Fiat Grande Punto žije druhý život v Indii, ze své krásy neztratil nic

Fiat Grande Punto žije v Indii dál jako Punto Pure.
Fiat Grande Punto žije v Indii dál jako Punto Pure., foto: Fiat
ar6 5. února 2016 08:25
Sdílej:

Fiat Grande Punto se původně představil v roce 2005 a s několika facelifty a změnami názvu přežil jako Punto až do dnešních dnů. Existují však trhy, na nichž se stále vyskytuje původní Giugiarův model. Mezi ně patří Indie, kde jako Punto Pure plní roli základního stavebního kamene nabídky italského výrobce.

Design vozu jakoby ani za jedenáct let nezestárl. I s černými kryty zrcátek, klikami dveří a ocelovými koly je to stále to Grande Punto, které při debutu obdivoval celý automobilový svět a dodnes se za ním kdekdo na ulici otočí. Snad jen vyšší světlá výška, jíž Punto Pure kvůli kvalitám indických cest disponuje, pětidveřovému hatchbacku úplně nesluší. Protože se jedná o levný model, na výběr budou jen tři barvy karosérie - červená, černá a bílá.

Kabina už se od původního modelu přece jen v detailech odlišuje, například má štít přístrojové desky propojený s palubní deskou. Rozhodně také nečekejte přehnanou porci výbavy. Je tady sice při vysokých teplotách důležitá klimatizace, ABS a elektricky ovládaná přední okna, airbagy však nezískáte ani za příplatek. Zadní lavice 3987 milimetrů dlouhého vozu je ve standardu sklopná, ale nedělená.

Pod kapotou se objevuje zážehová dvanáctistovka řady Fire o výkonu 68 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 96 Nm při 2500 ot./min, respektive třináctistovka MultiJet o výkonu 76 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 197 Nm při 1750 ot./min. V obou případech je síla na přední kola transferovaná pětistupňovou manuální převodovkou.

Prodej Punta Pure už běží, za zážehový motor zaplatí Indové 449 000 rupií (cca 160 000 korun), diesel přijde na 549 000 rupií (cca 196 000 korun).

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?