Citroën C4 Picasso před třemi lety šokoval širokou automobilovou veřejnost svým netradičním designem. Postupně se ale vášně uklidnily a praktické MPV prodejně navazuje na úspěchy svých předchůdců. A nic na tom pravděpodobně nezmění ani lehčí modernizace.
Přední část je poprvé v historii modelu stejná pro verzi s pěti i sedmi sedadly, která se odlišuje dodatečným označením Grand. V rámci faceliftu se dostalo na logo prodloužené až k denním LED světlům (doposud tento prvek měla jen verze Grand) a zcela přepracovaný nárazník. Jeho nasávací otvor je rozdělen, ve spodní jsou navíc docela výrazné chromované prvky. Zadní světla již v základu disponují trojdimenzionální optikou, doplněnou ve vyšších verzích o LED diody. Plastičtější je nyní také logo na víku kufru, tvořené černým podkladem a chromovaným rámečkem. Pro kratší Picasso lze nově dostat černě lakovanou střechu, delší provedení má pro změnu střešní oblouky také ve stříbrné barvě. Třešničkou na dortu jsou 17palcová kola a nové laky karosérie – modrá Lazuli, Sable a šedá Acier.
Kabina obou verzí zůstává stále příkladně prostorná, a to včetně posouvání druhé řady sedadel, respektive sklápění jednotlivých sedaček do úplné roviny. A právě víko zavazadlového prostoru lze nyní otevírat také bez použití klíče nebo ruky – stačí najít nohou čidlo pod zadním nárazníkem. V přední části je novinkou přepracovaný multimediální systém Citroën Connect ve verzi Radio nebo Nav. V obou případech jsou jeho součástí vylepšená dotyková sedmipalcová obrazovka, rozhraní Apple CarPlay, Android Auto i Mirror Link, příjem digitálního rádia nebo šest reproduktorů. Provedení Nav sází navíc na 3D navigaci, fungující i on-line, s hlasovým ovládáním a zobrazováním na 12palcovém displeji v horní části palubní desky. Zákazník také může vybírat mezi čtyřmi barevnými provedeními interiéru – Ardoise, modrá Wild, béžová Dune a šedá Hype. Jejich součástí je například také čalounění kůží či dokonce kůží Nappa.
Pod kapotou je největší novinkou přeplňovaný zážehový tříválec PureTech o výkonu 130 koní s točivým momentem 230 Nm v kombinaci se šestistupňovým automatem EAT6, který má ovládání pod volantem (dostupný je i šestistupňový manuál). Spotřeba je průměrně 5,1 l/100 km. Vedle něj jsou v nabídce i slabší 1.2 PureTech o výkonu 110 koní, 1.6 THP o výkonu 165 koní, 1.6 BlueHDi o výkonu 120 koní a 2.0 BlueHDi o výkonu 150 koní. Paletu bezpečnostních asistentů doplnily upozornění na nutnost přestávky, čtení dopravních značek, hlídání bdělosti řidiče, varování před opuštěním jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, nouzové brzdění a přednárazový systém.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.