McLaren P1, který je řazen mezi tzv. svatou trojici, se vůbec poprvé ukázal ve formě konceptu na pařížském autosalonu v roce 2012. O půl roku později, tedy na březnové show v Ženevě, se představila sériová podoba P1. V létě roku 2013 byla zahájena 375kusová výroba britského hypersportu, která však je nyní u konce.
Asi je každému jasné, že před odstartováním sériové produkce byly všechny kousky prodány. K oficiálnímu ukončení výroby modelu P1 byly zveřejněny i fotografie prvního a posledního vyrobeného kusu, přesněji první P1 vyjela z linek v barvě Ice Silver, kdežto ta poslední v perleťově oranžovém odstínu a pracovala na ní i divize MSO. Britská automobilka také zdůraznila, že nelze potkat dva stejné vozy, neboť každý byl na objednávku dle přesných specifik zákazníka.
Každý kus McLarenu P1 se vyráběl průměrně 17 dnů, respektive 800 hodin, a oddělení McLaren Production Centre (MPC) dokázalo dokončit prý jeden kousek za den. McLaren zveřejnil k ukončení výroby i zajímavou bilanci. Bylo vyrobeno celkem 375 sériových vozů, 13 prototypů, 5 kusů pro nárazové testy a 3 předprodukční vozy.
Na každém autě pracovalo 105 lidí a pracovníci lakovny použili 5-8 litrů základové barvy, poté i 8-9 litrů laku. Dokonce u pár kusů byl i náročnější lakovací proces, který trval až pět dní. Málokoho to zřejmě překvapí, ale nejoblíbenějším odstínem byl žlutý Volcano Yellow. Během vývoje ujeli testovací jezdci s P1 cirka 620 tisíc kilometrů, což je v přepočtu asi 15 cest kolem celého světa. McLaren se i pochlubil, že více než 33% testování proběhlo na několika okruzích světa.
Prodáno bylo tedy celkem 375 vozů P1, z toho zamířilo 34% do Severní a Jižní Ameriky, 26% do Evropy, 13% do Afriky a na Blízký Východ a 27% do Asie a Tichomoří. A na závěr malá pikantnost – výroba okruhové P1 GTR je již v závěrečné fázi a bude ukončena během následujících týdnů.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?