Kia připravuje na letošní rok hned dvě zásadní novinky. Tou první je praktické kombi odvozené od sedanu Optima, tou druhou čistě hybridní crossover Niro. V obou případech se dle prvních dojmů jedná o povedené vozy, reálněji nicméně vypadá úspěch konkurenta Superbu Combi.
Kia Niro zatím v Evropě tak trochu postrádá konkurenci. Ani ne 4,4 metru dlouhý vůz totiž hybridním pohonem vstupuje do doposud ne příliš hustě osídlené části trhu, které jinak dominují Dacia Duster nebo Nissan Qashqai. Celkově má auto 141 koní a 264 Nm, přenášené na přední kola šestistupňovým dvouspojkovým automatem. Niro ale není ale zajímavé jen technicky, nýbrž i designově. Po, alespoň pro mne kontroverzním, SUV Sportage vypadá novinka skutečně povedeně. Hodně tomu pomáhá modrá barva a chromované doplňky. Jedinou výtku máme k zadním světlům, z některých úhlů možná až příliš podobající se Jeepu Cherokee.
Vždy je ale něco za něco, proto platí Niro za povedený vzhled užšími zadními dveřmi. Vzadu je ale místa dostatek, což jde z velké části na bedra rozvoru náprav o délce 2700 milimetrů. U hybridních vozů méně vídaným doplňkem je dvojité dno kufru s objemem 421 litrů, na čemž mají zásluhu pro změnu akumulátory pod zadními sedadly. Stejné řešení využívá kupříkladu i Toyota. Přesun do přední části kabiny znamená velice útulné prostředí, v oblasti spodní části středové konzole ale snad až příliš vadící pravé noze řidiče. Pochvalu naopak zaslouží volant, dobře čitelné budíky nebo bezdrátová nabíječka. Specialitou zkoušeného kusu byly bílé lesklé dekory palubní desky i ve výplních dveří, které vypadaly hodnotně a zároveň designově docela netradičně.
Jestliže Niro nemá přímého konkurenta, Optima SW jich má možná až moc. Segment kombíků střední třídy je totiž nabytý k prasknutí, a to se tam letos chystá ještě třeba také Talisman Grandtour. Na první pohled boduje kombi stejnými trumfy jako sourozenec s tříprostorovou karosérií. To znamená dlouhým rozvorem a samozřejmě elegantním vzhledem. Ten je navíc umocněn volbou tmavšího odstínu karosérie, bílá (v Ženevě prezentovaná na provedení GT) naopak příliš nelichotí zadním světlometům.
Prostor v zadní části je i na třídu, kde dominuje Škoda Superb, obrovský. Platí to především pro nohy, které si lze dát s trochou šikovnosti i „přes sebe.“ Kufr má papírově objem „jen“ 553 litrů, jeho praktická využitelnost je ale výborná. Podporuje to také systém kolejnic, háčků, dělících přepážek a úchytů, jenž ale v základní výbavě pravděpodobně nenajdeme. Potěší také rovná podlaha po sklopení sedadel a dvojité dno. Palubní deska je mírně natočená k řidiči, což usnadňuje ovládání infotainmentu se sedmi- nebo osmipalcovou dotykovou obrazovkou.
K pohonu slouží dvoulitr o výkonu 163 koní, přeplňovaný dvoulitr ve verzi GT o výkonu 245 koní nebo naftová sedmnáctistovka CRDi o výkonu 141 koní. V prodeji se Optima SW i Niro objeví ve druhé polovině letošního roku.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?