McLaren P1, který je řazen mezi tzv. svatou trojici, se vůbec poprvé ukázal ve formě konceptu na pařížském autosalonu v roce 2012. O půl roku později, tedy na březnové show v Ženevě, se představila sériová podoba P1. V létě roku 2013 byla zahájena 375kusová výroba britského hypersportu, která však je nyní u konce.
Asi je každému jasné, že před odstartováním sériové produkce byly všechny kousky prodány. K oficiálnímu ukončení výroby modelu P1 byly zveřejněny i fotografie prvního a posledního vyrobeného kusu, přesněji první P1 vyjela z linek v barvě Ice Silver, kdežto ta poslední v perleťově oranžovém odstínu a pracovala na ní i divize MSO. Britská automobilka také zdůraznila, že nelze potkat dva stejné vozy, neboť každý byl na objednávku dle přesných specifik zákazníka.
Každý kus McLarenu P1 se vyráběl průměrně 17 dnů, respektive 800 hodin, a oddělení McLaren Production Centre (MPC) dokázalo dokončit prý jeden kousek za den. McLaren zveřejnil k ukončení výroby i zajímavou bilanci. Bylo vyrobeno celkem 375 sériových vozů, 13 prototypů, 5 kusů pro nárazové testy a 3 předprodukční vozy.
Na každém autě pracovalo 105 lidí a pracovníci lakovny použili 5-8 litrů základové barvy, poté i 8-9 litrů laku. Dokonce u pár kusů byl i náročnější lakovací proces, který trval až pět dní. Málokoho to zřejmě překvapí, ale nejoblíbenějším odstínem byl žlutý Volcano Yellow. Během vývoje ujeli testovací jezdci s P1 cirka 620 tisíc kilometrů, což je v přepočtu asi 15 cest kolem celého světa. McLaren se i pochlubil, že více než 33% testování proběhlo na několika okruzích světa.
Prodáno bylo tedy celkem 375 vozů P1, z toho zamířilo 34% do Severní a Jižní Ameriky, 26% do Evropy, 13% do Afriky a na Blízký Východ a 27% do Asie a Tichomoří. A na závěr malá pikantnost – výroba okruhové P1 GTR je již v závěrečné fázi a bude ukončena během následujících týdnů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?