Divize SVO (Special Vehicle Operations) se doposud zaměřovala výhradně na modely Land Roveru. Společně se ženevským autosalonem ale přichází řada také na Jaguar, jehož pionýrem bude kupé a kabriolet F-Type SVR.
Provedení SVR už na první pohled nenechá nikoho na pochybách, že je tím nejostřejším F-Typem, jaký můžete dnes koupit. Přední nárazník dostal nejen výraznější splitter, ale také nové nasávací otvory, zlepšující aerodynamiku a chlazení motoru. Ze stejného důvodu má upravené nasávací otvory i kapota. Z profilu nezaujmou jen 20palcová kovaná kola s pneumatikami o rozměru 265/35 vpředu a 305/30 vzadu, ale také nové „větrací“ otvory za předními ráfky a výraznější nástavce prahů. Zadní karbonové křídlo se vysune automaticky při rychlostech nad 113 km/h u kupé, respektive 97 km/h u kabrioletu, při aktivaci režimu Dynamic na rychlosti nezáleží.
Mezi příplatkovými prvky se objevuje třeba karbonový balíček, zahrnující střechu, přední splitter, nasávací otvory na kapotě a blatnících nebo kryty zrcátek z tohoto lehkého materiálu. Na hmotnost se myslelo také v případě brzd, standardní kotouče s průměrem 380 milimetrů vpředu a 376 milimetrů vzadu tak mohou nahradit o 25 kilogramů lehčí kotouče karbon-keramické s průměrem 398 milimetrů vpředu a 380 milimetrů vzadu. Brzdami se oklikou dostáváme zpátky ke kovaným kolům, odlehčeným až o 13,8 kilogramu, které mohou být šedé nebo leskle černé v případě volby klasických kotoučů, respektive černé při volbě karbon-keramických kotoučů.
Brzdy krotí 575 koní při 6500 ot./min a 700 Nm mezi 3500 - 5000 ot./min, jimiž disponuje pětilitrový osmiválec, přeplňovaný kompresorem. Přes osmistupňovou automatickou převodovku Quickshift jsou poháněna všechna kola. Systém pohonu dostal upravenou řídící technologii Intelligent Driveline Dynamics, což v kombinaci s přepracovaným aktivním zadním diferenciálem přináší optimální rozdělení točivého momentu mezi obě nápravy. Dynamická kontrola stability nabízí hned několik režimů nastavení, včetně jejího úplného vypnutí, F-Type tak má zajištěnu dokonalou trakci a stabilitu za jakýchkoliv podmínek.
Podvozek s přepracovanými tlumiči a vektorováním točivého momentu leží o tři milimetry blíže k vozovce, vpředu i vzadu potom má dvojité lichoběžníky, vyrobené z hliníku. Inženýři divize SVO si rovněž pohráli s elektrickým posilovačem řízení, ten tak nyní poskytuje lepší zpětnou vazbu a řízení je celkově více citlivé. Všechny provedené změny nemají vliv jen na jízdní vlastnosti, ale také dynamiku britského sporťáku. Z 0 na 100 km/h tak obě varianty zrychlují za 3,7 sekundy, maximální rychlost je u kupé 322 km/h, kabriolet zvládne „jen“ 317 km/h. Průměrná spotřeba je 11,3 l/100 km. A pokud by Vás zajímala několikrát vzpomínaná hmotnost, ta je v případě kupé nejméně 1705 kilogramů a v případě otevřeného modelu 1720 kilogtramů.
Uvnitř čekají anatomická sedadla SVR Performance, nastavitelná ve čtrnácti směrech, jejichž čalounění obstarává hnědá, černá nebo červená kůže s kontrastním diamantovým prošíváním. Sportovní volant je potažen kůží, případně kombinací kůže a semiše, prošívání obstarává nit v jedné ze čtyř barev. „Srdcem“ středové konzole je multimediální systém InControl Touch, respektive jeho lepší provedení InControl Touch Plus, s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, trojdimenzionální navigací a několika užitečnými aplikacemi. K poslechu hraje audio Meridian o výkonu 380 nebo 770 Wattů. Pro chytré telefony je k dispozici aplikace InControl Remote, umožňující řidiči předem nastartovat motor a nastavit požadovanou teplotu kabiny.
Ačkoliv objednávky už běží, prodej se rozběhne nejdříve v polovině roku. Kupé vychází na nejméně 3 859 900 korun, kabriolet je za 4 054 710 korun ještě o něco málo dražší.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.