Paket 1LE se poprvé představil spolu se třetí generací Chevroletu Camaro a objevil se také ve čtvrtém a pátém vydání tohoto modelu. Jeho hlavním cílem bylo zlepšit chování vozu na okruhu, vždy byl však spojen výhradně s osmiválcovým motorem. Až s příchodem šestého pokračování amerického muscle caru se dostalo také na šestiválec.
Šestiválcové Camaro LT i osmiválcové Camaro SS 1LE sice mají stále stejný výkon 440, respektive 451 koní, jinak ale u nich nezůstal kámen na kameni. Že se nejedná o obyčejné Camaro poznáte u obou verzí podle černé kapoty motoru, zrcátek a zadního spoileru, sportovního výfuku se dvěma módy nebo specifického designu 20palcových kol. Uvnitř potom čekají semišem potažený volant a hlavice řadící páky (paket 1LE je kombinován jen s manuálem), sedadla Recaro jsou u šestiválce za příplatek a u osmiválce ve standardu.Většina změn nicméně proběhla pod kabátkem vozu.
Provedení LT dostalo především podvozkové komponenty FE3 z osmiválcového modelu SS, včetně tlumičů a stabilizátorů, mechanický diferenciál s omezenou svorností, lepší chlazení a palivový systém z Camara SS. 20palcová kola jsou obuta do pneumatik Goodyear Eagle F1 o velikosti 245/40 vpředu a 275/35 vzadu, za nimi jsou potom schovány čtyřpístkové brzdy Brembo. Vedle výše zmíněných vizuálních prvků má LT také upravenou přední masku.
U modelu SS je balíček 1LE vůbec prvním, v němž dostane šesté Camaro podvozkové komponenty FE4 s tlumiči Magnetic Ride a upravenými pružinami, respektive stabilizátory. Specialitou je také elektronicky ovládaný diferenciál s omezenou svorností. Kola mají obuty pneumatiky Goodyear Eagle F1 Supercar o rozměru 285/30 vpředu a 305/30 vzadu, za nimi jsou potom šestipístkové brzdy Brembo s průměrem kotoučů 370 milimetrů. Mimo tyto prvky je přítomno také nové chlazení. Vizuálně je osmiválec odlišen dále prostřednictvím grafitového předního splitteru a zadního difuzoru.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.