Audi zmodernizovalo řadu A3, omládla hlavně technicky

Audi A3 prošlo v půlce svého životního cyklu faceliftem, měnila se hlavně technika.
Audi A3 prošlo v půlce svého životního cyklu faceliftem, měnila se hlavně technika., foto: Audi
ar6 7. dubna 2016 15:45
Sdílej:

Řada A3 se dlouhodobě řadí mezi nejpopulárnější modely německého Audi. Současná třetí generace se dostala zhruba do poloviny svého životního cyklu, což v automobilovém průmyslu většinou znamená modernizaci. Vizuálně se A3 moc nezměnila, zato pod kabátkem je novinek opravdu hodně.

Přední části omlazené A3 dominuje ostřeji řezaná maska chladiče Singleframe v kombinaci se světly, která dostala výraznější vnější kontury a o něco menší velikost. V základu jsou xenony, za příplatek ale umí Audi nabídnout i LED diody a dokonce technologii Matrix LED. Vzadu je přes difuzor a horizontální grafiku světel zdůrazněna šířka vozu. Paleta barev čítá dvanáct odstínů, z nichž je pět je zcela nových (modrá Ara, modrá Kosmos, šedá Nano, červená Tango a žlutá Vegas). Novinkou jsou linie sport a design, nad nimi stojí pakety S line (výhradně pro něj je určen šedý perleťový lak Daytona) a design selection.

Více než zvenku se A3 měnila uvnitř. Vůbec poprvé bude v segmentu nižší střední třídy za příplatek k dispozici Audi virtual cockpit, neboli přístrojový panel, tvořený 12,3palcovou obrazovkou. Displej pracuje ve dvou režimech – v tom prvním zobrazuje klasické budíky, v tom druhém je jeho většinová část věnována informačnímu a zábavnímu systému. A pokud je řeč o multimédiích, nesmíme zapomínat ani na systém MMI se zdokonaleným hlasovým ovládáním. Již v základu je MMI Rádio plus se sedmipalcovou výsuvnou obrazovkou, za příplatek jsou potom verze MMI Navigation a MMI Navigation plus s MMI Touch. Oba systémy navíc spolupracují s modulem Audi connect, zahrnující nejrůznější internetové služby. Pro mobilní telefony je připraveno rozhraní Audi smartphone interface, v loketní opěrce je bezdrátová nabíječka. Pokud upustíme od multimédií, je uvnitř nový, na přání vyhřívaný, volant a sedadlo řidiče s volitelnou masážní funkcí.

Stále větší popularity dosahují mezi modely nižší střední třídy přeplňované tříválce, a tak motor 1.0 TFSI o výkonu 115 koní s točivým momentem 200 Nm nesmí chybět ani pod kapotou nové A3. Na opačném konci spektra stojí přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 190 koní s točivým momentem 320 Nm, u nějž je možné připlatit si za pohon všech kol. Mezi nimi je potom v benzínové paletě čtrnáctistovka TFSI o výkonu 150 koní s točivým momentem 250 Nm a systémem vypínání válců. Naftové agregáty začínají u 1.6 TDI s výkonem 110 koní, silnější jsou potom dva dvoulitry TDI s výkonem 150 nebo 184 koní a točivým momentem 340 nebo 380 Nm.

Základní výbavou všech A3 jsou 16palcová litá kola, linie design a sport mají ráfky ještě o palec větší. Za příplatek jsou k dispozici kola o průměru 18 nebo 19 palců, další extra peníze také spolkne o 15 milimetrů snížený sportovní podvozek, případně dokonce o 25 milimetrů snížený podvozek v paketu S line. Zlepšit jízdní vlastnosti jistě pomůže také příplatkové progresivní řízení. Z bezpečnostních asistentů jsou novinkou nouzové brzdění, sledování přijíždějících vozidel ze stran vzadu a pomocník při jízdě v koloně (spolupráce mezi adaptivním temomatem a funkcí Stop & Go), úpravou prošly přednárazový systém a udržování ve zvoleném jízdním pruhu.

Vedle standardního hatchbacku, sedanu a kabrioletu podstoupily modernizaci také další varianty. Plug-in hybridní A3 Sportback e-tron nadále pohání kombinaci 1.4 TFSI a elektromotoru s celkovým výkonem 204 koní a lithium-iontovým akumulátorem o kapacitě 8,8 kWh, A3 Sportback g-tron pro změnu pohání 110koňová 1.4 TFSI, uzpůsobená na spalování zemního plynu, s celkovým dojezdem přes 1300 kilometrů. Sportovní verze S3 posílila o 10 koní a 20 Nm, celkově tak teď dvoulitr TFSI s dvouspojkovou převodovkou S tronic a pohonem všech kol disponuje výkonem 310 koní a točivým momentem 400 Nm. Součástí standardní výbavy je mimo jiné již zmiňované progresivní řízení.

Předprodej omlazeného Audi A3 bude v Čechách zahájen v květnu, první vozy si zákazníci odvezou letos v létě.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?