Mezi kombíky nižší střední třídy v posledních měsících pořádně přituhuje. Do party kolem Octavie Combi nebo Golfu Variant vtrhla jako velká voda nová Astra Spors Tourer a chystá se tam i Fiat Tipo SW. Možná ještě důležitější je ale praktičtější varianta Renaultu Mégane, přicházející jen půl roku po hatchbacku.
V porovnání se svým předchůdcem je nový Mégane Grandtour s délkou 4626 milimetrů o celých 67 milimetrů delší. Rozvor o délce 2712 milimetrů si z nárůstu délky půjčil navíc 11 milimetrů a rozšířen byl také rozchod kol vpředu a vzadu (1591 a 1586 milimetrů). Jen výška, 1449 milimetrů, je o 20 milimetrů menší než kdysi. Nárůsty klíčových rozměrových bodů se logicky podepsaly na větším prostoru v interiéru (pro nohy zadních cestujících je k dispozici rekordních 216 milimetrů), především pak v zavazadlovém prostoru.
Základní objem 580 litrů lze navýšit na 1695 litrů, kufr navíc disponuje dvojitým dnem a sklopným sedadlem spolujezdce, převážet tak jde předměty o délce až 2,77 metru. Mezi „simply clever“ řešení patří dvě přihrádky na bocích, přepážka na rozdělení nákladu nebo háčky na obou stranách zavazadelníku. Design Grandtouru nemá moc v čem překvapit, na rozdíl od hatchbacku ale vůz disponuje střešními ližinami nebo upravenými pátými dveřmi. Světla mají za příplatek technologii LED Pure Vision.
Chloubou palubní desky je multimediální systém R-Link 2, jehož výstupem je v nižších výbavových stupních sedmipalcový displej a ve vyšších potom 8,7palcový displej. Jeho součástí může být navigace, internetové připojení nebo audiosystém Bose. Přístrojový panel má až sedmipalcový TFT displej, chybět nebudou ani head up displej a volič jízdních režimů Multi-Sense.
Pod kapotou budou stejné motory jako u hatchbacku, to znamená především atmosférickou 1.6 SCe o výkonu 115 koní s pětistupňovou manuální převodovkou. Dvanáctistovka TCe má 100 nebo 130 koní, přičemž šestistupňový manuál lze u silnější verze nahradit sedmistupňovou dvouspojkou EDC. Patnáctistovka dCi má 90 nebo 110 koní v kombinaci se šestistupňovým manuálem nebo u silnější verze tentokrát se šestistupňovým dvouspojkovým automatem EDC, vrcholem je 1.6 dCi o výkonu 130 koní se šestistupňovou manuální převodovkou. V budoucnu se dočkáme diesel-elektrické varianty se 110koňovým dCi a 48voltovou baterií.
Specifické je provedení GT s bodykitem karosérie, 18palcovými koly, sportovními sedadly, zploštělým volantem nebo hliníkovými pedály. V útrobách má „skoroRS“ 1.6 TCe o výkonu 205 koní nebo 1.6 dCi o výkonu 160 koní, vždy v kombinaci s dvouspojkovým automatem EDC (benzín sedm stupňů, diesel šest stupňů). Výhradně pro vrcholné provedení je určeno řízení všech kol 4Control.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?