S jedinou výjimkou mají všechny modely automobilky DS sjednocenou přední část, které se říká DS Wings. Tou jedinou výjimkou je třídveřový hatchback nebo kabriolet DS 3. Po posledním faceliftu už to však neplatí, a i stylový Francouz se může těšit na novou tvářičku.
DS Wings neznamená nic jiného, než rozměrnou masku chladiče s velkým logem automobilky a chromovaným rámečkem, plynule přecházejícím do hlavních světel a mlhovek. Ve druhém případě jsou novinkou jejich LED diodové výbojky. Přední světla mohou i nadále kombinovat LEDky s xenony, což je technologie doposud použitá pouze v modelech DS. Rozšířeny byly možnosti individualizace, karosérie tak má nový červený odstín Sport a střecha odstín Topaz. Upravený design mají i litá kola. Celkově nabízí malý hatchback 78 barevných kombinací střechy a karosérie, kabriolet má 4 různé odstíny plátěné střechy, s níž je možné operovat až do 120 km/h.
Velké množství možností, jak se odlišit, nabízí také interiér vozu. Jinou barvu může mít dekor palubní desky nebo hlavice řadící páky, čalounění potom sahá od standardní látky až po kůži Nappa, použitou v případě linie Ultra Prestige také na palubní desce. Pokud holdujete spíše multimédiím, zaujme Vás jistě přepracovaný infotanment se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, jehož součástí je rozhraní Apple CarPlay a MirrorLink, respektive couvací kamera. Dostupná bude funkce DS Connect Box, obsahující nouzové volání v případě nehody, elektronickou servisní knížku, automatické oznámení polohy vozu policii v případě krádeže a lokalizaci vozidla.
Napříč všemi evropskými trhy nabízí DS 3 až osm pohonných jednotek PureTech, THP a BlueHDi, které lze zkombinovat s manuální, poloautomatickou nebo automatickou převodovkou. Úplnou novinkou je přeplňovaný tříválec PureTech 130 o výkonu 130 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 230 Nm, jenž je dostupný už od 1750 ot./min. Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou si motor nárokuje jen 4,5 l/100 km. Tříválec PureTech 110 o výkonu 110 koní může být nově spárován se šestistupňovým automatem EAT6, s nímž hatchback spotřebuje 4,6 l/100 km a kabriolet 4,9 l/100 km.
Vrcholem nabídky obou karosářských variant je provedení Performance (dříve Racing) s přeplňovanou šestnáctistovkou THP o výkonu 208 koní s točivým momentem 300 Nm. Motor spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou s kratšími dráhami řazení, specialitou je potom diferenciál Torsen s omezenou svorností. Podvozek této sportovní varianty je snížený o 15 milimetrů, lepší stabilitu přidávají rozšířené nápravy (vpředu o 26 milimetrů a vzadu o 14 milimetrů). Výkonnější brzdy se chlubí kotouči o průměru 323 milimetrů vpředu a 249 milimetrů vzadu. Kromě techniky poznáte DS 3 Performance také podle dvojité koncovky výfuku, karbonových bočních lišt nebo matně černých podběhů. Uvnitř jsou Alcantarou potažená anatomická sedadla. V duchu běžných verzí byla rozšířena personalizace, standardně také volíte ze šesti barevných kombinací karosérie a střechy u hatchbacku a čtyř u kabrioletu, v případě provedení Black Special se u hatchbacku přidává například kombinace zlaté střechy s matně černou karosérií a zlatými dekory uvnitř. Zapomínat nesmíme ani na příplatkový karbonový balíček.
Ve výbavě nově figuruje systém Active City Brake, zabraňující drobným kolizím tak, že laserový senzor dokáže do 30 km/h vyhodnotit nebezpeční nehody a automaticky aktivovat brzdový pedál. Kromě něj se u modelů s manuálem objevuje asistent rozjezdu do kopce a u všech verzí potom přední a zadní parkovací senzory.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.