Nejlevnější nové auto pořídíte v Česku za nějakých 150 tisíc korun, přičemž to bude poslední generace některého z městských přibližovadel s alespoň minimální výbavou. A teď se přesuňme do Číny, kde je běžné nabízet jako nové i auto o dvě tři generace zpět. Jiangnan TT, čínské nejlevnější auto, je však i tamní poměry unikátní.
Suzuki Alto druhé generace z osmdesátých let už dneska na silnici moc často neuvidíte. Pokud samozřejmě budeme hovořit o silnicích v Evropě. Tak jako mnoho jiných automobilů totiž i tento japonský prcek žije další život na druhém konci světa. Až do předminulého roku jej v Indii pod označením 800 vyráběla automobilka Maruti Suzuki, dodnes pak pětidveřový hatchback s délkou 3,3 metru a šířkou 1,4 metru vzniká v čínské automobilce Jiangnan Auto, která je dceřinou společností dalšího čínského výrobce Zotye.
Jak uvádí magazín Forbes, cesta Jiangnanu TT až do dnešních dnů byla pořádně složitá. Vše začalo u originálního Alta s logem Suzuki, které v nejlidnatější zemi světa vzniklo v joint venture s automobilkou Changan. Licenci na výrobu městského hatchbacku získalo postupem času několik lokálních výrobců. Jedním z nich byla i automobilka Jiangbei, kterou v roce 2005 koupil Jiangnan a začal pod svým názvem produkovat vůz se jménem Alto. Výroba byla přerušena v roce 2009, o rok později už ale zase běžela a za dalších dvanáct měsíců došlo k přejmenování na TT. A v této podobě je model v prodeji dodnes.
Pod kapotou je umístěn zážehový tříválec o objemu 0.8 litru, jehož kořeny sahají až k původní jednotce od Suzuki. Výkon 36 koní a točivý moment 60 Nm posílá na přední nápravu čtyřstupňová manuální převodovka, maximální rychlost vozu je 120 km/h. Spotřeba paliva je v průměru 5,2 l/100 km, což dnešní optikou a na velikost vozu rozhodně není málo. Zajímavější je nicméně čistě elektrická verze T11 z roku 2015, jichž se ale nakonec vyrobilo jen pár. Elektromotor dosahoval výkonu 27 koní, přičemž sílu mu dodávalo pět starých olověných baterií. Maximální rychlost byla 80 km/h, dojezd velice slušných 160 kilometrů. Cena nového elektromobilu byla 38 000 juanů (cca 140 000 korun).
Dnes se tedy v nabídce udržela jen benzínová varianta, jejíž osud je údajně také docela nahnutý. Na druhou stranu se není co divit, protože až na několik decentních změn na karosérii a držák na nápoj (skutečně pouze jeden) mezi předními sedadly v interiéru je TT naprosto shodné s Altem z osmdesátých let. Na druhou stranu to vykupuje velmi nízkou cenou, začínající na 20 800 juanech (cca 77 000 korun), kterou ale dokáží prodejci stlačit na 15 800 juanů (cca 58 000 korun).
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.