Vůbec poprvé se označení GT objevilo na koncepčním Opelu v průběhu frankfurtského autosalonu 1965. Auto zaujalo nejen svým vzhledem, ale i pokrokovými technickými prvky, proto o tři roky putovalo do sériové výroby. Po jednapadesáti letech od původního konceptu se na úspěch kompaktního kupé pokusí navázat moderní pokračovatel, jehož možná podoba se ukáže za měsíc v Ženevě.
Ačkoliv se Opel snaží vyvarovat označení retro, nové GT s tím původním spojuje mnoho prvků. Primárně je to dlouhá přední kapota a naopak krátká zadní část bez víka zavazadlového prostoru. Ve spodní části nárazníku pak nechybí dvě centrální koncovky výfuku. Pravda, nejsou tu vyklápěcí světla (na jejich místě je špičková technologie IntelliLux LED), zrcátka, stěrače ani kliky dveří. Přesto se označení retro bude toto kupé vyhýbat jen velmi složitě.
Díky odlišnému lakování je karosérie opticky rozdělena na dvě části - stříbrná kolem nárazníků, plynule přecházející až v pár dveří, do nichž jsou plně integrována okna, je doplněna o černou kapotu, která pro změnu přechází v přední okno a prosklenou střechu. Zajímavá je červená linka, táhnoucí se od předního blatníku až dozadu, v níž je kolem dveří integrovaná dotyková plocha pro jejich otevření. Zrcátka nahrazují kamery za podběhy kol, jejich obraz je přenášen na dvě obrazovky v interiéru. Toto řešení, tedy bez klik, zrcátek i samostatného okna ve dveřích, přispívá k lepšímu obtékání vzduchu kolem karosérie. Dalším retro prvkem jsou červené přední pneumatiky, odkazující na motocykl Motoclub 500 z roku 1928, jenž jimi také disponoval.
Bližší pohled na údajně velmi prostorný interiér Opel (zatím) nenabídl, vystačit si tak musíme s jednou fotografií, na níž má koncept otevřené dveře. Tento snímek odhaluje netypicky tvarovaný volant a dva velké tubusy, v nichž se nejspíš ukrývají otáčkoměr a rychloměr. Podobně jako exteriér je i interiér laděn do kombinace šedé a černé, kterou doplňují červená sedadla, tubusy a linka na volantu.
Co nejnižší těžiště zajišťuje za přední nápravou uložený motor. Ten má v případě tohoto konceptu jen tři válce, turbodmychadlo a objem jeden litr, přičemž vychází z celohliníkových jednotek v modelech Adam, Corsa a Astra. Maximální výkon 145 koní a točivý moment 205 Nm jsou prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky s pádly pod volantem přenášeny na zadní kola, kde nechybí mechanická uzávěrka diferenciálu. Na stovce se pod jednu tunu vážící kupé ocitne za méně než 8 sekund, maximální rychlost je 215 km/h.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?