O modernizaci tria New Small Family, tedy Volkswagenu up!, Škody Citigo a Seatu Mii, se spekuluje už téměř rok. A ono se není co divit, protože premiéru měl její první zástupce, Volkswagen up!, už před čtyřmi a půl roky ve Frankfurtu. Wolfsburský prcek přichází také jako první v modernizované podobě, rozšiřující motorovou paletu o přeplňovaný tříválec.
Městského prcka modelového roku 2016 poznáte podle standardních LED diod pro denní svícení v hlavních reflektorech, upravených nárazníků (vzadu s difuzorem) a zatmavených koncových svítilen. Mlhovky, pokud je jimi auto vybaveno, disponují natáčením do zatáček, zrcátka dostala nové kryty s integrovanými blinkry.
Hned sedm ze třinácti dostupných barev – modrá Teal, červená Coral, modrá Costa Azul, žlutá Honey, bílá Edelweiss, Blueberry a zlatá Savanna – je úplně nových. Kombinovat je přitom lze se třemi odstíny střechy (bílá, šedá, černá), devíti různými polepy karosérie a různobarevnými litými koly, respektive kryty zrcátek. Dostupné budou i tři ucelené designové pakety a dva barevné pakety ve výrazných odstínech oranžová Hot a béžová Gold.
Individualizace pokračuje i v interiéru, který je ve svém základu lakován do tmavého odstínu Titanium nebo světlého Ceramique. Palubní deska nabídne nově až deset různých vzhledů, u vyšších výbavových verzí doplněných i ambientním osvětlení v několika barvách. Bystré oko si uvnitř jistě všimne nové přístrojové desky a upraveného multifunkčního volantu.
Vůbec poprvé bude v rámci příplatků dostupná dvouzónová automatická klimatizace se senzorem kvality ovzduší. Omlazena byla také nabídka palubních informačních systémů. Základem je rádio Composition s 3,1palcovým monochromatickým displejem, CD přehrávačem, slotem pro SD kartu a Aux-In konektivitou. Infotainment Composition Phone s pětipalcovou obrazovkou je díky Bluetooth propojitelný s telefonem, jeho součástí mohou být různé aplikace, navigace nebo couvací kamera.
Za příplatek bude pro obě soustavy dostupný příjem digitálního rádia a balíček Sound Plus se šesti reproduktory a USB portem. Composition Phone má navíc za příplatek audio Beats a lepší propojení s chytrými telefony. A když už byla řeč o hudebním specialistovi, společnosti Beats, Volkswagen nabízí také up!, vyšperkovaný jejím jménem.
Ve výbavě má speciální verze audiosystém s výkonem 300 Wattů, osmikanálovým zesilovačem a sedmi reproduktory, včetně subwooferu v místě pro rezervu. Vizuálně ji odlišíte prostřednictvím 15palcových litých kol, polepů karosérie a kontrastních krytů zrcátek. Uvnitř došlo na nový design palubní desky, pásy v barvě karosérie, upravené prahy dveří a bílé ambientní osvětlení.
Hlavní novinkou celé modernizace je nicméně použití přeplňovaného litrového tříválce TSI o výkonu 90 koní s točivým momentem 160 Nm při 1600 ot./min. V Brazílii je mimochodem přeplňovaný speed up! již nějakou dobu v nabídce, přičemž nabídne výkon 101 koní (105 koní při použití etanolu) a točivý moment 165 Newtonmetrů. Volkswagen slibuje maximální rychlost 185 km/h, zrychlení na 100 km/h za 10 sekund a spotřebu 4,4 l/100 km. Dynamické hodnoty mimochodem tak nějak dorovnávají první Golf GTI.
V nabídce zůstanou i nadále litrové tříválce MPI o výkonu 60 nebo 75 koní, verze eco up! s pohonem na CNG o výkonu 68 koní a plně elektrický e-up! o výkonu 82 koní. Mimo tří- a pětidveřový hatchback nabídne Volkswagen užitkový load-up! a terénní cross up!. Výbavové linie take up!, move up! a high up! mají bohatší standardní výbavu. Prodej inovovaného modelu se rozběhne na konci léta, v brzké době se potom dá očekávat také příchod upravené dvojice Seat Mii a Škoda Citigo.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?