Poslední dobou světem hýbou zprávy o tom, jak moc poruchové a problémové jsou nové modely od výrobce Tesla. Nově se navíc objevila zpráva, která se týká Modelu X.
Ten má v základu velmi rozměrné čelní panoramatické sklo, které se de facto táhne přes celou střechu. Podle zákazníků ale tohle "okno" v létě dovnitř pouští až příliš mnoho světla a tepla, v zimě zase celá kabina prochladá a nejde pořádně vyhřát.
Na tohle vše si začalo stěžovat celkem velké množství zákazníků. Část z nich obtěžuje velká porce světla, která do kabiny prochází, jiného zas štve nesnesitelné horko v kabině. A to vše se děje i přes to, že Model X má ve standardu celkem velké sluneční clony. Ani ty ale nejspíše nepomáhají.
Tesla se tak začala pídit po novém řešení a tím je obří velká sluneční megaclona. Ta má za úkol část okna zakrýt a usnadnit cestování pasažérům v kabině. Podle Tesly nová clona zabrání vstupu dvou třetin světla a tepla a bude dodána zdarma.
V případě zájmu si jí zákazníci musí instalovat sami. K tomu vydal výrobce návod k obsluze. Na ten se dá podívat v přiložené galerii, přičemž pochopit ho během chvíle asi nebude úplně snadné. Navíc, člověk by čekal, že tento úkon provede sama automobilka ve svých servisech.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?