Italská policie dostala do služby dvě zcela nové ostré vozy Giulia Quadrifoglio. Ty mají výkon 510 koní a zloduchové by se jich měli začít bát.
Oba vozy budou sloužit v Římě a Miláně, jsou vybaveny tradičním modročerveným zbarvením, nechybí potřebné LED majáky na střeše, nápisy Carabinieri na boku vozu a dodatečné policejní světla v masce chladiče.
V kabině se ocitlo policejní rádio, tablet pro spolujezdce a nové rozvaděče pro řízení světla a sirény. Obě auta mají také defibrilátor, přenosné chladicí jednotky, skladovací přihrádky pro zbraně a držáky na dvě ruční baterky.
Stejně jako standardní model, jsou policejní verze poháněny biturbo 2,9litrovým šestiválcem o výkonu 510 koňských sil. Motor je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, která umožňuje vozu zrychlit z 0-100 km/h za 3,9 sekundy a maximální nejvyšší rychlost překročí hranici 300 km/h.
Nové Alfy Romeo dostane jen hrstka speciálně vybraných policistů, kteří prošli školením od instruktorů Alfa Romeo na okruhu Varano de Melegari. Policisté pak budou obě Giulie Q využívat při provádění speciálních operací, při eskortování významných osob nebo transportu krve a orgánů
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.