Loni ve Frankfurtu předvedla znovuzrozená automobilka Borgward předprodukční verzi svého prvního modelu. Nyní míří SUV BX7 do prodeje, pokud ale čekáte nálepku „made in Germany,“ jako tomu bylo naposledy před pětapadesáti lety, čekáte marně.
Stalo se tak trochu pravidlem, že čím dál více tradičních evropských značek přechází pod křídla čínských výrobců. A to je také případ Borgwardu, který je stoprocentně vlastněn automobilkou Foton. Ta pro změnu patří pod Beijing Auto (zkráceně BAIC), výsledkem tohoto relativně složitého propletence je fakt, že testovací kusy sice na zadním okně nosí hrdě nalepenou německou vlajku, ve skutečnosti se však vyrábí v Pekingu.
Pod karosérií prvního sériového Borgwardu po více než půlstoletí se navíc ukrývá platforma SUV Beijing Auto Senova X65. Nutno podotknout, že alespoň vzhled vozu je poměrně svébytný. Pozornost upoutá především velká maska chladiče s typickým logem, na níž bezprostředně navazují hlavní světlomety s LED diodami denního svícení. V zadní části se inspirací BX7 stala dvojice Audi Q5 a Porsche Macan. Vidět to je nejen na tvaru víka kufru a světlometů, ale také nápisem „Borgward“ namísto standardního loga. A mimo jiné i proti Macanu a Q5 BX7 s délkou 4710 milimetrů, šířkou 1910 milimetrů, výškou 1690 milimetrů a rozvorem o hodnotě 2670 milimetrů půjde.
Kabina je podle prvních zahraničních testů až nečekaně kvalitně zpracovaná, a to prý chtějí v Číně v oblasti kvality ještě trochu zapracovat. Nosným prvkem je 12,3palcový dotykový displej multimediálního systému na středové konzoli, doplněné o klasické a velice přehledené analogové budíky. Po vzoru modelů Mercedes se Borgward snaží kapličku přístrojů a infotainmentu vizuálně spojit, trojcípá hvězda je ale na tom pořád o něco lépe. Povedeně nicméně působí i další ovladače, dřevěné obložení středového tunelu nebo kožené čalounění. Dovnitř se pak podle dřívějších informací má vejít až sedm cestujících, optimální bude ale cestovat v pěti. To bude využit velký vnitřní prostor i kufr o základním objemu 545 litrů.
V útrobách čínského SUV se ukrývá dvoulitrový přeplňovaný zážehový čtyřválec o výkonu 207 koní s točivým momentem 300 Nm. Základ motoru mimochodem podle webu CarNewsChina pochází rovněž ze zásob mateřské automobilky. Přes šestistupňový automat jsou poháněna všechna kola. Tuto kombinaci nicméně BX7 při příchodu do Evropy v příštím roce nedostane. Pro ni jsou připraveny plug-in hybridní a elektrická varianta. Zajímavá je cena tohoto vozu, jehož prodej v Číně již odstartoval. Za základní provedení dáte 169 800 juanů (cca 626 000 korun), vrcholný model přijde na 242 800 juanů (cca 895 000 korun). A to jsou velice zajímavé částky.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.