Ještě na začátku letošního roku to vypadalo, že se vedle Land Roveru Defender rozloučíme i s UAZem Hunter, tedy dalším terénním nezmarem, jehož kořeny sahají do hluboké minulosti. Vedení ruské automobilky však tento krok nakonec přehodnotilo, a tak si i navzdory stále přísnějším nárokům na bezpečnost a emise koupíme vůz se základem v typu 469 také příští rok.
Důvodem, proč měl Hunter svou pouť zakončit letos v prosinci, byly stále větší nároky na bezpečnostní výbavu (ABS a airbag řidiče ve standardní výbavě) a nutnost plnit emisní normu Euro 5. Oboje mělo začít platit od 1. ledna příštího roku. Jak se ale často a s oblibou říká, v Rusku je všechno tak trochu jinak.
Proto bylo už v říjnu rozhodnuto, že automobily kategorie M1G, kam spadá i Hunter, budou muset Euro 5 plnit až od 1. ledna roku 2017. Povinnost mít ve výbavě ABS sice zůstala i nadále, podle slov zástupců automobilky však jeho absenci vyřeší na začátek února chystaný facelift, v jehož rámci dojde na kvalitnější palubní desku nebo klimatizaci.
A airbag řidiče? Podle předpisů jej povinně musí mít vozy, vybavené systémem automatického přivolání pomoci ERA-GLONASS. UAZ navíc v předpisu našel mezeru, která říká, že pokud má auto nad 2,5 tuny, sedadlo řidiče je 700 mm nad vozovkou a místo automatického volání je přítomno tlačítko alarmu, pak není airbag nutností.
To vše znamená, že Hunter zůstane ve výrobě minimálně ještě příští rok. A to i navzdory padajícímu zájmu zákazníků. Přesto je vysoce pravděpodobné, že rok 2016 bude pro ruského nezmara tím úplně posledním. Pod kapotou nejspíše přežije 2.7litrový benzínový motor o výkonu 128 koní i diesel o objemu 2.2 litru s výkonem 113,5 koní.
Zdroj: autoreview.ru
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.