Vůbec poprvé se označení GT objevilo na koncepčním Opelu v průběhu frankfurtského autosalonu 1965. Auto zaujalo nejen svým vzhledem, ale i pokrokovými technickými prvky, proto o tři roky putovalo do sériové výroby. Po jednapadesáti letech od původního konceptu se na úspěch kompaktního kupé pokusí navázat moderní pokračovatel, jehož možná podoba se ukáže za měsíc v Ženevě.
Ačkoliv se Opel snaží vyvarovat označení retro, nové GT s tím původním spojuje mnoho prvků. Primárně je to dlouhá přední kapota a naopak krátká zadní část bez víka zavazadlového prostoru. Ve spodní části nárazníku pak nechybí dvě centrální koncovky výfuku. Pravda, nejsou tu vyklápěcí světla (na jejich místě je špičková technologie IntelliLux LED), zrcátka, stěrače ani kliky dveří. Přesto se označení retro bude toto kupé vyhýbat jen velmi složitě.
Díky odlišnému lakování je karosérie opticky rozdělena na dvě části - stříbrná kolem nárazníků, plynule přecházející až v pár dveří, do nichž jsou plně integrována okna, je doplněna o černou kapotu, která pro změnu přechází v přední okno a prosklenou střechu. Zajímavá je červená linka, táhnoucí se od předního blatníku až dozadu, v níž je kolem dveří integrovaná dotyková plocha pro jejich otevření. Zrcátka nahrazují kamery za podběhy kol, jejich obraz je přenášen na dvě obrazovky v interiéru. Toto řešení, tedy bez klik, zrcátek i samostatného okna ve dveřích, přispívá k lepšímu obtékání vzduchu kolem karosérie. Dalším retro prvkem jsou červené přední pneumatiky, odkazující na motocykl Motoclub 500 z roku 1928, jenž jimi také disponoval.
Bližší pohled na údajně velmi prostorný interiér Opel (zatím) nenabídl, vystačit si tak musíme s jednou fotografií, na níž má koncept otevřené dveře. Tento snímek odhaluje netypicky tvarovaný volant a dva velké tubusy, v nichž se nejspíš ukrývají otáčkoměr a rychloměr. Podobně jako exteriér je i interiér laděn do kombinace šedé a černé, kterou doplňují červená sedadla, tubusy a linka na volantu.
Co nejnižší těžiště zajišťuje za přední nápravou uložený motor. Ten má v případě tohoto konceptu jen tři válce, turbodmychadlo a objem jeden litr, přičemž vychází z celohliníkových jednotek v modelech Adam, Corsa a Astra. Maximální výkon 145 koní a točivý moment 205 Nm jsou prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky s pádly pod volantem přenášeny na zadní kola, kde nechybí mechanická uzávěrka diferenciálu. Na stovce se pod jednu tunu vážící kupé ocitne za méně než 8 sekund, maximální rychlost je 215 km/h.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.