Mezi kombi nižší střední třídy vstupuje silný hráč, Mégane Grandtour zaujme kufrem i designem

ar6, 2. března 2016, 14:35 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Mezi kombíky nižší střední třídy v posledních měsících pořádně přituhuje. Do party kolem Octavie Combi nebo Golfu Variant vtrhla jako velká voda nová Astra Spors Tourer a chystá se tam i Fiat Tipo SW. Možná ještě důležitější je ale praktičtější varianta Renaultu Mégane, přicházející jen půl roku po hatchbacku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault Mégane Grandtour má velký kufr a k tomu mnoho praktických řešení.

Renault Mégane Grandtour má velký kufr a k tomu mnoho praktických řešení. | foto: Renault

Sdílejte článek

V porovnání se svým předchůdcem je nový Mégane Grandtour s délkou 4626 milimetrů o celých 67 milimetrů delší. Rozvor o délce 2712 milimetrů si z nárůstu délky půjčil navíc 11 milimetrů a rozšířen byl také rozchod kol vpředu a vzadu (1591 a 1586 milimetrů). Jen výška, 1449 milimetrů, je o 20 milimetrů menší než kdysi. Nárůsty klíčových rozměrových bodů se logicky podepsaly na větším prostoru v interiéru (pro nohy zadních cestujících je k dispozici rekordních 216 milimetrů), především pak v zavazadlovém prostoru.

Základní objem 580 litrů lze navýšit na 1695 litrů, kufr navíc disponuje dvojitým dnem a sklopným sedadlem spolujezdce, převážet tak jde předměty o délce až 2,77 metru. Mezi „simply clever“ řešení patří dvě přihrádky na bocích, přepážka na rozdělení nákladu nebo háčky na obou stranách zavazadelníku. Design Grandtouru nemá moc v čem překvapit, na rozdíl od hatchbacku ale vůz disponuje střešními ližinami nebo upravenými pátými dveřmi. Světla mají za příplatek technologii LED Pure Vision.

img-responsive

Po sklopení sedadla spolujezdce má ložná plocha až 2,77 metru, Renault Mégane Grandtour. | foto: Renault

Chloubou palubní desky je multimediální systém R-Link 2, jehož výstupem je v nižších výbavových stupních sedmipalcový displej a ve vyšších potom 8,7palcový displej. Jeho součástí může být navigace, internetové připojení nebo audiosystém Bose. Přístrojový panel má až sedmipalcový TFT displej, chybět nebudou ani head up displej a volič jízdních režimů Multi-Sense.

Pod kapotou budou stejné motory jako u hatchbacku, to znamená především atmosférickou 1.6 SCe o výkonu 115 koní s pětistupňovou manuální převodovkou. Dvanáctistovka TCe má 100 nebo 130 koní, přičemž šestistupňový manuál lze u silnější verze nahradit sedmistupňovou dvouspojkou EDC. Patnáctistovka dCi má 90 nebo 110 koní v kombinaci se šestistupňovým manuálem nebo u silnější verze tentokrát se šestistupňovým dvouspojkovým automatem EDC, vrcholem je 1.6 dCi o výkonu 130 koní se šestistupňovou manuální převodovkou. V budoucnu se dočkáme diesel-elektrické varianty se 110koňovým dCi a 48voltovou baterií.

Specifické je provedení GT s bodykitem karosérie, 18palcovými koly, sportovními sedadly, zploštělým volantem nebo hliníkovými pedály. V útrobách má „skoroRS“ 1.6 TCe o výkonu 205 koní nebo 1.6 dCi o výkonu 160 koní, vždy v kombinaci s dvouspojkovým automatem EDC (benzín sedm stupňů, diesel šest stupňů). Výhradně pro vrcholné provedení je určeno řízení všech kol 4Control.

Vytisknout

Diskuze: Mezi kombi nižší střední třídy vstupuje silný hráč, Mégane Grandtour zaujme kufrem i designem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Abarth 124 Spider má jen něco málo přes tunu a výkon 170 koní.

124 Spider od Abarthu je nádherná, potěší také použitou technikou

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud