Nové Camaro ZL1 vyjíždí přímo z pekla, má osmiválec a desetistupňový automat

Chevrolet Camaro ZL1 se představuje v nové generaci, má osmiválec i desetistupňový automat.
Chevrolet Camaro ZL1 se představuje v nové generaci, má osmiválec i desetistupňový automat., foto: Chevrolet
ar6 21. března 2016 10:50
Sdílej:

Už standardní Camaro s osmiválcovým motorem není žádné ořezávátko, tím spíš s příplatkovým paketem 1LE. Pokud ale zatoužíte po něčem ještě lepším, má Chevrolet řešení. Camaro ZL1 s kompresorem dopovaným osmiválcem a až desetistupňovým automatem.

Americké automobily už dávno nejsou jen o hranách karosérie, silném osmiválci a bubnových brzdách. Camaro ZL1 kupříkladu strávilo až sto hodin ve větrném tunelu a na závodním okruhu, aby se povedlo vypilovat k dokonalosti jeho aerodynamiku. Výsledkem jsou větší přední splitter, nová kapota, širší přední blatníky, jiné nástavce prahů, výraznější zadní spoiler nebo přepracované mřížky v masce chladiče i předním nárazníku. Uvnitř jsou sedadla Recaro a ve spodní části zploštělý semišový volant.

Mnohem zajímavější je prostor pod kapotou, vyplněný kompresorem dopovaným osmiválcem o objemu 6.2 litru, jehož výkon je 649 koní a točivý moment 868 Newtonmetrů. Zadní kola jsou standardně poháněna přes šestistupňovou manuální převodovku, za příplatek je ale dostupný i nový desetistupňový automat s pádly pod volantem. Součástí pohonu je elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál. Že nebylo ladění vozu na okruhu zbytečné dokazuje kromě vybroušené aerodynamiky také instalace jedenácti chladičů pohonné jednotky. A to už nějakou tu zátěž v plném tempu vydrží.

Podvozek má odpružení Magnetic Ride, součástí techniky vozu je i přepracovaný Launch Control a volič jízdních režimů. Vozovku spojují s karosérií dvacetipalcová kola z kovaného hliníku, jejichž pneumatiky Goodyear Eagle F1 Supercar s rozměrem 285/30 vpředu a 305/30 vzadu vznikly speciálně pro tento model. Brzdy Brembo mají vpředu šestipístkové třmeny a kotouče s průměrem 390 milimetrů.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.