Ferrari FF končí, na jeho místo nastupuje typ GTC4 Lusso

Ferrari FF je zapomenuto, nahrazuje ho typ GTC4 Lusso.
Ferrari FF je zapomenuto, nahrazuje ho typ GTC4 Lusso., foto: Ferrari S.p.a.
ar6 8. února 2016 15:33
Sdílej:

Ferrari FF se prakticky ihned po své premiéře stalo jedním z nejkontroverznějších modelů maranellské automobilky. A mohl za to nejen vzhled karosérie, ale především její typ. Na shooting brake se vzpínajícím se koníkem zkrátka mnoho lidí nebylo připraveno. Pět let po originálním „eFeFku" přichází na svět jeho následovník GTC4 Lusso, sahající pro inspiraci do dávné historie.

Stejně jako FF, je i GTC4 Lusso shooting brake (samotné Ferrari používá také označení Grand Tourer) s konfigurací 2+2. Tou mimo jiné odkazuje na klasický model 330 GT, jméno si pro změnu vypůjčuje od Ferrari 250 GT Berlinetta Lusso, což bylo údajně jedno z nejoblíbenějších aut samotného Enza Ferrariho, respektive 330 GTC. Číslovka čtyři reflektuje přítomnost čtyř pohodlných sedadel.

Dost bylo ale historických odkazů. 4922 milimetrů dlouhá novinka sice většinou exteriérových prvků FF tak nějak připomíná, při bližším ohledání si ale všimnete větších či menších rozdílů. Přední maska je například o dost širší a má jednoduší výplet, nárazník navíc dostal dvě aerodynamické křidélka. Světla ve tvaru bumerangu odrážejí současný styl automobilky. Boční nasávací otvory jsou větší a mají výrazné žebrování, tvar měnily rovněž kliky dveří. V zadní části už nejsou dva, ale hned čtyři kulaté reflektory s novou optikou, navíc sdružené pod inovovaný spoiler s integrovaným třetím brzdovým světlem. Pozornosti designérů neušel ani difuzor, stylizovaný podobně jako u monopostů formule 1, doplněný o čtyři koncovky výfuku. Celkově má GTC4 Lusso nižší koeficient odporu vzduchu než FF.

Uvnitř dostalo nepraktičtější Ferrari úplně nový multimediální systém s 10,25palcovou HD obrazovkou. Přes ní se dotykem ovládají všechny komfortní funkce auta, navíc je stylově ohraničena kulatými výdechy ventilace. Druhý nový displej se skví před spolujezdcem a dovoluje mu sledovat veškeré důležité provozní detaily o autě. Řidič si bude pro změnu užívat kompaktnějšího volantu s menším airbagem a integrovanými ovladači pro nastartování motoru nebo zvolení jízdního režimu. Hned v úvodu bylo zmíněno, že čtyřmístné uspořádání interiéru zůstalo zachováno, jednotlivý cestující se ale usadí do nových sedadel. Samozřejmostí jsou prvotřídní materiály jako kůže, hliník nebo karbon.

Pod kapotou tepe 6.3litrový dvanáctiválec do V o výkonu 690 koní při 8000 ot./min s točivým momentem 697 Nm při 5750 ot./min. Suchá hmotnost auta je celých 1790 kilogramů při rozložení 47:53 ve prospěch zadní části, přesto zabere akcelerace z 0 na 100 km/h jen 3,4 sekundy a maximálně se GTC4 Lusso pohybuje až rychlostí 335 km/h. Svou zásluhu na tom má jistě i pohon všech kol, kombinovaný vůbec poprvé s řízením všech čtyř kol. Celé řešení se jmenuje 4RM-S a je založeno na čtvrté generaci systému Slip Side Control. Vedle něj jsou součástí pohonného ústrojí auta také elektronický diferenciál E-Diff a tlumiče SCM-E, díky všem těmto vymoženostem má Ferrari dostatek síly i na povrchu se sníženou přilnavostí.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?