Ačkoliv mezi fanoušky dvojitého šípu model C6 bodoval, reálný zájem zákazníků byl téměř nicotný. Limuzína tak skončila v roce 2012 bez přímého nástupce. To by ale nemuselo platit dlouho, alespoň tedy v Číně.
Podle informací tamních médií chystá Citroën luxusní model, který navíc ponese staronové jméno C6. Premiéra by se měla uskutečnit již ve třetím čtvrtletí příštího roku a pokud se splní to, co avizuje čínský magazín ChinaCarNews.com, máme se na co těšit.
Design by měl být silně inspirován pět let starým konceptem Metropolis, určité linie převezme nováček také od podstatně mladšího DS Numéro 9. A když je řeč o luxusní odnoži Citroënu, tak ten nedlouho po C6 představí její vlastní verzi.
Pod kabátkem bude modulární platforma EMP2, kterou v její zkrácené podobě využívají třeba Citroën C4 Picasso nebo Peugeot 308. O pohon se budou starat výhradně přeplňované čtyřválce o objemu 1.8 nebo 2.0 litru. Pravděpodobný je i příchod hybridu.
Zatímco C6 bude vyráběna v rámci joint venture Dongfeng-PSA, DS 9 bude produkovat společný podnik Chang'an-PSA, starající se o výrobu všech čínských modelů prémiového výrobce.
Zdroj: ChinaCarNews.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?