S modely GLA, GLC, GLE a GLS okupuje Mercedes všechny hlavní části segmentu SUV. Zjevně mu to ale nestačí, takže se pouští i mezi takzvaná SUV-kupé. První vlaštovkou bylo GLE Coupé, letos následuje GLC Coupé. A do budoucna není vyloučen ani příchod GLS Coupé.
Aktuální horkou novinkou Mercedesu mezi SUV je GLC Coupé. To samozřejmě vychází ze standardního pětidveřového provedení, má ale jinak tvarovanou zadní část. Samotná trojcípá hvězda ji dokonce přirovnává ke třídě S Coupé, za což mohou především široká LED světla s decentní chromovanou linkou. Víko kufru je zakončeno odtokovou hranou, dodávající vozu sportovní nádech. Rychle se svažující střecha znamená, že vůz měří na výšku jen 1,6 metru, jeho koeficient odporu vzduchu cx = 0,31 je tak na svou třídu velice dobrý. V přední části moc změn nečekejte. Jsou tu maska s velkou trojcípou hvězdou i příplatková full-LED světla. Optickou dynamiku vozu podtrhují litá kola o velikosti až 20 palců.
Tvar karosérie se podepsal nejen na koeficientu odporu vzduchu, ale také na prostoru pro zadní cestující. Pro nohy bude sice místa stejně jako v běžném GLC, nad hlavou už to bude ale podstatně horší. To stejné se dá říct i o přístupu do kufru s objemem 491 litrů v základním uspořádání a 1205 litrů po sklopení sedadel. Tvarování palubní desky se nikterak nezměnilo, pořád jsou tu kruhové výdechy ventilace, volně stojící displej multimediálního systému i dva budíky s palubním počítačem uprostřed.
Podvozek je standardně vybaven sportovním odpružením, za příplatek je možné dostat adaptivní tlumiče a ocelové pružiny, vícekomorové pružiny a elektricky ovládané tlumiče nebo dokonce vzduchové odpružení. Ve všech případech je přítomen volič Dynamic Select s režimy Eco, Comfort, Sport, Sport+ a Individual, upravující nejen charakteristiku podvozku, ale i dalších mechanických částí vozu. Pokud máte v autě vzduchový podvozek a zvolíte režim Sport+, „sedne“ si auto o 15 milimetrů blíže k vozovce. Úpravou prošlo i řízení Direct-Steer s poměrem 15,1:1 (klasické GLC má 16,1:1).
V motorovém prostoru se objeví celkem osm pohonných jednotek, z toho čtyři benzínové a čtyři naftové. Při podzimním začátku prodeje se nicméně objeví pouze tři motorizace - naftové čtyřválce GLC 220 d 4Matic a GLC 250 d 4Matic o výkonu 170, respektive 204 koní, a zážehový čtyřválec GLC 250 4Matic o výkonu 211 koní. Všechny mají devítistupňový automat 9G-Tronic. Další motory se objeví před koncem letošního roku. Pokud od standardních verzí přejdeme k těm „nestandardním,“ objevíme další dva modely. Plug-in hybridní GLE 350 e 4Matic se sedmistupňovým automatem má systémový výkon 320 koní a dokáže ujet až 30 kilometrů čistě na elektřinu. To vše při zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy, maximální rychlosti 235 km/h a emisích CO2 na úrovni 59 - 64 g/km. Vrcholem celé nabídky se pak stane Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupé s dvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 367 koní a dalšími vizuálními i mechanickými úpravami.
Jak je u Mercedesu zvykem, nabídne hned několik balíčků, které zvýrazní exteriér i interiér. Pro obě části vozu existuje paket AMG Line, interiér lze vyšperkovat prostřednictvím paketů Exclusive a Night. Na začátku prodejů se v ceníku objeví také verze Edition 1 s exteriérovým paketem AMG Line, dvacetipalcovými koly, laky z řady designo nebo dvoubarevným koženým čalouněním.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.