Pokud má nějaké auto v posledních letech status záchranáře, pak jednoznačně Alfa Romeo Giulia. Několikrát odkládaný sedan má skomírající italskou značku zachránit od osudu Lancie, takže nic jiného než perfekcionalismus a vytříbenou techniku očekávat nelze.
Nová Giulia měla premiéru už loni v červnu. Tehdy se na několika místech představila vrcholná verze s označením Q a výkonem 510 koní. Jenže pak se skoro tři čtvrtě roku čekalo na standardní provedení. To nabíralo zpoždění kvůli problémům s bezpečností a jeho premiéra se uskutečnila až na ženevském autosalonu. Tam na nás Giulia udělala výborný dojem, především pak svým velmi povedeným designem a zajímavě ztvárněným interiérem. Spolu se začátkem prodeje vypustila Alfa nové fotky a také větší sadu informací, skrze něž si můžeme sedan přiblížit. Má na to, porazit německou prémiovou konkurenci?
Při pohledu na vzhled karosérie se ani nechce věřit, že takové Audi A4 patří do stejné třídy jako Giulia. Ta je totiž úplně vším, jen ne konzervativním a nudným autem. Řada škarohlídů říká, že jisté partie německé stroje připomínají. Jako celek ale Giulia s dlouhou kapotou, krátkými převisy, mohutnou přední částí a výrazným profilem působí naprosto svébytně. Vpředu designéři vsadili na osvědčený recept, tedy úzké a dlouhé světlomety, mezi nimiž je maska chladiče ve tvaru erbu. Zadním partiím dominují velká LED světla a decentní odtoková hrana kufru. Difuzor je vybaven dvěma koncovkami výfuku. V nabídce se objeví tři pastelové a osm metalických odstínů karosérie v kombinaci s šestnácti-, sedmnácti-, osmnácti- nebo devatenáctipalcovými litými koly. Provedení Quadrifoglio se pak dočká i dvou exkluzivních třívrstvých laků.
V útrobách vozu se ukrývá zcela nová platforma pro vozy s podélně uloženými pohonnými jednotkami a pohonem zadních kol. Zatímco vpředu je nezávislé zavěšení s dvojicí příčných ramen, vzadu je čtyřprvkové zavěšení. Alfa se rovněž chlubí instalací řízení s převodem 11,8:1, což je vůbec nejpřímější hodnota na trhu. Na délku má novinka 4634 milimetrů, což spolu s rozvorem náprav o délce 2820 milimetrů nijak nevybočuje ze zajetého průměru střední třídy. Hmotnost nejlehčí varianty se povedlo udržet na hranici 1374 kilogramů, na čemž má velký podíl použití uhlíkových kompozitů a karbonu na vybraných komponentech pohonných jednotek.
A když je o nich řeč, tak základem se v prozatímní nabídce stává naftový čtyřválec MultiJet s objemem 2.2 litru a výkonem 136, 150 nebo 180 koní. Všechny verze mají turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a rovněž pohon zadních kol. Přenos obstarává v případě nejslabší specifikace šestistupňová manuální převodovka, naopak oba silnější motory mají na výběr mezi stejným manuálem nebo osmistupňovým automatem. Později se objeví také dvoulitrový přeplňovaný čtyřválc MultiAir o výkonu 200 koní s točivým momentem 330 Nm, kombinovaný s automatickou osmistupňovou převodovkou.
Technické údaje - Alfa Romeo Giulia
2.2 MultiJet 2.2 MultiJet 2.2 MultiJet 2.2 MultiJet 2.2 MultiJet Výkon: 136 k 150 k 150 k 180 k 180 k Toč. moment: 380 Nm 380 Nm 450 Nm 380 Nm 450 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 8 AT 6 MT 8 AT Zrychlení: 9,2 s 8,4 s 8,2 s 7,2 s 7,1 s Max. rychlost: 215 km/h 220 km/h 220 km/h 230 km/h 230 km/h Spotřeba: 4,2 l/100 km 4,2 l/100 km 4,2 l/100 km 4,2 l/100 km 4,2 l/100 km Délka: 4643 mm Šířka: 1860 mm Výška: 1436 mm Rozvor: 2820 mm Kufr: 480 lKabina je výrazně orientovaná na řidiče a ačkoliv podle prvních testů nedosahuje kvality německých soupeřů, pořád patří k nadprůměru segmentu. Působivé jsou především budíky v samostatných tubusech, mezi nimiž je 3,5- nebo 7palcový displej palubního počítače. Poměrně atypicky působí tvarování palubní desky, jejíž vrchní hrana se směrem k přístrojové desce zvedá a netvoří tak rovný rámeček displeje multimediálního systému. V základu je provedení Connect s 6,5palcovým displejem, rádiem, USB konektorem, osmi reproduktory a volitelnou navigací. Za příplatek je dodáván infotainment Connect s 8,8palcovou obrazovkou, 3D navigací, hlasovým ovládáním nebo příjmem digitálního signálu. Osm reproduktorů nicméně najdete i u něj. K lepšímu poslechu nabídne Alfa audiosystém Sound Theatre by Harman Kardon se 14 reproduktory, prostorovým zvukem a 12kanálovým zesilovačem.
Jak už bylo zmíněno v úvodu, mimo standardního provedení se zážehovým nebo naftovým čtyřválcem nabídne Alfa také špičkový model Quadrifoglio (zkráceně Q). To má vedle vizuálních doplňků především odlišnou techniku. Vše začíná u dvakrát přeplňovaného šestiválce o objemu 2.9 litru s výkonem 510 koní a točivým momentem 600 Nm. Pohon zadních kol zůstal, na výběr pak bude mezi šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. Zadní diferenciál Giulie Q využívá systém vektorování točivého momentu, chybět nesmí ani volič Alfa DNA Pro s režimy Dynamic, Neutral, Advanced Efficiency a Race (běžná Giulia má jen první tři) nebo aktivní přední splitter. Mozkem veškeré elektroniky špičkového modelu je systém CDC od Magneti Marelli, který mimo jiné zabraňuje kritickým jízdním situacím.
Technické údaje - Alfa Romeo Giulia Q
2.9 V6 2.9 V6 Výkon: 510 k 510 k Toč. moment: 600 Nm 600 Nm Převodovka: 6 MT 8 AT Zrychlení: 3,9 s 3,9 s Max. rychlost: 307 km/h 307 km/h Spotřeba: 8,5 l/100 km 8,2 l/100 km Délka: 4639 mm Šířka: 1873 mm Výška: 1426 mm Rozvor: 2820 mm Kufr: 480 lProdej nové Giulie v minulých dnech a týdnech začal v Belgii, Francii, Holandsku, Itálii, Německu, Rakousku, Španělsku a Švýcarsku. Další země, včetně České republiky, si musí na svá první auta ještě počkat. V nabídce se každopádně objeví provedení Giulia, Super a Quadrifoglio, přičemž již v základu se objeví přednárazový systém, autonomní brzdy s detekcí chodců, varování před vyjetím z jízdního pruhu nebo tempomat. Ceny na německém trhu startují na částce 33 100 eur (cca 894 000 korun) za provedení se 136koňovým dieslem (fyzicky dostupné bude od poloviny června). Nejdražší „standardní“ Giulia se 180koňovým naftovým motorem a automatem vychází na 39 650 eur (cca 1 071 000 korun). Špičkové provedení Q vychází na minimálně 71 800 eur (cca 1 940 000 korun). Na české ceny si budeme muset ještě chvíli počkat, ale odklon od těch německých by neměl být až tak moc dramatický.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.