Když se v roce 2012 objevila nová generace Clia RS, začala to poměrně rychle schytávat ze všech stran. Jeden z nejlepších ostrých hatchbacků na trhu totiž z atmosférického dvoulitru s manuální převodovkou přešel na přeplňovanou šestnáctistovku s dvouspojkovým automatem. Zákazníci nicméně tuto volbu, soudě dle prodejů, docela ocenili, přesto Renault nezapomněl ani na kritiky. Pro ně si nachystal náplast v podobě Clia RS16, které zatím vystupuje jako koncept.
Pamatujete si na Mégane 275 Trophy-R? Ano, to byl ten ostrý hatchback bez zadních sedaček a klimatizace, který nějakou chvíli držel rekordní čas mezi předokolkami na Nordschleife. Tak přesně ten Mégane se nyní objevuje v útrobách Clia RS, respektive jeho koncepční podoby s číslovkou 16 na konci. A kdy jindy takové auto představit, než v průběhu Velké ceny Monaka vozů formule 1, která se jede tento víkend.
O 60 milimetrů rozšířená karosérie s 19palcovými koly (pneumatiky mají rozměr 235/35)ve svých útrobách ukrývá přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 275 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 360 Nm mezi 3000 - 5000 ot./min v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Technika běžného Clia RS by s přenesením takové porce výkonu na přední kola měla jistě problémy, proto se vedle dílů z Trophy-R objevují v útrobách i součástky ze sériového Méganu, Kangoo a Espacu.
Přední část byla upravena nejen s ohledem na aerodynamiku vozu, ale rovněž chlazení, pocházející z Méganu RS 275 Trophy-R. Aby se s nárůstem výkonu vypořádala i elektronika, byl do řídící jednotky většího hatchbacku nahrán specifický software, který se přizpůsobí technice z původního Clia RS. Upraven byl také výfukový systém, ve výsledku tak auto využívá dílů společnosti Akrapovič.
Přední náprava využívá nezávislého zavěšení, vzadu se potom objevuje torzní příčka původem ze soutěžního Clia R3T. Stavitelné tlumiče pocházejí opět z Méganu, to stejné se dá říct i o brzdách Brembo s 350milimetrovým průměrem předních kotoučů. Výkon ve spojení s vylepšenou technikou ale není všemocný, proto přišlo na řadu i odlehčení. V motorovém prostoru se tak objevuje lithium-iontová baterie, vážící o 15 kilo méně než ta v běžném Cliu RS. Uvnitř byste pro změnu hledali marně klimatizaci a zadní sedadla.
O rozšíření karosérie prostřednictvím kompozicových vláken na konečných 1,73 metru již byla řeč. Rozhodně však nejde o jedinou vizuálně zaznamenatelnou změnu. Vpředu tak jsou full-LED světlomety a upravený nárazník (ten má co dočinění s již zmiňovaným chlazením), vzadu čeká nový difuzor a především velké křídlo z okruhového Clia Cup. To generuje při rychlosti 200 km/h dodatečný 40kilogramový přítlak. Uvnitř jsou tedy jen dvě sedačky, jedná se však o skořepiny s šestibodovými pásy.
Typickým se pro vozy Renault Sportu žlutý lak Liquid, doplněný v případě Clia RS16 o lesklé černé prvky karosérie. Mezi ně patří přední maska, střecha, zadní křídlo a kola. Grafická úprava exteriéru potom koresponduje s monoposty formule 1, kam se Renault letos po delší pauze vrátil s továrním týmem. Po monackém závodě se koncept ukáže také na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Jestli Clio RS16 uvidíme v sériové výrobě zatím nevíme, rozhodně bychom se ale nezlobili.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?