První SUV Seatu má jméno Ateca, vyrábět se bude v Čechách

ar6, 10. února 2016, 21:04 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Podobu prvního SUV od Seatu hodně naznačil koncept 20V20 z loňského ženevského autosalonu. O rok později se na stejném místě představí sériová verze se jménem Ateca, jejímž domovem bude závod v Kvasinách.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ateca je prvním SUV španělského Seatu, výroba bude probíhat v Kvasinách.

Ateca je prvním SUV španělského Seatu, výroba bude probíhat v Kvasinách. | foto: Seat

Sdílejte článek

Ateca, což je jinak vesnice na západě Zaragozy, už na první pohled zapadá do rodiny modelů Seat, zejména pak připomíná řadu Leon. Té je ostatně s délkou 4,36 metru velikostně asi nejblíže. Přední části dominuje lichoběžníková maska chladiče spolu s typicky „zlomenými“ světlomety. Ty mohou být na přání plně LED diodové, těšit se můžete také na trojúhelníkové diody pro denní svícení. Další LEDky jsou ve zpětných zrcátkách a promítají, po odemčení vozu, na silnici název a siluetu modelu Ateca.

Prolis na dveřích je charakteristický svou přímostí, což jej dost výrazně odlišuje třeba od jihokorejských konkurentů. Spodní část karosérie kolem dokola lemuje ochranný plast, v obou náraznících lakovaný stříbrnou barvou. Zadní část navazuje ostrými liniemi na boční profil, optika a tvar světel připomínají jak Leon, tak (alespoň trochu) Škodu Superb. Difuzor je potom, minimálně ve vyobrazených verzích, opatřen dvěma koncovkami výfuků.

img-responsive

Zadní část nabízí typické linie nových Seatů, Seat Ateca. | foto: Seat

Jestliže exteriér z velké části evokuje Leon, kabina je jeho věrným obrazem. Středová konzole je tak mírně natočena směrem k řidiči, její vrchní část tvoří až osmipalcový displej multimediálního systému. Kromě dotykové obrazovky mají infotainmenty také rozhraní Mirror Link, Apple CarPlay a Android Auto, dostupné budou též nejrůznější užitečné aplikace. A aby konektivity nebylo málo, Ateca je prvním Seatem s bezdrátovým nabíjením chytrého telefonu.

Zajímavá však nejsou jen multimédia. Jakmile řidič nastoupí do vozu, začne kolem osvětleného tlačítka Start pulzovat prstenec světla jako tlukoucí srdce, což je signál, že je vůz připraven vyjet. Jak už bylo řečeno, palubní deska s horizontálním členěním je až nápadně podobná Leonu. Oproti němu má alespoň jiné dekorační materiály, odolnější lišty ve dveřích a vyšší polohu sedadel. Vedle páky převodovky nebude chybět ovladač voliče jízdních režimů Drive Profile. Zavazadlový prostor pojme v základní konfiguraci 510 litrů, při volbě pohonu všech kol klesne tato hodnota na 485 litrů.

img-responsive

Inspirace Leonem je zřejmá také uvnitř, Seat Ateca. | foto: Seat

Základem nového SUV je modulární platforma MQB, podvozek a motory potom Seat vyladil tak, že „nabízí výkony a ovladatelnost, které stanovují nová měřítka v tomto segmentu vozů SUV.“ Všechny zážehové i vznětové motory disponují přeplňováním, jejich výkonový rozptyl přitom sahá od 115 do 190 koní. Těmi základními jednotkami jsou litrové TSI a šestnáctistovka TDI, na opačném konci spektra stojí dvoulitrové TDI. To bude dále dostupné také s výkonem 150 koní, mezi benzínovými motory disponuje stejným výkonem čtrnáctistovka TSI s deaktivací poloviny válců.

Spotřeba paliva vznětových jednotek osciluje mezi 4,3 - 5,0 l/100 km, zážehové motory si nárokují 5,3 - 6,2 l/100 km. Vedle pohonu předních kol se dostane také na čtyřkolku, manuální převodovku bude u vybraných jednotek nahrazovat dvouspojkový automat DSG. Z bezpečnostní výbavy lze vypíchnout adaptivní tempomat s funkcí Front Assist, rozpoznávání dopravních značek, sledování mrtvého úhlu, upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání nebo prostorový kamerový systém.

„Inovativní“ jsou asistenty pro jízdu v dopravní koloně a pro stav nouze. První jmenovaný při pomalé jízdě obstarává automatické řízení, přidávání plynu i brzdění, druhý začne pracovat tehdy, pokud řidič po určitou dobu neprojevuje žádné známky aktivity. Když tato situace nastane, aktivuje vozidlo nejprve vizuální a následně zvukové upozornění, po němž následuje krátké přibrzdění. Nedojde-li k žádné reakci, Ateca bezpečně zastaví ve svém jízdním pruhu.

Vytisknout

Diskuze: První SUV Seatu má jméno Ateca, vyrábět se bude v Čechách

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C5X

TEST: Citroen C5X 1.6 PureTech 180 Shine – návrat ke kořenům se spoustou inovací

Ferrari Purosangue

Akcie Ferrari letí nahoru, na nový model se bude čekat dlouho

Škoda Superb

Škoda se vyjádřila k výrobě v českých továrnách

Škoda Enyaq RS IV

Škoda Enyaq RS iV drží rekord 7,351 km dlouhým driftem

Ilustrační fotografie

První města začínají využívat ekonomičtější řešení posypu silnic

Škoda Vision 7S

Další rána pro Škodu? Do hry vstupuje indická vláda

Ilustrační foto

Evropská komise počítá v tisících Kč, výrobci v desítkách tisíc, Česko Euro 7 zatím nepodpoří

Ilustrační foto

Havarijní pojištění znevýhodňuje elektromobily. Kdo může očekávat bonusy a jaké?

Prosklená budova ředitelství automobilky Renault v Boulogne-Billancourt

Renault interní duel s Nissanem podle Japonců prohrál

Lada Vesta Sport

Ladu trápí problém, zákazníkům nepomůže ani příplatek

Toyota RAV4 PHEV

Expert Toyoty: Elektromobily svět nespasí, klíčem je lithium

Lexus UX 300e

TEST: Lexus UX300e – prémiový crossover na baterky připomínající malý tank

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Elon Musk předpověděl, kdo asi bude největším konkurentem Tesly

Rolls-Royce Cullinan

Český dealer Rolls-Royce prozradil čísla

Ilustrační foto

Jak správně zahřát v zimě auto? Většina lidí to dělá stále špatně, nepatříte k nim?

reklama

Doporučujeme

UAZ Hunter prošel lehkou omlazovací kůrou, ve výrobě se minimálně rok udrží.

Nezničitelný UAZ Hunter pokračuje dál, při modernizaci se změnily jen detaily

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Expert Toyoty: Elektromobily svět nespasí, klíčem je lithium

  2. Ladu trápí problém, zákazníkům nepomůže ani příplatek

  3. První města začínají využívat ekonomičtější řešení posypu silnic

  4. Evropská komise počítá v tisících Kč, výrobci v desítkách tisíc, Česko Euro 7 zatím nepodpoří

  5. Renault interní duel s Nissanem podle Japonců prohrál

  6. Havarijní pojištění znevýhodňuje elektromobily. Kdo může očekávat bonusy a jaké?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud