Pokud má nějaké auto v posledních letech status záchranáře, pak jednoznačně Alfa Romeo Giulia. Několikrát odkládaný sedan má skomírající italskou značku zachránit od osudu Lancie, takže nic jiného než perfekcionalismus a vytříbenou techniku očekávat nelze.
Nová Giulia měla premiéru už loni v červnu. Tehdy se na několika místech představila vrcholná verze s označením Q a výkonem 510 koní. Jenže pak se skoro tři čtvrtě roku čekalo na standardní provedení. To nabíralo zpoždění kvůli problémům s bezpečností a jeho premiéra se uskutečnila až na ženevském autosalonu. Tam na nás Giulia udělala výborný dojem, především pak svým velmi povedeným designem a zajímavě ztvárněným interiérem. Spolu se začátkem prodeje vypustila Alfa nové fotky a také větší sadu informací, skrze něž si můžeme sedan přiblížit. Má na to, porazit německou prémiovou konkurenci?
Při pohledu na vzhled karosérie se ani nechce věřit, že takové Audi A4 patří do stejné třídy jako Giulia. Ta je totiž úplně vším, jen ne konzervativním a nudným autem. Řada škarohlídů říká, že jisté partie německé stroje připomínají. Jako celek ale Giulia s dlouhou kapotou, krátkými převisy, mohutnou přední částí a výrazným profilem působí naprosto svébytně. Vpředu designéři vsadili na osvědčený recept, tedy úzké a dlouhé světlomety, mezi nimiž je maska chladiče ve tvaru erbu. Zadním partiím dominují velká LED světla a decentní odtoková hrana kufru. Difuzor je vybaven dvěma koncovkami výfuku. V nabídce se objeví tři pastelové a osm metalických odstínů karosérie v kombinaci s šestnácti-, sedmnácti-, osmnácti- nebo devatenáctipalcovými litými koly. Provedení Quadrifoglio se pak dočká i dvou exkluzivních třívrstvých laků.
V útrobách vozu se ukrývá zcela nová platforma pro vozy s podélně uloženými pohonnými jednotkami a pohonem zadních kol. Zatímco vpředu je nezávislé zavěšení s dvojicí příčných ramen, vzadu je čtyřprvkové zavěšení. Alfa se rovněž chlubí instalací řízení s převodem 11,8:1, což je vůbec nejpřímější hodnota na trhu. Na délku má novinka 4634 milimetrů, což spolu s rozvorem náprav o délce 2820 milimetrů nijak nevybočuje ze zajetého průměru střední třídy. Hmotnost nejlehčí varianty se povedlo udržet na hranici 1374 kilogramů, na čemž má velký podíl použití uhlíkových kompozitů a karbonu na vybraných komponentech pohonných jednotek.
A když je o nich řeč, tak základem se v prozatímní nabídce stává naftový čtyřválec MultiJet s objemem 2.2 litru a výkonem 136, 150 nebo 180 koní. Všechny verze mají turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a rovněž pohon zadních kol. Přenos obstarává v případě nejslabší specifikace šestistupňová manuální převodovka, naopak oba silnější motory mají na výběr mezi stejným manuálem nebo osmistupňovým automatem. Později se objeví také dvoulitrový přeplňovaný čtyřválc MultiAir o výkonu 200 koní s točivým momentem 330 Nm, kombinovaný s automatickou osmistupňovou převodovkou.
Technické údaje - Alfa Romeo Giulia
2.2 MultiJet 2.2 MultiJet 2.2 MultiJet 2.2 MultiJet 2.2 MultiJet Výkon: 136 k 150 k 150 k 180 k 180 k Toč. moment: 380 Nm 380 Nm 450 Nm 380 Nm 450 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 8 AT 6 MT 8 AT Zrychlení: 9,2 s 8,4 s 8,2 s 7,2 s 7,1 s Max. rychlost: 215 km/h 220 km/h 220 km/h 230 km/h 230 km/h Spotřeba: 4,2 l/100 km 4,2 l/100 km 4,2 l/100 km 4,2 l/100 km 4,2 l/100 km Délka: 4643 mm Šířka: 1860 mm Výška: 1436 mm Rozvor: 2820 mm Kufr: 480 lKabina je výrazně orientovaná na řidiče a ačkoliv podle prvních testů nedosahuje kvality německých soupeřů, pořád patří k nadprůměru segmentu. Působivé jsou především budíky v samostatných tubusech, mezi nimiž je 3,5- nebo 7palcový displej palubního počítače. Poměrně atypicky působí tvarování palubní desky, jejíž vrchní hrana se směrem k přístrojové desce zvedá a netvoří tak rovný rámeček displeje multimediálního systému. V základu je provedení Connect s 6,5palcovým displejem, rádiem, USB konektorem, osmi reproduktory a volitelnou navigací. Za příplatek je dodáván infotainment Connect s 8,8palcovou obrazovkou, 3D navigací, hlasovým ovládáním nebo příjmem digitálního signálu. Osm reproduktorů nicméně najdete i u něj. K lepšímu poslechu nabídne Alfa audiosystém Sound Theatre by Harman Kardon se 14 reproduktory, prostorovým zvukem a 12kanálovým zesilovačem.
Jak už bylo zmíněno v úvodu, mimo standardního provedení se zážehovým nebo naftovým čtyřválcem nabídne Alfa také špičkový model Quadrifoglio (zkráceně Q). To má vedle vizuálních doplňků především odlišnou techniku. Vše začíná u dvakrát přeplňovaného šestiválce o objemu 2.9 litru s výkonem 510 koní a točivým momentem 600 Nm. Pohon zadních kol zůstal, na výběr pak bude mezi šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. Zadní diferenciál Giulie Q využívá systém vektorování točivého momentu, chybět nesmí ani volič Alfa DNA Pro s režimy Dynamic, Neutral, Advanced Efficiency a Race (běžná Giulia má jen první tři) nebo aktivní přední splitter. Mozkem veškeré elektroniky špičkového modelu je systém CDC od Magneti Marelli, který mimo jiné zabraňuje kritickým jízdním situacím.
Technické údaje - Alfa Romeo Giulia Q
2.9 V6 2.9 V6 Výkon: 510 k 510 k Toč. moment: 600 Nm 600 Nm Převodovka: 6 MT 8 AT Zrychlení: 3,9 s 3,9 s Max. rychlost: 307 km/h 307 km/h Spotřeba: 8,5 l/100 km 8,2 l/100 km Délka: 4639 mm Šířka: 1873 mm Výška: 1426 mm Rozvor: 2820 mm Kufr: 480 lProdej nové Giulie v minulých dnech a týdnech začal v Belgii, Francii, Holandsku, Itálii, Německu, Rakousku, Španělsku a Švýcarsku. Další země, včetně České republiky, si musí na svá první auta ještě počkat. V nabídce se každopádně objeví provedení Giulia, Super a Quadrifoglio, přičemž již v základu se objeví přednárazový systém, autonomní brzdy s detekcí chodců, varování před vyjetím z jízdního pruhu nebo tempomat. Ceny na německém trhu startují na částce 33 100 eur (cca 894 000 korun) za provedení se 136koňovým dieslem (fyzicky dostupné bude od poloviny června). Nejdražší „standardní“ Giulia se 180koňovým naftovým motorem a automatem vychází na 39 650 eur (cca 1 071 000 korun). Špičkové provedení Q vychází na minimálně 71 800 eur (cca 1 940 000 korun). Na české ceny si budeme muset ještě chvíli počkat, ale odklon od těch německých by neměl být až tak moc dramatický.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.