Francouzské UFO omládlo, C4 Picasso ale dále zůstává praktickým MPV

Citroën C4 Picasso podstoupil modernizaci, dostal nový design a lepší interiér.
Citroën C4 Picasso podstoupil modernizaci, dostal nový design a lepší interiér., foto: Citroën
ar6 10. května 2016 03:15
Sdílej:

Citroën C4 Picasso před třemi lety šokoval širokou automobilovou veřejnost svým netradičním designem. Postupně se ale vášně uklidnily a praktické MPV prodejně navazuje na úspěchy svých předchůdců. A nic na tom pravděpodobně nezmění ani lehčí modernizace.

Přední část je poprvé v historii modelu stejná pro verzi s pěti i sedmi sedadly, která se odlišuje dodatečným označením Grand. V rámci faceliftu se dostalo na logo prodloužené až k denním LED světlům (doposud tento prvek měla jen verze Grand) a zcela přepracovaný nárazník. Jeho nasávací otvor je rozdělen, ve spodní jsou navíc docela výrazné chromované prvky. Zadní světla již v základu disponují trojdimenzionální optikou, doplněnou ve vyšších verzích o LED diody. Plastičtější je nyní také logo na víku kufru, tvořené černým podkladem a chromovaným rámečkem. Pro kratší Picasso lze nově dostat černě lakovanou střechu, delší provedení má pro změnu střešní oblouky také ve stříbrné barvě. Třešničkou na dortu jsou 17palcová kola a nové laky karosérie – modrá Lazuli, Sable a šedá Acier.

Kabina obou verzí zůstává stále příkladně prostorná, a to včetně posouvání druhé řady sedadel, respektive sklápění jednotlivých sedaček do úplné roviny. A právě víko zavazadlového prostoru lze nyní otevírat také bez použití klíče nebo ruky – stačí najít nohou čidlo pod zadním nárazníkem. V přední části je novinkou přepracovaný multimediální systém Citroën Connect ve verzi Radio nebo Nav. V obou případech jsou jeho součástí vylepšená dotyková sedmipalcová obrazovka, rozhraní Apple CarPlay, Android Auto i Mirror Link, příjem digitálního rádia nebo šest reproduktorů. Provedení Nav sází navíc na 3D navigaci, fungující i on-line, s hlasovým ovládáním a zobrazováním na 12palcovém displeji v horní části palubní desky. Zákazník také může vybírat mezi čtyřmi barevnými provedeními interiéru – Ardoise, modrá Wild, béžová Dune a šedá Hype. Jejich součástí je například také čalounění kůží či dokonce kůží Nappa.

Pod kapotou je největší novinkou přeplňovaný zážehový tříválec PureTech o výkonu 130 koní s točivým momentem 230 Nm v kombinaci se šestistupňovým automatem EAT6, který má ovládání pod volantem (dostupný je i šestistupňový manuál). Spotřeba je průměrně 5,1 l/100 km. Vedle něj jsou v nabídce i slabší 1.2 PureTech o výkonu 110 koní, 1.6 THP o výkonu 165 koní, 1.6 BlueHDi o výkonu 120 koní a 2.0 BlueHDi o výkonu 150 koní. Paletu bezpečnostních asistentů doplnily upozornění na nutnost přestávky, čtení dopravních značek, hlídání bdělosti řidiče, varování před opuštěním jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, nouzové brzdění a přednárazový systém.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.