Renault Koleos byl ve své první generaci prodejně ne příliš úspěšným středně velkým SUV s možná až příliš korejským designem. Přesto mu Francouzi dávají ještě jednu šanci a použitím vzhledových prvků nedávno představených modelů Talisman nebo Mégane se z ošklivého a opomíjeného káčátka rázem stal lev bulvárů.
Na první pohled může Koleos připomínat nafouklý Talisman Grandtour se světlou výškou 213 milimetrů. Tento dojem podporuje tvarování přední i zadní části. Zatímco vpředu jsou až do spodní části nárazníku protažené diody denního svícení, vzadu si skupinové reflektory s trojdimenzionální optikou zabírají téměř celou šířku auta. Oba tyto prvky jsou důvěrně známé z Talismanu i Méganu. A ve výčtu můžeme klidně pokračovat. Například hlavní světla mohou svítit technologií LED Pure Vision.
Z modelů Kadjar a Captur Koleos pro změnu odkoukal tvarování spodní části dvěří, které je částečně prohnuto směrem dovnitř. Na střeše jsou praktické ližiny, kola v plastem lemovaných blatnících mohou mít až 19 palců. Základem vozu je modulární platforma CMF-C/D, jíž najdeme i v útrobách Nissanu X-Trail. Z něj si Koleos půjčuje systém pohonu všech kol All Mode 4x4, u nějž lze volit z režimů 2WD, 4WD Auto a 4WD Lock. Velikostně se mimochodem jedná o doposud největší Renault s pohonem všech kol – na délku má Koleos 4670 milimetrů, mezi nápravami potom je 2710 milimetrů.
Tyto rozměry se projevily v interiéru, kde je 289 milimetrů před koleny zadních cestujících nebo 624 litrů pro zavazadla. Sklopením sedadel, dělených v poměru 3:2, lze navíc tento prostor ještě zvětšit. Další výhodou vozu kategorie SUV je vyšší pozice sedadel, u Koleosu je to konkrétně o 150 milimetrů výše než u běžného sedanu. Tvarování palubní desky je už ale zase téměř stejné jako u Talismanu. Středobodem je multimediální systém R-Link 2 s horizontální sedmipalcovou obrazovkou nebo vertikální 8,7palcovou obrazovkou. Součástí infotainmentu jsou užitečné aplikace, audiosystém, 3D navigace nebo hlasové ovládání.
Že je vůz skutečně globální dokazuje například šířka standardní i volitelné výbavy, obsahující vyhřívaný volant a čelní sklo, dálkové startování vozu nebo vzduchový filtr, zachycující až 60 procent prachu a poletujících částic. Atmosféru na palubě umí navodit LED osvětlení, elektricky seřiditelná a vyhřívaná sedadla (tato funkce je dostupná i pro zadní cestující) nebo audiosystém Bose. Z bezpečnostních asistentů nabídne Renault nouzové brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, hlídání bezpečné vzdálenosti, rozpoznávání dopravních značek, kontrolu mrtvého úhlu, sledování bdělosti řidiče nebo samočinné parkování.
Prodej vozu bude zahájen ve třetím čtvrtletí letošního roku v Austrálii, Turecku, státech Perského zálivu a některých latinskoamerických zemích. Na konci roku 2016 bude následovat Čína, poté na začátku roku 2017 Rusko a Evropa.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!