Renault Koleos byl ve své první generaci prodejně ne příliš úspěšným středně velkým SUV s možná až příliš korejským designem. Přesto mu Francouzi dávají ještě jednu šanci a použitím vzhledových prvků nedávno představených modelů Talisman nebo Mégane se z ošklivého a opomíjeného káčátka rázem stal lev bulvárů.
Na první pohled může Koleos připomínat nafouklý Talisman Grandtour se světlou výškou 213 milimetrů. Tento dojem podporuje tvarování přední i zadní části. Zatímco vpředu jsou až do spodní části nárazníku protažené diody denního svícení, vzadu si skupinové reflektory s trojdimenzionální optikou zabírají téměř celou šířku auta. Oba tyto prvky jsou důvěrně známé z Talismanu i Méganu. A ve výčtu můžeme klidně pokračovat. Například hlavní světla mohou svítit technologií LED Pure Vision.
Z modelů Kadjar a Captur Koleos pro změnu odkoukal tvarování spodní části dvěří, které je částečně prohnuto směrem dovnitř. Na střeše jsou praktické ližiny, kola v plastem lemovaných blatnících mohou mít až 19 palců. Základem vozu je modulární platforma CMF-C/D, jíž najdeme i v útrobách Nissanu X-Trail. Z něj si Koleos půjčuje systém pohonu všech kol All Mode 4x4, u nějž lze volit z režimů 2WD, 4WD Auto a 4WD Lock. Velikostně se mimochodem jedná o doposud největší Renault s pohonem všech kol – na délku má Koleos 4670 milimetrů, mezi nápravami potom je 2710 milimetrů.
Tyto rozměry se projevily v interiéru, kde je 289 milimetrů před koleny zadních cestujících nebo 624 litrů pro zavazadla. Sklopením sedadel, dělených v poměru 3:2, lze navíc tento prostor ještě zvětšit. Další výhodou vozu kategorie SUV je vyšší pozice sedadel, u Koleosu je to konkrétně o 150 milimetrů výše než u běžného sedanu. Tvarování palubní desky je už ale zase téměř stejné jako u Talismanu. Středobodem je multimediální systém R-Link 2 s horizontální sedmipalcovou obrazovkou nebo vertikální 8,7palcovou obrazovkou. Součástí infotainmentu jsou užitečné aplikace, audiosystém, 3D navigace nebo hlasové ovládání.
Že je vůz skutečně globální dokazuje například šířka standardní i volitelné výbavy, obsahující vyhřívaný volant a čelní sklo, dálkové startování vozu nebo vzduchový filtr, zachycující až 60 procent prachu a poletujících částic. Atmosféru na palubě umí navodit LED osvětlení, elektricky seřiditelná a vyhřívaná sedadla (tato funkce je dostupná i pro zadní cestující) nebo audiosystém Bose. Z bezpečnostních asistentů nabídne Renault nouzové brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, hlídání bezpečné vzdálenosti, rozpoznávání dopravních značek, kontrolu mrtvého úhlu, sledování bdělosti řidiče nebo samočinné parkování.
Prodej vozu bude zahájen ve třetím čtvrtletí letošního roku v Austrálii, Turecku, státech Perského zálivu a některých latinskoamerických zemích. Na konci roku 2016 bude následovat Čína, poté na začátku roku 2017 Rusko a Evropa.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.