O modernizaci tria New Small Family, tedy Volkswagenu up!, Škody Citigo a Seatu Mii, se spekuluje už téměř rok. A ono se není co divit, protože premiéru měl její první zástupce, Volkswagen up!, už před čtyřmi a půl roky ve Frankfurtu. Wolfsburský prcek přichází také jako první v modernizované podobě, rozšiřující motorovou paletu o přeplňovaný tříválec.
Městského prcka modelového roku 2016 poznáte podle standardních LED diod pro denní svícení v hlavních reflektorech, upravených nárazníků (vzadu s difuzorem) a zatmavených koncových svítilen. Mlhovky, pokud je jimi auto vybaveno, disponují natáčením do zatáček, zrcátka dostala nové kryty s integrovanými blinkry.
Hned sedm ze třinácti dostupných barev – modrá Teal, červená Coral, modrá Costa Azul, žlutá Honey, bílá Edelweiss, Blueberry a zlatá Savanna – je úplně nových. Kombinovat je přitom lze se třemi odstíny střechy (bílá, šedá, černá), devíti různými polepy karosérie a různobarevnými litými koly, respektive kryty zrcátek. Dostupné budou i tři ucelené designové pakety a dva barevné pakety ve výrazných odstínech oranžová Hot a béžová Gold.
Individualizace pokračuje i v interiéru, který je ve svém základu lakován do tmavého odstínu Titanium nebo světlého Ceramique. Palubní deska nabídne nově až deset různých vzhledů, u vyšších výbavových verzí doplněných i ambientním osvětlení v několika barvách. Bystré oko si uvnitř jistě všimne nové přístrojové desky a upraveného multifunkčního volantu.
Vůbec poprvé bude v rámci příplatků dostupná dvouzónová automatická klimatizace se senzorem kvality ovzduší. Omlazena byla také nabídka palubních informačních systémů. Základem je rádio Composition s 3,1palcovým monochromatickým displejem, CD přehrávačem, slotem pro SD kartu a Aux-In konektivitou. Infotainment Composition Phone s pětipalcovou obrazovkou je díky Bluetooth propojitelný s telefonem, jeho součástí mohou být různé aplikace, navigace nebo couvací kamera.
Za příplatek bude pro obě soustavy dostupný příjem digitálního rádia a balíček Sound Plus se šesti reproduktory a USB portem. Composition Phone má navíc za příplatek audio Beats a lepší propojení s chytrými telefony. A když už byla řeč o hudebním specialistovi, společnosti Beats, Volkswagen nabízí také up!, vyšperkovaný jejím jménem.
Ve výbavě má speciální verze audiosystém s výkonem 300 Wattů, osmikanálovým zesilovačem a sedmi reproduktory, včetně subwooferu v místě pro rezervu. Vizuálně ji odlišíte prostřednictvím 15palcových litých kol, polepů karosérie a kontrastních krytů zrcátek. Uvnitř došlo na nový design palubní desky, pásy v barvě karosérie, upravené prahy dveří a bílé ambientní osvětlení.
Hlavní novinkou celé modernizace je nicméně použití přeplňovaného litrového tříválce TSI o výkonu 90 koní s točivým momentem 160 Nm při 1600 ot./min. V Brazílii je mimochodem přeplňovaný speed up! již nějakou dobu v nabídce, přičemž nabídne výkon 101 koní (105 koní při použití etanolu) a točivý moment 165 Newtonmetrů. Volkswagen slibuje maximální rychlost 185 km/h, zrychlení na 100 km/h za 10 sekund a spotřebu 4,4 l/100 km. Dynamické hodnoty mimochodem tak nějak dorovnávají první Golf GTI.
V nabídce zůstanou i nadále litrové tříválce MPI o výkonu 60 nebo 75 koní, verze eco up! s pohonem na CNG o výkonu 68 koní a plně elektrický e-up! o výkonu 82 koní. Mimo tří- a pětidveřový hatchback nabídne Volkswagen užitkový load-up! a terénní cross up!. Výbavové linie take up!, move up! a high up! mají bohatší standardní výbavu. Prodej inovovaného modelu se rozběhne na konci léta, v brzké době se potom dá očekávat také příchod upravené dvojice Seat Mii a Škoda Citigo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.