Fiat Grande Punto žije druhý život v Indii, ze své krásy neztratil nic

Fiat Grande Punto žije v Indii dál jako Punto Pure.
Fiat Grande Punto žije v Indii dál jako Punto Pure., foto: Fiat
ar6 5. února 2016 08:25
Sdílej:

Fiat Grande Punto se původně představil v roce 2005 a s několika facelifty a změnami názvu přežil jako Punto až do dnešních dnů. Existují však trhy, na nichž se stále vyskytuje původní Giugiarův model. Mezi ně patří Indie, kde jako Punto Pure plní roli základního stavebního kamene nabídky italského výrobce.

Design vozu jakoby ani za jedenáct let nezestárl. I s černými kryty zrcátek, klikami dveří a ocelovými koly je to stále to Grande Punto, které při debutu obdivoval celý automobilový svět a dodnes se za ním kdekdo na ulici otočí. Snad jen vyšší světlá výška, jíž Punto Pure kvůli kvalitám indických cest disponuje, pětidveřovému hatchbacku úplně nesluší. Protože se jedná o levný model, na výběr budou jen tři barvy karosérie - červená, černá a bílá.

Kabina už se od původního modelu přece jen v detailech odlišuje, například má štít přístrojové desky propojený s palubní deskou. Rozhodně také nečekejte přehnanou porci výbavy. Je tady sice při vysokých teplotách důležitá klimatizace, ABS a elektricky ovládaná přední okna, airbagy však nezískáte ani za příplatek. Zadní lavice 3987 milimetrů dlouhého vozu je ve standardu sklopná, ale nedělená.

Pod kapotou se objevuje zážehová dvanáctistovka řady Fire o výkonu 68 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 96 Nm při 2500 ot./min, respektive třináctistovka MultiJet o výkonu 76 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 197 Nm při 1750 ot./min. V obou případech je síla na přední kola transferovaná pětistupňovou manuální převodovkou.

Prodej Punta Pure už běží, za zážehový motor zaplatí Indové 449 000 rupií (cca 160 000 korun), diesel přijde na 549 000 rupií (cca 196 000 korun).

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?