Mezi kombíky nižší střední třídy v posledních měsících pořádně přituhuje. Do party kolem Octavie Combi nebo Golfu Variant vtrhla jako velká voda nová Astra Spors Tourer a chystá se tam i Fiat Tipo SW. Možná ještě důležitější je ale praktičtější varianta Renaultu Mégane, přicházející jen půl roku po hatchbacku.
V porovnání se svým předchůdcem je nový Mégane Grandtour s délkou 4626 milimetrů o celých 67 milimetrů delší. Rozvor o délce 2712 milimetrů si z nárůstu délky půjčil navíc 11 milimetrů a rozšířen byl také rozchod kol vpředu a vzadu (1591 a 1586 milimetrů). Jen výška, 1449 milimetrů, je o 20 milimetrů menší než kdysi. Nárůsty klíčových rozměrových bodů se logicky podepsaly na větším prostoru v interiéru (pro nohy zadních cestujících je k dispozici rekordních 216 milimetrů), především pak v zavazadlovém prostoru.
Základní objem 580 litrů lze navýšit na 1695 litrů, kufr navíc disponuje dvojitým dnem a sklopným sedadlem spolujezdce, převážet tak jde předměty o délce až 2,77 metru. Mezi „simply clever“ řešení patří dvě přihrádky na bocích, přepážka na rozdělení nákladu nebo háčky na obou stranách zavazadelníku. Design Grandtouru nemá moc v čem překvapit, na rozdíl od hatchbacku ale vůz disponuje střešními ližinami nebo upravenými pátými dveřmi. Světla mají za příplatek technologii LED Pure Vision.
Chloubou palubní desky je multimediální systém R-Link 2, jehož výstupem je v nižších výbavových stupních sedmipalcový displej a ve vyšších potom 8,7palcový displej. Jeho součástí může být navigace, internetové připojení nebo audiosystém Bose. Přístrojový panel má až sedmipalcový TFT displej, chybět nebudou ani head up displej a volič jízdních režimů Multi-Sense.
Pod kapotou budou stejné motory jako u hatchbacku, to znamená především atmosférickou 1.6 SCe o výkonu 115 koní s pětistupňovou manuální převodovkou. Dvanáctistovka TCe má 100 nebo 130 koní, přičemž šestistupňový manuál lze u silnější verze nahradit sedmistupňovou dvouspojkou EDC. Patnáctistovka dCi má 90 nebo 110 koní v kombinaci se šestistupňovým manuálem nebo u silnější verze tentokrát se šestistupňovým dvouspojkovým automatem EDC, vrcholem je 1.6 dCi o výkonu 130 koní se šestistupňovou manuální převodovkou. V budoucnu se dočkáme diesel-elektrické varianty se 110koňovým dCi a 48voltovou baterií.
Specifické je provedení GT s bodykitem karosérie, 18palcovými koly, sportovními sedadly, zploštělým volantem nebo hliníkovými pedály. V útrobách má „skoroRS“ 1.6 TCe o výkonu 205 koní nebo 1.6 dCi o výkonu 160 koní, vždy v kombinaci s dvouspojkovým automatem EDC (benzín sedm stupňů, diesel šest stupňů). Výhradně pro vrcholné provedení je určeno řízení všech kol 4Control.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.