S jedinou výjimkou mají všechny modely automobilky DS sjednocenou přední část, které se říká DS Wings. Tou jedinou výjimkou je třídveřový hatchback nebo kabriolet DS 3. Po posledním faceliftu už to však neplatí, a i stylový Francouz se může těšit na novou tvářičku.
DS Wings neznamená nic jiného, než rozměrnou masku chladiče s velkým logem automobilky a chromovaným rámečkem, plynule přecházejícím do hlavních světel a mlhovek. Ve druhém případě jsou novinkou jejich LED diodové výbojky. Přední světla mohou i nadále kombinovat LEDky s xenony, což je technologie doposud použitá pouze v modelech DS. Rozšířeny byly možnosti individualizace, karosérie tak má nový červený odstín Sport a střecha odstín Topaz. Upravený design mají i litá kola. Celkově nabízí malý hatchback 78 barevných kombinací střechy a karosérie, kabriolet má 4 různé odstíny plátěné střechy, s níž je možné operovat až do 120 km/h.
Velké množství možností, jak se odlišit, nabízí také interiér vozu. Jinou barvu může mít dekor palubní desky nebo hlavice řadící páky, čalounění potom sahá od standardní látky až po kůži Nappa, použitou v případě linie Ultra Prestige také na palubní desce. Pokud holdujete spíše multimédiím, zaujme Vás jistě přepracovaný infotanment se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, jehož součástí je rozhraní Apple CarPlay a MirrorLink, respektive couvací kamera. Dostupná bude funkce DS Connect Box, obsahující nouzové volání v případě nehody, elektronickou servisní knížku, automatické oznámení polohy vozu policii v případě krádeže a lokalizaci vozidla.
Napříč všemi evropskými trhy nabízí DS 3 až osm pohonných jednotek PureTech, THP a BlueHDi, které lze zkombinovat s manuální, poloautomatickou nebo automatickou převodovkou. Úplnou novinkou je přeplňovaný tříválec PureTech 130 o výkonu 130 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 230 Nm, jenž je dostupný už od 1750 ot./min. Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou si motor nárokuje jen 4,5 l/100 km. Tříválec PureTech 110 o výkonu 110 koní může být nově spárován se šestistupňovým automatem EAT6, s nímž hatchback spotřebuje 4,6 l/100 km a kabriolet 4,9 l/100 km.
Vrcholem nabídky obou karosářských variant je provedení Performance (dříve Racing) s přeplňovanou šestnáctistovkou THP o výkonu 208 koní s točivým momentem 300 Nm. Motor spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou s kratšími dráhami řazení, specialitou je potom diferenciál Torsen s omezenou svorností. Podvozek této sportovní varianty je snížený o 15 milimetrů, lepší stabilitu přidávají rozšířené nápravy (vpředu o 26 milimetrů a vzadu o 14 milimetrů). Výkonnější brzdy se chlubí kotouči o průměru 323 milimetrů vpředu a 249 milimetrů vzadu. Kromě techniky poznáte DS 3 Performance také podle dvojité koncovky výfuku, karbonových bočních lišt nebo matně černých podběhů. Uvnitř jsou Alcantarou potažená anatomická sedadla. V duchu běžných verzí byla rozšířena personalizace, standardně také volíte ze šesti barevných kombinací karosérie a střechy u hatchbacku a čtyř u kabrioletu, v případě provedení Black Special se u hatchbacku přidává například kombinace zlaté střechy s matně černou karosérií a zlatými dekory uvnitř. Zapomínat nesmíme ani na příplatkový karbonový balíček.
Ve výbavě nově figuruje systém Active City Brake, zabraňující drobným kolizím tak, že laserový senzor dokáže do 30 km/h vyhodnotit nebezpeční nehody a automaticky aktivovat brzdový pedál. Kromě něj se u modelů s manuálem objevuje asistent rozjezdu do kopce a u všech verzí potom přední a zadní parkovací senzory.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.