Znovuzrozený Borgward zná svou cenu, SUV BX7 je téměř za hubičku

Borgward BX7 přichází na trh, zatím však jen ten čínský.
Borgward BX7 přichází na trh, zatím však jen ten čínský., foto: Borgward
ar6 31. května 2016 03:15
Sdílej:

Loni ve Frankfurtu předvedla znovuzrozená automobilka Borgward předprodukční verzi svého prvního modelu. Nyní míří SUV BX7 do prodeje, pokud ale čekáte nálepku „made in Germany,“ jako tomu bylo naposledy před pětapadesáti lety, čekáte marně.

Stalo se tak trochu pravidlem, že čím dál více tradičních evropských značek přechází pod křídla čínských výrobců. A to je také případ Borgwardu, který je stoprocentně vlastněn automobilkou Foton. Ta pro změnu patří pod Beijing Auto (zkráceně BAIC), výsledkem tohoto relativně složitého propletence je fakt, že testovací kusy sice na zadním okně nosí hrdě nalepenou německou vlajku, ve skutečnosti se však vyrábí v Pekingu.

Pod karosérií prvního sériového Borgwardu po více než půlstoletí se navíc ukrývá platforma SUV Beijing Auto Senova X65. Nutno podotknout, že alespoň vzhled vozu je poměrně svébytný. Pozornost upoutá především velká maska chladiče s typickým logem, na níž bezprostředně navazují hlavní světlomety s LED diodami denního svícení. V zadní části se inspirací BX7 stala dvojice Audi Q5 a Porsche Macan. Vidět to je nejen na tvaru víka kufru a světlometů, ale také nápisem „Borgward“ namísto standardního loga. A mimo jiné i proti Macanu a Q5 BX7 s délkou 4710 milimetrů, šířkou 1910 milimetrů, výškou 1690 milimetrů a rozvorem o hodnotě 2670 milimetrů půjde.

Kabina je podle prvních zahraničních testů až nečekaně kvalitně zpracovaná, a to prý chtějí v Číně v oblasti kvality ještě trochu zapracovat. Nosným prvkem je 12,3palcový dotykový displej multimediálního systému na středové konzoli, doplněné o klasické a velice přehledené analogové budíky. Po vzoru modelů Mercedes se Borgward snaží kapličku přístrojů a infotainmentu vizuálně spojit, trojcípá hvězda je ale na tom pořád o něco lépe. Povedeně nicméně působí i další ovladače, dřevěné obložení středového tunelu nebo kožené čalounění. Dovnitř se pak podle dřívějších informací má vejít až sedm cestujících, optimální bude ale cestovat v pěti. To bude využit velký vnitřní prostor i kufr o základním objemu 545 litrů.

V útrobách čínského SUV se ukrývá dvoulitrový přeplňovaný zážehový čtyřválec o výkonu 207 koní s točivým momentem 300 Nm. Základ motoru mimochodem podle webu CarNewsChina pochází rovněž ze zásob mateřské automobilky. Přes šestistupňový automat jsou poháněna všechna kola. Tuto kombinaci nicméně BX7 při příchodu do Evropy v příštím roce nedostane. Pro ni jsou připraveny plug-in hybridní a elektrická varianta. Zajímavá je cena tohoto vozu, jehož prodej v Číně již odstartoval. Za základní provedení dáte 169 800 juanů (cca 626 000 korun), vrcholný model přijde na 242 800 juanů (cca 895 000 korun). A to jsou velice zajímavé částky.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.