Řada A3 se dlouhodobě řadí mezi nejpopulárnější modely německého Audi. Současná třetí generace se dostala zhruba do poloviny svého životního cyklu, což v automobilovém průmyslu většinou znamená modernizaci. Vizuálně se A3 moc nezměnila, zato pod kabátkem je novinek opravdu hodně.
Přední části omlazené A3 dominuje ostřeji řezaná maska chladiče Singleframe v kombinaci se světly, která dostala výraznější vnější kontury a o něco menší velikost. V základu jsou xenony, za příplatek ale umí Audi nabídnout i LED diody a dokonce technologii Matrix LED. Vzadu je přes difuzor a horizontální grafiku světel zdůrazněna šířka vozu. Paleta barev čítá dvanáct odstínů, z nichž je pět je zcela nových (modrá Ara, modrá Kosmos, šedá Nano, červená Tango a žlutá Vegas). Novinkou jsou linie sport a design, nad nimi stojí pakety S line (výhradně pro něj je určen šedý perleťový lak Daytona) a design selection.
Více než zvenku se A3 měnila uvnitř. Vůbec poprvé bude v segmentu nižší střední třídy za příplatek k dispozici Audi virtual cockpit, neboli přístrojový panel, tvořený 12,3palcovou obrazovkou. Displej pracuje ve dvou režimech – v tom prvním zobrazuje klasické budíky, v tom druhém je jeho většinová část věnována informačnímu a zábavnímu systému. A pokud je řeč o multimédiích, nesmíme zapomínat ani na systém MMI se zdokonaleným hlasovým ovládáním. Již v základu je MMI Rádio plus se sedmipalcovou výsuvnou obrazovkou, za příplatek jsou potom verze MMI Navigation a MMI Navigation plus s MMI Touch. Oba systémy navíc spolupracují s modulem Audi connect, zahrnující nejrůznější internetové služby. Pro mobilní telefony je připraveno rozhraní Audi smartphone interface, v loketní opěrce je bezdrátová nabíječka. Pokud upustíme od multimédií, je uvnitř nový, na přání vyhřívaný, volant a sedadlo řidiče s volitelnou masážní funkcí.
Stále větší popularity dosahují mezi modely nižší střední třídy přeplňované tříválce, a tak motor 1.0 TFSI o výkonu 115 koní s točivým momentem 200 Nm nesmí chybět ani pod kapotou nové A3. Na opačném konci spektra stojí přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 190 koní s točivým momentem 320 Nm, u nějž je možné připlatit si za pohon všech kol. Mezi nimi je potom v benzínové paletě čtrnáctistovka TFSI o výkonu 150 koní s točivým momentem 250 Nm a systémem vypínání válců. Naftové agregáty začínají u 1.6 TDI s výkonem 110 koní, silnější jsou potom dva dvoulitry TDI s výkonem 150 nebo 184 koní a točivým momentem 340 nebo 380 Nm.
Základní výbavou všech A3 jsou 16palcová litá kola, linie design a sport mají ráfky ještě o palec větší. Za příplatek jsou k dispozici kola o průměru 18 nebo 19 palců, další extra peníze také spolkne o 15 milimetrů snížený sportovní podvozek, případně dokonce o 25 milimetrů snížený podvozek v paketu S line. Zlepšit jízdní vlastnosti jistě pomůže také příplatkové progresivní řízení. Z bezpečnostních asistentů jsou novinkou nouzové brzdění, sledování přijíždějících vozidel ze stran vzadu a pomocník při jízdě v koloně (spolupráce mezi adaptivním temomatem a funkcí Stop & Go), úpravou prošly přednárazový systém a udržování ve zvoleném jízdním pruhu.
Vedle standardního hatchbacku, sedanu a kabrioletu podstoupily modernizaci také další varianty. Plug-in hybridní A3 Sportback e-tron nadále pohání kombinaci 1.4 TFSI a elektromotoru s celkovým výkonem 204 koní a lithium-iontovým akumulátorem o kapacitě 8,8 kWh, A3 Sportback g-tron pro změnu pohání 110koňová 1.4 TFSI, uzpůsobená na spalování zemního plynu, s celkovým dojezdem přes 1300 kilometrů. Sportovní verze S3 posílila o 10 koní a 20 Nm, celkově tak teď dvoulitr TFSI s dvouspojkovou převodovkou S tronic a pohonem všech kol disponuje výkonem 310 koní a točivým momentem 400 Nm. Součástí standardní výbavy je mimo jiné již zmiňované progresivní řízení.
Předprodej omlazeného Audi A3 bude v Čechách zahájen v květnu, první vozy si zákazníci odvezou letos v létě.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.