Francouzské UFO omládlo, C4 Picasso ale dále zůstává praktickým MPV

Citroën C4 Picasso podstoupil modernizaci, dostal nový design a lepší interiér.
Citroën C4 Picasso podstoupil modernizaci, dostal nový design a lepší interiér., foto: Citroën
ar6 10. května 2016 03:15
Sdílej:

Citroën C4 Picasso před třemi lety šokoval širokou automobilovou veřejnost svým netradičním designem. Postupně se ale vášně uklidnily a praktické MPV prodejně navazuje na úspěchy svých předchůdců. A nic na tom pravděpodobně nezmění ani lehčí modernizace.

Přední část je poprvé v historii modelu stejná pro verzi s pěti i sedmi sedadly, která se odlišuje dodatečným označením Grand. V rámci faceliftu se dostalo na logo prodloužené až k denním LED světlům (doposud tento prvek měla jen verze Grand) a zcela přepracovaný nárazník. Jeho nasávací otvor je rozdělen, ve spodní jsou navíc docela výrazné chromované prvky. Zadní světla již v základu disponují trojdimenzionální optikou, doplněnou ve vyšších verzích o LED diody. Plastičtější je nyní také logo na víku kufru, tvořené černým podkladem a chromovaným rámečkem. Pro kratší Picasso lze nově dostat černě lakovanou střechu, delší provedení má pro změnu střešní oblouky také ve stříbrné barvě. Třešničkou na dortu jsou 17palcová kola a nové laky karosérie – modrá Lazuli, Sable a šedá Acier.

Kabina obou verzí zůstává stále příkladně prostorná, a to včetně posouvání druhé řady sedadel, respektive sklápění jednotlivých sedaček do úplné roviny. A právě víko zavazadlového prostoru lze nyní otevírat také bez použití klíče nebo ruky – stačí najít nohou čidlo pod zadním nárazníkem. V přední části je novinkou přepracovaný multimediální systém Citroën Connect ve verzi Radio nebo Nav. V obou případech jsou jeho součástí vylepšená dotyková sedmipalcová obrazovka, rozhraní Apple CarPlay, Android Auto i Mirror Link, příjem digitálního rádia nebo šest reproduktorů. Provedení Nav sází navíc na 3D navigaci, fungující i on-line, s hlasovým ovládáním a zobrazováním na 12palcovém displeji v horní části palubní desky. Zákazník také může vybírat mezi čtyřmi barevnými provedeními interiéru – Ardoise, modrá Wild, béžová Dune a šedá Hype. Jejich součástí je například také čalounění kůží či dokonce kůží Nappa.

Pod kapotou je největší novinkou přeplňovaný zážehový tříválec PureTech o výkonu 130 koní s točivým momentem 230 Nm v kombinaci se šestistupňovým automatem EAT6, který má ovládání pod volantem (dostupný je i šestistupňový manuál). Spotřeba je průměrně 5,1 l/100 km. Vedle něj jsou v nabídce i slabší 1.2 PureTech o výkonu 110 koní, 1.6 THP o výkonu 165 koní, 1.6 BlueHDi o výkonu 120 koní a 2.0 BlueHDi o výkonu 150 koní. Paletu bezpečnostních asistentů doplnily upozornění na nutnost přestávky, čtení dopravních značek, hlídání bdělosti řidiče, varování před opuštěním jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, nouzové brzdění a přednárazový systém.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.