Loni ve Frankfurtu předvedla znovuzrozená automobilka Borgward předprodukční verzi svého prvního modelu. Nyní míří SUV BX7 do prodeje, pokud ale čekáte nálepku „made in Germany,“ jako tomu bylo naposledy před pětapadesáti lety, čekáte marně.
Stalo se tak trochu pravidlem, že čím dál více tradičních evropských značek přechází pod křídla čínských výrobců. A to je také případ Borgwardu, který je stoprocentně vlastněn automobilkou Foton. Ta pro změnu patří pod Beijing Auto (zkráceně BAIC), výsledkem tohoto relativně složitého propletence je fakt, že testovací kusy sice na zadním okně nosí hrdě nalepenou německou vlajku, ve skutečnosti se však vyrábí v Pekingu.
Pod karosérií prvního sériového Borgwardu po více než půlstoletí se navíc ukrývá platforma SUV Beijing Auto Senova X65. Nutno podotknout, že alespoň vzhled vozu je poměrně svébytný. Pozornost upoutá především velká maska chladiče s typickým logem, na níž bezprostředně navazují hlavní světlomety s LED diodami denního svícení. V zadní části se inspirací BX7 stala dvojice Audi Q5 a Porsche Macan. Vidět to je nejen na tvaru víka kufru a světlometů, ale také nápisem „Borgward“ namísto standardního loga. A mimo jiné i proti Macanu a Q5 BX7 s délkou 4710 milimetrů, šířkou 1910 milimetrů, výškou 1690 milimetrů a rozvorem o hodnotě 2670 milimetrů půjde.
Kabina je podle prvních zahraničních testů až nečekaně kvalitně zpracovaná, a to prý chtějí v Číně v oblasti kvality ještě trochu zapracovat. Nosným prvkem je 12,3palcový dotykový displej multimediálního systému na středové konzoli, doplněné o klasické a velice přehledené analogové budíky. Po vzoru modelů Mercedes se Borgward snaží kapličku přístrojů a infotainmentu vizuálně spojit, trojcípá hvězda je ale na tom pořád o něco lépe. Povedeně nicméně působí i další ovladače, dřevěné obložení středového tunelu nebo kožené čalounění. Dovnitř se pak podle dřívějších informací má vejít až sedm cestujících, optimální bude ale cestovat v pěti. To bude využit velký vnitřní prostor i kufr o základním objemu 545 litrů.
V útrobách čínského SUV se ukrývá dvoulitrový přeplňovaný zážehový čtyřválec o výkonu 207 koní s točivým momentem 300 Nm. Základ motoru mimochodem podle webu CarNewsChina pochází rovněž ze zásob mateřské automobilky. Přes šestistupňový automat jsou poháněna všechna kola. Tuto kombinaci nicméně BX7 při příchodu do Evropy v příštím roce nedostane. Pro ni jsou připraveny plug-in hybridní a elektrická varianta. Zajímavá je cena tohoto vozu, jehož prodej v Číně již odstartoval. Za základní provedení dáte 169 800 juanů (cca 626 000 korun), vrcholný model přijde na 242 800 juanů (cca 895 000 korun). A to jsou velice zajímavé částky.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.