Renaultu Clio RS16 chybí zadní sedačky, má ale manuál a techniku z Méganu Trophy-R

ar6, 27. května 2016, 13:31 Google+

Když se v roce 2012 objevila nová generace Clia RS, začala to poměrně rychle schytávat ze všech stran. Jeden z nejlepších ostrých hatchbacků na trhu totiž z atmosférického dvoulitru s manuální převodovkou přešel na přeplňovanou šestnáctistovku s dvouspojkovým automatem. Zákazníci nicméně tuto volbu, soudě dle prodejů, docela ocenili, přesto Renault nezapomněl ani na kritiky. Pro ně si nachystal náplast v podobě Clia RS16, které zatím vystupuje jako koncept.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault Clio RS16 je důkazem, že v Dieppe ještě nezapomněli dělat řidičské hatchbacky.

Renault Clio RS16 je důkazem, že v Dieppe ještě nezapomněli dělat řidičské hatchbacky. | foto: Renault

Sdílejte článek

Pamatujete si na Mégane 275 Trophy-R? Ano, to byl ten ostrý hatchback bez zadních sedaček a klimatizace, který nějakou chvíli držel rekordní čas mezi předokolkami na Nordschleife. Tak přesně ten Mégane se nyní objevuje v útrobách Clia RS, respektive jeho koncepční podoby s číslovkou 16 na konci. A kdy jindy takové auto představit, než v průběhu Velké ceny Monaka vozů formule 1, která se jede tento víkend.

O 60 milimetrů rozšířená karosérie s 19palcovými koly (pneumatiky mají rozměr 235/35)ve svých útrobách ukrývá přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 275 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 360 Nm mezi 3000 - 5000 ot./min v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Technika běžného Clia RS by s přenesením takové porce výkonu na přední kola měla jistě problémy, proto se vedle dílů z Trophy-R objevují v útrobách i součástky ze sériového Méganu, Kangoo a Espacu.

Přední část byla upravena nejen s ohledem na aerodynamiku vozu, ale rovněž chlazení, pocházející z Méganu RS 275 Trophy-R. Aby se s nárůstem výkonu vypořádala i elektronika, byl do řídící jednotky většího hatchbacku nahrán specifický software, který se přizpůsobí technice z původního Clia RS. Upraven byl také výfukový systém, ve výsledku tak auto využívá dílů společnosti Akrapovič.

Přední náprava využívá nezávislého zavěšení, vzadu se potom objevuje torzní příčka původem ze soutěžního Clia R3T. Stavitelné tlumiče pocházejí opět z Méganu, to stejné se dá říct i o brzdách Brembo s 350milimetrovým průměrem předních kotoučů. Výkon ve spojení s vylepšenou technikou ale není všemocný, proto přišlo na řadu i odlehčení. V motorovém prostoru se tak objevuje lithium-iontová baterie, vážící o 15 kilo méně než ta v běžném Cliu RS. Uvnitř byste pro změnu hledali marně klimatizaci a zadní sedadla.

O rozšíření karosérie prostřednictvím kompozicových vláken na konečných 1,73 metru již byla řeč. Rozhodně však nejde o jedinou vizuálně zaznamenatelnou změnu. Vpředu tak jsou full-LED světlomety a upravený nárazník (ten má co dočinění s již zmiňovaným chlazením), vzadu čeká nový difuzor a především velké křídlo z okruhového Clia Cup. To generuje při rychlosti 200 km/h dodatečný 40kilogramový přítlak. Uvnitř jsou tedy jen dvě sedačky, jedná se však o skořepiny s šestibodovými pásy.

Typickým se pro vozy Renault Sportu žlutý lak Liquid, doplněný v případě Clia RS16 o lesklé černé prvky karosérie. Mezi ně patří přední maska, střecha, zadní křídlo a kola. Grafická úprava exteriéru potom koresponduje s monoposty formule 1, kam se Renault letos po delší pauze vrátil s továrním týmem. Po monackém závodě se koncept ukáže také na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Jestli Clio RS16 uvidíme v sériové výrobě zatím nevíme, rozhodně bychom se ale nezlobili.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Renaultu Clio RS16 chybí zadní sedačky, má ale manuál a techniku z Méganu Trophy-R

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

GMC

CESTOVÁNÍ PO AMERICKU? GMC 6,2 Diesel V8 Gulf Stream-Sun Sport je na prodej v ČR

V12 9,5 l

Atmosférická V12 ještě neřekla poslední slovo

Toyota Yaris

NOVÁ Toyota Yaris. Největší výrobce aut nečekaně změnil strategii a svůj malý model...

Golf I z roku 1974

Víte, jak pečlivě si VW připravoval přechod z Brouka na Golfa?

Ilustrační foto

Jak jsou na tom VELCÍ HRÁČI? První autobazary se staly členy APPAA + SEZNAM

BMW 2 Gran Coupé poprvé přináší koncept čtyřdveřového kupé do segmentu kompaktních vozů

Když to FUNGUJE NA MILIONÁŘE? BMW 2 zkusí osvědčený klíč i mezi kompakty

Seat Arona TGI

Nejúspornější SUV? Seat Arona 1.0 TGI s pohonem na zemní plyn

jeep grand cherokee

Králové těžkých přívěsů

U první generace Leafu se objevují problémy s baterií

Nová baterie pro první generaci elektrovozu Nissan Leaf? Připravte si 600 000 Kč

Hyundai Tucson IceBreaker

Chtěli byste SUV Hyundai Tucson zcela zdarma? Prozradíme vám, jak na to

reklama

Doporučujeme

Pavel Turek, Miroslav Matyáš, Michal Janda

Reportáž: Čerpací stanice OMV uvedla na náš trh nové prémiové palivo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Chtěli byste SUV Hyundai Tucson zcela zdarma? Prozradíme vám, jak na to

  2. NOVÁ Toyota Yaris. Největší výrobce aut nečekaně změnil strategii a svůj malý model...

  3. Nejúspornější SUV? Seat Arona 1.0 TGI s pohonem na zemní plyn

  4. Poslanci vyzývají k zákazu hands-free volání během řízení

  5. Víte, jak pečlivě si VW připravoval přechod z Brouka na Golfa?

  6. Kalendář Pirelli 2020 se nese v duchu Shakespearovské Julie

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud