Technický základ kombíku je stejný jako u sedanu, znamená to tedy vzpěry MacPherson vpředu a víceprvkovou nápravu vzadu, zkombinované se specificky naladěnými tlumiči a pružinami. O tom, že je praktičtější Optima technicky téměř shodná se sedanem, něco říká i délka 4855 milimetrů a rozvor 2805 milimetrů. Ano, nepletete se, skutečně jde o hodnoty, sdílené oběma modely. Díky jinému tvaru karosérie ale výrazně narostl vnitřní prostor, především kufr si polepšil o 48 litrů na celkových 553 litrů. Kolik místa vznikne po sklopení sedadel, dělených v poměru 40:20:40, ale Kia nezveřejnila. Víme každopádně o přítomnosti praktického úložného systému s kolejnicemi a dvojitým dnem.
Rozměrové porovnání s konkurencí
Kia Optima Sportswagon | Ford Mondeo Kombi | Škoda Superb Combi | VW Passat Variant | |
Délka: | 4855 mm | 4867 mm | 4856 mm | 4767 mm |
Šířka: | 1860 mm | 1852 mm | 1864 mm | 1832 mm |
Výška: | 1470 mm | 1501 mm | 1477 mm | 1477 mm |
Rozvor: | 2805 mm | 2850 mm | 2841 mm | 2791 mm |
Kufr: | 553/NA l | 500/1605 l | 660/1950 l | 650/1780 l |
Neméně praktickou položkou je automaticky otevíratelné víko pátých dveří spolu s nízkou nákladovou hranou. Jak už bylo naznačeno, hlavní vzhledové změny hledejte, vedle střešních ližin, v zadní části. Tam je také patrná inspirace loňským konceptem Sportspace, který se Jihokorejcům nebývale povedl. Sériová Optima Sportswagon sice o několik prvků přišla, přesto nevypadá vůbec špatně. Podle dostupných fotek bude o něco lepší volbou tmavší lak karosérie, a to především kvůli zadním LED světlometům. V kombinaci s bílou barvou vypadají z některých úhlů možná až příliš mohutně. Paletu laků bude tvořit devět odstínů, litá kola mají od šestnácti do osmnácti palců.
Po prohlédnutí kabiny se budeme zase opakovat, ale v porovnání se sedanem v ní mnoho rozdílů není. Samozřejmě, v zadní části bude o něco více místa minimálně na hlavu (v ostatních směrech patří už sedan k nejlepším ve třídě), palubní deska s mírně natočenou středovou konzolí ale zůstala. Základem je multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay, respektive Android Auto, na přání bude dostupný o palec větší displej, navíc i v kombinaci s navigací. Špičkový zvuk přinese audiosystém Harman Kardon, dodávaný taktéž za příplatek, vysoký stupeň konektivity dotváří bezdrátová nabíječka telefonů a dva USB porty, přičemž jeden je určen zadním pasažérům. Palubní deska může být černá nebo složená z tmavší a světlejší šedé. Čalounění vedle látky obstarává i kůže.
Pod kapotou bude paleta převzatá ze sedanu, to znamená zážehový dvoulitrový čtyřválec o výkonu 163 koní s točivým momentem 196 Nm v kombinaci s manuálním nebo automatickým šestikvaltem, popřípadě naftovou sedmnáctistovku CRDi o výkonu 141 koní s točivým momentem 340 Nm v kombinaci s manuálním šestikvaltem nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Vrcholem nabídky bude provedení GT s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem T-GDI, naladěným na 245 koní a 353 Nm. Jeho nevýhodou je pouze automatická šestistupňová převodovka.
Optima Sportswagon GT ale nebude jen o motoru, nýbrž i o upraveném podvozku a „dramatičtějším“ vzhledu. V prvním případě to znamená použití adaptivního odpružení, který byl laděn na Nürburgringu, s režimy Normal a Sport. Tento prvek nicméně bude za příplatek dostupný i dalším motorizacím. Vizuálně se GT chlubí 18palcovými koly, bodykitem s přepracovanými nárazníky a nástavci prahů, decentním střešním spoilerem a difuzorem s dvojitou koncovkou výfuku. Uvnitř čeká pár unikátních detailů a specifické dekorační obložení.
Co se týče blízké budoucnosti praktické Optimy, v plánu je uvedení plug-in hybridu, naopak vyloučena byla terénní varianta po vzoru A4 Allroad. Prodej by se měl rozběhnout ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku, oproti sedanu se pak dá čekat mírný nárůst ceny. Připomeňme, že standardní Optima u nás začíná na 684 980 korunách.