Audi SQ7 dostalo naftový osmiválec, poprvé s elektrickým přeplňováním

ar6, 10. března 2016, 13:50 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Velkých SUV se sportovními ambicemi v posledních letech povážlivě přibylo. Už to není jen o BMW X5 a X6 M, ale i Range Roveru Sport SVR nebo Jeepu Grand Cherokee SRT. Všechny tyto modely mají jako společný znak zážehový velkoobjemový motor. Nové Audi SQ7 na to jde jinak a místo naturalu tak do něj budete tankovat výhradně naftu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi SQ7 nabízí jako první auto na světě přeplňování elektrickým dmychadlem.

Audi SQ7 nabízí jako první auto na světě přeplňování elektrickým dmychadlem. | foto: Audi

Sdílejte článek

Pod kapotou SQ7 najdeme čtyřlitrový osmiválec TDI, přeplňovaný hned třemi dmychadly. Dvě z nich jsou klasická, výfuková, připojovaná selektivně podle principu postupného přeplňování. To znamená, že při nízkém a středním zatížení jsou výfukové plyny přiváděny pouze k jednomu turbodmychadlu a až při vyšším zatížení dojde k zapojení druhého. Mnohem zajímavější je ale elektrické dmychadlo EAV, zapojující se zejména v oblasti nízkých otáček, čímž umožňuje „mimořádně dynamický rozjezd.“ Čtyři kruhy tak technologii elektrického přeplňování uvádějí do sériového vozu jako první na světě.

Dmychadlo EAV je umístěno za chladičem stlačovaného vzduchu a vzhledem k tomu, že nevyžaduje žádnou energii výfukových plynů, může být používáno už při rozjezdu (potřebný plnící tlak je k dispozici za 250 milisekund). Odpadá tak nešvar klasického přeplňování, tedy prodleva turbodmychadla. Při nejvyšším zatížení potřebuje EAV výkon 9,5 koně, který mu poskytuje dílčí elektrická soustava s napětím 48 V. Ta je prostřednictvím měniče proudu napojena na klasickou síť s napětím 12 V. Dílčí elektrická soustava pak rovněž využívá lithium-iontový akumulátor pod podlahou kufru s nominální kapacitou 470 Wh a výkonem až 13 kW. Poprvé je ve vznětovém motoru Audi také použit systém variabilního zdvihu ventilů.

Celkově přes pět metrů dlouhá SQ7 disponuje výkonem 435 koní a točivým momentem 900 Newtonmetrů, dostupným mezi 1000 - 3250 ot./min. Trvalý pohon všech kol quattro s mezinápravovým diferenciálem spolupracuje s přepracovaným osmistupňovým automatem Tiptronic, což uděluje vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a maximální rychlost 250 km/h. Spotřeba se průměrně pohybuje kolem 7,4 l/100 km. Podvozek je už v základu osazen vzduchovým odpružením, adaptivními tlumiči, voličem jízdních režimů Audi drive select a hliníkovými rameny zavěšení. Na přání budou dodávány sportovní diferenciál, elektromechanická aktivní stabilizace náklonu karosérie a řízení všech kol.

Na první pohled je SQ7 identifikovatelná nejen podle masky chladiče Singleframe s upraveným výpletem, ale i standardních LED světel, na přání zaměnitelných za technologii Matrix LED. Zvýrazněné podběhy kol vyplňují 20- a na přání dokonce 22palcová kola. Specifické jsou i hliníkové kryty bočních otvorů pro přívod vzduchu, kryty vnějších zpětných zrcátek a lišty na dveřích. V zadní části hraje hlavní roli upravený spoiler pátých dveří a difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku. Na výběr bude celkem 12 odstínů karosérie.

Uvnitř dává Audi na výběr mezi pěti nebo sedmi sedadly, respektive mezi dvěma druhy sportovních sedaček vpředu. Přístrojový štít tvoří analogové budíky se šedými stupnicemi přístrojů a bílými ručičkami, na přání však bude dodáván i „virtuální kokpit“ s 12,3palcovým displejem. Osvětlení interiéru obstarávají LED diody. Mezi volitelnou výbavu se řadí infotainment MMI Navigation plus s hlasovým ovládáním a připojením k internetu pomocí sítě LTE nebo WiFi. Pro zadní sedadla jsou potom k dispozici dva samostatné tablety. „Horší“ z nabízených audiosystémů má na svědomí Bose, nabízející prostorový zvuk a 19 reproduktorů, soustava Bang & Olufsen má hned 23 reproduktorů a digitální signálový procesor. Za extra peníze nabídne Audi několik balíčků, upravujících karosérii i kabinu.

Audi SQ7 TDI bude v Evropě dostupné už od letošního jara, cena startuje na 89 900 eurech (cca 2 431 000 korun). Cifra pro Česko zatím není známá.

Vytisknout

Diskuze: Audi SQ7 dostalo naftový osmiválec, poprvé s elektrickým přeplňováním

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Koenigsegg Regera

Christian von Koenigsegg má na výrobu SUV jednoznačný názor

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud