S jedinou výjimkou mají všechny modely automobilky DS sjednocenou přední část, které se říká DS Wings. Tou jedinou výjimkou je třídveřový hatchback nebo kabriolet DS 3. Po posledním faceliftu už to však neplatí, a i stylový Francouz se může těšit na novou tvářičku.
DS Wings neznamená nic jiného, než rozměrnou masku chladiče s velkým logem automobilky a chromovaným rámečkem, plynule přecházejícím do hlavních světel a mlhovek. Ve druhém případě jsou novinkou jejich LED diodové výbojky. Přední světla mohou i nadále kombinovat LEDky s xenony, což je technologie doposud použitá pouze v modelech DS. Rozšířeny byly možnosti individualizace, karosérie tak má nový červený odstín Sport a střecha odstín Topaz. Upravený design mají i litá kola. Celkově nabízí malý hatchback 78 barevných kombinací střechy a karosérie, kabriolet má 4 různé odstíny plátěné střechy, s níž je možné operovat až do 120 km/h.
Velké množství možností, jak se odlišit, nabízí také interiér vozu. Jinou barvu může mít dekor palubní desky nebo hlavice řadící páky, čalounění potom sahá od standardní látky až po kůži Nappa, použitou v případě linie Ultra Prestige také na palubní desce. Pokud holdujete spíše multimédiím, zaujme Vás jistě přepracovaný infotanment se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, jehož součástí je rozhraní Apple CarPlay a MirrorLink, respektive couvací kamera. Dostupná bude funkce DS Connect Box, obsahující nouzové volání v případě nehody, elektronickou servisní knížku, automatické oznámení polohy vozu policii v případě krádeže a lokalizaci vozidla.
Napříč všemi evropskými trhy nabízí DS 3 až osm pohonných jednotek PureTech, THP a BlueHDi, které lze zkombinovat s manuální, poloautomatickou nebo automatickou převodovkou. Úplnou novinkou je přeplňovaný tříválec PureTech 130 o výkonu 130 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 230 Nm, jenž je dostupný už od 1750 ot./min. Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou si motor nárokuje jen 4,5 l/100 km. Tříválec PureTech 110 o výkonu 110 koní může být nově spárován se šestistupňovým automatem EAT6, s nímž hatchback spotřebuje 4,6 l/100 km a kabriolet 4,9 l/100 km.
Vrcholem nabídky obou karosářských variant je provedení Performance (dříve Racing) s přeplňovanou šestnáctistovkou THP o výkonu 208 koní s točivým momentem 300 Nm. Motor spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou s kratšími dráhami řazení, specialitou je potom diferenciál Torsen s omezenou svorností. Podvozek této sportovní varianty je snížený o 15 milimetrů, lepší stabilitu přidávají rozšířené nápravy (vpředu o 26 milimetrů a vzadu o 14 milimetrů). Výkonnější brzdy se chlubí kotouči o průměru 323 milimetrů vpředu a 249 milimetrů vzadu. Kromě techniky poznáte DS 3 Performance také podle dvojité koncovky výfuku, karbonových bočních lišt nebo matně černých podběhů. Uvnitř jsou Alcantarou potažená anatomická sedadla. V duchu běžných verzí byla rozšířena personalizace, standardně také volíte ze šesti barevných kombinací karosérie a střechy u hatchbacku a čtyř u kabrioletu, v případě provedení Black Special se u hatchbacku přidává například kombinace zlaté střechy s matně černou karosérií a zlatými dekory uvnitř. Zapomínat nesmíme ani na příplatkový karbonový balíček.
Ve výbavě nově figuruje systém Active City Brake, zabraňující drobným kolizím tak, že laserový senzor dokáže do 30 km/h vyhodnotit nebezpeční nehody a automaticky aktivovat brzdový pedál. Kromě něj se u modelů s manuálem objevuje asistent rozjezdu do kopce a u všech verzí potom přední a zadní parkovací senzory.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.