Chevrolet Camaro přichází s paketem 1LE, bude dostupný i se šestiválcem

Chevrolet Camaro SS 1LE
Chevrolet Camaro SS 1LE, foto: Chevrolet
ar6 11. února 2016 02:15
Sdílej:

Paket 1LE se poprvé představil spolu se třetí generací Chevroletu Camaro a objevil se také ve čtvrtém a pátém vydání tohoto modelu. Jeho hlavním cílem bylo zlepšit chování vozu na okruhu, vždy byl však spojen výhradně s osmiválcovým motorem. Až s příchodem šestého pokračování amerického muscle caru se dostalo také na šestiválec.

Šestiválcové Camaro LT i osmiválcové Camaro SS 1LE sice mají stále stejný výkon 440, respektive 451 koní, jinak ale u nich nezůstal kámen na kameni. Že se nejedná o obyčejné Camaro poznáte u obou verzí podle černé kapoty motoru, zrcátek a zadního spoileru, sportovního výfuku se dvěma módy nebo specifického designu 20palcových kol. Uvnitř potom čekají semišem potažený volant a hlavice řadící páky (paket 1LE je kombinován jen s manuálem), sedadla Recaro jsou u šestiválce za příplatek a u osmiválce ve standardu.Většina změn nicméně proběhla pod kabátkem vozu.

Provedení LT dostalo především podvozkové komponenty FE3 z osmiválcového modelu SS, včetně tlumičů a stabilizátorů, mechanický diferenciál s omezenou svorností, lepší chlazení a palivový systém z Camara SS. 20palcová kola jsou obuta do pneumatik Goodyear Eagle F1 o velikosti 245/40 vpředu a 275/35 vzadu, za nimi jsou potom schovány čtyřpístkové brzdy Brembo. Vedle výše zmíněných vizuálních prvků má LT také upravenou přední masku.

U modelu SS je balíček 1LE vůbec prvním, v němž dostane šesté Camaro podvozkové komponenty FE4 s tlumiči Magnetic Ride a upravenými pružinami, respektive stabilizátory. Specialitou je také elektronicky ovládaný diferenciál s omezenou svorností. Kola mají obuty pneumatiky Goodyear Eagle F1 Supercar o rozměru 285/30 vpředu a 305/30 vzadu, za nimi jsou potom šestipístkové brzdy Brembo s průměrem kotoučů 370 milimetrů. Mimo tyto prvky je přítomno také nové chlazení. Vizuálně je osmiválec odlišen dále prostřednictvím grafitového předního splitteru a zadního difuzoru.

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.