Nejlevnější nové auto pořídíte v Česku za nějakých 150 tisíc korun, přičemž to bude poslední generace některého z městských přibližovadel s alespoň minimální výbavou. A teď se přesuňme do Číny, kde je běžné nabízet jako nové i auto o dvě tři generace zpět. Jiangnan TT, čínské nejlevnější auto, je však i tamní poměry unikátní.
Suzuki Alto druhé generace z osmdesátých let už dneska na silnici moc často neuvidíte. Pokud samozřejmě budeme hovořit o silnicích v Evropě. Tak jako mnoho jiných automobilů totiž i tento japonský prcek žije další život na druhém konci světa. Až do předminulého roku jej v Indii pod označením 800 vyráběla automobilka Maruti Suzuki, dodnes pak pětidveřový hatchback s délkou 3,3 metru a šířkou 1,4 metru vzniká v čínské automobilce Jiangnan Auto, která je dceřinou společností dalšího čínského výrobce Zotye.
Jak uvádí magazín Forbes, cesta Jiangnanu TT až do dnešních dnů byla pořádně složitá. Vše začalo u originálního Alta s logem Suzuki, které v nejlidnatější zemi světa vzniklo v joint venture s automobilkou Changan. Licenci na výrobu městského hatchbacku získalo postupem času několik lokálních výrobců. Jedním z nich byla i automobilka Jiangbei, kterou v roce 2005 koupil Jiangnan a začal pod svým názvem produkovat vůz se jménem Alto. Výroba byla přerušena v roce 2009, o rok později už ale zase běžela a za dalších dvanáct měsíců došlo k přejmenování na TT. A v této podobě je model v prodeji dodnes.
Pod kapotou je umístěn zážehový tříválec o objemu 0.8 litru, jehož kořeny sahají až k původní jednotce od Suzuki. Výkon 36 koní a točivý moment 60 Nm posílá na přední nápravu čtyřstupňová manuální převodovka, maximální rychlost vozu je 120 km/h. Spotřeba paliva je v průměru 5,2 l/100 km, což dnešní optikou a na velikost vozu rozhodně není málo. Zajímavější je nicméně čistě elektrická verze T11 z roku 2015, jichž se ale nakonec vyrobilo jen pár. Elektromotor dosahoval výkonu 27 koní, přičemž sílu mu dodávalo pět starých olověných baterií. Maximální rychlost byla 80 km/h, dojezd velice slušných 160 kilometrů. Cena nového elektromobilu byla 38 000 juanů (cca 140 000 korun).
Dnes se tedy v nabídce udržela jen benzínová varianta, jejíž osud je údajně také docela nahnutý. Na druhou stranu se není co divit, protože až na několik decentních změn na karosérii a držák na nápoj (skutečně pouze jeden) mezi předními sedadly v interiéru je TT naprosto shodné s Altem z osmdesátých let. Na druhou stranu to vykupuje velmi nízkou cenou, začínající na 20 800 juanech (cca 77 000 korun), kterou ale dokáží prodejci stlačit na 15 800 juanů (cca 58 000 korun).
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.