Renaultu Clio RS16 chybí zadní sedačky, má ale manuál a techniku z Méganu Trophy-R

ar6, 27. května 2016, 13:31 Google+

Když se v roce 2012 objevila nová generace Clia RS, začala to poměrně rychle schytávat ze všech stran. Jeden z nejlepších ostrých hatchbacků na trhu totiž z atmosférického dvoulitru s manuální převodovkou přešel na přeplňovanou šestnáctistovku s dvouspojkovým automatem. Zákazníci nicméně tuto volbu, soudě dle prodejů, docela ocenili, přesto Renault nezapomněl ani na kritiky. Pro ně si nachystal náplast v podobě Clia RS16, které zatím vystupuje jako koncept.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault Clio RS16 je důkazem, že v Dieppe ještě nezapomněli dělat řidičské hatchbacky.

Renault Clio RS16 je důkazem, že v Dieppe ještě nezapomněli dělat řidičské hatchbacky. | foto: Renault

Sdílejte článek

Pamatujete si na Mégane 275 Trophy-R? Ano, to byl ten ostrý hatchback bez zadních sedaček a klimatizace, který nějakou chvíli držel rekordní čas mezi předokolkami na Nordschleife. Tak přesně ten Mégane se nyní objevuje v útrobách Clia RS, respektive jeho koncepční podoby s číslovkou 16 na konci. A kdy jindy takové auto představit, než v průběhu Velké ceny Monaka vozů formule 1, která se jede tento víkend.

O 60 milimetrů rozšířená karosérie s 19palcovými koly (pneumatiky mají rozměr 235/35)ve svých útrobách ukrývá přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 275 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 360 Nm mezi 3000 - 5000 ot./min v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Technika běžného Clia RS by s přenesením takové porce výkonu na přední kola měla jistě problémy, proto se vedle dílů z Trophy-R objevují v útrobách i součástky ze sériového Méganu, Kangoo a Espacu.

Přední část byla upravena nejen s ohledem na aerodynamiku vozu, ale rovněž chlazení, pocházející z Méganu RS 275 Trophy-R. Aby se s nárůstem výkonu vypořádala i elektronika, byl do řídící jednotky většího hatchbacku nahrán specifický software, který se přizpůsobí technice z původního Clia RS. Upraven byl také výfukový systém, ve výsledku tak auto využívá dílů společnosti Akrapovič.

Přední náprava využívá nezávislého zavěšení, vzadu se potom objevuje torzní příčka původem ze soutěžního Clia R3T. Stavitelné tlumiče pocházejí opět z Méganu, to stejné se dá říct i o brzdách Brembo s 350milimetrovým průměrem předních kotoučů. Výkon ve spojení s vylepšenou technikou ale není všemocný, proto přišlo na řadu i odlehčení. V motorovém prostoru se tak objevuje lithium-iontová baterie, vážící o 15 kilo méně než ta v běžném Cliu RS. Uvnitř byste pro změnu hledali marně klimatizaci a zadní sedadla.

O rozšíření karosérie prostřednictvím kompozicových vláken na konečných 1,73 metru již byla řeč. Rozhodně však nejde o jedinou vizuálně zaznamenatelnou změnu. Vpředu tak jsou full-LED světlomety a upravený nárazník (ten má co dočinění s již zmiňovaným chlazením), vzadu čeká nový difuzor a především velké křídlo z okruhového Clia Cup. To generuje při rychlosti 200 km/h dodatečný 40kilogramový přítlak. Uvnitř jsou tedy jen dvě sedačky, jedná se však o skořepiny s šestibodovými pásy.

Typickým se pro vozy Renault Sportu žlutý lak Liquid, doplněný v případě Clia RS16 o lesklé černé prvky karosérie. Mezi ně patří přední maska, střecha, zadní křídlo a kola. Grafická úprava exteriéru potom koresponduje s monoposty formule 1, kam se Renault letos po delší pauze vrátil s továrním týmem. Po monackém závodě se koncept ukáže také na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Jestli Clio RS16 uvidíme v sériové výrobě zatím nevíme, rozhodně bychom se ale nezlobili.

Vytisknout

Diskuze: Renaultu Clio RS16 chybí zadní sedačky, má ale manuál a techniku z Méganu Trophy-R

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Pavel Turek, Miroslav Matyáš, Michal Janda

Reportáž: Čerpací stanice OMV uvedla na náš trh nové prémiové palivo

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud