Citroën C4 Picasso před třemi lety šokoval širokou automobilovou veřejnost svým netradičním designem. Postupně se ale vášně uklidnily a praktické MPV prodejně navazuje na úspěchy svých předchůdců. A nic na tom pravděpodobně nezmění ani lehčí modernizace.
Přední část je poprvé v historii modelu stejná pro verzi s pěti i sedmi sedadly, která se odlišuje dodatečným označením Grand. V rámci faceliftu se dostalo na logo prodloužené až k denním LED světlům (doposud tento prvek měla jen verze Grand) a zcela přepracovaný nárazník. Jeho nasávací otvor je rozdělen, ve spodní jsou navíc docela výrazné chromované prvky. Zadní světla již v základu disponují trojdimenzionální optikou, doplněnou ve vyšších verzích o LED diody. Plastičtější je nyní také logo na víku kufru, tvořené černým podkladem a chromovaným rámečkem. Pro kratší Picasso lze nově dostat černě lakovanou střechu, delší provedení má pro změnu střešní oblouky také ve stříbrné barvě. Třešničkou na dortu jsou 17palcová kola a nové laky karosérie – modrá Lazuli, Sable a šedá Acier.
Kabina obou verzí zůstává stále příkladně prostorná, a to včetně posouvání druhé řady sedadel, respektive sklápění jednotlivých sedaček do úplné roviny. A právě víko zavazadlového prostoru lze nyní otevírat také bez použití klíče nebo ruky – stačí najít nohou čidlo pod zadním nárazníkem. V přední části je novinkou přepracovaný multimediální systém Citroën Connect ve verzi Radio nebo Nav. V obou případech jsou jeho součástí vylepšená dotyková sedmipalcová obrazovka, rozhraní Apple CarPlay, Android Auto i Mirror Link, příjem digitálního rádia nebo šest reproduktorů. Provedení Nav sází navíc na 3D navigaci, fungující i on-line, s hlasovým ovládáním a zobrazováním na 12palcovém displeji v horní části palubní desky. Zákazník také může vybírat mezi čtyřmi barevnými provedeními interiéru – Ardoise, modrá Wild, béžová Dune a šedá Hype. Jejich součástí je například také čalounění kůží či dokonce kůží Nappa.
Pod kapotou je největší novinkou přeplňovaný zážehový tříválec PureTech o výkonu 130 koní s točivým momentem 230 Nm v kombinaci se šestistupňovým automatem EAT6, který má ovládání pod volantem (dostupný je i šestistupňový manuál). Spotřeba je průměrně 5,1 l/100 km. Vedle něj jsou v nabídce i slabší 1.2 PureTech o výkonu 110 koní, 1.6 THP o výkonu 165 koní, 1.6 BlueHDi o výkonu 120 koní a 2.0 BlueHDi o výkonu 150 koní. Paletu bezpečnostních asistentů doplnily upozornění na nutnost přestávky, čtení dopravních značek, hlídání bdělosti řidiče, varování před opuštěním jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, nouzové brzdění a přednárazový systém.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.