Bentley Flying Sport aktuálně koupíte s mamutí W12 nebo o něco málo střízlivější V8. Mezi těmito motory ale zeje velká díra, kterou britská automobilka doposud nezaplňovala. Zlom přichází až teď, kdy se objevuje Flying Spur V8 S.
Hlavním odlišením V8 S od zbytku modelové palety je použití čtyřlitrového osmiválce twin-turbo, který je naladěný na 528 koní a 680 Nm. Plný točivý moment je navíc dostupný už od 1700 ot./min, což výrazně pomáhá akceleraci. Síla je na všechna kola (distribuce výkonu v poměru 40:60) přenášena upravenou osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere luxusní limuzíně 4,9 sekundy, o 0,3 sekundy méně než verzi V8, maximální rychlost je 306 km/h. Osmiválec disponuje vypínáním poloviny válců, tím klesá spotřeba až na papírových 10,9 l/100 km. Dojezd na plnou nádrž je 837 kilometrů.
Změn se dočkaly podvozek i elektronická kontrola stability, podle Bentley by tak mělo dojít ke zlepšení jízdních vlastností i prokluzu kol ve vyšších rychlostech, respektive k plynulejší distribuci točivého momentu. Opomenut však nebyl ani komfort, zajištěný prostřednictvím vzduchového odpružení a adaptivních tlumičů. Vzhledové změny zahrnují zatmavená přední světla, černou masku chladiče a lesklý černý difuzor. Za 20palcovými koly se ukrývají červené nebo černé třmeny brzd.
Pokud budete chtít utrácet, nabízí Bentley doplňky z řady Mulliner Driving Specification, zahrnující například 21palcová kola. Uvnitř čekejte tříramenný sportovní volant, specifické provedení hlavice řadící páky a pádel pod volantem, dřevěné dekorační plochy, lakované klavírní černí, a dvoubarevné čalounění sedadel. Za příplatek mohou být do opěrek hlav vyšita loga V8 S, čalounění za extra peníze obstará semianilinová kůže. Ta je dostupná i pro model s dvanáctiválcem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?