V Ženevě mělo premiéru první čtyřválcové Porsche od šedesátých let – model 718 Boxster. Vzhledem k dřívější technické příbuznosti s kupé Cayman tak bylo jen otázkou času, kdy se Němci vytasí s modelem 718 Cayman. Ten čas přišel spolu s pekingským autosalonem, mnoho odlišností od roadsteru však neočekávejte.
Asi nejobletovanější částí vozu je jeho plochý přeplňovaný čtyřválec, který 718 Cayman beze změn přebírá od 718 Boxster. Výsledkem tak jsou dvě verze – Cayman a Cayman S. Motor v prvně jmenovaném provedení má dvoulitrový objem, z něhož „ždímá“ 300 koní a 380 Nm v pásmu od 1950 do 4500 ot./min. S dvouspojkovým automatem PDK (standardem ale bude šestistupňová manuální převodovka) a paketem Sport Chrono zvládne kupé sprint z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy. Bez ohledu na převodovku je maximální rychlost 275 km/h.
Pokud byste si ale základní Cayman koupili v Číně, dostanete dvoulitr „přiškrcený“ na 250 koní a 310 Nm, což stačí ke sprintu z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy a maximální rychlost 260 km/h. Cayman S je už pro celý svět stejný, přičemž pod kapotou má 2.5litrový přeplňovaný čtyřválec s variabilní geometrií lopatek. Maximální výkon 350 koní doplňuje točivý momentem 420 Nm, dostupný mezi 1900 až 4500 ot./min. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne silnější provedení za 4,2 sekundy (opět kombinace automatu PDK a paketu Sport Chrono), maximální rychlost je potom 285 km/h. Stejně jako u slabšího modelu ale platí, že standardem je šestistupňový manuál.
Spolu s novými motory přichází i upravený podvozek s lepšími jízdními vlastnostmi na okruhu i běžné silnici, za což vůz vděčí tužším pružinám, stabilizátorům i tlumičům. Řízení je o deset procent přímější, zadní kola pro změnu o půl palce širší, takže v kombinaci s upravenými pneumatikami budou nyní průjezdy zatáčkami jednodušší. Za příplatek bude dostupný aktivní podvozek Porsche Active Suspension Management, snížený o 10 milimetrů u Caymanu a o 20 milimetrů u Caymanu S. Paket Sport Chrono, nedílná to součást nabídky Porsche, obsahuje volič režimů Normal, Sport, Sport Plus a Individual.
Po vzhledové stránce je Cayman vlastně Boxsterem s pevnou střechou. Vpředu tak jsou větší nasávací otvory, nad nimiž jsou úzké pásky blinkrů, světla s přepracovaným vzhledem mají standardně bi-xenony s LED diodami denního svícení (lze je nahradit full-LED reflektory). Zachovány zůstaly nasávací otvory za předními dveřmi, byť se jejich velikost přizpůsobila charakteru vozu, naopak typické kliky dveří jsou ty tam. Mírnou úpravou prošel tvar prahů, oko laika si toho ale pravděpodobně vůbec nevšimne. Vzadu jsou nová LED světla, mezi nimiž je lesklý černý pásek se jménem automobilky. Třešničkou na dortu je centrální koncovka výfuku, respektive 19palcová kola, za kterými jsou kotouče o průměru 330 milimetrů vpředu a 299 milimetrů vzadu. Volitelně mohou být ráfky ještě o palec větší.
Interiér opět vypadává z oka Boxsteru. Před sportovním volantem v designu 918 Spyder je umístěna trojice budíků, z nichž nejvíc Vás asi bude zajímat ten centrální, zastupující otáčkoměr. Středové konzoli dominuje multimediální systém PCM s možností připojení chytrého telefonu a audiosystémem o výkonu 150 wattů. Za příplatek bude dostupná navigace s hlasovým ovládáním a případně také online sledováním dopravy, dále jsou dostupná také rozhraní Apple CarPlay nebo Porsche Car Connect. Z klasických prvků nechybí analogové hodiny, umístěné mezi novými výdechy ventilace.
Objednávky na 718 Cayman a 718 Cayman S přijímají dealeři Porsche už teď, prodej v Evropě oficiálně začne 24. září. Čína si počká ještě o něco déle, konkrétně do 3. prosince letošního roku.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.