Ferrari FF se prakticky ihned po své premiéře stalo jedním z nejkontroverznějších modelů maranellské automobilky. A mohl za to nejen vzhled karosérie, ale především její typ. Na shooting brake se vzpínajícím se koníkem zkrátka mnoho lidí nebylo připraveno. Pět let po originálním „eFeFku" přichází na svět jeho následovník GTC4 Lusso, sahající pro inspiraci do dávné historie.
Stejně jako FF, je i GTC4 Lusso shooting brake (samotné Ferrari používá také označení Grand Tourer) s konfigurací 2+2. Tou mimo jiné odkazuje na klasický model 330 GT, jméno si pro změnu vypůjčuje od Ferrari 250 GT Berlinetta Lusso, což bylo údajně jedno z nejoblíbenějších aut samotného Enza Ferrariho, respektive 330 GTC. Číslovka čtyři reflektuje přítomnost čtyř pohodlných sedadel.
Dost bylo ale historických odkazů. 4922 milimetrů dlouhá novinka sice většinou exteriérových prvků FF tak nějak připomíná, při bližším ohledání si ale všimnete větších či menších rozdílů. Přední maska je například o dost širší a má jednoduší výplet, nárazník navíc dostal dvě aerodynamické křidélka. Světla ve tvaru bumerangu odrážejí současný styl automobilky. Boční nasávací otvory jsou větší a mají výrazné žebrování, tvar měnily rovněž kliky dveří. V zadní části už nejsou dva, ale hned čtyři kulaté reflektory s novou optikou, navíc sdružené pod inovovaný spoiler s integrovaným třetím brzdovým světlem. Pozornosti designérů neušel ani difuzor, stylizovaný podobně jako u monopostů formule 1, doplněný o čtyři koncovky výfuku. Celkově má GTC4 Lusso nižší koeficient odporu vzduchu než FF.
Uvnitř dostalo nepraktičtější Ferrari úplně nový multimediální systém s 10,25palcovou HD obrazovkou. Přes ní se dotykem ovládají všechny komfortní funkce auta, navíc je stylově ohraničena kulatými výdechy ventilace. Druhý nový displej se skví před spolujezdcem a dovoluje mu sledovat veškeré důležité provozní detaily o autě. Řidič si bude pro změnu užívat kompaktnějšího volantu s menším airbagem a integrovanými ovladači pro nastartování motoru nebo zvolení jízdního režimu. Hned v úvodu bylo zmíněno, že čtyřmístné uspořádání interiéru zůstalo zachováno, jednotlivý cestující se ale usadí do nových sedadel. Samozřejmostí jsou prvotřídní materiály jako kůže, hliník nebo karbon.
Pod kapotou tepe 6.3litrový dvanáctiválec do V o výkonu 690 koní při 8000 ot./min s točivým momentem 697 Nm při 5750 ot./min. Suchá hmotnost auta je celých 1790 kilogramů při rozložení 47:53 ve prospěch zadní části, přesto zabere akcelerace z 0 na 100 km/h jen 3,4 sekundy a maximálně se GTC4 Lusso pohybuje až rychlostí 335 km/h. Svou zásluhu na tom má jistě i pohon všech kol, kombinovaný vůbec poprvé s řízením všech čtyř kol. Celé řešení se jmenuje 4RM-S a je založeno na čtvrté generaci systému Slip Side Control. Vedle něj jsou součástí pohonného ústrojí auta také elektronický diferenciál E-Diff a tlumiče SCM-E, díky všem těmto vymoženostem má Ferrari dostatek síly i na povrchu se sníženou přilnavostí.
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.