Ačkoliv mezi fanoušky dvojitého šípu model C6 bodoval, reálný zájem zákazníků byl téměř nicotný. Limuzína tak skončila v roce 2012 bez přímého nástupce. To by ale nemuselo platit dlouho, alespoň tedy v Číně.
Podle informací tamních médií chystá Citroën luxusní model, který navíc ponese staronové jméno C6. Premiéra by se měla uskutečnit již ve třetím čtvrtletí příštího roku a pokud se splní to, co avizuje čínský magazín ChinaCarNews.com, máme se na co těšit.
Design by měl být silně inspirován pět let starým konceptem Metropolis, určité linie převezme nováček také od podstatně mladšího DS Numéro 9. A když je řeč o luxusní odnoži Citroënu, tak ten nedlouho po C6 představí její vlastní verzi.
Pod kabátkem bude modulární platforma EMP2, kterou v její zkrácené podobě využívají třeba Citroën C4 Picasso nebo Peugeot 308. O pohon se budou starat výhradně přeplňované čtyřválce o objemu 1.8 nebo 2.0 litru. Pravděpodobný je i příchod hybridu.
Zatímco C6 bude vyráběna v rámci joint venture Dongfeng-PSA, DS 9 bude produkovat společný podnik Chang'an-PSA, starající se o výrobu všech čínských modelů prémiového výrobce.
Zdroj: ChinaCarNews.com
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?