Renault Clio se na světových trzích pohybuje už šestadvacet let a za tu dobu se ho prodalo na 13 milionů kusů. Aktuální čtvrtá generace byla v roce 2012 prvním vozem s novým designován stylem značky, který postupně přebraly i další modelové řady. Čas modernizace vzhled zásadně nezměnil, přidal ale na stylu i exkluzivitě.
Všechny nové Renaulty počínaje Cliem jsou charakteristické výraznými světlomety a úzkou maskou chladiče s velkým logem uprostřed. Některé z nich, jako právě Clio, mají ještě prolis ve spodní části dveří. Tyto prvky má omlazený malý hatchback nebo kombi i nadále, přidává k nim ale nový přední nárazník s širším nasávacím otvorem, přepracovanou masku chladiče a robustnější zadní nárazník. Vůbec největší novinkou je ale instalace předních světlometů LED Pure Vision, které jsou dostupné v základní výbavě linií Intens a Initiale Paris. Nížší stupně dostanou alespoň upravenou grafiku halogenů s LED diodami denního svícení. Paletu laků karosérie rozšířily odstíny červená Intense, šedá Titanium, bílá Pearlescent a modrá Iron, Renault dále upozorňuje na inovovaný design litých kola a větší míru personalizace.
Kabina těží především z kvalitnějšího čalounění a lepších plastů, přičemž oboje bylo dříve vyhrazeno větším modelům značky. Lehkých úprav se dočkal chromovaný a matný povrch některých ploch a ovladačů, zásah do vzhledu palubní desky se ale nekonal. Hodně záležet si Renault dává na multimédiích, dostupné tak budou systémy R-Link Evolution, Media NAV Evolution a R&Go, což je uživatelské rozhraní pro chytré telefony. V příplatkové výbavě nebude chybět audiosystém Bose, podobně jako parkovací asistent nebo případně alespoň parkovací senzory vpředu i vzadu a couvací kamera.
Pod kapotou platí za největší novinku naftová patnáctistovka dCi o výkonu 110 koní v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Přeplňovaná 1.2 TCe s výkonem 120 koní dostává podobně jako Captur k šestistupňovému dvouspojkovému automatu EDC manuální skříň se stejným počtem stupňů. Zbytek nabídky zůstal zachován, což znamená atmosférickou dvanáctistovku o výkonu 75 koní, tříválec 0.9 TCe o výkonu 90 koní a patnáctistovku dCi o výkonu 75 nebo 90 koní. Ve Francii budou v nabídce výbavové stupně Life, Zen, Business, Intens a Initiale Paris, základní cena je 13 700 eur (cca 370 000 korun), kombi znamená příplatek 600 eur (cca 16 000 korun). Objednávky začnou dealeři Renaultu přijímat v létě, první vozy se k zákazníkům dostanou v září.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.