Opel Mokka prošel omlazovací kůrou, ta přinesla inspiraci Corsou a Astrou

Opel Mokka přichází v omlazené podobě, vedle nového vzhledu dostal i písmeno X.
Opel Mokka přichází v omlazené podobě, vedle nového vzhledu dostal i písmeno X., foto: Opel
ar6 4. února 2016 11:11
Sdílej:

Od svého představení v roce 2012 si Opel Mokka našel již půl milionu majitelů. Z části je to jistě díky jeho stylovému vzhledu, z části za to ale mohou i jízdní schopnosti, které nejsou na 4,28 dlouhé SUV vůbec špatné. Po čtyřech letech na trhu je na místě facelift, jehož součástí je nejen upravená tvářička, ale i X ve jméně.

Písmeno X nebylo do názvu Mokky vybráno samoúčelně. Opel takto bude odlišovat všechna svá budoucí SUV. Mezi něž se zařadí třeba konkurence chystané Škody Kodiaq. Dnes představované malé SUV však spíše soupeří se Škodou Yeti, proti níž může používat třeba nová přední světla s LED diodami denního svícení ve tvaru dvojitých křídel a příplatkovou adaptivní full-LED technologií. Přepracování se dočkala rovněž maska chladiče a oba nárazníky, Mokka X tak na první pohled vypadá širší. Koncová světla se tvarově sice nezměnila, jejich součástí jsou ale volitelně LED diody. Celkovou proměnu dotváří nové laky Amber Orange a Absolute Red.

Vnitřním tvarováním se SUV snaží přiblížit nové Corse a Astře, tím pádem se Opel zaměřil především na multimediální technologie. Středová konzole tak byla zbavena několika tlačítek, jejichž funkce jsou sdruženy do infotainmentu IntelliLink se sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay, respektive Android Auto. Chybět nemůže ani telematické rozhraní OnStar. Přehlednější by měl od nynějška být přístrojový panel, k pohodlné jízdě jistě přispějí také příplatková ergonomická sedadla. Novým prvkem ve výbavě se stane bezklíčkové otevírání dveří a startování.

Motorové portfolio faceliftovaného SUV se bude, po generační výměně naftových šestnáctistovek o výkonu 110 nebo 136 koní, soustředit především na zážehové jednotky. Novinkou mezi nimi je přeplňovaná čtrnáctistovka o výkonu 152 koní, volitelně kombinovaná se šestistupňovým automatem a pohonem všech kol. Čtyřkolka disponuje vícelamelovou elektromagnetickou spojkou, která za normálních okolností posílá výkon jen na přední kola. Zadek se připojí automaticky při zhoršení jízdních podmínek. Tato verze si mimochodem řekne průměrně o 6,6 l/100 km.

O bezpečnost se bude kromě adaptivních LED světel starat také nová generace kamerového systému Opel Eye. S jeho informacemi totiž operují nejen reflektory, ale i čtení dopravních značek, varování při opuštění jízdního pruhu, přednárazový systém a udržování bezpečné vzdálenosti.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.