Lotus Evora se už v provedení 400 řadí k nejrychlejším strojům své váhové a výkonové kategorie, nebyla by to ale britská automobilka, aby si s oběma důležitými parametry ještě nepohrála. Výsledkem je Evora Sport 410 s nižší hmotností a vyšším výkonem.
Zmínka o Evoře 400 není náhodná. Samotný Lotus uvádí, že Sport 410 vychází z poznatků, získaných právě při vývoji modelu 400. Asi nejdůležitější novinkou je sedmdesátikilogramová dieta, který je především na vrub prvků karosérie z uhlíkových vláken. Tento materiál byl použit na přední splitter, střechu, difuzor i zadní kapotu motoru s odtokovou hranou. Ta tak postrádá zadní okno, typické pro ostatní Evory.
Karbon najdeme také uvnitř, konkrétně na konstrukci sedadel (ta jsou nastavitelná napevno pomocí šroubováku) a výplní dveří. Většina dílu interiéru je potažena Alcantarou s kontrastním prošíváním žlutou nití. Místo multimediálního systému je pak na středové konzoli jen výlisek se jménem modelu, chybí také reproduktory. Pokud byste však o infotainment s konektivitou Bluetooth a iPod, respektive o reproduktory, přece jen stáli, nabídne jej britská automobilka za příplatek.
Celková hmotnost vozu je tak jen 1325 kilogramů, s nimiž si doslova pohrává 3.5litrový šestiválec s kompresorem. Ten má celkem 416 koní při 7000 ot./min a 410 Nm při 3500 ot./min, které stačí ke zdolání 96 km/h za 3,9 sekundy a maximální rychlosti 299 km/h. Na testovací trati Hethel je Evora Sport 410, dodávaná s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou, s časem 1 minuta a 28 sekund o dobré tři vteřiny rychlejší než Evora 400.
Podvozek s upravenou geometrií a novými tlumiči je o 5 milimetrů blíže k zemi než u slabšího modelu, výsledkem úprav jsou lepší jízdní vlastnosti se stejnou úrovní komfortu. Zlepšit trakci pomáhá standardní samosvorný diferenciál Torsen. Systém Dynamic Performance Management lze prostřednictvím jednoho tlačítka nastavit do režimu Sport nebo Race, podle Lotusu by se měla zlepšit odezva plynového pedálu a odstranit nedotáčivost. Desetipaprsková kovaná kola obouvají pneumatiky Michelin Cup 2 a uzavírají tak výčet provedených změn.
Do prodeje zamíří Evora Sport 410 v červnu, výroba bude omezena na 150 kusů ročně.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.