Důkladný facelift prodělala Audi A6 a A7 Sportback teprve před necelými dvěma roky. Přesto se v Ingolstadtu odhodlali k další omlazovací kůře obou modelů, která je ale víceméně jen symbolická. V boji s novou třídou E tak čtyři kruhy pořád malinko ztrácí.
Audi A6 i Audi A6 Avant se v přední části chlubí upraveným nárazníkem se zvýrazněnými linkami kolem nasávacích otvorů. S touto změnou ladí rovněž tvarování bočních prahů a zadního nárazníku. Maska chladiče single frame je tvořena horizontálními lamelami v černé lesklé barvě, na opačné straně je upravený difuzor. Volitelný paket S line přináší masku s matně černým rámečkem a lesklým chromovaným žebrováním, stejný materiál je použit také na boční nasávací otvory a u verzí s adaptivním tempomatem na logo výrobce.
Řada A6 i A7, včetně sportovních variant S, má v nabídce nově červený lak Matador a zelený Gotland, z A6 Allroad se do standardních modelů A6 a A7 rozšířila hnědá Java. S novými laky koresponduje osvěžená nabídka litých kol ve dvou verzích pro A6 a A6 Avant, respektive třech pro A7 Sportback.
Osvětlení interiéru a zavazadlového prostoru nově zajišťují LED diody. Dekorační plochy palubní desky mohou být ve stříbrném hliníku a achátové šedi, A6 Allroad má bronzový hliník. Multimediální systém MMI nabízí rozšířenou konektivitu s chytrými telefony a rovněž rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Součástí výbavy bude i bezdrátová nabíječka, pro zadní cestující jsou určeny dva tablety, které mohou být odneseny i mimo vozidlo. Opět platí, že všechny změny se objevují i u modelů S6 a S7 Sportback.
Pro Audi A6 Allroad je největší novinkou balíček Advanced. Ten obsahuje hnědý lak Soho, ochranné obložení karosérie v šedé barvě a dvacetipalcová kola. Uvnitř mají místo sportovní sedadla v kůži Valcona, velurové koberečky a hnědá barva Santos se stříbrným prošíváním a stříbrnými hliníkovými dekory. Pohon všech kol quattro je vybaven sportovním diferenciálem.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.