Trendem poslední doby je dávat pod kapotu sportovních vozů přeplňované čtyřválce. Sem tam se ještě objeví atmosféra nebo alespoň turbodmychadlem dopovaný šestiválec, tyto jednotky jsou ale stále ohroženější druh. Zajímavou cestou pak jde Audi, které si drží přeplňovaný pětiválec. A pod kapotou ho má i nové TT RS.
Šestkrát byl pětiválec 2.5 TFSI zvolen motorem roku, což jen dokazuje, jak povedená jednotka to je. V kupé nebo roadsteru má motor celkem 400 koní a 480 Nm, což dohromady s pohonem všech kol quattro a sedmistupňovým automatem S tronic stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy (roadster 3,9 sekundy) a maximální rychlosti 250 km/h. Pokud jste ale ochotni pustit nějakou tu korunu navíc, umí Audi odblokovat omezovač, čímž se TT RS dostane na 280 km/h.
Aby byly jízdní vlastnosti co nejlepší, má TT selektivní rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola. Nechybí ani volič Audi drive select, upravující nastavení pohonu všech kol, motoru nebo převodovky. Volitelně nabídne Audi sportovní podvozek s magnetickými tlumiči, to stejné platí i o karbon-keramických brzdách vpředu. Standardně se za litými 19- nebo kovanými 20palcovými koly ukrývají ocelové kotouče s vnitřním chlazením vpředu a jednolité ocelové kotouče vzadu.
Vnější vzhled asi nejlépe determinují velké nasávací otvory v předním nárazníku a upravená mřížka masky chladiče Singleframe. Vzadu potom nechybí pevný spoiler a dvě oválné koncovky výfuku. Premiéru slaví v sériových autech se čtyřmi kruhy použití organických LED diod, dodávaných na přání pro zadní světla. Standardně jsou vpředu i vzadu klasické LEDky, hlavní reflektory pak mohou dostat technologii Matrix LED.
Před řidičem nechybí „virtuální kokpit,“ tvořený 12,3palcovým displejem. K dispozici jsou tři režimy nastavení včetně speciálního režimu RS, v němž přebírá hlavní roli otáčkoměr a řidič dostává další doplňkové informace, mimo jiné o tlaku v pneumatikách, točivém momentu a působícím zrychlení. Dále nechybí sportovní volant s pádly řazení a dvěma hlavními tlačítky – pro nastartování motoru a ovládání voliče jízdních režimů. Tlačítkem na středové konzoli lze rovněž ovládat klapka výfuku a s ní samozřejmě intenzita zvukového projevu. Pro příznivce multimédii je přepraven infotainment MMI Navigation plus, internetový modul Audi connect, bezdrátová nabíječka nebo audiosystém Bang & Olufsen. Prodej Audi TT RS začne na českém trhu letos na podzim.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.