Renault Clio dostal přední LED světla, přidalo mu to na exkluzivitě a stylu

Renault Clio dostal s aktuálním faceliftem světla LED Pure Vision a kvalitnější materiály.
Renault Clio dostal s aktuálním faceliftem světla LED Pure Vision a kvalitnější materiály., foto: Renault
ar6 13. června 2016 11:00
Sdílej:

Renault Clio se na světových trzích pohybuje už šestadvacet let a za tu dobu se ho prodalo na 13 milionů kusů. Aktuální čtvrtá generace byla v roce 2012 prvním vozem s novým designován stylem značky, který postupně přebraly i další modelové řady. Čas modernizace vzhled zásadně nezměnil, přidal ale na stylu i exkluzivitě.

Všechny nové Renaulty počínaje Cliem jsou charakteristické výraznými světlomety a úzkou maskou chladiče s velkým logem uprostřed. Některé z nich, jako právě Clio, mají ještě prolis ve spodní části dveří. Tyto prvky má omlazený malý hatchback nebo kombi i nadále, přidává k nim ale nový přední nárazník s širším nasávacím otvorem, přepracovanou masku chladiče a robustnější zadní nárazník. Vůbec největší novinkou je ale instalace předních světlometů LED Pure Vision, které jsou dostupné v základní výbavě linií Intens a Initiale Paris. Nížší stupně dostanou alespoň upravenou grafiku halogenů s LED diodami denního svícení. Paletu laků karosérie rozšířily odstíny červená Intense, šedá Titanium, bílá Pearlescent a modrá Iron, Renault dále upozorňuje na inovovaný design litých kola a větší míru personalizace.

Kabina těží především z kvalitnějšího čalounění a lepších plastů, přičemž oboje bylo dříve vyhrazeno větším modelům značky. Lehkých úprav se dočkal chromovaný a matný povrch některých ploch a ovladačů, zásah do vzhledu palubní desky se ale nekonal. Hodně záležet si Renault dává na multimédiích, dostupné tak budou systémy R-Link Evolution, Media NAV Evolution a R&Go, což je uživatelské rozhraní pro chytré telefony. V příplatkové výbavě nebude chybět audiosystém Bose, podobně jako parkovací asistent nebo případně alespoň parkovací senzory vpředu i vzadu a couvací kamera.

Pod kapotou platí za největší novinku naftová patnáctistovka dCi o výkonu 110 koní v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Přeplňovaná 1.2 TCe s výkonem 120 koní dostává podobně jako Captur k šestistupňovému dvouspojkovému automatu EDC manuální skříň se stejným počtem stupňů. Zbytek nabídky zůstal zachován, což znamená atmosférickou dvanáctistovku o výkonu 75 koní, tříválec 0.9 TCe o výkonu 90 koní a patnáctistovku dCi o výkonu 75 nebo 90 koní. Ve Francii budou v nabídce výbavové stupně Life, Zen, Business, Intens a Initiale Paris, základní cena je 13 700 eur (cca 370 000 korun), kombi znamená příplatek 600 eur (cca 16 000 korun). Objednávky začnou dealeři Renaultu přijímat v létě, první vozy se k zákazníkům dostanou v září.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.