Audi zmodernizovalo řadu A3, omládla hlavně technicky

ar6, 7. dubna 2016, 15:45 Google+

Řada A3 se dlouhodobě řadí mezi nejpopulárnější modely německého Audi. Současná třetí generace se dostala zhruba do poloviny svého životního cyklu, což v automobilovém průmyslu většinou znamená modernizaci. Vizuálně se A3 moc nezměnila, zato pod kabátkem je novinek opravdu hodně.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 08.04. 06:22) Napište svůj názor
Audi A3 prošlo v půlce svého životního cyklu faceliftem, měnila se hlavně technika.

Audi A3 prošlo v půlce svého životního cyklu faceliftem, měnila se hlavně technika. | foto: Audi

Sdílejte článek

Přední části omlazené A3 dominuje ostřeji řezaná maska chladiče Singleframe v kombinaci se světly, která dostala výraznější vnější kontury a o něco menší velikost. V základu jsou xenony, za příplatek ale umí Audi nabídnout i LED diody a dokonce technologii Matrix LED. Vzadu je přes difuzor a horizontální grafiku světel zdůrazněna šířka vozu. Paleta barev čítá dvanáct odstínů, z nichž je pět je zcela nových (modrá Ara, modrá Kosmos, šedá Nano, červená Tango a žlutá Vegas). Novinkou jsou linie sport a design, nad nimi stojí pakety S line (výhradně pro něj je určen šedý perleťový lak Daytona) a design selection.

Více než zvenku se A3 měnila uvnitř. Vůbec poprvé bude v segmentu nižší střední třídy za příplatek k dispozici Audi virtual cockpit, neboli přístrojový panel, tvořený 12,3palcovou obrazovkou. Displej pracuje ve dvou režimech – v tom prvním zobrazuje klasické budíky, v tom druhém je jeho většinová část věnována informačnímu a zábavnímu systému. A pokud je řeč o multimédiích, nesmíme zapomínat ani na systém MMI se zdokonaleným hlasovým ovládáním. Již v základu je MMI Rádio plus se sedmipalcovou výsuvnou obrazovkou, za příplatek jsou potom verze MMI Navigation a MMI Navigation plus s MMI Touch. Oba systémy navíc spolupracují s modulem Audi connect, zahrnující nejrůznější internetové služby. Pro mobilní telefony je připraveno rozhraní Audi smartphone interface, v loketní opěrce je bezdrátová nabíječka. Pokud upustíme od multimédií, je uvnitř nový, na přání vyhřívaný, volant a sedadlo řidiče s volitelnou masážní funkcí.

Stále větší popularity dosahují mezi modely nižší střední třídy přeplňované tříválce, a tak motor 1.0 TFSI o výkonu 115 koní s točivým momentem 200 Nm nesmí chybět ani pod kapotou nové A3. Na opačném konci spektra stojí přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 190 koní s točivým momentem 320 Nm, u nějž je možné připlatit si za pohon všech kol. Mezi nimi je potom v benzínové paletě čtrnáctistovka TFSI o výkonu 150 koní s točivým momentem 250 Nm a systémem vypínání válců. Naftové agregáty začínají u 1.6 TDI s výkonem 110 koní, silnější jsou potom dva dvoulitry TDI s výkonem 150 nebo 184 koní a točivým momentem 340 nebo 380 Nm.

Základní výbavou všech A3 jsou 16palcová litá kola, linie design a sport mají ráfky ještě o palec větší. Za příplatek jsou k dispozici kola o průměru 18 nebo 19 palců, další extra peníze také spolkne o 15 milimetrů snížený sportovní podvozek, případně dokonce o 25 milimetrů snížený podvozek v paketu S line. Zlepšit jízdní vlastnosti jistě pomůže také příplatkové progresivní řízení. Z bezpečnostních asistentů jsou novinkou nouzové brzdění, sledování přijíždějících vozidel ze stran vzadu a pomocník při jízdě v koloně (spolupráce mezi adaptivním temomatem a funkcí Stop & Go), úpravou prošly přednárazový systém a udržování ve zvoleném jízdním pruhu.

Vedle standardního hatchbacku, sedanu a kabrioletu podstoupily modernizaci také další varianty. Plug-in hybridní A3 Sportback e-tron nadále pohání kombinaci 1.4 TFSI a elektromotoru s celkovým výkonem 204 koní a lithium-iontovým akumulátorem o kapacitě 8,8 kWh, A3 Sportback g-tron pro změnu pohání 110koňová 1.4 TFSI, uzpůsobená na spalování zemního plynu, s celkovým dojezdem přes 1300 kilometrů. Sportovní verze S3 posílila o 10 koní a 20 Nm, celkově tak teď dvoulitr TFSI s dvouspojkovou převodovkou S tronic a pohonem všech kol disponuje výkonem 310 koní a točivým momentem 400 Nm. Součástí standardní výbavy je mimo jiné již zmiňované progresivní řízení.

Předprodej omlazeného Audi A3 bude v Čechách zahájen v květnu, první vozy si zákazníci odvezou letos v létě.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Audi zmodernizovalo řadu A3, omládla hlavně technicky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 08.04.2016 06:22 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai testuje technologie pro autonomní jízdu na vozech IONIQ

Hyundai je krok od cíle. Víte co testuje v modelech IONIQ?

BMW řady 7

Nové BMW i7S, 680 elektrických koní s dojezdem 600 km

Mazda Vision Coupe Concept

Reinkarnace RX-8, nové coupé od Mazdy má nabídnout 350 koní a pohon zadních kol

Filtry pevných částic u benzínových motorů (GPF) se začaly montovat do vozů pro EU na podzim roku 2018

Filtry u benzinových motorů (GPF). Musí se vypalovat nebo ne?

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Historii vozu může prověřit každý prodejce. Kdo nechce, může skrývat podvody

Ilustrační foto

NENECHTE SE OŠKUBAT! Na odškodnění mají právo zranění i pozůstalí. Jak na to?

3/4 žen se vidí koncentrovanými a odpovědnými řidičkami

Ženy za volantem. Co na sebe samy PRÁSKLY?

Toyota Mirai

Vodíková auta mají ve světě podporu. A situace u nás?

Honda e

Honda e, digitální retro za pořádný balík peněz

Volkswagen Passat GTE

Nový Volkswagen Passat je v prodeji. Cena začíná na 750 000 Kč

reklama

Doporučujeme

Peugeot Hoggar, prodávaný v Jižní Americe.

Koncern PSA chystá v rámci nových modelů představení pick-up na bází Hiluxu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Reinkarnace RX-8, nové coupé od Mazdy má nabídnout 350 koní a pohon zadních kol

  2. Filtry u benzinových motorů (GPF). Musí se vypalovat nebo ne?

  3. Ferrari pracuje na SUV! Technický ředitel Leiters prozradil něco ze zákulisí

  4. Honda e, digitální retro za pořádný balík peněz

  5. Nové Mitsubishi L200: FARMÁŘI BEDLIVĚ ČTĚTE!

  6. Top 5 od Alfa Romeo

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud