Tradice označení Continental sahá dokonce před druhou světovou válku, od šedesátých let až do roku 2002 jej pak nosila vlajková loď Lincolnu. Následně ale ze seznamu jmen, používaných americkým výrobcem, prostě zmizelo a objevilo se znova až minulý rok spolu s konceptem luxusní limuzíny. Ta nyní přichází v sériové podobě a od svého předobrazu se liší až překvapivě málo.
Svým vnějším vzhledem dává Continental jasně najevo, kdo je vlajkovou lodí své automobilky. Z konceptu zůstala zachována rozměrná chromovaná maska chladiče, atypické kliky dveří E-Latch, vystupující s chromované linky kolem oken, i navzájem propojená zadní světla. Mírně upraven byl naopak přední nárazník s LED diodovými mlhovkami a víko zavazadelníku s oblejším tvarem. Na přání bude dodávána panoramatická střecha, jejíž otevírací přední část dokáže navodit atmosféru kabrioletu.
Interiéru jednoznačně dominují sedadla Perfect Positron, jež byla inspirována sezením v soukromých tryskáčích miliardářů. Přední křesla, jinak se místům ani říkat nedá, jsou nastavitelná ve třiceti směrech, každý by si tak měl najít ideální pozici. Vzadu jsou sice formálně tři sedadla, ale to prostřední není ani nouzové a bude spíše využíváno jako multimediální centrum s ovládáním klimatizace nebo audiosystému. Dvě zbývající sedadla nejsou s vyhříváním, odvětráváním nebo masážní funkcí z ranku těch nepohodlných. Pokud bychom porovnávali koncept a sériový model, zmizely lesklé plochy i modré čalounění (nahradilo je dřevo, kůže a hliníky), jinak ale vše zůstalo. Dokonce i obrazovka multimediálního systému nebo digitální přístrojový panel. Kabinu bude možné přeměnit v koncertní síň, to když sáhnete po audiosystému Revel s režimy Stereo, Audience a On Stage nebo reproduktory ve dveřích. Pro nejnáročnější zákazníky budou k dispozici tři barevná schémata divize Black Label - Chalet, Thoroughbred a Rhapsody.
Pod kapotou bude exkluzivně pro Continental vyvinutí třílitrový šestiválec se dvěma turbodmychadly o výkonu 406 koní s točivým momentem 542 Nm. Na přání bude možné motor spárovat s pohonem všech kol, jehož součástí je i vektorování točivého momentu. Volič Drive Control s režimy Comfort, Normal a Sport upravuje nastavení podvozku i řízení, to běžné lze mimochodem nahradit adaptivním, chlubící se lepšími reakcemi na povely řidiče. Standardní bezpečnostní výbava obsahuje přednárazový systém a detekci chodců, volitelně bude dostupný adaptivní tempomat, panoramatický kamerový systém nebo parkovací asistent.
Prodej se rozběhne na podzim letošního roku v Americe i Číně, kam bude nový Lincoln importován. Montování Continentalu má na starosti továrna ve Flat Rock.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.