Od roku 2004 prodává Daihatsu v Japonsku model Boon, který můžete znát také jako Toyotu Passo nebo Daihatsu Sirion. Ano, ač zní jméno poměrně exoticky, byl pětidveřový hatchback svého času také v nabídce evropského Daihatsu. Pro třetí generace, která přijíždí ve dvou designových verzích, to už ale neplatí.
Vývoj třetí generace dvojice Boon/Passo mělo opět na starosti Daihatsu, což ale vzhledem k zaměření značky na malá auta není ničím překvapivým. Jak bylo zmíněno již v úvodu, obě automobilky nabídnou dvě designová provedení – standardní se u obou jmenuje X, více vyšperkované pak u Daihatsu nese jméno CiLQ a u Toyoty Moda. Odlišnosti jsou patrné na první pohled, jelikož CiLQ a Moda mají jinou masku chladiče, oválná přední LED světla a výraznější přední nárazník. Specifické je pro tyto verze rovněž dvoubarevné lakování s černou střechou a sloupky. Provedení X je dostupné v jednou z dvanácti odstínů karosérie.
Mírné rozdíly v prvcích karosérie jsou znát i na délce vozu. Standardní model má 3650 milimetrů, CiLQ/Moda disponují deseti milimetry navíc. Šířka je stejných 1665 milimetrů, výška 1525 milimetrů a rozvor 2490 milimetrů. Palubní deska je kvůli vyšší poloze voliče převodovky, vedle nějž je panel ovládání klimatizace, přehledná, jednoduchá a všechno je relativně dobře při ruce. Vyšší výbavové stupně se mohou pochlubit multimediálním systémem, čtyřkolka má standardně vyhřívaná sedadla. Ve všech případech čekejte praktické poličky, šuplíky, háčky a dělená zadní opěradla. Model CiLQ/Moda se pak chlubí specifickým čalouněním, jinými dekoračními prvky palubní desky nebo uzavíratelným boxem před spolujezdcem.
Pod kapotou se objevuje zážehový litrový tříválec o výkonu 69 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 92 Nm při 4400 ot./min. Motor standardně spolupracuje s bezestupňovým automatem, který sílu přenáší na přední nebo všechna čtyři kola. V prvním případě má auto spotřebu 3,57 l/100 km, v tom druhém stoupne jen mírně na 4,1 l/100 km. Těchto hodnot bylo dosaženo mimo jiné i kvůli kompresnímu poměru 12,5:1, model s pohonem předních kol je mimochodem nejúspornějším vozem se zážehovým motorem na japonském trhu.
Na konstrukci karosérie bylo použito velké množství vysokopevnostní oceli, část předních blatníků a zadních dveří je zhotovena z resinu. Celkově je tak auto lehké (předokolka váží 910 kilogramů, čtyřkolka o 30 kilo víc) a velice tuhé. Bezpečnost ještě dále posiluje systém Smart Assist II, který umí upozornit na hrozící střet s autem nebo chodcem, v případě nutnosti automaticky aktivuje brzdy, zabraňuje předčasnému startu na semaforu, varuje při opuštění jízdního pruhu a upozorňuje na zrychlení vozu vpředu.
Daihatsu i Toyota nabízí pět výbavových stupňů pro Boon, respektive Passo X, modely CiLQ a Mode jsou k dispozici ve třech výbavových liniích. Cenové rozpětí sahá u Daihatsu od 1 150 200 jenů až k 1 853 280 jenům (cca 253 000 - 408 000 korun). Toyota začíná na stejné cifře, avšak končí na 1 830 600 jenech (cca 403 000 korun).
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.