Už standardní Camaro s osmiválcovým motorem není žádné ořezávátko, tím spíš s příplatkovým paketem 1LE. Pokud ale zatoužíte po něčem ještě lepším, má Chevrolet řešení. Camaro ZL1 s kompresorem dopovaným osmiválcem a až desetistupňovým automatem.
Americké automobily už dávno nejsou jen o hranách karosérie, silném osmiválci a bubnových brzdách. Camaro ZL1 kupříkladu strávilo až sto hodin ve větrném tunelu a na závodním okruhu, aby se povedlo vypilovat k dokonalosti jeho aerodynamiku. Výsledkem jsou větší přední splitter, nová kapota, širší přední blatníky, jiné nástavce prahů, výraznější zadní spoiler nebo přepracované mřížky v masce chladiče i předním nárazníku. Uvnitř jsou sedadla Recaro a ve spodní části zploštělý semišový volant.
Mnohem zajímavější je prostor pod kapotou, vyplněný kompresorem dopovaným osmiválcem o objemu 6.2 litru, jehož výkon je 649 koní a točivý moment 868 Newtonmetrů. Zadní kola jsou standardně poháněna přes šestistupňovou manuální převodovku, za příplatek je ale dostupný i nový desetistupňový automat s pádly pod volantem. Součástí pohonu je elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál. Že nebylo ladění vozu na okruhu zbytečné dokazuje kromě vybroušené aerodynamiky také instalace jedenácti chladičů pohonné jednotky. A to už nějakou tu zátěž v plném tempu vydrží.
Podvozek má odpružení Magnetic Ride, součástí techniky vozu je i přepracovaný Launch Control a volič jízdních režimů. Vozovku spojují s karosérií dvacetipalcová kola z kovaného hliníku, jejichž pneumatiky Goodyear Eagle F1 Supercar s rozměrem 285/30 vpředu a 305/30 vzadu vznikly speciálně pro tento model. Brzdy Brembo mají vpředu šestipístkové třmeny a kotouče s průměrem 390 milimetrů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?