Nejlevnější auto v Číně? Třicet let staré licenční Suzuki za 60 tisíc korun

Jiangnan TT je licenční verzí Suzuki Alto z osmdesátých let.
Jiangnan TT je licenční verzí Suzuki Alto z osmdesátých let., foto: Jiangnan
ar6 22. května 2016 03:15
Sdílej:

Nejlevnější nové auto pořídíte v Česku za nějakých 150 tisíc korun, přičemž to bude poslední generace některého z městských přibližovadel s alespoň minimální výbavou. A teď se přesuňme do Číny, kde je běžné nabízet jako nové i auto o dvě tři generace zpět. Jiangnan TT, čínské nejlevnější auto, je však i tamní poměry unikátní.

Suzuki Alto druhé generace z osmdesátých let už dneska na silnici moc často neuvidíte. Pokud samozřejmě budeme hovořit o silnicích v Evropě. Tak jako mnoho jiných automobilů totiž i tento japonský prcek žije další život na druhém konci světa. Až do předminulého roku jej v Indii pod označením 800 vyráběla automobilka Maruti Suzuki, dodnes pak pětidveřový hatchback s délkou 3,3 metru a šířkou 1,4 metru vzniká v čínské automobilce Jiangnan Auto, která je dceřinou společností dalšího čínského výrobce Zotye.

Jak uvádí magazín Forbes, cesta Jiangnanu TT až do dnešních dnů byla pořádně složitá. Vše začalo u originálního Alta s logem Suzuki, které v nejlidnatější zemi světa vzniklo v joint venture s automobilkou Changan. Licenci na výrobu městského hatchbacku získalo postupem času několik lokálních výrobců. Jedním z nich byla i automobilka Jiangbei, kterou v roce 2005 koupil Jiangnan a začal pod svým názvem produkovat vůz se jménem Alto. Výroba byla přerušena v roce 2009, o rok později už ale zase běžela a za dalších dvanáct měsíců došlo k přejmenování na TT. A v této podobě je model v prodeji dodnes.

Pod kapotou je umístěn zážehový tříválec o objemu 0.8 litru, jehož kořeny sahají až k původní jednotce od Suzuki. Výkon 36 koní a točivý moment 60 Nm posílá na přední nápravu čtyřstupňová manuální převodovka, maximální rychlost vozu je 120 km/h. Spotřeba paliva je v průměru 5,2 l/100 km, což dnešní optikou a na velikost vozu rozhodně není málo. Zajímavější je nicméně čistě elektrická verze T11 z roku 2015, jichž se ale nakonec vyrobilo jen pár. Elektromotor dosahoval výkonu 27 koní, přičemž sílu mu dodávalo pět starých olověných baterií. Maximální rychlost byla 80 km/h, dojezd velice slušných 160 kilometrů. Cena nového elektromobilu byla 38 000 juanů (cca 140 000 korun).

Dnes se tedy v nabídce udržela jen benzínová varianta, jejíž osud je údajně také docela nahnutý. Na druhou stranu se není co divit, protože až na několik decentních změn na karosérii a držák na nápoj (skutečně pouze jeden) mezi předními sedadly v interiéru je TT naprosto shodné s Altem z osmdesátých let. Na druhou stranu to vykupuje velmi nízkou cenou, začínající na 20 800 juanech (cca 77 000 korun), kterou ale dokáží prodejci stlačit na 15 800 juanů (cca 58 000 korun).

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI

DLOUHODOBÝ TEST: DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI – prémiové SUV s dieselem za 950 tisíc

Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?

Novinky
Tesla Cybertrack

Musk pod palbou: Tesla Cybertruck má "svolávačku" kvůli konstrukční vadě a čelí vlně útoků na auta i prodejny

Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.

Novinky ze světa EV
Elektrický Renault 5 Turbo 3E

ODHALEN Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrací, nyní jako "nejbrutálnější" elektromobil + VIDEO

Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.

Zajímavosti
Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond v Grand Tour.

Parta z Top Gearu se vrací! Trio Clarkson, Hammond a May bude v novém pořadu

Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.