Jaguar F-Type dostal 575 koní, provedení SVR toho ale umí mnohem víc

Jaguar F-Type SVR má 575 koní a špičkově vyladěnou aerodynamiku.
Jaguar F-Type SVR má 575 koní a špičkově vyladěnou aerodynamiku., foto: Jaguar
ar6 18. února 2016 02:15
Sdílej:

Divize SVO (Special Vehicle Operations) se doposud zaměřovala výhradně na modely Land Roveru. Společně se ženevským autosalonem ale přichází řada také na Jaguar, jehož pionýrem bude kupé a kabriolet F-Type SVR.

Provedení SVR už na první pohled nenechá nikoho na pochybách, že je tím nejostřejším F-Typem, jaký můžete dnes koupit. Přední nárazník dostal nejen výraznější splitter, ale také nové nasávací otvory, zlepšující aerodynamiku a chlazení motoru. Ze stejného důvodu má upravené nasávací otvory i kapota. Z profilu nezaujmou jen 20palcová kovaná kola s pneumatikami o rozměru 265/35 vpředu a 305/30 vzadu, ale také nové „větrací“ otvory za předními ráfky a výraznější nástavce prahů. Zadní karbonové křídlo se vysune automaticky při rychlostech nad 113 km/h u kupé, respektive 97 km/h u kabrioletu, při aktivaci režimu Dynamic na rychlosti nezáleží.

Mezi příplatkovými prvky se objevuje třeba karbonový balíček, zahrnující střechu, přední splitter, nasávací otvory na kapotě a blatnících nebo kryty zrcátek z tohoto lehkého materiálu. Na hmotnost se myslelo také v případě brzd, standardní kotouče s průměrem 380 milimetrů vpředu a 376 milimetrů vzadu tak mohou nahradit o 25 kilogramů lehčí kotouče karbon-keramické s průměrem 398 milimetrů vpředu a 380 milimetrů vzadu. Brzdami se oklikou dostáváme zpátky ke kovaným kolům, odlehčeným až o 13,8 kilogramu, které mohou být šedé nebo leskle černé v případě volby klasických kotoučů, respektive černé při volbě karbon-keramických kotoučů.

Brzdy krotí 575 koní při 6500 ot./min a 700 Nm mezi 3500 - 5000 ot./min, jimiž disponuje pětilitrový osmiválec, přeplňovaný kompresorem. Přes osmistupňovou automatickou převodovku Quickshift jsou poháněna všechna kola. Systém pohonu dostal upravenou řídící technologii Intelligent Driveline Dynamics, což v kombinaci s přepracovaným aktivním zadním diferenciálem přináší optimální rozdělení točivého momentu mezi obě nápravy. Dynamická kontrola stability nabízí hned několik režimů nastavení, včetně jejího úplného vypnutí, F-Type tak má zajištěnu dokonalou trakci a stabilitu za jakýchkoliv podmínek.

Podvozek s přepracovanými tlumiči a vektorováním točivého momentu leží o tři milimetry blíže k vozovce, vpředu i vzadu potom má dvojité lichoběžníky, vyrobené z hliníku. Inženýři divize SVO si rovněž pohráli s elektrickým posilovačem řízení, ten tak nyní poskytuje lepší zpětnou vazbu a řízení je celkově více citlivé. Všechny provedené změny nemají vliv jen na jízdní vlastnosti, ale také dynamiku britského sporťáku. Z 0 na 100 km/h tak obě varianty zrychlují za 3,7 sekundy, maximální rychlost je u kupé 322 km/h, kabriolet zvládne „jen“ 317 km/h. Průměrná spotřeba je 11,3 l/100 km. A pokud by Vás zajímala několikrát vzpomínaná hmotnost, ta je v případě kupé nejméně 1705 kilogramů a v případě otevřeného modelu 1720 kilogtramů.

Uvnitř čekají anatomická sedadla SVR Performance, nastavitelná ve čtrnácti směrech, jejichž čalounění obstarává hnědá, černá nebo červená kůže s kontrastním diamantovým prošíváním. Sportovní volant je potažen kůží, případně kombinací kůže a semiše, prošívání obstarává nit v jedné ze čtyř barev. „Srdcem“ středové konzole je multimediální systém InControl Touch, respektive jeho lepší provedení InControl Touch Plus, s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, trojdimenzionální navigací a několika užitečnými aplikacemi. K poslechu hraje audio Meridian o výkonu 380 nebo 770 Wattů. Pro chytré telefony je k dispozici aplikace InControl Remote, umožňující řidiči předem nastartovat motor a nastavit požadovanou teplotu kabiny.

Ačkoliv objednávky už běží, prodej se rozběhne nejdříve v polovině roku. Kupé vychází na nejméně 3 859 900 korun, kabriolet je za 4 054 710 korun ještě o něco málo dražší.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.