Bugatti obhajuje titul nejrychlejšího auta planety, Chiron umí až 420 km/h

ar6, 29. února 2016, 19:19 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Král je mrtev, ať žije král, chtělo by se říct při pohledu na Bugatti Chiron. Nejnovější výtvor francouzské automobilky koncernu Volkswagen zastiňuje prakticky vše, co bylo doposud vyrobeno. A to sem počítáme i Veyron, předchůdce Chironu a jedno z vytoužených dětí bývalého šéfa německého giganta Ferdinand Piëcha.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bugatti Chiron nahrazuje letitý Veyron, váží necelé dvě tuny a má 1500 koní.

Bugatti Chiron nahrazuje letitý Veyron, váží necelé dvě tuny a má 1500 koní. | foto: Bugatti

Sdílejte článek

Nejdiskutovanější částí Veyronu byl jeho motor a jinak tomu nebude ani u Chironu. Ten se může pochlubit uprostřed uloženým osmilitrovým šestnáctiválcem se čtyřmi turbodmychadly, který produkuje absurdních 1500 koní při 6700 ot./min a 1600 Nm mezi 2000 - 6000 ot./min. V porovnání s předchůdcem to znamená nárůst o nemalých 499 koní, na čemž mají podíl přepracovaná turbodmychadla, karbonové sací potrubí, vstřikovací systém s dvaatřiceti individuálními vstřikovači, lepší chlazení nebo nové titanové výfukové potrubí.

img-responsive

Zadní spoiler se automaticky nastavuje do čtyř poloh, Bugatti Chiron. | foto: Bugatti

Transfer takového stáda na všechna čtyři kola s elektricky ovládaným diferenciálem a vektorováním točivého momentu má na starosti sedmistupňový dvouspojkový automat DSG. Na 100 km/h s ním Chiron zrychluje za 2,5 sekundy, 200 km/h pokoří za 6,5 sekundy a 300 km/h za 13,6 sekundy. Maximální rychlost je 420 km/h, dostanete se k ní ale jen v režimu Top Speed a se speciálním klíčem, upravující charakteristiku motoru. „Běžná“ maximální rychlost je omezena na 380 km/h. Pokud by v autě nebyl omezovač, matematicky by bylo Bugatti schopno dosáhnout až na cifru mezi 459 a 462 km/h.

Základem vozu je karbonový monokok se sendvičovitou konstrukcí v oblasti podlahy a prostorem kolem motoru z karbonem vyztužených plastů. Monokok má mimochodem stejnou tuhost, jako prototypy LMP1 v závodě Le Mans. Vnější díly jsou vyrobeny převážně z kompozitu nebo karbonu, i přes lehké materiály je ale hmotnost Chironu 1995 kilogramů. Adaptivní podvozek pracuje v režimech Lift, Auto, Autobahn, Handling a Top Speed. A zatímco první mód lehce zvýší světlou výšku pro jízdu po nerovnostech, poslední znamená aktivaci maximální rychlosti. V prvních čtyřech režimech je maximální rychlost omezena na oněch 380 km/h. Chybět nebude elektromechanické řízení a natáčení všech čtyř kol.

img-responsive

Sta kilometrů dosáhne Bugatti Chiron za 2,5 sekundy. | foto: Bugatti

Kola mají vpředu 20 a vzadu 21 palců, přičemž obuta jsou do speciálně pro tento model vyvinutých pneumatik Michelin s rozměrem 285/30 vpředu a 355/21 vzadu. Kotouče karbon-keramických brzd mají průměr 420 milimetrů na přední a 400 milimetrů na zadní nápravě, přičemž se do nich zakusují osmipístkové, respektive šestipístkové třmeny. Jízdní dynamice pomáhají aktivní aerodynamické prvky v čele s hydraulickými klapkami na přední nápravě a aktivním zadním spoilerem, který si automaticky vybírá mezi čtyřmi pozicemi až do stavu, kdy se z něj stane brzda.

Design na první pohled v lecčems připomene Veyron. Lví podíl na tom má dvoubarevné lakování s jinou přední a zadní částí vozu. Velice podobná je také maska chladiče ve tvaru podkovy, naopak úplně nová jsou světla, každé se čtyřmi samostatnými LED diodovými zdroji. V předním nárazníku nechybí velké nasávací otvory, které mají své sourozence také před zadními koly a v zadním nárazníku. Zadní partie jsou méně mohutné než u předchůdce, novinkou je rovněž LED diodový pás světlometů. Ve spodní části je difuzor s mamutí centrální koncovkou výfuku. Na délku má novinka 4544 milimetrů, na šířku 2038 milimetrů, na výšku 1212 milimetrů a mezi nápravami je 2711 milimetrů.

Kabinu si může zákazník naprosto přizpůsobit svému vkusu, s nadsázkou by se dalo říct, že stačí mít jen pořádně naditou peněženku. Vlastní specifikace se týká především materiálů a jejich barevného sladění, platí ale, že ve výchozí specifikaci nechybí kůže, karbon a kartáčovaný hliník. Stejně jako některé italské super- a hypersporty má Chiron startovací tlačítko na volantu, sparing partnera mu dělá volič jízdních režimů. Palubní desku tvoří centrální rychloměr, cejchovaný do 500 km/h, se dvěma postranními obrazovkami, na něž mohou být promítány i důležité provozní informace. Středová konzole je velice jednoduchá a tvoří jí jen čtyři ovladače a tlačíko výstražných blinkrů. Mezi sedadly je stylizované podsvícené C, kopírující tvar střechy, v přední části je kvůli posunutému chladiči kufr o objemu 44 litrů.

Celkem bude vyrobeno jen 500 kusů Bugatti Chiron, každý bude stát nejméně 2,4 milionu euro (cca 64,9 milionu korun). Rozebráno je už údajně 160 automobilů.

Vytisknout

Diskuze: Bugatti obhajuje titul nejrychlejšího auta planety, Chiron umí až 420 km/h

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Lamborghini Centenario

Centenario se představuje na prvním videu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud