Písmeno X nebylo do názvu Mokky vybráno samoúčelně. Opel takto bude odlišovat všechna svá budoucí SUV. Mezi něž se zařadí třeba konkurence chystané Škody Kodiaq. Dnes představované malé SUV však spíše soupeří se Škodou Yeti, proti níž může používat třeba nová přední světla s LED diodami denního svícení ve tvaru dvojitých křídel a příplatkovou adaptivní full-LED technologií. Přepracování se dočkala rovněž maska chladiče a oba nárazníky, Mokka X tak na první pohled vypadá širší. Koncová světla se tvarově sice nezměnila, jejich součástí jsou ale volitelně LED diody. Celkovou proměnu dotváří nové laky Amber Orange a Absolute Red.
Vnitřním tvarováním se SUV snaží přiblížit nové Corse a Astře, tím pádem se Opel zaměřil především na multimediální technologie. Středová konzole tak byla zbavena několika tlačítek, jejichž funkce jsou sdruženy do infotainmentu IntelliLink se sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay, respektive Android Auto. Chybět nemůže ani telematické rozhraní OnStar. Přehlednější by měl od nynějška být přístrojový panel, k pohodlné jízdě jistě přispějí také příplatková ergonomická sedadla. Novým prvkem ve výbavě se stane bezklíčkové otevírání dveří a startování.
Motorové portfolio faceliftovaného SUV se bude, po generační výměně naftových šestnáctistovek o výkonu 110 nebo 136 koní, soustředit především na zážehové jednotky. Novinkou mezi nimi je přeplňovaná čtrnáctistovka o výkonu 152 koní, volitelně kombinovaná se šestistupňovým automatem a pohonem všech kol. Čtyřkolka disponuje vícelamelovou elektromagnetickou spojkou, která za normálních okolností posílá výkon jen na přední kola. Zadek se připojí automaticky při zhoršení jízdních podmínek. Tato verze si mimochodem řekne průměrně o 6,6 l/100 km.
O bezpečnost se bude kromě adaptivních LED světel starat také nová generace kamerového systému Opel Eye. S jeho informacemi totiž operují nejen reflektory, ale i čtení dopravních značek, varování při opuštění jízdního pruhu, přednárazový systém a udržování bezpečné vzdálenosti.