Pamatujete se na Volvo 850 T5 R, poslední sportovní model švédské automobilky ve vyšší střední třídě? Pak právě on by mohl dostat nástupce! Díky nedávné akvizici Polestaru totiž Volvo uvažuje o výrobě ostré S90 a V90.
Oba modely by přitom byly odpovědí na podobně zaměřená vozidla konkurentů, jimž i přes nástup Jaguaru XFR-S nebo Luxusu GS F stále kralují Němci s Audi RS6, BMW M5 a Mercedesem-AMG E 63/63 S. „Můžeme vyrobit sportovní variantu, aniž bychom využívali služeb některého z úpravců. Proto jsme konec konců koupili Polestar - s jeho logem už děláme S60 a V60, takže schopnostem značky plně důvěřujeme,“ řekl šéf Volva Håkan Samuelsson pro Autocar.
Pokud už ale pomalu propukáte v nadšení, že se pod kapotou dostane třeba šesti- nebo osmiválec, nejspíše Vás další Samuelssonova slova příliš nepotěší. „Jak se na trhu zachováme je zatím otevřené, ale jednou z možností určitě je, zaměření Polestaru na elektrifikaci,“ naznačil možné sportovní hybridní ústrojí šéf švédské automobilky. Toto tvrzení ještě podpořil šéf oddělení výzkumu a vývoje Peter Mertens, který řekl: „Polestar je sofistikovaná síla, není to jen o tom dostat pod kapotu velký motor. Síla hybridního ústrojí je pro Polestar cestou. Tesla vytvořila sportovní elektrické auto, my budeme opět více sofistikovaní. Chceme nabídnou vysoký výkon bez kompromisů.“
Šéf britského Volva Nick Conor si sice uvědomuje, že sportovní divize je v konfliktu se současným zaměřením automobilky na plug-in hybridy, zároveň ale dodává, že Polestar optimalizuje provedení T8 a údajně má jít o „zajímavé technické řešení s velkým výkonem v kombinaci s řešením životního prostředí.“ Jako příklad uvádí například Teslu s jejím Model S, který nedávno dostal výkonný režim Ludicrous.
Zdroj: Autocar
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?