velkou pozornost na sebe strhávají 18- nebo 19palcová litá kola v matně černém provedení.

Uvnitř samozřejmě nechybí anatomicky tvarovaná sedadla, čalouněná kombinací kůže Nappa a látky. Dekorační plochy jsou kovové a karbonové, sportovní tříramenný volant inženýři Volva pro změnu potáhli kůží. Na nejvyšší možné úrovni je osvětlení kabiny, zahrnující mimo jiné podsvětlené kliky, prahy, držáky nápojů nebo kapsy ve dveřích. Zajímavou položkou je kůží potažený klíček. Jedinou novinkou z technického hlediska je o 15 milimetrů snížený sportovní podvozek.

Nabídka pohonných jednotek je bohatá a obsahuje celé již dříve dostupné portfolio. To znamená zážehové čtyřválce T5 o výkonu 254 koní a T6 o výkonu 320 koní s pohonem všech kol, vznětové čtyřválce D3 o výkonu 150 koní volitelně s pohonem všech kol (V90), D4 o výkonu 190 koní volitelně s pohonem všech kol (V90) a D5 o výkonu 235 koní s pohonem všech kol a konečně plug-in hybrid T8 se zážehovým čtyřválcem o výkonu 320 koní a elektromotorem o výkonu 87 koní. Dva slabší turbodiesely s pohonem jedné nápravy mají na výběr mezi šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem, zbytek má standardně automat. Ceny se u S90 pohybuje mezi 1 266 300 až 1 555 200 korunami, kombi V90 má rozpětí 1 341 900 až 1 622 200 korun. Dostupné bude auto od listopadu.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.