S modely GLA, GLC, GLE a GLS okupuje Mercedes všechny hlavní části segmentu SUV. Zjevně mu to ale nestačí, takže se pouští i mezi takzvaná SUV-kupé. První vlaštovkou bylo GLE Coupé, letos následuje GLC Coupé. A do budoucna není vyloučen ani příchod GLS Coupé.
Aktuální horkou novinkou Mercedesu mezi SUV je GLC Coupé. To samozřejmě vychází ze standardního pětidveřového provedení, má ale jinak tvarovanou zadní část. Samotná trojcípá hvězda ji dokonce přirovnává ke třídě S Coupé, za což mohou především široká LED světla s decentní chromovanou linkou. Víko kufru je zakončeno odtokovou hranou, dodávající vozu sportovní nádech. Rychle se svažující střecha znamená, že vůz měří na výšku jen 1,6 metru, jeho koeficient odporu vzduchu cx = 0,31 je tak na svou třídu velice dobrý. V přední části moc změn nečekejte. Jsou tu maska s velkou trojcípou hvězdou i příplatková full-LED světla. Optickou dynamiku vozu podtrhují litá kola o velikosti až 20 palců.
Tvar karosérie se podepsal nejen na koeficientu odporu vzduchu, ale také na prostoru pro zadní cestující. Pro nohy bude sice místa stejně jako v běžném GLC, nad hlavou už to bude ale podstatně horší. To stejné se dá říct i o přístupu do kufru s objemem 491 litrů v základním uspořádání a 1205 litrů po sklopení sedadel. Tvarování palubní desky se nikterak nezměnilo, pořád jsou tu kruhové výdechy ventilace, volně stojící displej multimediálního systému i dva budíky s palubním počítačem uprostřed.
Podvozek je standardně vybaven sportovním odpružením, za příplatek je možné dostat adaptivní tlumiče a ocelové pružiny, vícekomorové pružiny a elektricky ovládané tlumiče nebo dokonce vzduchové odpružení. Ve všech případech je přítomen volič Dynamic Select s režimy Eco, Comfort, Sport, Sport+ a Individual, upravující nejen charakteristiku podvozku, ale i dalších mechanických částí vozu. Pokud máte v autě vzduchový podvozek a zvolíte režim Sport+, „sedne“ si auto o 15 milimetrů blíže k vozovce. Úpravou prošlo i řízení Direct-Steer s poměrem 15,1:1 (klasické GLC má 16,1:1).
V motorovém prostoru se objeví celkem osm pohonných jednotek, z toho čtyři benzínové a čtyři naftové. Při podzimním začátku prodeje se nicméně objeví pouze tři motorizace - naftové čtyřválce GLC 220 d 4Matic a GLC 250 d 4Matic o výkonu 170, respektive 204 koní, a zážehový čtyřválec GLC 250 4Matic o výkonu 211 koní. Všechny mají devítistupňový automat 9G-Tronic. Další motory se objeví před koncem letošního roku. Pokud od standardních verzí přejdeme k těm „nestandardním,“ objevíme další dva modely. Plug-in hybridní GLE 350 e 4Matic se sedmistupňovým automatem má systémový výkon 320 koní a dokáže ujet až 30 kilometrů čistě na elektřinu. To vše při zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy, maximální rychlosti 235 km/h a emisích CO2 na úrovni 59 - 64 g/km. Vrcholem celé nabídky se pak stane Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupé s dvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 367 koní a dalšími vizuálními i mechanickými úpravami.
Jak je u Mercedesu zvykem, nabídne hned několik balíčků, které zvýrazní exteriér i interiér. Pro obě části vozu existuje paket AMG Line, interiér lze vyšperkovat prostřednictvím paketů Exclusive a Night. Na začátku prodejů se v ceníku objeví také verze Edition 1 s exteriérovým paketem AMG Line, dvacetipalcovými koly, laky z řady designo nebo dvoubarevným koženým čalouněním.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.