Renault Clio se na světových trzích pohybuje už šestadvacet let a za tu dobu se ho prodalo na 13 milionů kusů. Aktuální čtvrtá generace byla v roce 2012 prvním vozem s novým designován stylem značky, který postupně přebraly i další modelové řady. Čas modernizace vzhled zásadně nezměnil, přidal ale na stylu i exkluzivitě.
Všechny nové Renaulty počínaje Cliem jsou charakteristické výraznými světlomety a úzkou maskou chladiče s velkým logem uprostřed. Některé z nich, jako právě Clio, mají ještě prolis ve spodní části dveří. Tyto prvky má omlazený malý hatchback nebo kombi i nadále, přidává k nim ale nový přední nárazník s širším nasávacím otvorem, přepracovanou masku chladiče a robustnější zadní nárazník. Vůbec největší novinkou je ale instalace předních světlometů LED Pure Vision, které jsou dostupné v základní výbavě linií Intens a Initiale Paris. Nížší stupně dostanou alespoň upravenou grafiku halogenů s LED diodami denního svícení. Paletu laků karosérie rozšířily odstíny červená Intense, šedá Titanium, bílá Pearlescent a modrá Iron, Renault dále upozorňuje na inovovaný design litých kola a větší míru personalizace.
Kabina těží především z kvalitnějšího čalounění a lepších plastů, přičemž oboje bylo dříve vyhrazeno větším modelům značky. Lehkých úprav se dočkal chromovaný a matný povrch některých ploch a ovladačů, zásah do vzhledu palubní desky se ale nekonal. Hodně záležet si Renault dává na multimédiích, dostupné tak budou systémy R-Link Evolution, Media NAV Evolution a R&Go, což je uživatelské rozhraní pro chytré telefony. V příplatkové výbavě nebude chybět audiosystém Bose, podobně jako parkovací asistent nebo případně alespoň parkovací senzory vpředu i vzadu a couvací kamera.
Pod kapotou platí za největší novinku naftová patnáctistovka dCi o výkonu 110 koní v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Přeplňovaná 1.2 TCe s výkonem 120 koní dostává podobně jako Captur k šestistupňovému dvouspojkovému automatu EDC manuální skříň se stejným počtem stupňů. Zbytek nabídky zůstal zachován, což znamená atmosférickou dvanáctistovku o výkonu 75 koní, tříválec 0.9 TCe o výkonu 90 koní a patnáctistovku dCi o výkonu 75 nebo 90 koní. Ve Francii budou v nabídce výbavové stupně Life, Zen, Business, Intens a Initiale Paris, základní cena je 13 700 eur (cca 370 000 korun), kombi znamená příplatek 600 eur (cca 16 000 korun). Objednávky začnou dealeři Renaultu přijímat v létě, první vozy se k zákazníkům dostanou v září.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.