Trendem poslední doby je dávat pod kapotu sportovních vozů přeplňované čtyřválce. Sem tam se ještě objeví atmosféra nebo alespoň turbodmychadlem dopovaný šestiválec, tyto jednotky jsou ale stále ohroženější druh. Zajímavou cestou pak jde Audi, které si drží přeplňovaný pětiválec. A pod kapotou ho má i nové TT RS.
Šestkrát byl pětiválec 2.5 TFSI zvolen motorem roku, což jen dokazuje, jak povedená jednotka to je. V kupé nebo roadsteru má motor celkem 400 koní a 480 Nm, což dohromady s pohonem všech kol quattro a sedmistupňovým automatem S tronic stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy (roadster 3,9 sekundy) a maximální rychlosti 250 km/h. Pokud jste ale ochotni pustit nějakou tu korunu navíc, umí Audi odblokovat omezovač, čímž se TT RS dostane na 280 km/h.
Aby byly jízdní vlastnosti co nejlepší, má TT selektivní rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola. Nechybí ani volič Audi drive select, upravující nastavení pohonu všech kol, motoru nebo převodovky. Volitelně nabídne Audi sportovní podvozek s magnetickými tlumiči, to stejné platí i o karbon-keramických brzdách vpředu. Standardně se za litými 19- nebo kovanými 20palcovými koly ukrývají ocelové kotouče s vnitřním chlazením vpředu a jednolité ocelové kotouče vzadu.
Vnější vzhled asi nejlépe determinují velké nasávací otvory v předním nárazníku a upravená mřížka masky chladiče Singleframe. Vzadu potom nechybí pevný spoiler a dvě oválné koncovky výfuku. Premiéru slaví v sériových autech se čtyřmi kruhy použití organických LED diod, dodávaných na přání pro zadní světla. Standardně jsou vpředu i vzadu klasické LEDky, hlavní reflektory pak mohou dostat technologii Matrix LED.
Před řidičem nechybí „virtuální kokpit,“ tvořený 12,3palcovým displejem. K dispozici jsou tři režimy nastavení včetně speciálního režimu RS, v němž přebírá hlavní roli otáčkoměr a řidič dostává další doplňkové informace, mimo jiné o tlaku v pneumatikách, točivém momentu a působícím zrychlení. Dále nechybí sportovní volant s pádly řazení a dvěma hlavními tlačítky – pro nastartování motoru a ovládání voliče jízdních režimů. Tlačítkem na středové konzoli lze rovněž ovládat klapka výfuku a s ní samozřejmě intenzita zvukového projevu. Pro příznivce multimédii je přepraven infotainment MMI Navigation plus, internetový modul Audi connect, bezdrátová nabíječka nebo audiosystém Bang & Olufsen. Prodej Audi TT RS začne na českém trhu letos na podzim.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?