Ferrari FF se prakticky ihned po své premiéře stalo jedním z nejkontroverznějších modelů maranellské automobilky. A mohl za to nejen vzhled karosérie, ale především její typ. Na shooting brake se vzpínajícím se koníkem zkrátka mnoho lidí nebylo připraveno. Pět let po originálním „eFeFku" přichází na svět jeho následovník GTC4 Lusso, sahající pro inspiraci do dávné historie.
Stejně jako FF, je i GTC4 Lusso shooting brake (samotné Ferrari používá také označení Grand Tourer) s konfigurací 2+2. Tou mimo jiné odkazuje na klasický model 330 GT, jméno si pro změnu vypůjčuje od Ferrari 250 GT Berlinetta Lusso, což bylo údajně jedno z nejoblíbenějších aut samotného Enza Ferrariho, respektive 330 GTC. Číslovka čtyři reflektuje přítomnost čtyř pohodlných sedadel.
Dost bylo ale historických odkazů. 4922 milimetrů dlouhá novinka sice většinou exteriérových prvků FF tak nějak připomíná, při bližším ohledání si ale všimnete větších či menších rozdílů. Přední maska je například o dost širší a má jednoduší výplet, nárazník navíc dostal dvě aerodynamické křidélka. Světla ve tvaru bumerangu odrážejí současný styl automobilky. Boční nasávací otvory jsou větší a mají výrazné žebrování, tvar měnily rovněž kliky dveří. V zadní části už nejsou dva, ale hned čtyři kulaté reflektory s novou optikou, navíc sdružené pod inovovaný spoiler s integrovaným třetím brzdovým světlem. Pozornosti designérů neušel ani difuzor, stylizovaný podobně jako u monopostů formule 1, doplněný o čtyři koncovky výfuku. Celkově má GTC4 Lusso nižší koeficient odporu vzduchu než FF.
Uvnitř dostalo nepraktičtější Ferrari úplně nový multimediální systém s 10,25palcovou HD obrazovkou. Přes ní se dotykem ovládají všechny komfortní funkce auta, navíc je stylově ohraničena kulatými výdechy ventilace. Druhý nový displej se skví před spolujezdcem a dovoluje mu sledovat veškeré důležité provozní detaily o autě. Řidič si bude pro změnu užívat kompaktnějšího volantu s menším airbagem a integrovanými ovladači pro nastartování motoru nebo zvolení jízdního režimu. Hned v úvodu bylo zmíněno, že čtyřmístné uspořádání interiéru zůstalo zachováno, jednotlivý cestující se ale usadí do nových sedadel. Samozřejmostí jsou prvotřídní materiály jako kůže, hliník nebo karbon.
Pod kapotou tepe 6.3litrový dvanáctiválec do V o výkonu 690 koní při 8000 ot./min s točivým momentem 697 Nm při 5750 ot./min. Suchá hmotnost auta je celých 1790 kilogramů při rozložení 47:53 ve prospěch zadní části, přesto zabere akcelerace z 0 na 100 km/h jen 3,4 sekundy a maximálně se GTC4 Lusso pohybuje až rychlostí 335 km/h. Svou zásluhu na tom má jistě i pohon všech kol, kombinovaný vůbec poprvé s řízením všech čtyř kol. Celé řešení se jmenuje 4RM-S a je založeno na čtvrté generaci systému Slip Side Control. Vedle něj jsou součástí pohonného ústrojí auta také elektronický diferenciál E-Diff a tlumiče SCM-E, díky všem těmto vymoženostem má Ferrari dostatek síly i na povrchu se sníženou přilnavostí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.