Renault Clio se na světových trzích pohybuje už šestadvacet let a za tu dobu se ho prodalo na 13 milionů kusů. Aktuální čtvrtá generace byla v roce 2012 prvním vozem s novým designován stylem značky, který postupně přebraly i další modelové řady. Čas modernizace vzhled zásadně nezměnil, přidal ale na stylu i exkluzivitě.
Všechny nové Renaulty počínaje Cliem jsou charakteristické výraznými světlomety a úzkou maskou chladiče s velkým logem uprostřed. Některé z nich, jako právě Clio, mají ještě prolis ve spodní části dveří. Tyto prvky má omlazený malý hatchback nebo kombi i nadále, přidává k nim ale nový přední nárazník s širším nasávacím otvorem, přepracovanou masku chladiče a robustnější zadní nárazník. Vůbec největší novinkou je ale instalace předních světlometů LED Pure Vision, které jsou dostupné v základní výbavě linií Intens a Initiale Paris. Nížší stupně dostanou alespoň upravenou grafiku halogenů s LED diodami denního svícení. Paletu laků karosérie rozšířily odstíny červená Intense, šedá Titanium, bílá Pearlescent a modrá Iron, Renault dále upozorňuje na inovovaný design litých kola a větší míru personalizace.
Kabina těží především z kvalitnějšího čalounění a lepších plastů, přičemž oboje bylo dříve vyhrazeno větším modelům značky. Lehkých úprav se dočkal chromovaný a matný povrch některých ploch a ovladačů, zásah do vzhledu palubní desky se ale nekonal. Hodně záležet si Renault dává na multimédiích, dostupné tak budou systémy R-Link Evolution, Media NAV Evolution a R&Go, což je uživatelské rozhraní pro chytré telefony. V příplatkové výbavě nebude chybět audiosystém Bose, podobně jako parkovací asistent nebo případně alespoň parkovací senzory vpředu i vzadu a couvací kamera.
Pod kapotou platí za největší novinku naftová patnáctistovka dCi o výkonu 110 koní v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Přeplňovaná 1.2 TCe s výkonem 120 koní dostává podobně jako Captur k šestistupňovému dvouspojkovému automatu EDC manuální skříň se stejným počtem stupňů. Zbytek nabídky zůstal zachován, což znamená atmosférickou dvanáctistovku o výkonu 75 koní, tříválec 0.9 TCe o výkonu 90 koní a patnáctistovku dCi o výkonu 75 nebo 90 koní. Ve Francii budou v nabídce výbavové stupně Life, Zen, Business, Intens a Initiale Paris, základní cena je 13 700 eur (cca 370 000 korun), kombi znamená příplatek 600 eur (cca 16 000 korun). Objednávky začnou dealeři Renaultu přijímat v létě, první vozy se k zákazníkům dostanou v září.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?