Řada Bravo/Brava z devadesátých let znamenala pro Fiat poslední velký úspěch v nižší střední třídě. Nástupnické modely Stilo a opět Bravo v Evropě spíše paběrkovaly, a to i navzdory konkurenceschopným motorům, zpracování interiéru a výbavě. Italové proto vkládají velké naděje do sedanu, hatchbacku nebo kombi Tipo. Oprávněně?
Čtyřdveřový sedan je na českém trhu dostupný od prosince a vedle hodně povedeného vzhledu zaujme také nabídkou prostoru a cenou hluboko pod tři sta tisíc korun. Tato cifra je ale vykoupená slabší startovací výbavou. Zajímavá je nabídka motorů, v niž najdeme dva zážehové a dva naftové čtyřválce, ani jeden benzín ale nemá přeplňování. Tuto situaci mění až dvě nové karosářské varianty. Spolu s pětidveřovým hatchbackem a kombi SW přichází totiž přeplňovaná 1.4 T-Jet s výkonem 120 koní. Jenom o ní ale ani jedna z novinek není.
Hatchback i kombi se chlubí na pohled velice zajímavým designem, který vynikne o to víc v jiné než stříbrné barvě. Na ženevském stánku Fiatu stál mimo jiné hatchback v červené a kombi v tmavě modré a troufáme si tvrdit, že to jsou pro Tipo ty nejvhodnější barvy. O něco elegantnější vychází z interního souboje kombi, jemuž pomáhá delší zadní převis. Zadní partie proto nepůsobí „useknutě.“ Celkově je kombi delší o dvacet centimetrů, což ocení zejména zavazadlový prostor. Ačkoliv ani 440 litrů hatchbacku není málo, 550 litrů Tipa SW zní přece jen lépe.
Další výhodou kombíku je dvojité dno a nižší nakládací hrana kufru. U hatchbacku vadí masivnější zadní nárazník a tím pádem i o něco hlubší dno zavazadelníku. Obě karosářské varianty disponují poměrně těžkým víkem pátých dveří, které by mohlo především drobnějším postavám dělat docela problém. Vzadu je při shodném rozvoru 2636 milimetrů místa tak akorát. Ne, že bychom se snad vyloženě tísnili, ale oproti Octavii Combi nebo i nové Astře Sports Tourer Tipo SW mírně ztrácí. Hatchback je na tom vlastně úplně stejně s tím rozdílem, že konkurence nenabídne o moc víc. Tady má zkrátka „méně praktická“ verze výhodu.
Na rozdíl od sedanu, kde (zatím) končí nabídka multimediálních systémů UConnect u pětipalcového displeje, dokáží kombi i hatchback nabídnout obrazovku s úhlopříčkou sedm palců. Ta je, podobně jako třeba u Mercedesů, umístěná na vrcholku středové konzole a takříkajíc „ční“ nad celou palubní deskou. Ovládání celého systému je poměrně rychle pochopitelné, koncernové výrobky s platformou MIB jsou ale ještě o kousek intuitivnější. Ačkoliv většina plastů není měkčená, zpracování je velice kvalitní a i pocitově je Tipo hodnotným vozem. Konečně by tedy mohly zmizet uštěpačné poznámky na adresu kvality italských vozů. Velice se nám líbí analogové budíky a do ruky padnoucí volant.
Pod kapotou dvou nových karosářských variant najdeme zážehovou čtrnáctistovku o výkonu 95 koní, šestnáctistovku o výkonu 110 koní a přeplňovanou čtrnáctistovku o výkonu 120 koní, naftová třináctistovka má 95 koní a šestnáctistovka 120 koní. Prodej pětidveřového Tipa i Tipa SW by měl v Česku začít v polovině roku. Ceny zatím nebyly stanoveny, nedivili bychom se však základní cifře pod hranicí tří set tisíc korun.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.