Už standardní Camaro s osmiválcovým motorem není žádné ořezávátko, tím spíš s příplatkovým paketem 1LE. Pokud ale zatoužíte po něčem ještě lepším, má Chevrolet řešení. Camaro ZL1 s kompresorem dopovaným osmiválcem a až desetistupňovým automatem.
Americké automobily už dávno nejsou jen o hranách karosérie, silném osmiválci a bubnových brzdách. Camaro ZL1 kupříkladu strávilo až sto hodin ve větrném tunelu a na závodním okruhu, aby se povedlo vypilovat k dokonalosti jeho aerodynamiku. Výsledkem jsou větší přední splitter, nová kapota, širší přední blatníky, jiné nástavce prahů, výraznější zadní spoiler nebo přepracované mřížky v masce chladiče i předním nárazníku. Uvnitř jsou sedadla Recaro a ve spodní části zploštělý semišový volant.
Mnohem zajímavější je prostor pod kapotou, vyplněný kompresorem dopovaným osmiválcem o objemu 6.2 litru, jehož výkon je 649 koní a točivý moment 868 Newtonmetrů. Zadní kola jsou standardně poháněna přes šestistupňovou manuální převodovku, za příplatek je ale dostupný i nový desetistupňový automat s pádly pod volantem. Součástí pohonu je elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál. Že nebylo ladění vozu na okruhu zbytečné dokazuje kromě vybroušené aerodynamiky také instalace jedenácti chladičů pohonné jednotky. A to už nějakou tu zátěž v plném tempu vydrží.
Podvozek má odpružení Magnetic Ride, součástí techniky vozu je i přepracovaný Launch Control a volič jízdních režimů. Vozovku spojují s karosérií dvacetipalcová kola z kovaného hliníku, jejichž pneumatiky Goodyear Eagle F1 Supercar s rozměrem 285/30 vpředu a 305/30 vzadu vznikly speciálně pro tento model. Brzdy Brembo mají vpředu šestipístkové třmeny a kotouče s průměrem 390 milimetrů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.