O modernizaci tria New Small Family, tedy Volkswagenu up!, Škody Citigo a Seatu Mii, se spekuluje už téměř rok. A ono se není co divit, protože premiéru měl její první zástupce, Volkswagen up!, už před čtyřmi a půl roky ve Frankfurtu. Wolfsburský prcek přichází také jako první v modernizované podobě, rozšiřující motorovou paletu o přeplňovaný tříválec.
Městského prcka modelového roku 2016 poznáte podle standardních LED diod pro denní svícení v hlavních reflektorech, upravených nárazníků (vzadu s difuzorem) a zatmavených koncových svítilen. Mlhovky, pokud je jimi auto vybaveno, disponují natáčením do zatáček, zrcátka dostala nové kryty s integrovanými blinkry.
Hned sedm ze třinácti dostupných barev – modrá Teal, červená Coral, modrá Costa Azul, žlutá Honey, bílá Edelweiss, Blueberry a zlatá Savanna – je úplně nových. Kombinovat je přitom lze se třemi odstíny střechy (bílá, šedá, černá), devíti různými polepy karosérie a různobarevnými litými koly, respektive kryty zrcátek. Dostupné budou i tři ucelené designové pakety a dva barevné pakety ve výrazných odstínech oranžová Hot a béžová Gold.
Individualizace pokračuje i v interiéru, který je ve svém základu lakován do tmavého odstínu Titanium nebo světlého Ceramique. Palubní deska nabídne nově až deset různých vzhledů, u vyšších výbavových verzí doplněných i ambientním osvětlení v několika barvách. Bystré oko si uvnitř jistě všimne nové přístrojové desky a upraveného multifunkčního volantu.
Vůbec poprvé bude v rámci příplatků dostupná dvouzónová automatická klimatizace se senzorem kvality ovzduší. Omlazena byla také nabídka palubních informačních systémů. Základem je rádio Composition s 3,1palcovým monochromatickým displejem, CD přehrávačem, slotem pro SD kartu a Aux-In konektivitou. Infotainment Composition Phone s pětipalcovou obrazovkou je díky Bluetooth propojitelný s telefonem, jeho součástí mohou být různé aplikace, navigace nebo couvací kamera.
Za příplatek bude pro obě soustavy dostupný příjem digitálního rádia a balíček Sound Plus se šesti reproduktory a USB portem. Composition Phone má navíc za příplatek audio Beats a lepší propojení s chytrými telefony. A když už byla řeč o hudebním specialistovi, společnosti Beats, Volkswagen nabízí také up!, vyšperkovaný jejím jménem.
Ve výbavě má speciální verze audiosystém s výkonem 300 Wattů, osmikanálovým zesilovačem a sedmi reproduktory, včetně subwooferu v místě pro rezervu. Vizuálně ji odlišíte prostřednictvím 15palcových litých kol, polepů karosérie a kontrastních krytů zrcátek. Uvnitř došlo na nový design palubní desky, pásy v barvě karosérie, upravené prahy dveří a bílé ambientní osvětlení.
Hlavní novinkou celé modernizace je nicméně použití přeplňovaného litrového tříválce TSI o výkonu 90 koní s točivým momentem 160 Nm při 1600 ot./min. V Brazílii je mimochodem přeplňovaný speed up! již nějakou dobu v nabídce, přičemž nabídne výkon 101 koní (105 koní při použití etanolu) a točivý moment 165 Newtonmetrů. Volkswagen slibuje maximální rychlost 185 km/h, zrychlení na 100 km/h za 10 sekund a spotřebu 4,4 l/100 km. Dynamické hodnoty mimochodem tak nějak dorovnávají první Golf GTI.
V nabídce zůstanou i nadále litrové tříválce MPI o výkonu 60 nebo 75 koní, verze eco up! s pohonem na CNG o výkonu 68 koní a plně elektrický e-up! o výkonu 82 koní. Mimo tří- a pětidveřový hatchback nabídne Volkswagen užitkový load-up! a terénní cross up!. Výbavové linie take up!, move up! a high up! mají bohatší standardní výbavu. Prodej inovovaného modelu se rozběhne na konci léta, v brzké době se potom dá očekávat také příchod upravené dvojice Seat Mii a Škoda Citigo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.