Francouzské UFO omládlo, C4 Picasso ale dále zůstává praktickým MPV

Citroën C4 Picasso podstoupil modernizaci, dostal nový design a lepší interiér.
Citroën C4 Picasso podstoupil modernizaci, dostal nový design a lepší interiér., foto: Citroën
ar6 10. května 2016 03:15
Sdílej:

Citroën C4 Picasso před třemi lety šokoval širokou automobilovou veřejnost svým netradičním designem. Postupně se ale vášně uklidnily a praktické MPV prodejně navazuje na úspěchy svých předchůdců. A nic na tom pravděpodobně nezmění ani lehčí modernizace.

Přední část je poprvé v historii modelu stejná pro verzi s pěti i sedmi sedadly, která se odlišuje dodatečným označením Grand. V rámci faceliftu se dostalo na logo prodloužené až k denním LED světlům (doposud tento prvek měla jen verze Grand) a zcela přepracovaný nárazník. Jeho nasávací otvor je rozdělen, ve spodní jsou navíc docela výrazné chromované prvky. Zadní světla již v základu disponují trojdimenzionální optikou, doplněnou ve vyšších verzích o LED diody. Plastičtější je nyní také logo na víku kufru, tvořené černým podkladem a chromovaným rámečkem. Pro kratší Picasso lze nově dostat černě lakovanou střechu, delší provedení má pro změnu střešní oblouky také ve stříbrné barvě. Třešničkou na dortu jsou 17palcová kola a nové laky karosérie – modrá Lazuli, Sable a šedá Acier.

Kabina obou verzí zůstává stále příkladně prostorná, a to včetně posouvání druhé řady sedadel, respektive sklápění jednotlivých sedaček do úplné roviny. A právě víko zavazadlového prostoru lze nyní otevírat také bez použití klíče nebo ruky – stačí najít nohou čidlo pod zadním nárazníkem. V přední části je novinkou přepracovaný multimediální systém Citroën Connect ve verzi Radio nebo Nav. V obou případech jsou jeho součástí vylepšená dotyková sedmipalcová obrazovka, rozhraní Apple CarPlay, Android Auto i Mirror Link, příjem digitálního rádia nebo šest reproduktorů. Provedení Nav sází navíc na 3D navigaci, fungující i on-line, s hlasovým ovládáním a zobrazováním na 12palcovém displeji v horní části palubní desky. Zákazník také může vybírat mezi čtyřmi barevnými provedeními interiéru – Ardoise, modrá Wild, béžová Dune a šedá Hype. Jejich součástí je například také čalounění kůží či dokonce kůží Nappa.

Pod kapotou je největší novinkou přeplňovaný zážehový tříválec PureTech o výkonu 130 koní s točivým momentem 230 Nm v kombinaci se šestistupňovým automatem EAT6, který má ovládání pod volantem (dostupný je i šestistupňový manuál). Spotřeba je průměrně 5,1 l/100 km. Vedle něj jsou v nabídce i slabší 1.2 PureTech o výkonu 110 koní, 1.6 THP o výkonu 165 koní, 1.6 BlueHDi o výkonu 120 koní a 2.0 BlueHDi o výkonu 150 koní. Paletu bezpečnostních asistentů doplnily upozornění na nutnost přestávky, čtení dopravních značek, hlídání bdělosti řidiče, varování před opuštěním jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, nouzové brzdění a přednárazový systém.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.