Jaguar F-Type dostal 575 koní, provedení SVR toho ale umí mnohem víc

ar6, 18. února 2016, 02:15 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Divize SVO (Special Vehicle Operations) se doposud zaměřovala výhradně na modely Land Roveru. Společně se ženevským autosalonem ale přichází řada také na Jaguar, jehož pionýrem bude kupé a kabriolet F-Type SVR.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jaguar F-Type SVR má 575 koní a špičkově vyladěnou aerodynamiku.

Jaguar F-Type SVR má 575 koní a špičkově vyladěnou aerodynamiku. | foto: Jaguar

Sdílejte článek

Provedení SVR už na první pohled nenechá nikoho na pochybách, že je tím nejostřejším F-Typem, jaký můžete dnes koupit. Přední nárazník dostal nejen výraznější splitter, ale také nové nasávací otvory, zlepšující aerodynamiku a chlazení motoru. Ze stejného důvodu má upravené nasávací otvory i kapota. Z profilu nezaujmou jen 20palcová kovaná kola s pneumatikami o rozměru 265/35 vpředu a 305/30 vzadu, ale také nové „větrací“ otvory za předními ráfky a výraznější nástavce prahů. Zadní karbonové křídlo se vysune automaticky při rychlostech nad 113 km/h u kupé, respektive 97 km/h u kabrioletu, při aktivaci režimu Dynamic na rychlosti nezáleží.

img-responsive

Otevřená karosérie je hodně atraktivní, Jaguar F-Type Convertible SVR. | foto: Jaguar

Mezi příplatkovými prvky se objevuje třeba karbonový balíček, zahrnující střechu, přední splitter, nasávací otvory na kapotě a blatnících nebo kryty zrcátek z tohoto lehkého materiálu. Na hmotnost se myslelo také v případě brzd, standardní kotouče s průměrem 380 milimetrů vpředu a 376 milimetrů vzadu tak mohou nahradit o 25 kilogramů lehčí kotouče karbon-keramické s průměrem 398 milimetrů vpředu a 380 milimetrů vzadu. Brzdami se oklikou dostáváme zpátky ke kovaným kolům, odlehčeným až o 13,8 kilogramu, které mohou být šedé nebo leskle černé v případě volby klasických kotoučů, respektive černé při volbě karbon-keramických kotoučů.

Brzdy krotí 575 koní při 6500 ot./min a 700 Nm mezi 3500 - 5000 ot./min, jimiž disponuje pětilitrový osmiválec, přeplňovaný kompresorem. Přes osmistupňovou automatickou převodovku Quickshift jsou poháněna všechna kola. Systém pohonu dostal upravenou řídící technologii Intelligent Driveline Dynamics, což v kombinaci s přepracovaným aktivním zadním diferenciálem přináší optimální rozdělení točivého momentu mezi obě nápravy. Dynamická kontrola stability nabízí hned několik režimů nastavení, včetně jejího úplného vypnutí, F-Type tak má zajištěnu dokonalou trakci a stabilitu za jakýchkoliv podmínek.

img-responsive

Jaguar F-Type SVR & F-Type Convertible SVR | foto: Jaguar

Podvozek s přepracovanými tlumiči a vektorováním točivého momentu leží o tři milimetry blíže k vozovce, vpředu i vzadu potom má dvojité lichoběžníky, vyrobené z hliníku. Inženýři divize SVO si rovněž pohráli s elektrickým posilovačem řízení, ten tak nyní poskytuje lepší zpětnou vazbu a řízení je celkově více citlivé. Všechny provedené změny nemají vliv jen na jízdní vlastnosti, ale také dynamiku britského sporťáku. Z 0 na 100 km/h tak obě varianty zrychlují za 3,7 sekundy, maximální rychlost je u kupé 322 km/h, kabriolet zvládne „jen“ 317 km/h. Průměrná spotřeba je 11,3 l/100 km. A pokud by Vás zajímala několikrát vzpomínaná hmotnost, ta je v případě kupé nejméně 1705 kilogramů a v případě otevřeného modelu 1720 kilogtramů.

Uvnitř čekají anatomická sedadla SVR Performance, nastavitelná ve čtrnácti směrech, jejichž čalounění obstarává hnědá, černá nebo červená kůže s kontrastním diamantovým prošíváním. Sportovní volant je potažen kůží, případně kombinací kůže a semiše, prošívání obstarává nit v jedné ze čtyř barev. „Srdcem“ středové konzole je multimediální systém InControl Touch, respektive jeho lepší provedení InControl Touch Plus, s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, trojdimenzionální navigací a několika užitečnými aplikacemi. K poslechu hraje audio Meridian o výkonu 380 nebo 770 Wattů. Pro chytré telefony je k dispozici aplikace InControl Remote, umožňující řidiči předem nastartovat motor a nastavit požadovanou teplotu kabiny.

Ačkoliv objednávky už běží, prodej se rozběhne nejdříve v polovině roku. Kupé vychází na nejméně 3 859 900 korun, kabriolet je za 4 054 710 korun ještě o něco málo dražší.

Vytisknout

Diskuze: Jaguar F-Type dostal 575 koní, provedení SVR toho ale umí mnohem víc

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Koenigsegg poodhaluje své trumfy pro autosalon v Ženevě

Koenigsegg přiveze do Ženevy poslední Ageru, stejně jako produkční Regeru

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud