Od svého představení v roce 2012 si Opel Mokka našel již půl milionu majitelů. Z části je to jistě díky jeho stylovému vzhledu, z části za to ale mohou i jízdní schopnosti, které nejsou na 4,28 dlouhé SUV vůbec špatné. Po čtyřech letech na trhu je na místě facelift, jehož součástí je nejen upravená tvářička, ale i X ve jméně.
Písmeno X nebylo do názvu Mokky vybráno samoúčelně. Opel takto bude odlišovat všechna svá budoucí SUV. Mezi něž se zařadí třeba konkurence chystané Škody Kodiaq. Dnes představované malé SUV však spíše soupeří se Škodou Yeti, proti níž může používat třeba nová přední světla s LED diodami denního svícení ve tvaru dvojitých křídel a příplatkovou adaptivní full-LED technologií. Přepracování se dočkala rovněž maska chladiče a oba nárazníky, Mokka X tak na první pohled vypadá širší. Koncová světla se tvarově sice nezměnila, jejich součástí jsou ale volitelně LED diody. Celkovou proměnu dotváří nové laky Amber Orange a Absolute Red.
Vnitřním tvarováním se SUV snaží přiblížit nové Corse a Astře, tím pádem se Opel zaměřil především na multimediální technologie. Středová konzole tak byla zbavena několika tlačítek, jejichž funkce jsou sdruženy do infotainmentu IntelliLink se sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay, respektive Android Auto. Chybět nemůže ani telematické rozhraní OnStar. Přehlednější by měl od nynějška být přístrojový panel, k pohodlné jízdě jistě přispějí také příplatková ergonomická sedadla. Novým prvkem ve výbavě se stane bezklíčkové otevírání dveří a startování.
Motorové portfolio faceliftovaného SUV se bude, po generační výměně naftových šestnáctistovek o výkonu 110 nebo 136 koní, soustředit především na zážehové jednotky. Novinkou mezi nimi je přeplňovaná čtrnáctistovka o výkonu 152 koní, volitelně kombinovaná se šestistupňovým automatem a pohonem všech kol. Čtyřkolka disponuje vícelamelovou elektromagnetickou spojkou, která za normálních okolností posílá výkon jen na přední kola. Zadek se připojí automaticky při zhoršení jízdních podmínek. Tato verze si mimochodem řekne průměrně o 6,6 l/100 km.
O bezpečnost se bude kromě adaptivních LED světel starat také nová generace kamerového systému Opel Eye. S jeho informacemi totiž operují nejen reflektory, ale i čtení dopravních značek, varování při opuštění jízdního pruhu, přednárazový systém a udržování bezpečné vzdálenosti.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.