Bentley Flying Sport aktuálně koupíte s mamutí W12 nebo o něco málo střízlivější V8. Mezi těmito motory ale zeje velká díra, kterou britská automobilka doposud nezaplňovala. Zlom přichází až teď, kdy se objevuje Flying Spur V8 S.
Hlavním odlišením V8 S od zbytku modelové palety je použití čtyřlitrového osmiválce twin-turbo, který je naladěný na 528 koní a 680 Nm. Plný točivý moment je navíc dostupný už od 1700 ot./min, což výrazně pomáhá akceleraci. Síla je na všechna kola (distribuce výkonu v poměru 40:60) přenášena upravenou osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere luxusní limuzíně 4,9 sekundy, o 0,3 sekundy méně než verzi V8, maximální rychlost je 306 km/h. Osmiválec disponuje vypínáním poloviny válců, tím klesá spotřeba až na papírových 10,9 l/100 km. Dojezd na plnou nádrž je 837 kilometrů.
Změn se dočkaly podvozek i elektronická kontrola stability, podle Bentley by tak mělo dojít ke zlepšení jízdních vlastností i prokluzu kol ve vyšších rychlostech, respektive k plynulejší distribuci točivého momentu. Opomenut však nebyl ani komfort, zajištěný prostřednictvím vzduchového odpružení a adaptivních tlumičů. Vzhledové změny zahrnují zatmavená přední světla, černou masku chladiče a lesklý černý difuzor. Za 20palcovými koly se ukrývají červené nebo černé třmeny brzd.
Pokud budete chtít utrácet, nabízí Bentley doplňky z řady Mulliner Driving Specification, zahrnující například 21palcová kola. Uvnitř čekejte tříramenný sportovní volant, specifické provedení hlavice řadící páky a pádel pod volantem, dřevěné dekorační plochy, lakované klavírní černí, a dvoubarevné čalounění sedadel. Za příplatek mohou být do opěrek hlav vyšita loga V8 S, čalounění za extra peníze obstará semianilinová kůže. Ta je dostupná i pro model s dvanáctiválcem.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?