Poslední dobou světem hýbou zprávy o tom, jak moc poruchové a problémové jsou nové modely od výrobce Tesla. Nově se navíc objevila zpráva, která se týká Modelu X.
Ten má v základu velmi rozměrné čelní panoramatické sklo, které se de facto táhne přes celou střechu. Podle zákazníků ale tohle "okno" v létě dovnitř pouští až příliš mnoho světla a tepla, v zimě zase celá kabina prochladá a nejde pořádně vyhřát.
Na tohle vše si začalo stěžovat celkem velké množství zákazníků. Část z nich obtěžuje velká porce světla, která do kabiny prochází, jiného zas štve nesnesitelné horko v kabině. A to vše se děje i přes to, že Model X má ve standardu celkem velké sluneční clony. Ani ty ale nejspíše nepomáhají.
Tesla se tak začala pídit po novém řešení a tím je obří velká sluneční megaclona. Ta má za úkol část okna zakrýt a usnadnit cestování pasažérům v kabině. Podle Tesly nová clona zabrání vstupu dvou třetin světla a tepla a bude dodána zdarma.
V případě zájmu si jí zákazníci musí instalovat sami. K tomu vydal výrobce návod k obsluze. Na ten se dá podívat v přiložené galerii, přičemž pochopit ho během chvíle asi nebude úplně snadné. Navíc, člověk by čekal, že tento úkon provede sama automobilka ve svých servisech.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?