Renault Koleos byl ve své první generaci prodejně ne příliš úspěšným středně velkým SUV s možná až příliš korejským designem. Přesto mu Francouzi dávají ještě jednu šanci a použitím vzhledových prvků nedávno představených modelů Talisman nebo Mégane se z ošklivého a opomíjeného káčátka rázem stal lev bulvárů.
Na první pohled může Koleos připomínat nafouklý Talisman Grandtour se světlou výškou 213 milimetrů. Tento dojem podporuje tvarování přední i zadní části. Zatímco vpředu jsou až do spodní části nárazníku protažené diody denního svícení, vzadu si skupinové reflektory s trojdimenzionální optikou zabírají téměř celou šířku auta. Oba tyto prvky jsou důvěrně známé z Talismanu i Méganu. A ve výčtu můžeme klidně pokračovat. Například hlavní světla mohou svítit technologií LED Pure Vision.
Z modelů Kadjar a Captur Koleos pro změnu odkoukal tvarování spodní části dvěří, které je částečně prohnuto směrem dovnitř. Na střeše jsou praktické ližiny, kola v plastem lemovaných blatnících mohou mít až 19 palců. Základem vozu je modulární platforma CMF-C/D, jíž najdeme i v útrobách Nissanu X-Trail. Z něj si Koleos půjčuje systém pohonu všech kol All Mode 4x4, u nějž lze volit z režimů 2WD, 4WD Auto a 4WD Lock. Velikostně se mimochodem jedná o doposud největší Renault s pohonem všech kol – na délku má Koleos 4670 milimetrů, mezi nápravami potom je 2710 milimetrů.
Tyto rozměry se projevily v interiéru, kde je 289 milimetrů před koleny zadních cestujících nebo 624 litrů pro zavazadla. Sklopením sedadel, dělených v poměru 3:2, lze navíc tento prostor ještě zvětšit. Další výhodou vozu kategorie SUV je vyšší pozice sedadel, u Koleosu je to konkrétně o 150 milimetrů výše než u běžného sedanu. Tvarování palubní desky je už ale zase téměř stejné jako u Talismanu. Středobodem je multimediální systém R-Link 2 s horizontální sedmipalcovou obrazovkou nebo vertikální 8,7palcovou obrazovkou. Součástí infotainmentu jsou užitečné aplikace, audiosystém, 3D navigace nebo hlasové ovládání.
Že je vůz skutečně globální dokazuje například šířka standardní i volitelné výbavy, obsahující vyhřívaný volant a čelní sklo, dálkové startování vozu nebo vzduchový filtr, zachycující až 60 procent prachu a poletujících částic. Atmosféru na palubě umí navodit LED osvětlení, elektricky seřiditelná a vyhřívaná sedadla (tato funkce je dostupná i pro zadní cestující) nebo audiosystém Bose. Z bezpečnostních asistentů nabídne Renault nouzové brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, hlídání bezpečné vzdálenosti, rozpoznávání dopravních značek, kontrolu mrtvého úhlu, sledování bdělosti řidiče nebo samočinné parkování.
Prodej vozu bude zahájen ve třetím čtvrtletí letošního roku v Austrálii, Turecku, státech Perského zálivu a některých latinskoamerických zemích. Na konci roku 2016 bude následovat Čína, poté na začátku roku 2017 Rusko a Evropa.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.