Mercedesů-AMG s číslovkou 43, a tím pádem i dvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem, v posledních týdnech přibývá. Po třídách C, E a SLC padla volba na SUV GLC. To hodlá zatopit především X4 M40i, v USA si potom brousí zuby také na benzínové Audi SQ5.
Třílitrový šestiválec se dvěma turbodmychadly má stejně jako u technicky spřízněných sourozenců 367 koní mezi 5500 - 6000 ot./min a 520 Nm mezi 2000 - 4200 ot./min. Na všechna kola (69 procent točivého momentu jde na zadní nápravu) přenáší sílu devítistupňový automat 9G-Tronic s možností podřazení o více rychlostních stupňů a režimy Eco, Comfort, Sport, Sport Plus, Individual a Manual. V tom posledním je jen na řidiči, jaký rychlostní stupeň páčkami pod volantem zvolí.
Maximální rychlost GLC 43 s pohotovostní hmotností 1845 kilogramů je elektronicky omezena na 250 km/h. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne vůz za 4,9 sekundy, spotřeba se přitom vyšplhá na 8,3 l/100 km. O vynikající jízdní vlastnosti se vedle přepracovaných náprav stará především vzduchové odpružení Air Body Control ve spojení s adaptivními tlumiči. Ty pracují v režimu Comfort, Sport nebo Sport Plus. Jak jste jistě pochopili, přítomen je v GLC volič jízdní režimů AMG Dynamic Select. Ten upravuje nejen převodovku, ale také odezvy motoru, podvozku a řízení. Dostupné jsou režimy Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual. Jako taková třešnička na dortu působí sportovní řízení s variabilním převodem.
Vizuálně nejpřitažlivější změnou je použití 19palcových kol s pneumatikami o rozměru 235/55 vpředu a 255/50 vzadu. Za koly se skrývají ventilované kotouče s průměrem 360 milimetrů vpředu a 320 milimetrů vzadu. Další změny obstarávají především chrom a lesklá černá barva. První materiál najdete například na masce chladiče, nasávacích otvorech v předním nárazníku, splitteru a difuzoru se čtyřmi koncovkami výfuku, lesklou černou barvu nosí třeba kryty zrcátek. V předních blatnících se potom skví nápis „BITURBO 4MATIC.“
Sportovně tvarovaná sedadla jsou čalouněná kombinací kůže a mikrovlákna. Ve spodní části zploštělý multifunkční volant potom disponuje potahem z usně a prošíváním červenou nití. Před ním jsou dva kruhové budíky s šachovnicovou vlajkou, mezi nimiž je 5,5palcový displej palubního počítače. V rámci příplatkové výbavy nabízí Mercedes-AMG karbonové dekory, odlišná anatomická sedadla nebo 21palcová kola. Prodej začne letos v červnu, první objednávky budou dealeři přijímat od 4. dubna.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?