Audi zmodernizovalo řadu A3, omládla hlavně technicky

Audi A3 prošlo v půlce svého životního cyklu faceliftem, měnila se hlavně technika.
Audi A3 prošlo v půlce svého životního cyklu faceliftem, měnila se hlavně technika., foto: Audi
ar6 7. dubna 2016 15:45
Sdílej:

Řada A3 se dlouhodobě řadí mezi nejpopulárnější modely německého Audi. Současná třetí generace se dostala zhruba do poloviny svého životního cyklu, což v automobilovém průmyslu většinou znamená modernizaci. Vizuálně se A3 moc nezměnila, zato pod kabátkem je novinek opravdu hodně.

Přední části omlazené A3 dominuje ostřeji řezaná maska chladiče Singleframe v kombinaci se světly, která dostala výraznější vnější kontury a o něco menší velikost. V základu jsou xenony, za příplatek ale umí Audi nabídnout i LED diody a dokonce technologii Matrix LED. Vzadu je přes difuzor a horizontální grafiku světel zdůrazněna šířka vozu. Paleta barev čítá dvanáct odstínů, z nichž je pět je zcela nových (modrá Ara, modrá Kosmos, šedá Nano, červená Tango a žlutá Vegas). Novinkou jsou linie sport a design, nad nimi stojí pakety S line (výhradně pro něj je určen šedý perleťový lak Daytona) a design selection.

Více než zvenku se A3 měnila uvnitř. Vůbec poprvé bude v segmentu nižší střední třídy za příplatek k dispozici Audi virtual cockpit, neboli přístrojový panel, tvořený 12,3palcovou obrazovkou. Displej pracuje ve dvou režimech – v tom prvním zobrazuje klasické budíky, v tom druhém je jeho většinová část věnována informačnímu a zábavnímu systému. A pokud je řeč o multimédiích, nesmíme zapomínat ani na systém MMI se zdokonaleným hlasovým ovládáním. Již v základu je MMI Rádio plus se sedmipalcovou výsuvnou obrazovkou, za příplatek jsou potom verze MMI Navigation a MMI Navigation plus s MMI Touch. Oba systémy navíc spolupracují s modulem Audi connect, zahrnující nejrůznější internetové služby. Pro mobilní telefony je připraveno rozhraní Audi smartphone interface, v loketní opěrce je bezdrátová nabíječka. Pokud upustíme od multimédií, je uvnitř nový, na přání vyhřívaný, volant a sedadlo řidiče s volitelnou masážní funkcí.

Stále větší popularity dosahují mezi modely nižší střední třídy přeplňované tříválce, a tak motor 1.0 TFSI o výkonu 115 koní s točivým momentem 200 Nm nesmí chybět ani pod kapotou nové A3. Na opačném konci spektra stojí přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 190 koní s točivým momentem 320 Nm, u nějž je možné připlatit si za pohon všech kol. Mezi nimi je potom v benzínové paletě čtrnáctistovka TFSI o výkonu 150 koní s točivým momentem 250 Nm a systémem vypínání válců. Naftové agregáty začínají u 1.6 TDI s výkonem 110 koní, silnější jsou potom dva dvoulitry TDI s výkonem 150 nebo 184 koní a točivým momentem 340 nebo 380 Nm.

Základní výbavou všech A3 jsou 16palcová litá kola, linie design a sport mají ráfky ještě o palec větší. Za příplatek jsou k dispozici kola o průměru 18 nebo 19 palců, další extra peníze také spolkne o 15 milimetrů snížený sportovní podvozek, případně dokonce o 25 milimetrů snížený podvozek v paketu S line. Zlepšit jízdní vlastnosti jistě pomůže také příplatkové progresivní řízení. Z bezpečnostních asistentů jsou novinkou nouzové brzdění, sledování přijíždějících vozidel ze stran vzadu a pomocník při jízdě v koloně (spolupráce mezi adaptivním temomatem a funkcí Stop & Go), úpravou prošly přednárazový systém a udržování ve zvoleném jízdním pruhu.

Vedle standardního hatchbacku, sedanu a kabrioletu podstoupily modernizaci také další varianty. Plug-in hybridní A3 Sportback e-tron nadále pohání kombinaci 1.4 TFSI a elektromotoru s celkovým výkonem 204 koní a lithium-iontovým akumulátorem o kapacitě 8,8 kWh, A3 Sportback g-tron pro změnu pohání 110koňová 1.4 TFSI, uzpůsobená na spalování zemního plynu, s celkovým dojezdem přes 1300 kilometrů. Sportovní verze S3 posílila o 10 koní a 20 Nm, celkově tak teď dvoulitr TFSI s dvouspojkovou převodovkou S tronic a pohonem všech kol disponuje výkonem 310 koní a točivým momentem 400 Nm. Součástí standardní výbavy je mimo jiné již zmiňované progresivní řízení.

Předprodej omlazeného Audi A3 bude v Čechách zahájen v květnu, první vozy si zákazníci odvezou letos v létě.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.