Mercedes-AMG si vyšlápl na X4 M40i, GLC 43 dá stovku pod pět vteřin

Mercedes-AMG GLC 43 je nejrychlejším zástupcem své modelové řady.
Mercedes-AMG GLC 43 je nejrychlejším zástupcem své modelové řady., foto: Mercedes-AMG
ar6 18. března 2016 10:22
Sdílej:

Mercedesů-AMG s číslovkou 43, a tím pádem i dvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem, v posledních týdnech přibývá. Po třídách C, E a SLC padla volba na SUV GLC. To hodlá zatopit především X4 M40i, v USA si potom brousí zuby také na benzínové Audi SQ5.

Třílitrový šestiválec se dvěma turbodmychadly má stejně jako u technicky spřízněných sourozenců 367 koní mezi 5500 - 6000 ot./min a 520 Nm mezi 2000 - 4200 ot./min. Na všechna kola (69 procent točivého momentu jde na zadní nápravu) přenáší sílu devítistupňový automat 9G-Tronic s možností podřazení o více rychlostních stupňů a režimy Eco, Comfort, Sport, Sport Plus, Individual a Manual. V tom posledním je jen na řidiči, jaký rychlostní stupeň páčkami pod volantem zvolí.

Maximální rychlost GLC 43 s pohotovostní hmotností 1845 kilogramů je elektronicky omezena na 250 km/h. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne vůz za 4,9 sekundy, spotřeba se přitom vyšplhá na 8,3 l/100 km. O vynikající jízdní vlastnosti se vedle přepracovaných náprav stará především vzduchové odpružení Air Body Control ve spojení s adaptivními tlumiči. Ty pracují v režimu Comfort, Sport nebo Sport Plus. Jak jste jistě pochopili, přítomen je v GLC volič jízdní režimů AMG Dynamic Select. Ten upravuje nejen převodovku, ale také odezvy motoru, podvozku a řízení. Dostupné jsou režimy Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual. Jako taková třešnička na dortu působí sportovní řízení s variabilním převodem.

Vizuálně nejpřitažlivější změnou je použití 19palcových kol s pneumatikami o rozměru 235/55 vpředu a 255/50 vzadu. Za koly se skrývají ventilované kotouče s průměrem 360 milimetrů vpředu a 320 milimetrů vzadu. Další změny obstarávají především chrom a lesklá černá barva. První materiál najdete například na masce chladiče, nasávacích otvorech v předním nárazníku, splitteru a difuzoru se čtyřmi koncovkami výfuku, lesklou černou barvu nosí třeba kryty zrcátek. V předních blatnících se potom skví nápis „BITURBO 4MATIC.“

Sportovně tvarovaná sedadla jsou čalouněná kombinací kůže a mikrovlákna. Ve spodní části zploštělý multifunkční volant potom disponuje potahem z usně a prošíváním červenou nití. Před ním jsou dva kruhové budíky s šachovnicovou vlajkou, mezi nimiž je 5,5palcový displej palubního počítače. V rámci příplatkové výbavy nabízí Mercedes-AMG karbonové dekory, odlišná anatomická sedadla nebo 21palcová kola. Prodej začne letos v červnu, první objednávky budou dealeři přijímat od 4. dubna.

Stalo se
Testy aut
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI

DLOUHODOBÝ TEST: DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI – prémiové SUV s dieselem za 950 tisíc

Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?

Novinky
Tesla Cybertrack

Musk pod palbou: Tesla Cybertruck má "svolávačku" kvůli konstrukční vadě a čelí vlně útoků na auta i prodejny

Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.

Novinky ze světa EV
Elektrický Renault 5 Turbo 3E

ODHALEN Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrací, nyní jako "nejbrutálnější" elektromobil + VIDEO

Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.

Zajímavosti
Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond v Grand Tour.

Parta z Top Gearu se vrací! Trio Clarkson, Hammond a May bude v novém pořadu

Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.