Tradice označení Continental sahá dokonce před druhou světovou válku, od šedesátých let až do roku 2002 jej pak nosila vlajková loď Lincolnu. Následně ale ze seznamu jmen, používaných americkým výrobcem, prostě zmizelo a objevilo se znova až minulý rok spolu s konceptem luxusní limuzíny. Ta nyní přichází v sériové podobě a od svého předobrazu se liší až překvapivě málo.
Svým vnějším vzhledem dává Continental jasně najevo, kdo je vlajkovou lodí své automobilky. Z konceptu zůstala zachována rozměrná chromovaná maska chladiče, atypické kliky dveří E-Latch, vystupující s chromované linky kolem oken, i navzájem propojená zadní světla. Mírně upraven byl naopak přední nárazník s LED diodovými mlhovkami a víko zavazadelníku s oblejším tvarem. Na přání bude dodávána panoramatická střecha, jejíž otevírací přední část dokáže navodit atmosféru kabrioletu.
Interiéru jednoznačně dominují sedadla Perfect Positron, jež byla inspirována sezením v soukromých tryskáčích miliardářů. Přední křesla, jinak se místům ani říkat nedá, jsou nastavitelná ve třiceti směrech, každý by si tak měl najít ideální pozici. Vzadu jsou sice formálně tři sedadla, ale to prostřední není ani nouzové a bude spíše využíváno jako multimediální centrum s ovládáním klimatizace nebo audiosystému. Dvě zbývající sedadla nejsou s vyhříváním, odvětráváním nebo masážní funkcí z ranku těch nepohodlných. Pokud bychom porovnávali koncept a sériový model, zmizely lesklé plochy i modré čalounění (nahradilo je dřevo, kůže a hliníky), jinak ale vše zůstalo. Dokonce i obrazovka multimediálního systému nebo digitální přístrojový panel. Kabinu bude možné přeměnit v koncertní síň, to když sáhnete po audiosystému Revel s režimy Stereo, Audience a On Stage nebo reproduktory ve dveřích. Pro nejnáročnější zákazníky budou k dispozici tři barevná schémata divize Black Label - Chalet, Thoroughbred a Rhapsody.
Pod kapotou bude exkluzivně pro Continental vyvinutí třílitrový šestiválec se dvěma turbodmychadly o výkonu 406 koní s točivým momentem 542 Nm. Na přání bude možné motor spárovat s pohonem všech kol, jehož součástí je i vektorování točivého momentu. Volič Drive Control s režimy Comfort, Normal a Sport upravuje nastavení podvozku i řízení, to běžné lze mimochodem nahradit adaptivním, chlubící se lepšími reakcemi na povely řidiče. Standardní bezpečnostní výbava obsahuje přednárazový systém a detekci chodců, volitelně bude dostupný adaptivní tempomat, panoramatický kamerový systém nebo parkovací asistent.
Prodej se rozběhne na podzim letošního roku v Americe i Číně, kam bude nový Lincoln importován. Montování Continentalu má na starosti továrna ve Flat Rock.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.