Čtyřválcovou kúrou prošlo i Porsche Cayman, od Boxsteru se liší jen střechou

ar6, 29. dubna 2016, 03:15 Google+ Beijing International Automotive Exhibition 2016

V Ženevě mělo premiéru první čtyřválcové Porsche od šedesátých let – model 718 Boxster. Vzhledem k dřívější technické příbuznosti s kupé Cayman tak bylo jen otázkou času, kdy se Němci vytasí s modelem 718 Cayman. Ten čas přišel spolu s pekingským autosalonem, mnoho odlišností od roadsteru však neočekávejte.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Porsche 718 Cayman & 718 Cayman S mají stejně jako Boxster přeplňovaný čtyřválec.

Porsche 718 Cayman & 718 Cayman S mají stejně jako Boxster přeplňovaný čtyřválec. | foto: Porsche

Sdílejte článek

Asi nejobletovanější částí vozu je jeho plochý přeplňovaný čtyřválec, který 718 Cayman beze změn přebírá od 718 Boxster. Výsledkem tak jsou dvě verze – Cayman a Cayman S. Motor v prvně jmenovaném provedení má dvoulitrový objem, z něhož „ždímá“ 300 koní a 380 Nm v pásmu od 1950 do 4500 ot./min. S dvouspojkovým automatem PDK (standardem ale bude šestistupňová manuální převodovka) a paketem Sport Chrono zvládne kupé sprint z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy. Bez ohledu na převodovku je maximální rychlost 275 km/h.

Pokud byste si ale základní Cayman koupili v Číně, dostanete dvoulitr „přiškrcený“ na 250 koní a 310 Nm, což stačí ke sprintu z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy a maximální rychlost 260 km/h. Cayman S je už pro celý svět stejný, přičemž pod kapotou má 2.5litrový přeplňovaný čtyřválec s variabilní geometrií lopatek. Maximální výkon 350 koní doplňuje točivý momentem 420 Nm, dostupný mezi 1900 až 4500 ot./min. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne silnější provedení za 4,2 sekundy (opět kombinace automatu PDK a paketu Sport Chrono), maximální rychlost je potom 285 km/h. Stejně jako u slabšího modelu ale platí, že standardem je šestistupňový manuál.

Spolu s novými motory přichází i upravený podvozek s lepšími jízdními vlastnostmi na okruhu i běžné silnici, za což vůz vděčí tužším pružinám, stabilizátorům i tlumičům. Řízení je o deset procent přímější, zadní kola pro změnu o půl palce širší, takže v kombinaci s upravenými pneumatikami budou nyní průjezdy zatáčkami jednodušší. Za příplatek bude dostupný aktivní podvozek Porsche Active Suspension Management, snížený o 10 milimetrů u Caymanu a o 20 milimetrů u Caymanu S. Paket Sport Chrono, nedílná to součást nabídky Porsche, obsahuje volič režimů Normal, Sport, Sport Plus a Individual.

img-responsive

Vedle designu se měnil i podvozek, Porsche 718 Cayman. | foto: Porsche

Po vzhledové stránce je Cayman vlastně Boxsterem s pevnou střechou. Vpředu tak jsou větší nasávací otvory, nad nimiž jsou úzké pásky blinkrů, světla s přepracovaným vzhledem mají standardně bi-xenony s LED diodami denního svícení (lze je nahradit full-LED reflektory). Zachovány zůstaly nasávací otvory za předními dveřmi, byť se jejich velikost přizpůsobila charakteru vozu, naopak typické kliky dveří jsou ty tam. Mírnou úpravou prošel tvar prahů, oko laika si toho ale pravděpodobně vůbec nevšimne. Vzadu jsou nová LED světla, mezi nimiž je lesklý černý pásek se jménem automobilky. Třešničkou na dortu je centrální koncovka výfuku, respektive 19palcová kola, za kterými jsou kotouče o průměru 330 milimetrů vpředu a 299 milimetrů vzadu. Volitelně mohou být ráfky ještě o palec větší.

Interiér opět vypadává z oka Boxsteru. Před sportovním volantem v designu 918 Spyder je umístěna trojice budíků, z nichž nejvíc Vás asi bude zajímat ten centrální, zastupující otáčkoměr. Středové konzoli dominuje multimediální systém PCM s možností připojení chytrého telefonu a audiosystémem o výkonu 150 wattů. Za příplatek bude dostupná navigace s hlasovým ovládáním a případně také online sledováním dopravy, dále jsou dostupná také rozhraní Apple CarPlay nebo Porsche Car Connect. Z klasických prvků nechybí analogové hodiny, umístěné mezi novými výdechy ventilace.

Objednávky na 718 Cayman a 718 Cayman S přijímají dealeři Porsche už teď, prodej v Evropě oficiálně začne 24. září. Čína si počká ještě o něco déle, konkrétně do 3. prosince letošního roku.

Vytisknout

Diskuze: Čtyřválcovou kúrou prošlo i Porsche Cayman, od Boxsteru se liší jen střechou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Honda Avancier je novým SUV pro čínský trh.

Honda oprášila jméno Avancier, z kombíku se stalo SUV

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud