Loni ve Frankfurtu předvedla znovuzrozená automobilka Borgward předprodukční verzi svého prvního modelu. Nyní míří SUV BX7 do prodeje, pokud ale čekáte nálepku „made in Germany,“ jako tomu bylo naposledy před pětapadesáti lety, čekáte marně.
Stalo se tak trochu pravidlem, že čím dál více tradičních evropských značek přechází pod křídla čínských výrobců. A to je také případ Borgwardu, který je stoprocentně vlastněn automobilkou Foton. Ta pro změnu patří pod Beijing Auto (zkráceně BAIC), výsledkem tohoto relativně složitého propletence je fakt, že testovací kusy sice na zadním okně nosí hrdě nalepenou německou vlajku, ve skutečnosti se však vyrábí v Pekingu.
Pod karosérií prvního sériového Borgwardu po více než půlstoletí se navíc ukrývá platforma SUV Beijing Auto Senova X65. Nutno podotknout, že alespoň vzhled vozu je poměrně svébytný. Pozornost upoutá především velká maska chladiče s typickým logem, na níž bezprostředně navazují hlavní světlomety s LED diodami denního svícení. V zadní části se inspirací BX7 stala dvojice Audi Q5 a Porsche Macan. Vidět to je nejen na tvaru víka kufru a světlometů, ale také nápisem „Borgward“ namísto standardního loga. A mimo jiné i proti Macanu a Q5 BX7 s délkou 4710 milimetrů, šířkou 1910 milimetrů, výškou 1690 milimetrů a rozvorem o hodnotě 2670 milimetrů půjde.
Kabina je podle prvních zahraničních testů až nečekaně kvalitně zpracovaná, a to prý chtějí v Číně v oblasti kvality ještě trochu zapracovat. Nosným prvkem je 12,3palcový dotykový displej multimediálního systému na středové konzoli, doplněné o klasické a velice přehledené analogové budíky. Po vzoru modelů Mercedes se Borgward snaží kapličku přístrojů a infotainmentu vizuálně spojit, trojcípá hvězda je ale na tom pořád o něco lépe. Povedeně nicméně působí i další ovladače, dřevěné obložení středového tunelu nebo kožené čalounění. Dovnitř se pak podle dřívějších informací má vejít až sedm cestujících, optimální bude ale cestovat v pěti. To bude využit velký vnitřní prostor i kufr o základním objemu 545 litrů.
V útrobách čínského SUV se ukrývá dvoulitrový přeplňovaný zážehový čtyřválec o výkonu 207 koní s točivým momentem 300 Nm. Základ motoru mimochodem podle webu CarNewsChina pochází rovněž ze zásob mateřské automobilky. Přes šestistupňový automat jsou poháněna všechna kola. Tuto kombinaci nicméně BX7 při příchodu do Evropy v příštím roce nedostane. Pro ni jsou připraveny plug-in hybridní a elektrická varianta. Zajímavá je cena tohoto vozu, jehož prodej v Číně již odstartoval. Za základní provedení dáte 169 800 juanů (cca 626 000 korun), vrcholný model přijde na 242 800 juanů (cca 895 000 korun). A to jsou velice zajímavé částky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.