První SUV Seatu má jméno Ateca, vyrábět se bude v Čechách

ar6, 10. února 2016, 21:04 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Podobu prvního SUV od Seatu hodně naznačil koncept 20V20 z loňského ženevského autosalonu. O rok později se na stejném místě představí sériová verze se jménem Ateca, jejímž domovem bude závod v Kvasinách.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ateca je prvním SUV španělského Seatu, výroba bude probíhat v Kvasinách.

Ateca je prvním SUV španělského Seatu, výroba bude probíhat v Kvasinách. | foto: Seat

Sdílejte článek

Ateca, což je jinak vesnice na západě Zaragozy, už na první pohled zapadá do rodiny modelů Seat, zejména pak připomíná řadu Leon. Té je ostatně s délkou 4,36 metru velikostně asi nejblíže. Přední části dominuje lichoběžníková maska chladiče spolu s typicky „zlomenými“ světlomety. Ty mohou být na přání plně LED diodové, těšit se můžete také na trojúhelníkové diody pro denní svícení. Další LEDky jsou ve zpětných zrcátkách a promítají, po odemčení vozu, na silnici název a siluetu modelu Ateca.

Prolis na dveřích je charakteristický svou přímostí, což jej dost výrazně odlišuje třeba od jihokorejských konkurentů. Spodní část karosérie kolem dokola lemuje ochranný plast, v obou náraznících lakovaný stříbrnou barvou. Zadní část navazuje ostrými liniemi na boční profil, optika a tvar světel připomínají jak Leon, tak (alespoň trochu) Škodu Superb. Difuzor je potom, minimálně ve vyobrazených verzích, opatřen dvěma koncovkami výfuků.

img-responsive

Zadní část nabízí typické linie nových Seatů, Seat Ateca. | foto: Seat

Jestliže exteriér z velké části evokuje Leon, kabina je jeho věrným obrazem. Středová konzole je tak mírně natočena směrem k řidiči, její vrchní část tvoří až osmipalcový displej multimediálního systému. Kromě dotykové obrazovky mají infotainmenty také rozhraní Mirror Link, Apple CarPlay a Android Auto, dostupné budou též nejrůznější užitečné aplikace. A aby konektivity nebylo málo, Ateca je prvním Seatem s bezdrátovým nabíjením chytrého telefonu.

Zajímavá však nejsou jen multimédia. Jakmile řidič nastoupí do vozu, začne kolem osvětleného tlačítka Start pulzovat prstenec světla jako tlukoucí srdce, což je signál, že je vůz připraven vyjet. Jak už bylo řečeno, palubní deska s horizontálním členěním je až nápadně podobná Leonu. Oproti němu má alespoň jiné dekorační materiály, odolnější lišty ve dveřích a vyšší polohu sedadel. Vedle páky převodovky nebude chybět ovladač voliče jízdních režimů Drive Profile. Zavazadlový prostor pojme v základní konfiguraci 510 litrů, při volbě pohonu všech kol klesne tato hodnota na 485 litrů.

img-responsive

Inspirace Leonem je zřejmá také uvnitř, Seat Ateca. | foto: Seat

Základem nového SUV je modulární platforma MQB, podvozek a motory potom Seat vyladil tak, že „nabízí výkony a ovladatelnost, které stanovují nová měřítka v tomto segmentu vozů SUV.“ Všechny zážehové i vznětové motory disponují přeplňováním, jejich výkonový rozptyl přitom sahá od 115 do 190 koní. Těmi základními jednotkami jsou litrové TSI a šestnáctistovka TDI, na opačném konci spektra stojí dvoulitrové TDI. To bude dále dostupné také s výkonem 150 koní, mezi benzínovými motory disponuje stejným výkonem čtrnáctistovka TSI s deaktivací poloviny válců.

Spotřeba paliva vznětových jednotek osciluje mezi 4,3 - 5,0 l/100 km, zážehové motory si nárokují 5,3 - 6,2 l/100 km. Vedle pohonu předních kol se dostane také na čtyřkolku, manuální převodovku bude u vybraných jednotek nahrazovat dvouspojkový automat DSG. Z bezpečnostní výbavy lze vypíchnout adaptivní tempomat s funkcí Front Assist, rozpoznávání dopravních značek, sledování mrtvého úhlu, upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání nebo prostorový kamerový systém.

„Inovativní“ jsou asistenty pro jízdu v dopravní koloně a pro stav nouze. První jmenovaný při pomalé jízdě obstarává automatické řízení, přidávání plynu i brzdění, druhý začne pracovat tehdy, pokud řidič po určitou dobu neprojevuje žádné známky aktivity. Když tato situace nastane, aktivuje vozidlo nejprve vizuální a následně zvukové upozornění, po němž následuje krátké přibrzdění. Nedojde-li k žádné reakci, Ateca bezpečně zastaví ve svém jízdním pruhu.

Vytisknout

Diskuze: První SUV Seatu má jméno Ateca, vyrábět se bude v Čechách

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

UAZ Hunter prošel lehkou omlazovací kůrou, ve výrobě se minimálně rok udrží.

Nezničitelný UAZ Hunter pokračuje dál, při modernizaci se změnily jen detaily

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud