Renault Clio se na světových trzích pohybuje už šestadvacet let a za tu dobu se ho prodalo na 13 milionů kusů. Aktuální čtvrtá generace byla v roce 2012 prvním vozem s novým designován stylem značky, který postupně přebraly i další modelové řady. Čas modernizace vzhled zásadně nezměnil, přidal ale na stylu i exkluzivitě.
Všechny nové Renaulty počínaje Cliem jsou charakteristické výraznými světlomety a úzkou maskou chladiče s velkým logem uprostřed. Některé z nich, jako právě Clio, mají ještě prolis ve spodní části dveří. Tyto prvky má omlazený malý hatchback nebo kombi i nadále, přidává k nim ale nový přední nárazník s širším nasávacím otvorem, přepracovanou masku chladiče a robustnější zadní nárazník. Vůbec největší novinkou je ale instalace předních světlometů LED Pure Vision, které jsou dostupné v základní výbavě linií Intens a Initiale Paris. Nížší stupně dostanou alespoň upravenou grafiku halogenů s LED diodami denního svícení. Paletu laků karosérie rozšířily odstíny červená Intense, šedá Titanium, bílá Pearlescent a modrá Iron, Renault dále upozorňuje na inovovaný design litých kola a větší míru personalizace.
Kabina těží především z kvalitnějšího čalounění a lepších plastů, přičemž oboje bylo dříve vyhrazeno větším modelům značky. Lehkých úprav se dočkal chromovaný a matný povrch některých ploch a ovladačů, zásah do vzhledu palubní desky se ale nekonal. Hodně záležet si Renault dává na multimédiích, dostupné tak budou systémy R-Link Evolution, Media NAV Evolution a R&Go, což je uživatelské rozhraní pro chytré telefony. V příplatkové výbavě nebude chybět audiosystém Bose, podobně jako parkovací asistent nebo případně alespoň parkovací senzory vpředu i vzadu a couvací kamera.
Pod kapotou platí za největší novinku naftová patnáctistovka dCi o výkonu 110 koní v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Přeplňovaná 1.2 TCe s výkonem 120 koní dostává podobně jako Captur k šestistupňovému dvouspojkovému automatu EDC manuální skříň se stejným počtem stupňů. Zbytek nabídky zůstal zachován, což znamená atmosférickou dvanáctistovku o výkonu 75 koní, tříválec 0.9 TCe o výkonu 90 koní a patnáctistovku dCi o výkonu 75 nebo 90 koní. Ve Francii budou v nabídce výbavové stupně Life, Zen, Business, Intens a Initiale Paris, základní cena je 13 700 eur (cca 370 000 korun), kombi znamená příplatek 600 eur (cca 16 000 korun). Objednávky začnou dealeři Renaultu přijímat v létě, první vozy se k zákazníkům dostanou v září.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.