Opel Mokka prošel omlazovací kůrou, ta přinesla inspiraci Corsou a Astrou

Opel Mokka přichází v omlazené podobě, vedle nového vzhledu dostal i písmeno X.
Opel Mokka přichází v omlazené podobě, vedle nového vzhledu dostal i písmeno X., foto: Opel
ar6 4. února 2016 11:11
Sdílej:

Od svého představení v roce 2012 si Opel Mokka našel již půl milionu majitelů. Z části je to jistě díky jeho stylovému vzhledu, z části za to ale mohou i jízdní schopnosti, které nejsou na 4,28 dlouhé SUV vůbec špatné. Po čtyřech letech na trhu je na místě facelift, jehož součástí je nejen upravená tvářička, ale i X ve jméně.

Písmeno X nebylo do názvu Mokky vybráno samoúčelně. Opel takto bude odlišovat všechna svá budoucí SUV. Mezi něž se zařadí třeba konkurence chystané Škody Kodiaq. Dnes představované malé SUV však spíše soupeří se Škodou Yeti, proti níž může používat třeba nová přední světla s LED diodami denního svícení ve tvaru dvojitých křídel a příplatkovou adaptivní full-LED technologií. Přepracování se dočkala rovněž maska chladiče a oba nárazníky, Mokka X tak na první pohled vypadá širší. Koncová světla se tvarově sice nezměnila, jejich součástí jsou ale volitelně LED diody. Celkovou proměnu dotváří nové laky Amber Orange a Absolute Red.

Vnitřním tvarováním se SUV snaží přiblížit nové Corse a Astře, tím pádem se Opel zaměřil především na multimediální technologie. Středová konzole tak byla zbavena několika tlačítek, jejichž funkce jsou sdruženy do infotainmentu IntelliLink se sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay, respektive Android Auto. Chybět nemůže ani telematické rozhraní OnStar. Přehlednější by měl od nynějška být přístrojový panel, k pohodlné jízdě jistě přispějí také příplatková ergonomická sedadla. Novým prvkem ve výbavě se stane bezklíčkové otevírání dveří a startování.

Motorové portfolio faceliftovaného SUV se bude, po generační výměně naftových šestnáctistovek o výkonu 110 nebo 136 koní, soustředit především na zážehové jednotky. Novinkou mezi nimi je přeplňovaná čtrnáctistovka o výkonu 152 koní, volitelně kombinovaná se šestistupňovým automatem a pohonem všech kol. Čtyřkolka disponuje vícelamelovou elektromagnetickou spojkou, která za normálních okolností posílá výkon jen na přední kola. Zadek se připojí automaticky při zhoršení jízdních podmínek. Tato verze si mimochodem řekne průměrně o 6,6 l/100 km.

O bezpečnost se bude kromě adaptivních LED světel starat také nová generace kamerového systému Opel Eye. S jeho informacemi totiž operují nejen reflektory, ale i čtení dopravních značek, varování při opuštění jízdního pruhu, přednárazový systém a udržování bezpečné vzdálenosti.

Témata:
Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.