S jedinou výjimkou mají všechny modely automobilky DS sjednocenou přední část, které se říká DS Wings. Tou jedinou výjimkou je třídveřový hatchback nebo kabriolet DS 3. Po posledním faceliftu už to však neplatí, a i stylový Francouz se může těšit na novou tvářičku.
DS Wings neznamená nic jiného, než rozměrnou masku chladiče s velkým logem automobilky a chromovaným rámečkem, plynule přecházejícím do hlavních světel a mlhovek. Ve druhém případě jsou novinkou jejich LED diodové výbojky. Přední světla mohou i nadále kombinovat LEDky s xenony, což je technologie doposud použitá pouze v modelech DS. Rozšířeny byly možnosti individualizace, karosérie tak má nový červený odstín Sport a střecha odstín Topaz. Upravený design mají i litá kola. Celkově nabízí malý hatchback 78 barevných kombinací střechy a karosérie, kabriolet má 4 různé odstíny plátěné střechy, s níž je možné operovat až do 120 km/h.
Velké množství možností, jak se odlišit, nabízí také interiér vozu. Jinou barvu může mít dekor palubní desky nebo hlavice řadící páky, čalounění potom sahá od standardní látky až po kůži Nappa, použitou v případě linie Ultra Prestige také na palubní desce. Pokud holdujete spíše multimédiím, zaujme Vás jistě přepracovaný infotanment se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, jehož součástí je rozhraní Apple CarPlay a MirrorLink, respektive couvací kamera. Dostupná bude funkce DS Connect Box, obsahující nouzové volání v případě nehody, elektronickou servisní knížku, automatické oznámení polohy vozu policii v případě krádeže a lokalizaci vozidla.
Napříč všemi evropskými trhy nabízí DS 3 až osm pohonných jednotek PureTech, THP a BlueHDi, které lze zkombinovat s manuální, poloautomatickou nebo automatickou převodovkou. Úplnou novinkou je přeplňovaný tříválec PureTech 130 o výkonu 130 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 230 Nm, jenž je dostupný už od 1750 ot./min. Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou si motor nárokuje jen 4,5 l/100 km. Tříválec PureTech 110 o výkonu 110 koní může být nově spárován se šestistupňovým automatem EAT6, s nímž hatchback spotřebuje 4,6 l/100 km a kabriolet 4,9 l/100 km.
Vrcholem nabídky obou karosářských variant je provedení Performance (dříve Racing) s přeplňovanou šestnáctistovkou THP o výkonu 208 koní s točivým momentem 300 Nm. Motor spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou s kratšími dráhami řazení, specialitou je potom diferenciál Torsen s omezenou svorností. Podvozek této sportovní varianty je snížený o 15 milimetrů, lepší stabilitu přidávají rozšířené nápravy (vpředu o 26 milimetrů a vzadu o 14 milimetrů). Výkonnější brzdy se chlubí kotouči o průměru 323 milimetrů vpředu a 249 milimetrů vzadu. Kromě techniky poznáte DS 3 Performance také podle dvojité koncovky výfuku, karbonových bočních lišt nebo matně černých podběhů. Uvnitř jsou Alcantarou potažená anatomická sedadla. V duchu běžných verzí byla rozšířena personalizace, standardně také volíte ze šesti barevných kombinací karosérie a střechy u hatchbacku a čtyř u kabrioletu, v případě provedení Black Special se u hatchbacku přidává například kombinace zlaté střechy s matně černou karosérií a zlatými dekory uvnitř. Zapomínat nesmíme ani na příplatkový karbonový balíček.
Ve výbavě nově figuruje systém Active City Brake, zabraňující drobným kolizím tak, že laserový senzor dokáže do 30 km/h vyhodnotit nebezpeční nehody a automaticky aktivovat brzdový pedál. Kromě něj se u modelů s manuálem objevuje asistent rozjezdu do kopce a u všech verzí potom přední a zadní parkovací senzory.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.