Renaultu Clio RS16 chybí zadní sedačky, má ale manuál a techniku z Méganu Trophy-R

ar6, 27. května 2016, 13:31 Google+

Když se v roce 2012 objevila nová generace Clia RS, začala to poměrně rychle schytávat ze všech stran. Jeden z nejlepších ostrých hatchbacků na trhu totiž z atmosférického dvoulitru s manuální převodovkou přešel na přeplňovanou šestnáctistovku s dvouspojkovým automatem. Zákazníci nicméně tuto volbu, soudě dle prodejů, docela ocenili, přesto Renault nezapomněl ani na kritiky. Pro ně si nachystal náplast v podobě Clia RS16, které zatím vystupuje jako koncept.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault Clio RS16 je důkazem, že v Dieppe ještě nezapomněli dělat řidičské hatchbacky.

Renault Clio RS16 je důkazem, že v Dieppe ještě nezapomněli dělat řidičské hatchbacky. | foto: Renault

Sdílejte článek

Pamatujete si na Mégane 275 Trophy-R? Ano, to byl ten ostrý hatchback bez zadních sedaček a klimatizace, který nějakou chvíli držel rekordní čas mezi předokolkami na Nordschleife. Tak přesně ten Mégane se nyní objevuje v útrobách Clia RS, respektive jeho koncepční podoby s číslovkou 16 na konci. A kdy jindy takové auto představit, než v průběhu Velké ceny Monaka vozů formule 1, která se jede tento víkend.

O 60 milimetrů rozšířená karosérie s 19palcovými koly (pneumatiky mají rozměr 235/35)ve svých útrobách ukrývá přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 275 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 360 Nm mezi 3000 - 5000 ot./min v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Technika běžného Clia RS by s přenesením takové porce výkonu na přední kola měla jistě problémy, proto se vedle dílů z Trophy-R objevují v útrobách i součástky ze sériového Méganu, Kangoo a Espacu.

Přední část byla upravena nejen s ohledem na aerodynamiku vozu, ale rovněž chlazení, pocházející z Méganu RS 275 Trophy-R. Aby se s nárůstem výkonu vypořádala i elektronika, byl do řídící jednotky většího hatchbacku nahrán specifický software, který se přizpůsobí technice z původního Clia RS. Upraven byl také výfukový systém, ve výsledku tak auto využívá dílů společnosti Akrapovič.

Přední náprava využívá nezávislého zavěšení, vzadu se potom objevuje torzní příčka původem ze soutěžního Clia R3T. Stavitelné tlumiče pocházejí opět z Méganu, to stejné se dá říct i o brzdách Brembo s 350milimetrovým průměrem předních kotoučů. Výkon ve spojení s vylepšenou technikou ale není všemocný, proto přišlo na řadu i odlehčení. V motorovém prostoru se tak objevuje lithium-iontová baterie, vážící o 15 kilo méně než ta v běžném Cliu RS. Uvnitř byste pro změnu hledali marně klimatizaci a zadní sedadla.

O rozšíření karosérie prostřednictvím kompozicových vláken na konečných 1,73 metru již byla řeč. Rozhodně však nejde o jedinou vizuálně zaznamenatelnou změnu. Vpředu tak jsou full-LED světlomety a upravený nárazník (ten má co dočinění s již zmiňovaným chlazením), vzadu čeká nový difuzor a především velké křídlo z okruhového Clia Cup. To generuje při rychlosti 200 km/h dodatečný 40kilogramový přítlak. Uvnitř jsou tedy jen dvě sedačky, jedná se však o skořepiny s šestibodovými pásy.

Typickým se pro vozy Renault Sportu žlutý lak Liquid, doplněný v případě Clia RS16 o lesklé černé prvky karosérie. Mezi ně patří přední maska, střecha, zadní křídlo a kola. Grafická úprava exteriéru potom koresponduje s monoposty formule 1, kam se Renault letos po delší pauze vrátil s továrním týmem. Po monackém závodě se koncept ukáže také na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Jestli Clio RS16 uvidíme v sériové výrobě zatím nevíme, rozhodně bychom se ale nezlobili.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Renaultu Clio RS16 chybí zadní sedačky, má ale manuál a techniku z Méganu Trophy-R

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Advantage Cars

Nové video Advantage Cars a CINQ : 13 luxusních vozů s 8128 koňmi a cenou 100.000.000 Kč

AC Cobra

Je tu nová AC Cobra, pod kapotou jí to může pěkně jiskřit

mitsubishi space star

MITSUBISHI FANDÍ MLADÝM VÝTVARNÍKŮM - SPACE STAR V ROLI UNIKÁTNÍHO MALÍŘSKÉHO PLÁTNA

Hyundai i30 N Performance

Nošovický Hyundai v loňském roce vyvezl vozy do více než 70 zemí světa. A tržby?

Ilustrační foto

Trh ojetých aut má projít největší změnou za posledních 20 let

Honda CMX 500 Rebel

Test: Honda CMX 500 Rebel, hodné milé koťátko

Suzuki ACROSS

SUZUKI PŘEDSTAVUJE ACROSS, PLUG-IN HYBRIDNÍ SUV STŘEDNÍ TŘÍDY

spotřeba

Test: DS 3 Crossback 1,2 PureTech 155, designová stylovka s povedeným tříválcem

ISV Chevrolet Colorado

U.S. Army objednala 649 nových pick-upů za více než 5 miliard korun

Výstava

Nesmrtelný dvoutakt na závodních okruzích - Výstava motocyklů v Hořicích

Honda Civic Type R

HONDA CIVIC TYPE R novým SAFETY CAR pro WTCR

Toyota Tundra

Tato upravená Toyota Tundra vám pomůže přežít i zombie apokalypsu

Toyota Yaris Hybrid

TEST: Toyota Yaris Hybrid 1.5 e-CVT Selection a srovnání s elektromobilem Škoda CitiGo iV

Václav Vondřich s brašnou nářadí a náhradních dílů na stroji L&K v cíli neoficiálního mistrovství světa motocyklů

"Cestující kovář" získal jeden z největších triumfů značky Laurin & Klement v motorsportu

Škoda připravuje novou Octavii G-TEC s pohonem na zemní plyn (CNG)

Nová Škoda Octavia G-TEC na CNG staví na opravdu levném provozu

reklama

Doporučujeme

Pavel Turek, Miroslav Matyáš, Michal Janda

Reportáž: Čerpací stanice OMV uvedla na náš trh nové prémiové palivo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nová Škoda Octavia G-TEC na CNG staví na opravdu levném provozu

  2. Ford má nový cíl a stát bude obrovský balík

  3. SUZUKI PŘEDSTAVUJE ACROSS, PLUG-IN HYBRIDNÍ SUV STŘEDNÍ TŘÍDY

  4. TEST: Toyota Yaris Hybrid 1.5 e-CVT Selection a srovnání s elektromobilem Škoda CitiGo iV

  5. "Cestující kovář" získal jeden z největších triumfů značky Laurin & Klement v motorsportu

  6. Trh ojetých aut má projít největší změnou za posledních 20 let

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud