Kia připravuje na letošní rok hned dvě zásadní novinky. Tou první je praktické kombi odvozené od sedanu Optima, tou druhou čistě hybridní crossover Niro. V obou případech se dle prvních dojmů jedná o povedené vozy, reálněji nicméně vypadá úspěch konkurenta Superbu Combi.
Kia Niro zatím v Evropě tak trochu postrádá konkurenci. Ani ne 4,4 metru dlouhý vůz totiž hybridním pohonem vstupuje do doposud ne příliš hustě osídlené části trhu, které jinak dominují Dacia Duster nebo Nissan Qashqai. Celkově má auto 141 koní a 264 Nm, přenášené na přední kola šestistupňovým dvouspojkovým automatem. Niro ale není ale zajímavé jen technicky, nýbrž i designově. Po, alespoň pro mne kontroverzním, SUV Sportage vypadá novinka skutečně povedeně. Hodně tomu pomáhá modrá barva a chromované doplňky. Jedinou výtku máme k zadním světlům, z některých úhlů možná až příliš podobající se Jeepu Cherokee.
Vždy je ale něco za něco, proto platí Niro za povedený vzhled užšími zadními dveřmi. Vzadu je ale místa dostatek, což jde z velké části na bedra rozvoru náprav o délce 2700 milimetrů. U hybridních vozů méně vídaným doplňkem je dvojité dno kufru s objemem 421 litrů, na čemž mají zásluhu pro změnu akumulátory pod zadními sedadly. Stejné řešení využívá kupříkladu i Toyota. Přesun do přední části kabiny znamená velice útulné prostředí, v oblasti spodní části středové konzole ale snad až příliš vadící pravé noze řidiče. Pochvalu naopak zaslouží volant, dobře čitelné budíky nebo bezdrátová nabíječka. Specialitou zkoušeného kusu byly bílé lesklé dekory palubní desky i ve výplních dveří, které vypadaly hodnotně a zároveň designově docela netradičně.
Jestliže Niro nemá přímého konkurenta, Optima SW jich má možná až moc. Segment kombíků střední třídy je totiž nabytý k prasknutí, a to se tam letos chystá ještě třeba také Talisman Grandtour. Na první pohled boduje kombi stejnými trumfy jako sourozenec s tříprostorovou karosérií. To znamená dlouhým rozvorem a samozřejmě elegantním vzhledem. Ten je navíc umocněn volbou tmavšího odstínu karosérie, bílá (v Ženevě prezentovaná na provedení GT) naopak příliš nelichotí zadním světlometům.
Prostor v zadní části je i na třídu, kde dominuje Škoda Superb, obrovský. Platí to především pro nohy, které si lze dát s trochou šikovnosti i „přes sebe.“ Kufr má papírově objem „jen“ 553 litrů, jeho praktická využitelnost je ale výborná. Podporuje to také systém kolejnic, háčků, dělících přepážek a úchytů, jenž ale v základní výbavě pravděpodobně nenajdeme. Potěší také rovná podlaha po sklopení sedadel a dvojité dno. Palubní deska je mírně natočená k řidiči, což usnadňuje ovládání infotainmentu se sedmi- nebo osmipalcovou dotykovou obrazovkou.
K pohonu slouží dvoulitr o výkonu 163 koní, přeplňovaný dvoulitr ve verzi GT o výkonu 245 koní nebo naftová sedmnáctistovka CRDi o výkonu 141 koní. V prodeji se Optima SW i Niro objeví ve druhé polovině letošního roku.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?