Důkladný facelift prodělala Audi A6 a A7 Sportback teprve před necelými dvěma roky. Přesto se v Ingolstadtu odhodlali k další omlazovací kůře obou modelů, která je ale víceméně jen symbolická. V boji s novou třídou E tak čtyři kruhy pořád malinko ztrácí.
Audi A6 i Audi A6 Avant se v přední části chlubí upraveným nárazníkem se zvýrazněnými linkami kolem nasávacích otvorů. S touto změnou ladí rovněž tvarování bočních prahů a zadního nárazníku. Maska chladiče single frame je tvořena horizontálními lamelami v černé lesklé barvě, na opačné straně je upravený difuzor. Volitelný paket S line přináší masku s matně černým rámečkem a lesklým chromovaným žebrováním, stejný materiál je použit také na boční nasávací otvory a u verzí s adaptivním tempomatem na logo výrobce.
Řada A6 i A7, včetně sportovních variant S, má v nabídce nově červený lak Matador a zelený Gotland, z A6 Allroad se do standardních modelů A6 a A7 rozšířila hnědá Java. S novými laky koresponduje osvěžená nabídka litých kol ve dvou verzích pro A6 a A6 Avant, respektive třech pro A7 Sportback.
Osvětlení interiéru a zavazadlového prostoru nově zajišťují LED diody. Dekorační plochy palubní desky mohou být ve stříbrném hliníku a achátové šedi, A6 Allroad má bronzový hliník. Multimediální systém MMI nabízí rozšířenou konektivitu s chytrými telefony a rovněž rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Součástí výbavy bude i bezdrátová nabíječka, pro zadní cestující jsou určeny dva tablety, které mohou být odneseny i mimo vozidlo. Opět platí, že všechny změny se objevují i u modelů S6 a S7 Sportback.
Pro Audi A6 Allroad je největší novinkou balíček Advanced. Ten obsahuje hnědý lak Soho, ochranné obložení karosérie v šedé barvě a dvacetipalcová kola. Uvnitř mají místo sportovní sedadla v kůži Valcona, velurové koberečky a hnědá barva Santos se stříbrným prošíváním a stříbrnými hliníkovými dekory. Pohon všech kol quattro je vybaven sportovním diferenciálem.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?