Divize SVO (Special Vehicle Operations) se doposud zaměřovala výhradně na modely Land Roveru. Společně se ženevským autosalonem ale přichází řada také na Jaguar, jehož pionýrem bude kupé a kabriolet F-Type SVR.
Provedení SVR už na první pohled nenechá nikoho na pochybách, že je tím nejostřejším F-Typem, jaký můžete dnes koupit. Přední nárazník dostal nejen výraznější splitter, ale také nové nasávací otvory, zlepšující aerodynamiku a chlazení motoru. Ze stejného důvodu má upravené nasávací otvory i kapota. Z profilu nezaujmou jen 20palcová kovaná kola s pneumatikami o rozměru 265/35 vpředu a 305/30 vzadu, ale také nové „větrací“ otvory za předními ráfky a výraznější nástavce prahů. Zadní karbonové křídlo se vysune automaticky při rychlostech nad 113 km/h u kupé, respektive 97 km/h u kabrioletu, při aktivaci režimu Dynamic na rychlosti nezáleží.
Mezi příplatkovými prvky se objevuje třeba karbonový balíček, zahrnující střechu, přední splitter, nasávací otvory na kapotě a blatnících nebo kryty zrcátek z tohoto lehkého materiálu. Na hmotnost se myslelo také v případě brzd, standardní kotouče s průměrem 380 milimetrů vpředu a 376 milimetrů vzadu tak mohou nahradit o 25 kilogramů lehčí kotouče karbon-keramické s průměrem 398 milimetrů vpředu a 380 milimetrů vzadu. Brzdami se oklikou dostáváme zpátky ke kovaným kolům, odlehčeným až o 13,8 kilogramu, které mohou být šedé nebo leskle černé v případě volby klasických kotoučů, respektive černé při volbě karbon-keramických kotoučů.
Brzdy krotí 575 koní při 6500 ot./min a 700 Nm mezi 3500 - 5000 ot./min, jimiž disponuje pětilitrový osmiválec, přeplňovaný kompresorem. Přes osmistupňovou automatickou převodovku Quickshift jsou poháněna všechna kola. Systém pohonu dostal upravenou řídící technologii Intelligent Driveline Dynamics, což v kombinaci s přepracovaným aktivním zadním diferenciálem přináší optimální rozdělení točivého momentu mezi obě nápravy. Dynamická kontrola stability nabízí hned několik režimů nastavení, včetně jejího úplného vypnutí, F-Type tak má zajištěnu dokonalou trakci a stabilitu za jakýchkoliv podmínek.
Podvozek s přepracovanými tlumiči a vektorováním točivého momentu leží o tři milimetry blíže k vozovce, vpředu i vzadu potom má dvojité lichoběžníky, vyrobené z hliníku. Inženýři divize SVO si rovněž pohráli s elektrickým posilovačem řízení, ten tak nyní poskytuje lepší zpětnou vazbu a řízení je celkově více citlivé. Všechny provedené změny nemají vliv jen na jízdní vlastnosti, ale také dynamiku britského sporťáku. Z 0 na 100 km/h tak obě varianty zrychlují za 3,7 sekundy, maximální rychlost je u kupé 322 km/h, kabriolet zvládne „jen“ 317 km/h. Průměrná spotřeba je 11,3 l/100 km. A pokud by Vás zajímala několikrát vzpomínaná hmotnost, ta je v případě kupé nejméně 1705 kilogramů a v případě otevřeného modelu 1720 kilogtramů.
Uvnitř čekají anatomická sedadla SVR Performance, nastavitelná ve čtrnácti směrech, jejichž čalounění obstarává hnědá, černá nebo červená kůže s kontrastním diamantovým prošíváním. Sportovní volant je potažen kůží, případně kombinací kůže a semiše, prošívání obstarává nit v jedné ze čtyř barev. „Srdcem“ středové konzole je multimediální systém InControl Touch, respektive jeho lepší provedení InControl Touch Plus, s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, trojdimenzionální navigací a několika užitečnými aplikacemi. K poslechu hraje audio Meridian o výkonu 380 nebo 770 Wattů. Pro chytré telefony je k dispozici aplikace InControl Remote, umožňující řidiči předem nastartovat motor a nastavit požadovanou teplotu kabiny.
Ačkoliv objednávky už běží, prodej se rozběhne nejdříve v polovině roku. Kupé vychází na nejméně 3 859 900 korun, kabriolet je za 4 054 710 korun ještě o něco málo dražší.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.