V Ženevě mělo premiéru první čtyřválcové Porsche od šedesátých let – model 718 Boxster. Vzhledem k dřívější technické příbuznosti s kupé Cayman tak bylo jen otázkou času, kdy se Němci vytasí s modelem 718 Cayman. Ten čas přišel spolu s pekingským autosalonem, mnoho odlišností od roadsteru však neočekávejte.
Asi nejobletovanější částí vozu je jeho plochý přeplňovaný čtyřválec, který 718 Cayman beze změn přebírá od 718 Boxster. Výsledkem tak jsou dvě verze – Cayman a Cayman S. Motor v prvně jmenovaném provedení má dvoulitrový objem, z něhož „ždímá“ 300 koní a 380 Nm v pásmu od 1950 do 4500 ot./min. S dvouspojkovým automatem PDK (standardem ale bude šestistupňová manuální převodovka) a paketem Sport Chrono zvládne kupé sprint z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy. Bez ohledu na převodovku je maximální rychlost 275 km/h.
Pokud byste si ale základní Cayman koupili v Číně, dostanete dvoulitr „přiškrcený“ na 250 koní a 310 Nm, což stačí ke sprintu z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy a maximální rychlost 260 km/h. Cayman S je už pro celý svět stejný, přičemž pod kapotou má 2.5litrový přeplňovaný čtyřválec s variabilní geometrií lopatek. Maximální výkon 350 koní doplňuje točivý momentem 420 Nm, dostupný mezi 1900 až 4500 ot./min. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne silnější provedení za 4,2 sekundy (opět kombinace automatu PDK a paketu Sport Chrono), maximální rychlost je potom 285 km/h. Stejně jako u slabšího modelu ale platí, že standardem je šestistupňový manuál.
Spolu s novými motory přichází i upravený podvozek s lepšími jízdními vlastnostmi na okruhu i běžné silnici, za což vůz vděčí tužším pružinám, stabilizátorům i tlumičům. Řízení je o deset procent přímější, zadní kola pro změnu o půl palce širší, takže v kombinaci s upravenými pneumatikami budou nyní průjezdy zatáčkami jednodušší. Za příplatek bude dostupný aktivní podvozek Porsche Active Suspension Management, snížený o 10 milimetrů u Caymanu a o 20 milimetrů u Caymanu S. Paket Sport Chrono, nedílná to součást nabídky Porsche, obsahuje volič režimů Normal, Sport, Sport Plus a Individual.
Po vzhledové stránce je Cayman vlastně Boxsterem s pevnou střechou. Vpředu tak jsou větší nasávací otvory, nad nimiž jsou úzké pásky blinkrů, světla s přepracovaným vzhledem mají standardně bi-xenony s LED diodami denního svícení (lze je nahradit full-LED reflektory). Zachovány zůstaly nasávací otvory za předními dveřmi, byť se jejich velikost přizpůsobila charakteru vozu, naopak typické kliky dveří jsou ty tam. Mírnou úpravou prošel tvar prahů, oko laika si toho ale pravděpodobně vůbec nevšimne. Vzadu jsou nová LED světla, mezi nimiž je lesklý černý pásek se jménem automobilky. Třešničkou na dortu je centrální koncovka výfuku, respektive 19palcová kola, za kterými jsou kotouče o průměru 330 milimetrů vpředu a 299 milimetrů vzadu. Volitelně mohou být ráfky ještě o palec větší.
Interiér opět vypadává z oka Boxsteru. Před sportovním volantem v designu 918 Spyder je umístěna trojice budíků, z nichž nejvíc Vás asi bude zajímat ten centrální, zastupující otáčkoměr. Středové konzoli dominuje multimediální systém PCM s možností připojení chytrého telefonu a audiosystémem o výkonu 150 wattů. Za příplatek bude dostupná navigace s hlasovým ovládáním a případně také online sledováním dopravy, dále jsou dostupná také rozhraní Apple CarPlay nebo Porsche Car Connect. Z klasických prvků nechybí analogové hodiny, umístěné mezi novými výdechy ventilace.
Objednávky na 718 Cayman a 718 Cayman S přijímají dealeři Porsche už teď, prodej v Evropě oficiálně začne 24. září. Čína si počká ještě o něco déle, konkrétně do 3. prosince letošního roku.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.